Mantus deffar på!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus deffar på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 165 total)
  • Author
    Andreas Guiance wrote:
    Lagt fram examensuppsats och allting. Sitter bara och väntar på att en lärare ska höra av sig om några inlämningsuppgifter i en gammal kurs; har dragit ut på tiden av någon anledning… Men sen ska jag börja träna:bb:

Lagom till MTGP kanske? Jag antar att du kommer vara där i egenskap av fotograf?

Mantus wrote:
    Lagom till MTGP kanske? Jag antar att du kommer vara där i egenskap av fotograf?

Jag kommer va där iaf; får se exakt vad jag ska göra där (många röster har höjts för gästposering men jag vet inte om SKKF har råd med mitt gage). Drar ner i bil med branschcelebriteter som Dessan, Michan, Marcelinho och Jay (frågan är om Marcells bil kommer palla att dra så mycket muskler på en och samma gång?).

Andreas Guiance wrote:
    Jag kommer va där iaf; får se exakt vad jag ska göra där (många röster har höjts för gästposering men jag vet inte om SKKF har råd med mitt gage). Drar ner i bil med branschcelebriteter som Dessan, Michan, Marcelinho och Jay (frågan är om Marcells bil kommer palla att dra så mycket muskler på en och samma gång?).

Ser ut att bli mycket roligt folk där. Jag får väl se till att hälsa om du inte gömmmer dig din fegis.:p

Björklund wrote:
    I värsta fall kan ni ju skjuta bilen framför er om den lägger av

Låter katabolt. Jay är iofs konsultfet så han kan behöva bränna av lite för att inte skämma ut oss när vi ska göra entré.

Mantus wrote:
    Ser ut att bli mycket roligt folk där. Jag får väl se till att hälsa om du inte gömmmer dig din fegis.:p

Håll utkik efter min nya feta t-shirt så ser du mig nog8)

Ser bra ut. Prova slappna av i trapsen när du kör lat spread.

OK nice med pics jag håller med det Andreas ( som numera är kåt på sig själv):D skrev gällande din form. Armarna ser riktig bra ut .
    Gillade vaderna också dom var bra faktiskt .
    mer kött på ryggen :nod

Andreas du skulle ha tagit en stlk mindre tight ticha FTW

Vanessa Frykman wrote:

Jag vill inte skrämma folk på stan med mina svällande muskler8)

(Och small är den minsta storleken…)[/b]

Vanessa Frykman wrote:
    OK nice med pics jag håller med det Andreas ( som numera är kåt på sig själv):D skrev gällande din form. Armarna ser riktig bra ut .
    Gillade vaderna också dom var bra faktiskt .
    mer kött på ryggen :nod

Mer kött på rygg, pecs och lår är prio nr 1 till hösten.:nod
    Andreas har väl alltid varit kåt på sig själv? Du vet ju vad det gör med folks ego att vara mod:p

Andreas Guiance wrote:
    Jag vill inte skrämma folk på stan med mina svällande muskler8)

(Och small är den minsta storleken…)[/b]

Så omtänksamt av dig, jag antar att du inte orkar med flyende panschisar, skrikande barn och fok som går över på andra sidan gatan så fort de ser dig.:D

Mantus wrote:
    Så omtänksamt av dig, jag antar att du inte orkar med flyende panschisar, skrikande barn och fok som går över på andra sidan gatan så fort de ser dig.:D

Nej, det är jobbigt att alltid bli sedd på som ett stycke kött utan hjärna:(

Ok, nu ska jag sluta sabba din journal med massa OT-snack om mig själv:D

Gårdagens pass: Bröst, vader,mage [/b]och lite grepp

Vikt/reps

Bänkpress 80*6 85*6 85*6 80*6

Stående vadpress 172*8 192*8 202,5*8PB 202,5*8 202,5*8

Lutande hantelpress 32*6 32*6 32*6 32*6

Sidocrunches m hantel 27*10 27*10 27*10

Barholds 100*10sek 130*5 sek 130*5sek 120*10sek 120*10sek 100*25sek PB

Vader i benpress, ett ben i taget 103,5*8 103,5*8 103,5*8 103,5*8 103,5*8

Mage i maskin 2 67,5*10

Passets längd 1 tim 5 min

Bra pass men jag var seg i bröst, fick pass i de tre sista seten bänkpress så det blev extra långsamma negativa. Försöker bana in en ny rörelsebana för att ta mer på bröstet och mindre på axlarna vilket känns jobbigt för stunden men förhoppningsvis kommer ge mig mer volym och styrka i bröst och fräschare axlar till axeldagen.

Vadpressen gick bra trots att jag sprungit dagen innan och därför var lite stum i vaderna, lyckades slå mitt eget PB och blev återigen påmind om att det nog är dags att gå över till smithen eftersom maskinen inte klarar av mer extravikter.

Lutande hantelpess gick segt det också, tror att min seghet mer beror på det ofrivilliga uppehållet pga ryggen än deffen, blev oftast runt fem reps för at vila några sekunder och sedan dra det sista repset. Jag får även räkna in att intensiteten var rätt hög eftersom gymet stängde om en halvtimme.

Sidocrunches gick bra med bra kontakt.

Barholds gick bra trots att lättringen var bra sliten på stången jag använde.

Vader i benpressen gick bra med rejält sträck i vaderna.

Mage i maskin 2 gick bra.

Tyvärr så stängde gymet då så jag hann inte med det avslutande setet vader samt de fyra seten flyes jag hade kvar på bröst. Gjorde dock inte så mycket eftersom jag var helt slut av intensiteten i passet. Har skaplig träningsvärk i bröst och har problem med att gå pga vaderna.:D

Andreas Guiance wrote:
    Nej, det är jobbigt att alltid bli sedd på som ett stycke kött utan hjärna:(

Ok, nu ska jag sluta sabba din journal med massa OT-snack om mig själv:D

Haha, ingen fara du kan koncentrera dig på att läsa om mina stenhårda träningspass istället.:P

Helvete vad du är stark i vaderna . Vilka maskiner har ni på gymet?

Vanessa Frykman wrote:
    Helvete vad du är stark i vaderna . Vilka maskiner har ni på gymet?

Nja stark och stark, de ha växt på bra både i styrka och i omkrets(för att vara vader). Vet inte vad maskinerna heter, men det är i allmänhet förment att jämföra vadpressmaskiner. Jag har prövat på maskiner jag reppat på betydligt mycket mer och maskiner då jag varit nere i 150kg så det varierar mycket. Men nu fick du mig nyfiken så jag skall kolla upp vilka vi har.
    Benpressen är en sittande benpress med viktmagasin som tro det eller ej är tyngre än friviktsbenpress av någon outgrundlig anledning. Gymet ville inte investera i någon friviktsbenpress, de var väl rädda att locka till sig massa muskelberg på roids eller nåt.:) Så vill jag träna frivikt får jag göra det när jag ändå är i Norrköping.

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.