Mantus deffar på!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus deffar på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 165 total)
  • Author
    Mantus wrote:
    Nja stark och stark, de ha växt på bra både i styrka och i omkrets(för att vara vader). Vet inte vad maskinerna heter, men det är i allmänhet förment att jämföra vadpressmaskiner. Jag har prövat på maskiner jag reppat på betydligt mycket mer och maskiner då jag varit nere i 150kg så det varierar mycket. Men nu fick du mig nyfiken så jag skall kolla upp vilka vi har.
    Benpressen är en sittande benpress med viktmagasin som tro det eller ej är tyngre än friviktsbenpress av någon outgrundlig anledning. Gymet ville inte investera i någon friviktsbenpress, de var väl rädda att locka till sig massa muskelberg på roids eller nåt.:) Så vill jag träna frivikt får jag göra det när jag ändå är i Norrköping.

Ok Förra veckan körde jag låga vikter och körde vaderna riktgt bra . Sakta upp håll en sekund och ner igen :( Av någon andledning hatar jag att köra vaderdet är jobbigt som fan . Bensparken är mkt roligare.

Du ska vara glad att vaderna har växt för det är många killar som kämpar med sina.

Farsta gym vill inte ha en hacklift:frust: så jobbigt efterson den är ju så bra. På vårt gym har vi många unga som tränar nu vid samma tid vi tränar så ibland är det lite trångt och jobbigt Men de är snälla och trevliga .

Vanessa Frykman wrote:
    Ok Förra veckan körde jag låga vikter och körde vaderna riktgt bra . Sakta upp håll en sekund och ner igen :( Av någon andledning hatar jag att köra vaderdet är jobbigt som fan . Bensparken är mkt roligare.

Du ska vara glad att vaderna har växt för det är många killar som kämpar med sina.

Farsta gym vill inte ha en hacklift:frust: så jobbigt efterson den är ju så bra. På vårt gym har vi många unga som tränar nu vid samma tid vi tränar så ibland är det lite trångt och jobbigt Men de är snälla och trevliga .

Själv älskar jag att köra vaderna men hatar bensparken. Bytte faktiskt ut den övningen mot hacksquat för ett par månader sedan. Tycker hacksquat tar mycket bättre som sista övning för framsida lår.

Skönt att de är trevliga iaf, många ungdomar tenderar att vara lite dryga ibland(förresten räknar du mig som ung?:huh: ).

Så nu har jag tid att skriva lite, jag har haft fullt upp med skolarbete hela veckan så det har inte hunnits med så mycket skrivande här. Jag har självklart tränat däremot, jag tänker redovisa veckans pass på måndag.
    På den första veckans deff har jag gått ned sammanlagt 2,5kg;) . Jag tror att viktnedgången beror på att jag inte tog någon riktig ätardag förra veckan samt att jag nog blev av med en hel del vatten. Det första jag fick höra från min flickvän när jag kom till Norrköping i torsdags var att mitt ansikte blivit mycket smalare, hon kände inte ens igen mig på gymet senare på kvällen när hon såg mig bakifrån så en stor del har nog varit vatten. JAg har dock säkert gått ned runt ett kilo i fettvikt så jag räknade nog fel på min aktivitetsnivå, jag behåller alltså den här uträkningen en vecka till innan jag räknar om den till min nya vikt så bör jag gå ned i lite långsammare takt.:)

Jag har bestämt mig att ändra om i mitt schema också, jag fick instruktion i marklyft och den nya tekniken kändes klockren så jag kommer gå ned i vikt och träna teknik, eftersom den nya tekniken innefattar hamstrings och röv i en mycket större omfattning än tidigare så kommer mitt schema att förändras från: Måndag: Framsida lår, triceps, mage Onsdag: Rygg(marklyft och roddövningar),trapezius, baksida lår Fredag: Bröst, vader, mage Lördag: Axlar, biceps, rygg(chins och latsdrag).

Till: Måndag: Framsida lår, triceps, mage Tisdag: Axlar, biceps, rygg(chins och latsdrag) Torsdag: Rygg(mark och roddövningar), trapezius, baksida lår. Lördag: Bröst, vader, mage.

Detta eftersom mina hamstrings och röv oftast är helt slut efter mina atg
    böjar så jag behöver en dags vila till för att bli fräsch i de muskelgrupperna innan marklyftet.

Jag kom just på en sak när jag såg mig i spegeln. Jag har nog inte sett så här utländsk ut på evigheter:D . När jag fått bort vatten i ansiktet och solat rätt flitigt i solarium samt klippt mig så skymtar min kroatiska härkomst fram lite mer än tidigare. Stod och tittade i spegeln och undrade vad fan som hänt, inte mig emot dock, ser rätt bra ut om jag får säga det själv. Sydeuropeiska gener är ju optimala på alla sätt.8)

Har inte riktigt hunnit skriva på ett tag, förra veckan blev rätt värdelös ur träningssynpunkt. Endast två styrkepass och ett renodlat konditionspass. Kände mig lite krasslig i början av veckan samtidigt som jag överhopades av arbete så det var därför det gick som det gick. Deffen flyter dock på, var nere i 76,7 när jag vägde mig på gymet idag för en stund sedan.

Fasen vad jag trött jag är, har tränat styrka tre dagar i rad nu. Sitter på min flickväns föräldrars modem dock så jag orkar inte lägga upp passen just nu samt så vore det inte snällt att belamra deras telefon mer än nödvändigt. Vågen stod idag efter frukost på 76,2 kg vilket nog ger en bättre bild av hur långt jag kommit i deffen än gårdagens mätning med kläder på och efter två av mina mål mat redan ätna.

Nu skall jag snart knyta mig så jag kan stiga upp någorlunda tidigt och åka till Västerås, har inte haft råd till biljetter tidigare men har nu äntligen fått pengar så det räcker till biljetter+ bars:D så nu är jag i valet och kvalet om jag skall beställa via ticknet eller köpa på plats men det ger väl sig imorgon antar jag.
    Skall bli kul att träffa alla och kanske utmana Guiance på en posedown:bb: och Paula i barsätning, jag har dragit ned lite extra på maten under veckan för att tillåta mig att flöta på nu i helgen så jag kommer bli farlig för alla stånd med gratisprov :D.

Mantus wrote:
    Skall bli kul att träffa alla och kanske utmana Guiance på en posedown:bb:

Har precis varit och kört jordens discopass för att komma in med rejält pump till tävlingen:wazzup:

Andreas Guiance wrote:
    Har precis varit och kört jordens discopass för att komma in med rejält pump till tävlingen:wazzup:

Du får handikapp Guiance, jag har just varit och kört slut på mina triceps och biceps idag och igår så det känns som om jag har två värkande köttklumpar på armarna, flexen är för tillfället obefintlig. Jag kanske skall tillägga att jag inte under några som helst omständigheter kommer ställa upp på någon som helst ryggposering särskilt inte latspread:D

Mantus wrote:
    Du får handikapp Guiance, jag har just varit och kört slut på mina triceps och biceps idag och igår så det känns som om jag har två värkande köttklumpar på armarna, flexen är för tillfället obefintlig. Jag kanske skall tillägga att jag inte under några som helst omständigheter kommer ställa upp på någon som helst ryggposering särskilt inte latspread:D

Jag ber också till gud att inte alltför många tjejer kommer dwarfa mig i Västerås, det är illa nog att bli dwarfad av 99% av alla killar:p

Dagssummering: Ätit många bars, haft otroligt trevligt tillsammans med roliga bodymedlemmar och blivit dwarfad av Irena och Eva. Lånade inte Evas kikare dock, borde jag kanske gjort när det var tjejernas body fitness.:D
    Ett par moderatorer har farit förbi idag också, Guiance studsade förbi ett par gånger på väg mellan olika springschasuppdrag medan Jay sävligt tog sig tid för en kopp kaffe mellan fotandet. Försökte säga hej till Jörgen också men han undvik mig envist trots mina försök:D .

Uppdatering

Har inte haft tid att skriva på ett tag (läs:orken har trytit eftersom jag är en lat jävel).

I går så blev det lite greppträning. Jag har en egenhändigt ihopsnickrad rutin för att få lite starkare grepp, den är inte så himla hightech men den är rolig.:p

Grepp:[/b]

Första övningen blev lyft med raka handleder, det går till så att jag har ett platt, avlångt föremål (läs:bok) som jag sedan lastar på fler föremål på i motsatt ände från den jag greppar och sedan lyfter från bordet och håller i luften x antal sekunder.

3*10sek 1 bonniers kokbok att greppa och en normalsizead pappersbale till skrivare på kanten.

4*10sek 1 kokbok+ 2 pappersbalar

vänster hand: 1*1sek (enbart lyft från bordet) 1 kokbok+ 3 pappersbalar
    höger hand: Miss

vänster hand 1*1min 15sek 1 kokbok+1 pappersbale
    höger hand 1*45 sek

Gripper HG 200:

1*1 nästan stängd
    1*1 stängd
    1*1 stängd

1*20 sek halvt stängd
    1*20 sek halvt stängd
    1*15 sek halvt stängd
    1*30 sek halvt stängd

1*5 reps stängd med avslutande hjälp av knät

Inte det flashigaste passet men roligt att göra och går bra att göra medan man ser på tv, lite bättre grepp får man också. Skall köpa ett par grippers till från ett bättre märke snart också så man får lite mer att välja på.

Dagens pass: Framsida ben[/b],triceps och mage[/b]

vikt/reps

Knäböj: 80*6 90*6 90*6 95*4 90*6 80*6

Skullcrushers: 50*6 50*6 40*6 40*6+ 6 sista utpumpning medelst smal bänkpress.

Hängande benlyft: kv*10 kv*10 kv*10

Benpress: 139,5*6 139,5*6 139,5*6 139,5*6 139,5*6

Sittande tricpespress m hantel: 19*6 19*6 16*6 16*6

Crunches 27*10 27*10 27*10

Hacksquat 80*6 90*6 80*6 80*6

Knäböjen gick sådär, körde så nära atg jag kunde men 95kg setet blev lite grunt, typ sl djup. Känner hur svag man börjar bli av deffen.

Skullcrushers: I den här övningen har jag tappat en hel del sedan deffstarten men det var väntat. Hoppas komma upp och förbi mitt rekord relativt snabbt efter deffens avslutande.

Benpressen gick bra även fast jag inte gillar vår kabelbenpress, ställde in stolen fel så första tre seten blev en aning grunda men det rättade jag till sedan.

Sittande tricepspress m hantel: Här var det tungt tyvärr. Jag brukade inte ha några problem med 19kgs hantlarna förut men nu blev det till att hjälpa till i bottenläget och det blev mest negativa på de två första seten.

Hacksquaten gick bra fast jag blev allmänt yr de två sista seten och höll på att tappa stången och balansen.

Passets tid: 1tim 20min

Det skall bli skönt att äntligen avsluta deffen och kunna bygga på igen i mitten av juni. Man känner sig lätt patetisk över att halka ned mer och mer i vikter. Får sluta vara så viktkåt och satsa på att bygga upp mig bättre och starkare till hösten istället.
    .

Bra pass Mantus. lägg upp ett bröst pass också nu !!!!

Vanessa Frykman wrote:
    Bra pass Mantus. lägg upp ett bröst pass också nu !!!!

Det kommer i sinom tid, även fast jag har varit tvungen att sänka vikten något grymt för att bibehålla en bra teknik i alla bröstövningar:( .
    Blir axlar, rygg vidd och biceps idag

Efter diverse problem så kom jag äntligen iväg på mitt axell, biceps och rygg viddpass. Dock sög det totalt, jag var totalt tömd på energi efter andra övningen och hade lyckats glömma både gainern och mp3an hemma + en total brist på motivation och tid(mamma fyllde år så jag och flickvännen var ditbjudna) . Så jag nöjde mig med basövningarna och sket i finliret. Tänker ta revansch idag (söndag) genom att dra av ett sjuhelvetes rygg, baksida lår pass då jag även kör lite baksida axlar och rotatorkuffsträning som jag inte orkade med igår.
    Efter det totalt misslyckade passet skulle jag dock duscha och basta på gymet på gymet(flickvännen är dunderförkyld och jag hade ingen lust att komma hem direkt och bli smittad pga att efter träning så är immunförsvaret lågt) eftersom det inte var någon i omklädningsrumet tänkte jag posera lite framför spegeln:o . Förvåningen var verkligen total, det såg väldigt bra ut. Jag tror ärligt att det här är den bästa form jag någonsin varit i(vilket i sig är ganska tragiskt) så mobilkameran åkte fram. Meningen var att lägga upp de bästa bilderna här men jag såg när jag tittade närmare på dem att jag kanske inte riktigt vågar. De bästa bilderna blev lite vågade faktiskt:D .
    Vid en vikt på 75,5kg efter frukost idag så går deffen framåt och jag tror att det kommer se mycket bra ut när jag når min målvikt på 70-71kg.

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.