Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Mantus deffar på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 april, 2007 at 22:36 #755044Anonym anvandareMember
Dagens pass: Rygg, baksida lår.[/b]
Marklyft 80*6 80*6 100*6 100*6 120*6 100*6
Shrugs 120*10 120*10 120*10 120*10
Overhead shrugs 60*15 50*15 50*15
Hantelshrugs 40*21 40*21
Sittande baksida lår i maskin 98*8 105*8 105*8 98*8
Sittande rodd 97*6 97*6 97*6 87*6 87*6
Ryggresningar 50*10 50*10 40*10
Maskinrodd 70*6 63*6 63*6 63*6Passets längd: 1tim 15min
Marklyftet gick bra, jag fortsätter med min tekniknötning, har märkt hur lätt det är att skada sig om man lyfter ryggmarklyft så håller nu på att tekniknöta på att gå ned rejält, hålla ryggen rak och jobba mer med baksida lår. Märker att det tar mycket bättre på både baksida lår och ryggen och träningsvärken är mycket skönare. Vikten har i och med min förbättrade teknik sänkts och jag jobbar nu mycket mer med andningen och med att dra upp och sänka vikten förhållandevis långsamt samt går inte högre upp i vikt än att jag kan hålla ryggen igenom hela lyftet. Känns som en mycket stabilare grund att stå på när vikterna höjs.
Det blev en jävla massa shrugs efter varandra, detta beror på att allt jag skulle köra var upptaget så det fick bli alla shrugsvarianter efter varandra. Snacka om skön bränna i trapezius:D .
Sittande baksida lår kördes på bra vikter, eftersom jag kör mer med baksida lår i marklyft numera så blev det lite lättare vikter men också mer strikta reps.
Sittande rodd gick bra fast lite trycklöst.
Ryggresningarna gick bra, kändes väldigt skönt och jag fick svimningskänslor och svarta prickar framför ögonen efter andra setet, tror detta till stor del kan bero på deffen men även på intensiteten på passet som gick i 180knyck(stängningsdags motiverar till hög intensitet:o ).
Körde ut ryggen med fyra väldigt snabba set maskinrodd med ca 10 sekunders vila mellan varje set.26 april, 2007 at 23:26 #755045Anonym anvandareMemberRejält förkyld nu och har varit det ända sedan måndag, synd när allt flöt på så bra med träningen och allt fast det var väl nästan att räkna med. På fem år har jag lyckats bli förkyld fyra år vid just den här tiden, dvs i slutet på April början på Maj. Förra året undslapp jag enbart pga att jag stängde in mig i min lägenhet och inte träffade någon person under tiden. Men så fort snuvan och hostan släpper blir det att ta tag i träningen igen. Kommer även börja konditionsträna en hel del mer nu i Maj för att kunna festa lite extra på lördagarna med gott samvete. Grillfest ftw.
27 april, 2007 at 09:02 #755046Anonym anvandareMemberAlla verkar bli förkylda nu , själv blev jag riktig förkyld inte så länge sedan och den satt i över en vecka:( men detblev bättre när jag körde mamma’s kur.
27 april, 2007 at 09:14 #755047Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Alla verkar bli förkylda nu , själv blev jag riktig förkyld inte så länge sedan och den satt i över en vecka:( men detblev bättre när jag körde mamma’s kur.Please tell, jag behöver en riktigt bra förkylningskur. Har sovit i snitt 14 timmar om dagen och ätit c vitamin och frukt till förbannelse men ändå inte blivit av med den förbaskade förkylningen.
27 april, 2007 at 14:14 #755048Anonym anvandareMemberDet enda raka är helt klart att överäta och översova…allt annat tror jag mest är bs;)
27 april, 2007 at 14:25 #755049Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Det enda raka är helt klart att överäta och översova…allt annat tror jag mest är bs;)Exakt. Helt klart snabbaste vägen till att bli frisk.
R, jag tror du har glömt chokladen, där har du RIKTIGA vitaminer
krya på dig!27 april, 2007 at 15:00 #755050Anonym anvandareMemberPaula wrote:R, jag tror du har glömt chokladen, där har du RIKTIGA vitaminer
krya på dig!Thy speaketh teh truth:P
28 april, 2007 at 17:46 #755051Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Det enda raka är helt klart att överäta och översova…allt annat tror jag mest är bs;)Jo, jag har sannerligen sovit en hel del nu. Börjar känna mig bättre så det blir nog ett lugnt pass på tisdag eller onsdag om det fortsätter att gå framåt.
28 april, 2007 at 17:52 #755052Anonym anvandareMemberPaula wrote:Exakt. Helt klart snabbaste vägen till att bli frisk.R, jag tror du har glömt chokladen, där har du RIKTIGA vitaminer
krya på dig!Jag köpte en marabou daim nu så det blir mycket vitaminer ikväll:P Och överätning har jag prakitiserat idag, en trekulorsglass i vårvädret och två fläskkaréer med grillade majskolvar, tomater och champinjoner. Till det klyftpotatis och tzatziki.
Vi är ett bra team jag och min flickvän, hon sköter potatisen, marinaden, tillbehören och dukningen och jag grillar:P30 april, 2007 at 02:52 #755053Anonym anvandareMemberFörkylningen har börjat ge med sig ordentligt nu, halsontet och snuvan är helt försvunna och jag kan gå i rask takt i tjugo minuter utan att få hjärtklappning(kunde knappt gå hundra meter i snigelfart utan att hjärtat började dansa schottis när jag var som mest förkyld). För att inte förgås av överskottsenergi som kommer som ett brev på posten när man har sovit runt 10-12 timmar varje dag nu under förkylningen(ibland är det oförskämt bra att vara student med mycket egna tider) så har jag ägnat någo timme åt att stretcha och ägna mig åt diverse gymnastiska balansövningar (jag suger på dem men hoppas att jag blir bättre). Jag har även övat teknik i knäböj och tagit tid på hur lång tid jag kan sitta på huk i en riktig atg knäböj. Tio minuter klockade jag på innan jag tröttnade, hade antagligen kunnat sitta ett tag till men benen stumnade. Jag hittade även den perfekta tyngdpunkten för att sova så om jag någonsin skulle behöva sova i hukstående så skall det nog gå riktigt bra.
Imorgon blir det till att dricka några öl, röka lite vattenpipa och umgås med vännerna. På tisdag blir det ett konditionspass och sträng diet och träning veckan ut för att kompensera för förkylningsdagarnas överätning.2 maj, 2007 at 22:09 #755054Anonym anvandareMemberBröst, vader och mage[/b]
Bänkpress 80*4 75*6 75*6 70*8
Vadpress i benpressen 260*8 290*8 310*8 340*8PB[/b] 310*8
Hantelpress 30*6 30*6 30*6 30*6 utpumpning 20*8
Mage crunches med hantel sidan och rakt fram 27*10 27*10 27*10
Vader i benpressen, ett ben 150*8 150*8 120*8 120*8 100*8Ett kort men hårt pass idag, kände mig seg i bänkpressen men det berodde till stor del på att den enda stången som var ledig hade lika mycket lättring som Uppsala hade nyktra studenter på Valborg, alltså obefintligt. Jag hade kramp i fingrarna när jag avslutade seten och var därför tvungen att sänka vikten för att inte tappa den på bröstet. Obefintlig lättring+ även en relativt moderat handsvett är ingen bra kombination.
Benpressen gick bra med nytt PB på 340kg i Sol och motions benpress.
Hantelpressen, här märktes det att stången nog var en stor del av styrkesänkningen och inte frånvaron under förkylningen. Sol och motions vikter var som vanligt tunga och motsvarar säkerligen 32kgs hantlarna på Stallet.
Mage crunches kändes fint i magen och jag lät det stanna där eftersom det blir knäböj imorgon.
Vader i benpressen med ett ben gick bra, det finns inga andra bra vadmaskiner eller dylikt på Sol och motion så det fick bli benpressen igen men med ett ben den här gången.Tid 1tim 15min
In alles ett bra comebackpass efter förkylningen.2 maj, 2007 at 22:14 #755055Anonym anvandareMemberBra passddär Mantus , hur mår du annars?
2 maj, 2007 at 22:38 #755056Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:Bra passddär Mantus , hur mår du annars?Bra nu efter förkylningen och Valborg:D . Har kommit igång med deffen nu efter förkylningen så det känns väldigt bra. Hur går det själv med bulkandet Vanessa? Fortsätter du med det till hösten?
3 maj, 2007 at 13:13 #755057Anonym anvandareMemberKänner mig riktigt slut i kroppen idag, riktigt skönt. Det enda som står mig är att armbågen värker men det är normalt när jag kommer igång efter ett uppehåll. Idag blir det framsida ben, triceps, grepp och mage på gymet. Tyvärr blev det så eftersom jag var tvungen att skjuta ihop dagarna så det får bli lättare tricepsträning och magträning om jag känner mig mör sedan gårdagen. Eftersom det inte finns något bra squatrack på Sol och motion(det är inte ställbart och alldeles för högt satt, jag kommer knappt ned till 90grader innan det tar emot) så funderar jag på att köra ett par uppvärmningsset knäböj och sedan pröva på hacklift för första gången i mitt liv och sedan benpress och hacksquat. Tror nog att det kommer bränna rätt bra i benen imorgon:D Särskilt som jag får en sådan ohemul träningsvärk efter ett uppehåll.
Fasen vad jag längtar till lunchen
3 maj, 2007 at 13:24 #755058Anonym anvandareMemberMantus wrote:Bra nu efter förkylningen och Valborg:D . Har kommit igång med deffen nu efter förkylningen så det känns väldigt bra. Hur går det själv med bulkandet Vanessa? Fortsätter du med det till hösten?japp forsätter :pop: gött så snart kan vi se rutorna :emo-thumb
kör på nu . Vad äter du för mat under deffen? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.