Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Mantus deffar på!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 maj, 2007 at 14:05 #755059Anonym anvandareMemberVanessa Frykman wrote:japp forsätter :pop: gött så snart kan vi se rutorna :emo-thumb
kör på nu . Vad äter du för mat under deffen?Ja, jag har tyvärr väldigt dåliga anlag för dem, fettet sätter sig just där och dessutom så är de väldigt svåra att få någon särskild volym på trots gedigen träning samt att jag lider av bred midja symptomet. Jag börjar se de fyra översta i rätt ljus nu och tror jag måste gå ned iaf tre kilo till för att de skall se bra ut.
Maten blir ca 600kcal kolhydrater om dagen endast fullkorn. Och resten ca 1100kcal blir kött av olika slag t.ex. lax, köttfärs, kvarg och kyckling. Tonfisk undviker jag så mycket jag kan. Under träning blir det lite snabba kolhydrater och protein så att jag klarar av att träna utan att få svarta prickar framför ögonen och svimningskänslor annars är hjälpmedlet nr 1 kaffe, lots of it:D
3 maj, 2007 at 23:56 #755060Anonym anvandareMemberDagens pass: Framsida ben, triceps, mage.[/b]
Hacklift 80*6 90*6 80*6 80*6 90*6 90*6
Skullcrushers 50*6 50*6 40*6 40*6 pumpade ut med ett set smalbänk direkt efter sista setet skullcrushers 40*6
Mage hängande i chinsräcket kv*10 kv*10 kv*10
Enhands tricepspress b. nacken m. hantel 15*6 15*6 15*6 12,5*6
Mage i maskin 30*15 40*10 30*10
Benpress 150*6 160*6 170*6 170*6 170*6 170*6
Hacksquat 90*6 80*6 80*6 80*6
Dips kv*12Tid: 1tim 15min Gym: Sol och motion
Kom sent till gymet eftersom jag låg och sov av mig illamåendet jag drog på mig efter att ha ätit tonfisk.Man tycker att jag borde ha lärt mig av mina misstag men ändå bad jag tjejen köpa hem tonfisk. Hon till och med lagade ihop fullkornsris och tzatziki med sallad, tomat och gurka tillsammans med det, det såg riktigt delikat ut( det är såna omtänksamma saker som får mig att älska henne ännu mer;) ) och smakade väldigt gott men sedan jag avslutat måltiden dröjde det inte många minuter innan jag mådde väldigt illa, gick upp och la mig och gav mig själv 50% chans att jag skulle få behålla maten i magen annars skulle jag behöva bruka kassen jag tagit med mig upp i loftsängen. Jag mådde dock mycket bättre efter två timmars sömn.
Jag förstår dock inte varför jag blir så ilamående, jag har prövat med sex tonfiskmärken under en period av två år med samma resultat dvs allmän olustskänsla och illamående, den här gången var dock extrem och jag har nu beslutat mig för att inte äta någon mer tonfisk. Synd bara eftersom tonfisk är billigt, nyttigt och gott(relativt iaf) det verkar heller inte vara något psykologiskt eftersom jag lyckas glömma bort hur illa jag alltid mår mellan gångerna jag äter tonfisk vilket endast lämnar alternativet att det är något i konserverad tonfisk jag inte tål.Nu över till passet:
Prövade hackliften idag eftersom 1 racket var upptaget och 2 racket på sol och motion är designad för antingen folk som är minst 190cm långa eller folk i min höjd (176cm) som använder sig av 1/4 av rörelsebanan i knäböj.
Sagt och gjort jag körde lite uppvärmnng och lastade sedan på 80kg och gick ned riktigt djupt och gjorde första setet vilket tog bra, när jag sedan skulle köra mitt andra set upptäckte jag att jag lyckats åsamka mig själv rejäl kramp i båda benen. Det visade sig att jag gått ned en bra bit under min normala punkt i knäböj (det går verkligen att komma ned lååångt i hacken med bred position) och därför chockat benen rätt rejält:frust: . Lyckades köra klart setet och bestämde mig för att köra skullcrushers för att sedan köra färdigt hackliften när benen återjämtat sig.
Skullcrushers gick bra, bättre än på många veckor faktiskt med grym intensitet.
Tillbaks till hacken och lite försiktigare den här gången, benen protesterade första setet men sedan flöt det på bra med lika bra djup som i början.
Mage hängandes i chinsräcket gick väldigt bra med bra kontakt.
Triceospress b nacken m hantel gick bra, hantlarna är som sagt tyngre här än på mitt vanliga gym så jag har inte tappat någon vikt mot vad jag brukar.
Mage i maskin gick bra, riktigt fin maskin faktiskt, riktigt jobbig.
Benpress gick bra med bra vikt och benen så långt ned det bara gick innan jag vände upp.
Hacksquat (skivstång) gick direkt från benpressen och körde slut på benen med hacksquat, ingen rast emellan och riktig intensitet mellan alla seten i benpress och hacksquat, mestadels beroende på att gymet höll på att stänga. Illamåendet smög sig på men den här gången inte pga tonfisken(tack och lov) utan den vanliga jag-slaktar-mina-ben-totalt illamåendet.
Hade en minut över och körde då ett set dips för att pumpa ut triceps fullständigt.Jag gick hem från gymet strutsstyle, kunde inte böja på benen alls(tur att det är rulltrappa upp till gymet) jag råkade göra det två gånger vilket orsakade extrem smärta och att jag höll på att dråsa omkull på marken.
Skippade greppet eftersom jag hade ont i höger armbåge och underarm sedan passet igår (smärtan gick dock bort när jag tränade, märkligt)
__________________16 maj, 2007 at 06:06 #755061Anonym anvandareMemberSnabb uppdatering:
Söndag: Hopprep 30 min stretching 30 min
Mådag: Bröst, vader, grepp, mage
Idag: Inlines 50 minVikt: Runt 74,5
Bra början på veckan, cardion blir roligare när man varierar sig. Skulle inte palla en vecka med enbart promenader, tråkigt och så ger de inget nämnvärt ur konditionssynpunkt. Roligare då att variera sig. Imorgon blir det framsida lår, triceps och mage
21 maj, 2007 at 04:58 #755062Anonym anvandareMemberBenpass och tårta idag.:fun:
21 maj, 2007 at 05:04 #755063Anonym anvandareMemberMantus wrote:Benpass och tårta idag.:fun:Ah grattis!:drunk:
Ät rejält med tårta – det är anabolt utav fan8)
21 maj, 2007 at 05:09 #755064Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Ah grattis!:drunk:Ät rejält med tårta – det är anabolt utav fan8)
Jag tar dig på orden:D Det var längesedan jag unnade mig tårta:P .
21 maj, 2007 at 09:22 #755065Anonym anvandareMember~Frida~ wrote:[img=http://i175.photobucket.com/albums/w139/pallekakel/cream_cake.jpg]Ha en härlig födelsedag!!//Frida & Palle
Tackar, tackar. Det ska jag.
Fick bl.a ett hopprep i födelsedagspresent av min flickvän, hade jag inte önskat mig det så hade jag tagit det som en pik.
21 maj, 2007 at 09:42 #755066Anonym anvandareMemberHappy Birthday:D
[img=http://s132.photobucket.com/albums/q7/natetater8/sexiluv/birthday/bday40thCakeBlondeTag.gif]
21 maj, 2007 at 10:08 #755067Anonym anvandareMemberGrattis på födelsedagen, Mantus.
Hur ser dietupplägget ut? Har du gjort några justeringar på vägen? Mål? Många frågor blev det.
21 maj, 2007 at 10:21 #755068Anonym anvandareMembergrattis grattis!! ha en härlig dag o möcke gött idag hoppas jag:)!
21 maj, 2007 at 13:52 #755069Anonym anvandareMemberJay wrote:Grattis på födelsedagen, Mantus.Hur ser dietupplägget ut? Har du gjort några justeringar på vägen? Mål? Många frågor blev det.
Jag följer DESFM dieten dvs Don´t-eat-so-fucking-much dieten, har fungerat bra hittills.
Jag försöker ligga på 1800kcal per dag lite mer när det blir styrketräning.
Kosten består av frukost: gröt gjord på 100g havregryn och minimjölk till samt multivitamintablett.
Lunch och middag består av 100g pasta eller dylikt som delas upp på måltiderna och lämplig proteinkälla och lite fett för att fylla upp till 1800kcal.Justeringar har inte behövts, känner jag mig väldigt orkeslös någon dag så unnar jag mig 100-150 kcal extra. På ätardagen går jag försiktigt fram och ligger bara en liten bit över överskottsgränsen.
Konditionsträning blir det i någon form så gott som varje dag det inte är styrketräning. Konditionsträningen varierar mellan hopprep(skönt att jag äntligen fått ett redigt ett), jogging, inlines eller promenader.
Mål är att komma ned till ca 72-71 kg till 12 Juni och se hur jag ser ut innan jag börjar bygga efter semestern i Barcelona då det blir en kontrollerad uppgång med ca ett halvt kilo i veckan.Mycket grillkött med andra ord.21 maj, 2007 at 13:53 #755070Anonym anvandareMemberTack Vanessa och Paula, jag lovar att tänka på er medan jag glufsar i mig tårta:D
25 maj, 2007 at 07:12 #755071Anonym anvandareMemberEftersom min träningsgnista är körd i botten för tillfället så har jag gjort upp ett nytt veckoschema med tre helkroppspass för att göra träningen rolig igen. Efter 7 år av olika splittar kan det vara roligt att byta en tid, efter deffen kommer jag dessutom att sommarjobba på ett fysiskt krävande arbete så tre pass i veckan är nog det bästa för att inte bli övertränad då. Efter sommaren skall jag summera och se om jag går över till split igen.
Det tänkta programet ser ut som följer
Reps/Set
Måndag
Knäböj 6*5
Axelpress 6*4
Skullcrushers 6*4
Shrugs 10*4
overhead shrugs 15*2
crunches sida,fram 10*3
Hantellyft åt sidan 6*4
Vader i benpress 8*4
Ryggresningar 10*3Onsdag
Bänkpress 6*4
Sittande rodd 6*4
Bicepscurls 6*4
Latsdrag 6*4
Hacksquat 6*4
Hängande mage 10*3
Dips 8*2, kv*1
Baksida axlar 8*4
Facepulls 15*4
Mage i maskin sida, fram 10*2Fredag
Marklyft 6*5
Hantelpress 6*4
Benpress 6*4
Stående vader 8*5
Chins 6*4
Baksida lår stående 8*4
Tricepspress m hantel b nacken sittande 6*4
Koncentrationscurls m hantel 6*4Blir passen alltför långa kommer jag skära ned lite på seten och finjustera lite.
Kommentarer mottages med tacksamhet![/b]
25 maj, 2007 at 23:01 #755072Anonym anvandareMemberFörsta passet var planerat idag, jag var ombytt, uppvärmd och taggad till tusen och gymet var STÄNGT.:evil:
Irriterande, oerhört irriterande, blir till att gå upp tidigt imorgon bitti och köra passet.26 maj, 2007 at 22:37 #755073Anonym anvandareMemberFörsta passet med nya schemat och det rockade totalt.:buttrock:
Marklyft: 80*6 80*6 100*6 100*6 100*6
Sned hantelpress 32*6 32*6 32*6 32*6
Benpress 130*6 130*6 130*6 130*6
Stående vadpress 178*8 192*8 202,5*8 202,5*8 202,5*8
Chins kv+10*6 kv+10*6 kv+15*4 kv+15*4
Tricepspress sittande m hantel 16*6 16*6 16*6 16*6
Koncentrationscurl på bänk m hantel 16*6 16*6 16*6 16*6
Baksida lår stående, ett ben 65*8 55*8 50*8 45*8Passets längd: 2 tim
Marklyftet går bra med bra teknik rätt igenom, kommer antagligen öka mycket efter deffen då jag gnuggat in tekniken ordentligt.
Hantelpressen var jobbig men tog bra.
Benpressarna var ordentligt tunga.
Stående vader gick bra som vanligt med bra sträck.
Chins gick bra, började lite försiktigt men tanken är att höja här efter deffen.
Triceps och biceps supersetades med väldigt bra resultat, kändes väldigt skönt.
Lite dropset för baksida lår så var passet klart.Passet gick bra, jag mådde rejält illa efter de tre första övningarna, tar lite tid att bli van antar jag. Sedan började jag tjöta med en kille på gymet och sedan en till och sedan en till så resten av passet var rätt lugnt. Hade nog kunnat avsluta passet på 1tim 20min ungefär om jag inte pratat men det blev mycket roligare så här.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.