Mantus deffar på!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus deffar på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 165 total)
  • Author

Har tränat men kan inte skriva upp passen, datorn har pajat. Skriver detta från en dator på institutionen. 👿

Började deffen förra måndagen. Grisade tyvärr lite väl mycket i helgen men det visste jag redan i förväg att jag skulle göra pga fest o dyl. Vågen stod i söndags på 87kg med träningskläder på, då hade jag dock haft ätardag både fredag och lördag så jag gissar på att vikten inte var helt representativ då jag säkert höll en del vatten pga kolhydrater. Jag mådde dåligt pga allt svullande efter en vecka av nyttig kost så hädanefter tror jag att jag håller mig lugn och låter mig själv gå överstyr lite på fredag och lördagkvällarna med lite feta såser och choklad.

Målet är att gå ned från 87kg till 75kg till slutet av juni vilket gör att jag kommer att gå ned ca 2-3kg i månaden. Den här deffen är jag mer förberedd än den förra och jag tänker inte göra misstaget att tappa motivationen och sluta träna under den här deffen eftersom jag vet hur svårt det är att komma igång sedan. De första två månaderna av bulken gick i stort sett åt till att komma upp i samma vikter som jag kört på innan deffen. Den här gången har jag bestämt mig för att träna både tung styrka varvat med kondition.

Har ändrat om mitt upplägg lite nu under deffen så att jag nu styrketränar tre dagar i veckan. Två halvkroppspass och ett helkroppspass. Tränar thaiboxning två dagar i veckan och bjj en dag i veckan.

Dagens kaloriintag beräknas uppgå till 1600kcal dvs runt 800-1000 minus.
    Dagens mat har bestått av:
    Lunch: Kyckling(500g) m fullkornspasta(100g), tomat och babyspenat.
    Kvällsmat: Köttfärs (250g) m potatis(200g)
    Nattamat: 500g kvarg

Till det har tillkommit:
    Multivitamintablett
    Multivitaminjuuice
    2 tabletter omega 3

Dagens träning: 1 tim Thaiboxning

Ben idag+ efterföljande BJJ träning.

Det gick väl skapligt på gymet idag fast korsryggen var rätt död vilket gjorde att jag bomade efter två reps på mitt tyngsta arbetsset de två till hade lätt klarats av om inte korsryggen högljutt protesterat och vägrat hålla upp mig ordentligt.:evil:
    BJJn gick bra, inte lika svettigt som thaiboxningen men likväl rätt kul, alla sådana tekniksporter brukar bi roligare ju mer tekniker man lär sig samt när man avancerar till en avancerad grupp.

Kaloriintaget landar idag på runt 1800kcal dvs ungefär 800 kcal minus.

Lunch. Kyckling m pasta 840kcal
    Mellanträningsmål: Gainer 300 kcal
    Kvällsmat: Köttfärssås m sallad 300kcal
    Nattamat kvarg 350kcal

Överkropp på gymet (1tim) och thaiboxning (1tim) idag. Skall bli skönt att droppa några kilon så att flåset blir lite bättre.
    Snart är våren här på riktigt då blir det till att snöra på sig skorna och ge sig ut att springa i stadsskogen här intill.:happy:

Mat idag:
    Lunch: Köttfärspaj med kvarg- och grahamsmjöl pajskal 760kcal
    Efter träning: gainer 250kcal
    Kvällsmat: Köttfärs 300kcal
    Nattamat: Kvarg 350kcal

Ca 1800kcal in alles

Jag har sett fram emot en ätardag hela veckan, söndagen och måndagens sockeravvänjning var vidrig särskilt som jag var tvungen att gå in till nationsfiket för att värma mat, det underbara nationsfiket med alla dess bullar, kladdkakor och allmänt undrbara kreationer för att inte tala om våffelbuffen, alla våfflor du kan äta för 25kr.
    Problemet är att nu är jag inte sugen längre, det enda jag möjligtvis är lite sugen på är en baguett och att faktiskt få äta frukost på lördagen.:evil:

Nu spammar jag min egen journal lite men det skiter jag i, den enda som har rätt att klaga är jag och jag bryr mig inte.

Kom just att tänka på att jag inte tagit några bilder på mig själv innan dieten började, lika bra jag låter flickvännen fixa det nu i helgen med hennes digitalkamera. Bilderna kommer redovisas här såvål som slutresultatet, hoppas det kommer synas någon skillnad.

Ätardag

Lunch: En big mac, tre tiokronorsburgare, 0,5L cola. Kcal 1200… kanske?
    Middag: Bakpotatis m baconröra och räk och romröra. kcal 1000… kanske
    Nattamat: Kvarg och smågodis kcal 800.. kanske?
    Kcal 3000.. kanske?
    Borde vara ett par hundra kcal över min neutrala energibalans.

I morgon blir det frukost för första (och enda) gången den här veckan, sedan blir det någon god lunch och sedan är ätardygnet slut.

Tränade ett bra helkroppspass i lördags fick dock en aning ont i ljumskarna. Tror att jag lyckats sträcka dem när jag körde på den underbara friviktsbenpressen på Sol & Motion där man verkligen kan gå riktigt djupt. På mitt hemmagym har vi tyvärr enbart en kabelbenpress som i djupaste läget enbart tillåter en vinkel som är närmare 90grader än ass to the plate tyvärr.:(

På söndagen blev det en en timme lång promenad med min flickvän innan jag åkte tillbaks till Uppsala.
    Skippade thaiboxnningen i måndags pga att jag var sliten i kroppen.

Tisdagens träning

Knäböj 90×6 90×6 90×6 110×4 105×4
    Vadpress i benpressen, ett ben i taget 103,5×8 103,5×8 103,5×8 103,5×8 103,5×8
    Crunches kv+37,5×10PB [/b] kv+37,5×10 kv+37,5×10
    Frontböj 60×6 70×6 75×5PB[/b] 70×6 60×6
    Good mornings(negativa fasen)+ knäböj (positiva fasen) 60×6 60×6 60×6 60×6 60×6

10min på löpbandet Hastighet:12km/tim

Stallet 11/3
    1tim 10min

Bra pass, riktigt bra pass. Knäböjarna kändes strålande, även de tunga seten klarades av utan några större problem.
    Klarade av pb i crunches pga av att någon ställt hantlarna fel och jag därför fick tag på en 37,5kgs hantel som jag sedan inte orkade byta.
    I frontböjen fick jag även där ett pb, tror mes det beror på att jag hade gott om tid på mig och därför kunde vila lite mer än vanligt, i vanliga fall brukar jag klara av passet på 50min och sedan skynda iväg till thaiboxningen. Gjorde några set goodmorningsknäböj vilket jag inte haft tid att göra på ett tag nu.
    Har en sjuhelvetes träningsverk nu ett par dagar senare, särskilt i hamstrings och magen så något gjorde jag ju definitivt rätt.
    Rätt stolt över mig själv över att jag lyckades med ett så bra pass medan jag går på diet, vågen står idag (torsdag) på 83,7kg med kläder och gympaskor på:happy:

Onsdagens träning

Bänkpress 82,5×4 82,5×4 75×6 75×6 75×6
    Chins kv+15×5PB[/b] kv+15×4 kv+10×6 kv+10×5 kvx10
    Skullcrushers 50×6 50×6 42,5×8 42,5×8
    Sittande rodd 97×6 87×6 87×6 87×6
    Hantelshrugs 40×10 40×10 40×10 40×10
    Baksida axlar m hantlar 11,5×8 11,5×8 11,5×8 11,5×8
    Alternerade hantelcurls 16×6 16×6

Bänkpressen nådde ett all time low! Fattar inte varför jag alltid tappar i den. Alla andra övningar funkar fortfarande utmärkt trots dieten men bänkpressen har sänkts med 7,5kg och jag förstår inte varför. Det enda jag förstår är att jag hatar bänkpress med en passion som inte är av denna världen. Så lång tid som jag tränat så borde jag ha kommit över 100kg gränsen för ett bra tag sedan men det går helt enkelt inte, jag verkar helt enkelt inte vara konstruerad för bänkpress.:yikes:
    Chinsen gick riktigt bra med ett pb och bra höjningar, utförandet var också riktigt bra med hakan gott och väl över stången i alla reps.
    Sedan rullade allt på bra hela passet igenom.
    Har en sjuk träningsvärk nu, mestadels i latsen, bröstet, triceps och (konstigt nog) axlar. Detta ihop med den ackumulerade träningsvärken från tisdagens benpass gör att jag mest är öm i hela kroppen nu. Förhoppningsvis känns det bättre i morgon bitti då det blir ett helkroppspass innan föreläsningarna.

Har precis samma problem som dig, går jag på en deff så försvinner all styrka i bänken:( medans det andra funkar bra
    Fint pass annars:up:

Mantus wrote:
    Onsdagens träning

Bänkpress 82,5×4 82,5×4 75×6 75×6 75×6
    Chins kv+15×5PB[/b] kv+15×4 kv+10×6 kv+10×5 kvx10
    Skullcrushers 50×6 50×6 42,5×8 42,5×8
    Sittande rodd 97×6 87×6 87×6 87×6
    Hantelshrugs 40×10 40×10 40×10 40×10
    Baksida axlar m hantlar 11,5×8 11,5×8 11,5×8 11,5×8
    Alternerade hantelcurls 16×6 16×6

Bänkpressen nådde ett all time low! Fattar inte varför jag alltid tappar i den. Alla andra övningar funkar fortfarande utmärkt trots dieten men bänkpressen har sänkts med 7,5kg och jag förstår inte varför. Det enda jag förstår är att jag hatar bänkpress med en passion som inte är av denna världen. Så lång tid som jag tränat så borde jag ha kommit över 100kg gränsen för ett bra tag sedan men det går helt enkelt inte, jag verkar helt enkelt inte vara konstruerad för bänkpress.:yikes:
    Chinsen gick riktigt bra med ett pb och bra höjningar, utförandet var också riktigt bra med hakan gott och väl över stången i alla reps.
    Sedan rullade allt på bra hela passet igenom.
    Har en sjuk träningsvärk nu, mestadels i latsen, bröstet, triceps och (konstigt nog) axlar. Detta ihop med den ackumulerade träningsvärken från tisdagens benpass gör att jag mest är öm i hela kroppen nu. Förhoppningsvis känns det bättre i morgon bitti då det blir ett helkroppspass innan föreläsningarna.

tja ska du till mtgp ?

Vanessa Frykman wrote:
    tja ska du till mtgp ?

Jag vill! Men dum som jag är så råkade jag dubbelboka. Några vänner kommer från Sthlm till Uppsala för att hälsa på och har redan bokat hotell den helgen så om inte något händer som gör att de blir tvungna att omboka så är det nog tyvärr kört.:( Tragiskt men sant, får ta mig till sm istället. Skall ni dit?

BC-MAN wrote:
    Har precis samma problem som dig, går jag på en deff så försvinner all styrka i bänken:( medans det andra funkar bra
    Fint pass annars:up:

Jävligt irriterande rätt ut sagt men det går snabbt upp igen efter deffens slut.

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.