Mantus deffar på!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus deffar på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 165 total)
  • Author

Festade från kl 09.00-0200 på lördagen. Det blev en hel del sprit, mat och gott sällskap. Dryckesmässigt blev det ca 15öl, 2 glas vin, 2 vodka-tranbärsjuicedrinkar, och 2 snapsar, till lunch blev det stekt falukorv m potatis och till middag blev det sill, knäckebröd och ost till förrätt; hasselbackspotatis m Wallenbergare och gräddsås till huvudrätt och basilika och limeglass till efterrätt. När jag kom hem vid 02 på natten så åt jag upp en halvliter Phish Food från Ben&Jerry. :P
    När jag vaknade kl 14.00 på söndagen mådde jag bättre än vad jag förtjänade, eller för att vara ärlig så mådde jag inte ett dugg dåligt, inget illamående, ingen huvudvärk och helt pigg och fräsch. På grund av min överraskande goda vigör bestämde jag mig för att ge mig ut på en löparrunda i stadsskogen. Blev rejält utmattad i quadriceps och hamstrings men gud vad skönt det var att få ge sig ut och springa. Trettio minuter blev det och det var alldeles lagom för mer tillät inte riktigt min kondition.

Dagens pass

Knäböj 90×6 90×6 90×6 110×4 105×4
    Crunches kv+37k,5×10 kv+37,5×10 kv+37,5×1
    Stående vadpress 178×8 178×8 178×8 185×8 185×8
    Frontböj 60×6 70×6 60×6 60×6 60×6

50min Stallet

Jag var rejält stum i benen sedan gårdagens löprunda vilket märktes i de första seten knäböj. Setet på 110kg blev lite grunt så döm av min förvåning att jag gick ända ner med röven i backen på 105kg utan problem.
    När jag var framme vid frontböjen började tiden rinna ut och detsamma med min benstyrka. Benen påminde mig envetet om gårdagens löprunda så för att inte skada mig så körde jag relativt låga vikter.
    Bra pass med tanke på hur ont om tid det var samt stumheten i benen.

Tisdagens träning

Bänkpress 82,5×6 82,5×6 82,5×6 82,5×6 82,5×4
    Chins kv+15×5 kv+15×5 kv+10×6 kv+10×6 kvx10
    Skullcrushers 50×6 50×6 42,5×8 42,5×8
    Sittande rodd 97×6 87×6 87×6 87×6
    Skivstångsshrugs 120×10 120×10
    Hantelshrugs 40×10 40×10
    Alternerade hantelcurls 16×6 16×6
    Baksida axlar m hantlar 11,5×8 11,5×8 11,5×8 11,5×8
    Facepulls 24,5×15 24,5×15 24,5×15 24,5×15

Stallet 18/3 2008 1tim 30min

Hell yeah! Revansch för förra veckans dåliga resultat. Smidigt och lugnt pass med bra ökningar.

Efter gympasset:

Skuggboxning i 25min.
    Var genomsvett redan efter 10min men nytta gjorde det, ställde mig nere i mitt hyreshus väl tilltagna cykelrum i källaren och körde på. Kom på att cykelrummet har en hel del krokar i taket för att hänga upp cyklar på som inte används. Funderar på att köpa något billigt skit som jag kan ha liggandes i mitt förråd och hänga upp i krokarna för att träna avståndsbedömning och jabbar mot.

Torsdagens träning

Marklyft 125×6 125×6 125×6 140×4 140×4
    Axelpress 24,5×6 24,5×6 24,5×6 24,5×6
    Benpress 148,5×8 148,5×8 148,5×8 139,5×8 139,5×8
    Hantelpress 32×4 32×4 32×4
    Omvända chins kvx6 kvx6 kvx4 kvx6

Stallet 1tim

Bra pass, kände att jag hade träningsvärk i överkroppen sedan tisdagen så jag hoppade över skivstångscurls och dips och körde lite omvända chins med flickvännen. Bra att juag skippade dips, känner att jag antagligen hade gått sönder någonstans om jag kört det så slitna var armarna.

Lördag 25min löptur med flickvännen, jag sprang och gjorde lite boxning ala Rocky samt stannafde och skugboxades och lät Clara få lite försprång så jag kunde göra lite rusher. Detta klarade jag av första halvan av rundan, sista delen var jag in i döden trött och slutade apa mig.:D En snabb 300metersrush sista biten hem blev det också. Ett bra pass och cirkus 5km avklarade.

Bilder från i tisdags, finns inget som en skräpig mobilkamera för att sudda bort konturer och definition.:)

Konturer eller inte…köttigt iaf:emo-thumb

Andreas Guiance wrote:

Tack, tanken är väl att det skall bli lite mer konturer och lite mindre fett nu.:D

När får vi se bilder på dig igen Guiance?

Mantus wrote:
    Tack, tanken är väl att det skall bli lite mer konturer och lite mindre fett nu.:D

När får vi se bilder på dig igen Guiance?

Hmm jadu…kanske framåt sommaren?:D

Formen är väl sådär…eller ungefär samma form som på avataren fast lite mindre muskler (hur det nu är möjligt). Tappat en del iom den där axelskadan (som nu dock är läkt) och sedan hypotyreosen jag åkte på. Jag tränar på, men inte jättehårt kanske:)

Andreas Guiance wrote:
    Hmm jadu…kanske framåt sommaren?:D

Formen är väl sådär…eller ungefär samma form som på avataren fast lite mindre muskler (hur det nu är möjligt). Tappat en del iom den där axelskadan (som nu dock är läkt) och sedan hypotyreosen jag åkte på. Jag tränar på, men inte jättehårt kanske:)

Oh fasen. Är det medicinering som gäller för dig nu då? Vi har rätt mycket problem med sköldkörteln i min släkt, både min farmor och min faster drabbades av totalt stop i produktionen i ung ålder. Ytterligare något man riskerar att föra vidare till sina barn antar jag.

Du slapp de värsta biverkningarna som håravfall, problem med immunförsvaret och paranoia hoppas jag?

Mantus wrote:
    Oh fasen. Är det medicinering som gäller för dig nu då? Vi har rätt mycket problem med sköldkörteln i min släkt, både min farmor och min faster drabbades av totalt stop i produktionen i ung ålder. Ytterligare något man riskerar att föra vidare till sina barn antar jag.

Du slapp de värsta biverkningarna som håravfall, problem med immunförsvaret och paranoia hoppas jag?

Jepp, levaxin ftw.

Hmm mina biverkningar var mest lite insomniatendenser och väldigt lätt till illamående. Om jag har haft något håravfall har jag inte märkt det – I got hair to spare;)

Tränade ben förra måndagen samt thaiboxning. Kände mig sliten så vilade resten av veckan förutom långpromenader på fredag,lördag ,söndag.
    Körde ben i måndags, styrkan har inte avtagit särdeles mycket vilket är skönt. Körde thaiboxning där vi avslutade med sparring i tre ronder med olika partners, blev totalt manglad av min andra träningspartner som tränat en bra tid längre än vad jag har, fick en fläskläpp av en highkick som jag enbart näppeligen lyckades swaya ut från annars hade jag nog däckat redigt.
    Hade blåmärken på ryggen och låren och en sprucken och svullen läpp när jag kom hem men jag kände mig riktigt levande.
    Fight club here I come.:D

Lyckades dock dra på mig flickvännens förkylning så nu blir det till att vila ett par dagar innan jag kan anstränga mig, typiskt nu när allt gick så bra.:evil:

Tränade överkropp på torsdagen.
    Helgen blev tyvärr inte särskilt bra ur ett deffperspektiv, god mat och mycket mörk öl.:P
    Som tur är har vikten legat konstant då jag försökt hålla mig ifrån alltför överdrivna excesser. Några newcastle, karlovacko, trapistöl, lite mouserat vin, portvin, någon grogg, rakija och en pizza är väl det som stuckit ut mest. Annars har den goda maten varit relativt nyttig.

Vikten på gymet med kläder på var 82,4kg idag, då med en stor måltid och två liter vatten i magen samt kreatin med tillhörande vätska i kroppen. Jag var rädd att vikten skulle ha gått upp så jag är nöjd.

Dagens pass
    Knäböj 90×6 90×6 90×6 110×4 105×4
    Stående vadpress 178×8 178×8 178×8 185×8 185×8
    Crunches kv+37,5×10 kv+37,5×10 kv+37,5×10
    Frontböj 60×6 70×6 70×6 60×6 60×6

1tim Stallet

Har bestämt mig för att inte tillåta mig själv att sänka vikterna förän jag definitivt är under 80kgs gränsen. Passet gick bra men kände mig riktigt trött i frontböjen så jag struntade i det tyngsta setet frontböj eftersom jag ändå inte skulle klarat av det idag. Tror det kan bero på att jag sov i tre timmar och vaknade en halvtimme före jag gick till gymet. Brukar alltid känna mig orkeslös då.

Dagens pass: Thaiboxning

Bra pass, teknikträning följt av fyra treminutersronder av vad som skulle vara lätt sparring.;) Särskilt lätt var den dock inte, lyckades både med att få och utdela stora delar smärta. Roligt som fasen var det iaf, trots att jag tror att jag råkade sparka in i någons knä så hårt att jag kommer att få en stor svullnad på vänster smalben. När träningen var slut var även jag helt slut och satte mig ned och sög in den ack så ljuva luft som jag till stor del varit förnekad att andas in i flera minuter pga tandskydd, slag mot huvudet och hård fysisk ansträngning.

Andreas Guiance wrote:

Håller med. Kommer att bli skitbra det där, Mantus.:emo-thumb

Viewing 15 posts - 106 through 120 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.