Mantus deffar på!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mantus deffar på!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 165 total)
  • Author

Legat lågt med styrketräningen i nästan två veckor nu pga pm som skall vara inlämnat snart. 12 sidor intressant, läsvärd och väl uppbyggd text om fri rörlighet för tjänster inom EU är inget som man kladdar ner på en pisskvart.

Tränat lite thai iaf, har lyckats vänja mig av med att vända bort huvudet vid slag. Tur det eftersom det är vansinnigt opraktiskt när man inte ser slagarna och sparkarna komma. Har blåmärken på armarna och en ömmande bröstkorg efter passet i måndags då vi tränade hela passet med mitsar och med fokusering på knän. Att ta emot stenhårda knän i sammanlagt tre treminutersronder tar på bröstet trots att man har mitsarna emellan.:D
    I morgon blir det benträning och vägning, på lördag blir det överkroppsträning och lite lätta thaiövningar på säck med flickvännen.

Från och med nästa vecka när pm:et är inlämnat så blir det träning för fullt igen.

I fredags lämnade jag in mitt pm (eller min promemoria, jag tror man kan använda både mitt/min). Då hade jag som mest sovit fyra timmar i streck på fyra dagar, natten mellan torsdagen och fredagen satt jag uppe och rättade stavfel hela natten.
    Klockan 12.00 på fredagen lämnade jag in pm:et och sate mig sedan en timme efteråt på tåget till Norrköping och flickvännen. Sov två timmar på tåget, somnade efter den goda fredagsmaten vid kl 19 och lyckades sedan sova stenhårt till kl 22 på kvällen då flickvännen föreslog att vi skulle gå och lägga oss eftersom jag ändå inte var något särdeles bra sällskap den kvällen.:D Sedan sov vi till kl 09 då vi gick upp, åt frukost och stack till gymet. Det gick över förväntan på gymet då jag drog av ett helkroppspass för att vänja hela kroppen vid träning igen efter tre veckors sporadisk träning.
    På söndagen kunde jag knappt röra mig men flickvännen tvingade ut mig på en lätt joggingtur som lättade upp träningsvärken något.
    Väl hemma i Uppsala igen begav jag mig igår (tisdag) ut på en joggingtur eftersom jag inte kunde styrketräna pga träningsvärk. Det blev en 30 min joggingtur i skogen vilket kändes otroligt skönt och avslappnande. Solen höll på att gå ner och luften var klar och frisk, ibland är det riktigt njutbart at konditionsträna.

Idag blir det överkroppsträning och sedan ett pass thaiboxning. Kvällen kommer avrundas med en nyttig middag på V-Dala nation med ett par kompisar och sedan lite biljard.

LIVET ÄR HÄRLIGT IBLAND!

Jon Larsson wrote:
    Håller med. Kommer att bli skitbra det där, Mantus.:emo-thumb

Vi får se, prio nr. ett är att inte se ut som en säl i sommar, det tror jag nog att jag skall kunna klara av.

You’ve been busy! Jag antar att promemorian är ett delsteg i ett större projekt, vad handlar det om?

Du är en biff, kommer bli toppen till sommaren.

:)

lovelysmile wrote:
    You’ve been busy! Jag antar att promemorian är ett delsteg i ett större projekt, vad handlar det om?

Du är en biff, kommer bli toppen till sommaren.

:)

Nä du, så ä de änna nu slikt ikke.
    Man kan väl egentligen kalla det en uppsats men våra arbeten kallas alltid pm även om jag anser att kalla ett arbete på 12 sidor för ett pm är lite överdrivet. Särskilt som det inte riktigt faller in under formatet ett pm vanligtvis har.

Gymet var stängt över Valborg och första maj så det blev ett benpass på tisdagen följt av arbete med att bära ned öltunnor och dra aluminiumöverdraget av champagnekorkar på nationen. På onsdagen blev det en joggingtur och lite chins, omvända chins och armhävningar med benen på upphöjning samt enarms axelhäv av trädstock på ett roligt litet skogsgym som finns längs elljusspåret innan man gick runt och tittade på Valborgsfirandet. Knallade nog runt i minst tre timmar den dagen så motion fick man.
    På torsdagen var jag på nationens majmiddag där jag åt och drack gott, räknade dock ut att jag inte åt mer än möjligtvis ett överskott på 500kcal . På fredagen var jag hos min kära fader i Sala tillsammans med min flickvän och åt kyckling och på lördagen stack jag tillbaka till Uppsala för att vara med på ett högtidskonvent med efterföljande högtidsmiddag med arkivarie- och bibliotekariekonventet. Jag drack lite för mycket mellan 19-22 och kände hur hela världen snurrade när jag blundade så jag lät bli spriten under resten av kvällen och nöjde mig med läsk vilket var ett smart val. Kom hem vid 02, gick och lade mig och kände mig helt okej när jag vaknade i morse.
    Stack till gymet vid sjusnåret och körde ett helkroppspass som gick bra tills jag blev lite illamående efter 40 min så jag klippte av det lite tidigare än beräknat. Antar att lite av gårdagens utsvävningar satt kvar i kroppen. Mår bra nu och skall snart äta ugnsbakad kyckling.:P

Nästa vecka skall det hårdtränas.

Dagens träning: Thaiboxning

Passet var inriktat på skuggboxning, clinch och en hel del mitsträning. Flertalet höga sparkar tränades in och jag känner att jag börjar bli mer flexibel i kroppen vilket är väldigt välkommet.

I morgon blir det ett styrkepass, om det blir ben eller överkropp för formen i berörda kroppsdelar avgöra.

Dagens träning: Överkropp

Bänkpress 82,5×6 82,5×6 82,5×6 82,5×6 82,5×6
    Chins kv+15×5 kv+15×5 kv+10×6 kv+10×6 kvx10
    Skullcrushers 50×6 50×4+(2) 42,5X8 42,5X6+(2)
    Sittande rodd 97×6 87×6 87×6 97×6
    Hantelshrugs 40×10 40×10 40×10 40×10

Stallet 50 min

Skulle egentligen hya kört ben men hade fortfarande träningsvärk i hamstrings sedan markpasset i söndags:yikes: antagligen pga att jag tog PB på den kroppsvikt jag är på nu med 145×4. Hade det varit normal träningsvärk hade jag tränat ändå men nu var benen helt slut när jag skulle böja så det fick bli överkropp vilket gick över förväntan. Tyvärr hade jag bara 50 min på mig eftersom jag redan slösat en del tid på att värma upp benen så jag körde basövningarna så tar jag de små isoleringsövningarna i morgon bitti tillsammans med benen.

Dagens träning: Ben/mage

Knäböj 90×6 90×6 90×6 110×2 105×2
    Stående vadpress 178×8 178×8 178×8 188,5×8 188.5×8
    Benlyft kvx10 kvx10 kvx10 kvx10
    Omvända chins kvx8 kvx6
    Frontböj 60×6 70×6 70×6 60×6 60×6
    Crunches kv+37,5×10 kv+37,5×10 kv+37,5×10
    Baksida axlar m hantlar 11,5×8 11,5×8 11,5×8 11,5×8

Passet gick sådär, var fortfarande öm och kraftlös i hamstrings så bakböjarna gick riktigt dåligt. Tryck- och orkeslösheten satt kvar resten av passet och det enda som egentligen gick bra var frontböjen. Körde även lite biceps och axlar som inte hanns med i går.

Fredagens träning bestod av att gå en långpromenad med flickvännen och hennes hund. Vi gick väl ca 5km och det tog en timme eftersom vi har en rätt sölig hund. Det finns alltid något att lukta på längs den väg vi tar.:D
    Passade på att grilla på fredagskvällen, väldigt gott och välbehövligt.:P

Lördagens träning: Helkroppspass

Marklyft 125×6 125×6 125×6 145×4 145×4
    Axelpress 25×4 22,5×6 22,5×6 22,5×5 22,5×5
    Benpress 170×8 170×8 170×8 170×8 170×8
    Lutande hantelpress 30×6 30×5 30×4
    Bicepscurls 50×6 50×6 40×8 40×8
    Dips kv+15×7 kv+15×3 kvx15

Sol och Motion 1tim 10min

Marklyften kändes tunga. Det fanns ingen studsmån alls i stången, i normala fall kan man släppa ned stången lite på nervägen och låta den studsa en gång mot marken innan den ”dör” ordentligt och när den väl ligger stilla kan man lyfta igen. Den här gången var vikterna och golvet högst osamarbetsvilliga och studsen uteblev, vilket gjorde att rörelseenergin när stången for i backen istället för att kanaliseras ut i golvet tog vägen genom mig istället. När de tyngre vikterna kom på skallrade både tänderna och huvudet rätt bra kan jag lova.:D

Axelpressen gick bra, skall gå ännu bättre nästa vecka hoppas jag.

Benpressen var riktigt skön, finns inget bättre än en riktig benpress som man kan gå riktigt, riktigt djupt i. När benen slår mot bröstkorgen har man bara kommit halvvägs.
    Allt annat gick väl skapligt, dips måste dock förbättras nästa pass.

Även på lördagen blev det ett par långpromenader på ca 1 timme vardera.

Söndag: Städade på nationen och bar upp saker på nationsvinden i sex timmar, gick sedan hem till mig och gjorde samma sak i ytterligare två timmar. Det måste väl ändå räknas för något.:what:

Måndagens träning:

Knäböj 90×6 90×6 90×6 110×2 105×4 70×14
    Stående vadpress 178×8 178×8 178×8 188,5×8 188,5×8
    Benlyft kvx10 kvx10 kvx10 kvx10
    Frontböj 60×6 70×6 70×6 60×6 60×6
    Crunches kv+37,5×10 kv+37,5×10 kv+37,5×10

Stallet

Körde tillsammans med en basgruppsmedlem som brukade gymma en del förut, nu har han inte tränat styrka på ett par månader men han höll ett sjujävlars tempo genom hela passet. Att klara as to the gras tior på 70kg tycker jag är jävligt strongt efter tre månaders uppehåll särskilt med tanke på at han väger 72kg.
    Sista setet bestämmde jag mig för att pröva 70kg, det gick bra till den åttonde repetitionen sedan kom mjölksyran på allvar. Vid 12 repetitioner kände jag för att börja grina och vid 14 1/2 så tokfailade jag. Roligt var det iaf.:D

Resten av passet gick som vanligt fast snabbare. Får se till att träna med honom oftare så att jag får in lite mer tempo i träningen.

Armarna verkar vara väldigt bra, likaså axlarna tycks sitta där de skall. Hur är det med rygg och ben?

Mvh Calle

Calle Sirén wrote:
    Armarna verkar vara väldigt bra, likaså axlarna tycks sitta där de skall. Hur är det med rygg och ben?

Mvh Calle

Det är bra mycket svårare att ta kort på dem.:D Skall lägga upp några halvtaskiga bilder jag tog själv häromdagen. Benen har utvecklats mycket det senaste året, men släpar sorgligt nog fortfarande. Ryggen är sådär, viss vidd finns men djup saknas.

Dagens träning:

Överkropp

Bänkpress 82,5×6 82,5×6 82,5×6 82,5×6 82,5×6
    Chins kv+15×6 kv+15×5 kv+10×6 kv+10×6 kvx7
    Skullcrushers 50×6 50×6 42,5×8 42,5×6+(2)
    Sittande rodd 97×6 87×6 87×6 87×6
    Skivstångsshrugs 100×10 100×10 100×15 100×15
    Baksida axlar, hantlar 11,5×8 11,5×8 11,5×8 11,5×8
    Rotatorkuffar, hantel 6×15 5×15 5×15 5×15
    Omvända chins kvx8 kvx6

Stallet 1tim 10min

Körde tillsammans med min kursare idag igen. Skönt tempo. Riktigt trevligt att rensa tankarna från tentaplugget ett par timmar. Med tanke på att jag tentapluggar ca 10 tim om dagen så är alla fysiska aktiviteter av godo.
    I morgon blir det en löprunda och kanske en pizza eftersom det är min ätardag.:P
    Nu skall jag äta upp min kvarg sedan cyklar jag och går igenom en gammal tenta tillsammans med två kursare.

Här kommer ett par suddiga kort på benen och ryggen. Fortfarande en del att skala av som synes. Inte världens mest smickrande kamera eller ljus heller.
    Jag struntade i att spänna överkroppen på benbilderna, det har alla sett mig göra för många gånger.:D

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 165 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.