Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Martin mot SM -07 (AF)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 mars, 2007 at 07:54 #845170Anonym anvandareMemberFredrikn wrote:Nu kommer den utlovade filmen.
Grattis till ett bra pass för övrigt!
För egen del så ska jag ta och bryta ihop och komma igen nästa vecka.[youtube=Hc1H1r0-vJc]
Hehe, måste fakriskt säga att det setet på 210kg var bättre än det på 185.
För dom var väl lite sådär men upp kom dom :pHaha, så går det när man super för mycket, får dra 300 nästa tävling istället, fa’n ingen idé att bryta ihop efter ett kasst pass dom kommer.
Kan säga att det känns hyfsat i ryggen idag
21 mars, 2007 at 08:19 #845171Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Hehe, måste fakriskt säga att det setet på 210kg var bättre än det på 185.
För dom var väl lite sådär men upp kom dom :pHaha, så går det när man super för mycket, får dra 300 nästa tävling istället, fa’n ingen idé att bryta ihop efter ett kasst pass dom kommer.
Ja, jag säger ju det…det tyngsta settet var nog det bästa tekniskt sett också. Kanske för att du hade ett hårdare bälte så du kunde hålla ett högre buktryck.
Nä, man ska inte bryta ihop men det är så j-vla trist att ha ett pass som igår.
Blivit lite för mycket och lite för tungt det sista så jag måste ta och släppa lite på träningen nu.
Nu blir det full fokus på tävlingen i maj.21 mars, 2007 at 08:57 #845172Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Haha, det skulle inte min sambo gillar :pKlart jag vet hur det ser ut det har man väl sett folk gå så efter en natt i halmen 😮 Men jag kan inte blil ****** nånannastans så var ju tvungen att klämm a till med nått.
Hmm, har nog aldrig varit i dina trakter tror jag. Men du får nog ett pm när jag vet hur träningen är planerad.haha…tror inte ja heller..:p haha e d såpass asså..ja vet ej hur ni killar har d men ja vet hur j**la ont man kan ha i rumpan efter ett träningspass..o med de som kom ja på att ja ska köra baksida ben idag..får la kika in sen o se hur ja mår,eller inte mår!!ha en kanon dag de bara att pma vettu..Kram
21 mars, 2007 at 10:27 #845173Anonym anvandareMemberthess wrote:haha…tror inte ja heller..:p haha e d såpass asså..ja vet ej hur ni killar har d men ja vet hur j**la ont man kan ha i rumpan efter ett träningspass..o med de som kom ja på att ja ska köra baksida ben idag..får la kika in sen o se hur ja mår,eller inte mår!!ha en kanon dag de bara att pma vettu..KramJag vet nog vad du meanr för träningspass du har ont efter
Haha, det kommer nog kännas skönt idag efter passet då, bara att köra.
Blir förresten ingen träning på söndag kör ben lördag om du e sugen :p ’
Ha en underbar dag. kramfredrikn wrote:Ja, jag säger ju det…det tyngsta settet var nog det bästa tekniskt sett också. Kanske för att du hade ett hårdare bälte så du kunde hålla ett högre buktryck.Nä, man ska inte bryta ihop men det är så j-vla trist att ha ett pass som igår.
Blivit lite för mycket och lite för tungt det sista så jag måste ta och släppa lite på träningen nu.
Nu blir det full fokus på tävlingen i maj.Jo, håller med ser faktiskt bättre ut på 210, jo får se til att skaffa ett mindre men bredare bälte för då kan det nog tom se hyffsat ut.
Jo, du har ju kört rätt mycket tungt, kronlyften och utlåsningarna i bänken och för att inte tala om alla disco maxningar
Jo, inget emr supande fram till maj då?!21 mars, 2007 at 10:56 #845174Anonym anvandareMemberstarkt gjort i marken, såg lätt ut.
Har du maxat någon gång?21 mars, 2007 at 11:28 #845175Anonym anvandareMemberstorcc wrote:starkt gjort i marken, såg lätt ut.
Har du maxat någon gång?Jo, det går nog att öka lite mer tills nästa pass om jag e fräsch.
Har aldrig maxat, gjort en sexa på 220 för nått år sen, men sen körde jag nästan bara högrepps fram till SM:et, men nu vill jag kötta på mig lite mer och det e ju roligast att köra tungt.21 mars, 2007 at 11:38 #845176Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Hehe, måste fakriskt säga att det setet på 210kg var bättre än det på 185.
Som du säkert vet finns det en hel del att jobba på tekniskt i dina marklyft. Såg nästan mer ut som raka mark Skulle du få bättre ordning på tekniken tror jag det finns kapacitet att hantera klart tyngre vikter!
Men som sagt. Huvudsaken är ju att det känns bra och att du slipper skador, det är ju trots allt inte SL du ska köra :emo-thumb
21 mars, 2007 at 11:50 #845177Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Jo, det går nog att öka lite mer tills nästa pass om jag e fräsch.
Har aldrig maxat, gjort en sexa på 220 för nått år sen, men sen körde jag nästan bara högrepps fram till SM:et, men nu vill jag kötta på mig lite mer och det e ju roligast att köra tungt.Hehe helt klart…Ett ryggpass med marklyft känns bra mkt mer än utan. Kör du marklyft varje vecka?
21 mars, 2007 at 11:52 #845178Anonym anvandareMemberPetter__Jonsson wrote:Som du säkert vet finns det en hel del att jobba på tekniskt i dina marklyft. Såg nästan mer ut som raka mark Skulle du få bättre ordning på tekniken tror jag det finns kapacitet att hantera klart tyngre vikter!Men som sagt. Huvudsaken är ju att det känns bra och att du slipper skador, det är ju trots allt inte SL du ska köra :emo-thumb
Håller med, lite likt raka mark, fast i såna fall rätt starkt med 210 i raka :p
Fast tycker själv setet på 210 är bättre än det på 185, bytte till ett annat bälte och fick lite bättre buktryck, men det var ändå för stort så måste införskaffa ett mindre så ska det nog se bättre ut.
Men för grymt bra kontakt så nog funkar det och ryggen är bättre än någongsin
är ju inte upp på dina vikter direkt 290 e riktigt bra för att vara ”Fitness fjolla” :up:
21 mars, 2007 at 12:00 #845179Anonym anvandareMemberstorcc wrote:Hehe helt klart…Ett ryggpass med marklyft känns bra mkt mer än utan. Kör du marklyft varje vecka?Ja, kör alltid mark, ser ingen anledning till att inte göra det, en veckas vila räcker gott.
21 mars, 2007 at 12:03 #845180Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Ja, kör alltid mark, ser ingen anledning till att inte göra det, en veckas vila räcker gott.Anledningen till att jag frågar är att jag själv känner mig helt slut i ryggen och känns inte som jag hinner vila innan knäböjen kommer på schemat. Så just nu blir det varannan vecka böj och varannan marklyft…
21 mars, 2007 at 12:05 #845181Anonym anvandareMemberstorcc wrote:Anledningen till att jag frågar är att jag själv känner mig helt slut i ryggen och känns inte som jag hinner vila innan knäböjen kommer på schemat. Så just nu blir det varannan vecka böj och varannan marklyft…Det kan jag förstå, hade själ v grym träningsvärk i röven igår när jag körde marken, jag försöker ha så lånt imellan ben o rygg passet som möjligt då jag inte vill ta bort nån av övningar då jag tycker dom e dom bästa :up:
21 mars, 2007 at 12:07 #845182Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Jo, håller med ser faktiskt bättre ut på 210, jo får se til att skaffa ett mindre men bredare bälte för då kan det nog tom se hyffsat ut.Jo, du har ju kört rätt mycket tungt, kronlyften och utlåsningarna i bänken och för att inte tala om alla disco maxningar
Jo, inget emr supande fram till maj då?!Inget supande till maj? njo….men bara lite.
Jo, kronlyften och tror även att negativ böj samt mina kvartsböjar har tagit en del kraft.
Discomaxningarna är nog inte så farligt….måste ju testa alla maskinerna. 😮Idag tröjbänk hos Westbo AK, sen blir det nog lite lättare pass närmaste dagarna.
21 mars, 2007 at 12:08 #845183Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Det kan jag förstå, hade själ v grym träningsvärk i röven igår när jag körde marken, jag försöker ha så lånt imellan ben o rygg passet som möjligt då jag inte vill ta bort nån av övningar då jag tycker dom e dom bästa :up:Inte rädd för att få bred midja/röv?!Vilket är en stor risk vid mycket böj/mark??
21 mars, 2007 at 12:09 #845184Anonym anvandareMemberFredrikn wrote:Inget supande till maj? njo….men bara lite.Jo, kronlyften och tror även att negativ böj samt mina kvartsböjar har tagit en del kraft.
Discomaxningarna är nog inte så farligt….måste ju testa alla maskinerna. 😮Idag tröjbänk hos Westbo AK, sen blir det nog lite lättare pass närmaste dagarna.
Haha, supa lite, vet du vad det är:)
Jo, är nog dom riktgit tunga gejera som märks, gillar bara o retas när du kör disco :p
Tycker du ska köra tröjbänk här istället, kul att se folks reaktioner.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.