Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Martin mot SM -07 (AF)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 april, 2007 at 16:01 #845305Anonym anvandareMember
du är fan ingen vanlig jäkla svensson iaf!!!
12 april, 2007 at 19:50 #845306Anonym anvandareMember20reppare, intressant! hur länge blir det de?
12 april, 2007 at 19:53 #845307Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Jaha, nu har jag fått mitt nya program:Det blir 20 reps på allt med 30 sekunders vila mellan seten, nu är mjölksyre träning som gäller, känns bra faktiskt, brukar ananrs inte va så pigg på 20 reppare.
Tror ej jag skriver vikter nu då dom känns o relevanta.
Igår körde jag försat passer: Vader, Axlar, mage
Stående vadpress 3 set
Sittande vadpress 3 set
Hantelpress axlar
Hantellyft
Raka och sneda cruncheshar idag grym träningsvärk i vaderna vilket är ovanligt, känns gött att reppa i vader, får grym kontakt.
Det skriker pump om detta passet!
12 april, 2007 at 20:03 #845308Anonym anvandareMember”20 reps på allt med 30 sekunders ” Sa vår idrottslärare till oss i 8-9 an. Som grund då hehe. Jag e ju mer för MAX 5 reppare,)
12 april, 2007 at 22:08 #845309Anonym anvandareMemberPepz wrote:du är fan ingen vanlig jäkla svensson iaf!!!Haha, komiskt nät man heter svensson…
Ne, man hoppas ju på att man har det där lilla extra för att bli bäst.
GymTT wrote:20reppare, intressant! hur länge blir det de?Det blir i 5 veckor, det är ju tråtts allt så att i AF så ska man reppa MASSA!
Dan_The_Man wrote:Det skriker pump om detta passet!Om det gör!!!
Det blir ju inte mindra pump på dom riktiga överkroppspassen, med bröst och armar.Damir_T wrote:”20 reps på allt med 30 sekunders ” Sa vår idrottslärare till oss i 8-9 an. Som grund då hehe. Jag e ju mer för MAX 5 reppare,)Hehe, jag är som sagt AF kille… Är rätt kul då man får grymme pump.
Men sen är det ju grymt kul att köra tungt med.Ska ju köra Kolozzeums SL serie i maj, hoppas göra en bit över 600kg raw.
Imon blir det ben mjölksyra, bland det värsta som finns, man kan ju inte stå på benen sen.
13 april, 2007 at 08:07 #845310Anonym anvandareMemberShit 20 reps :S Jag hade blivit snurrig bara av tanke att göra det, men det är ju som du säger i AF ska man ju reppa… Ska du köra 2 övningar/muskelgrupp i fortsättningen också eller?
Kör hårt!!!13 april, 2007 at 09:36 #845311Anonym anvandareMemberKan köra som oss annars : )
1 vecka lågreps
1 vecka högrepsrepeat.
Känns bra!
13 april, 2007 at 10:58 #845312Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Shit 20 reps :S Jag hade blivit snurrig bara av tanke att göra det, men det är ju som du säger i AF ska man ju reppa… Ska du köra 2 övningar/muskelgrupp i fortsättningen också eller?
Kör hårt!!!Är rätt gött att mosa på med reps och passen blir sköna när man håller ett grymt tempo.
Lite olika hur många övningar det är, beror på vilken muskelgrupp.Alm wrote:Kan köra som oss annars : )1 vecka lågreps
1 vecka högrepsrepeat.
Känns bra!
Tycker att om jag ska utvecklas varje ny period behöver jag 5 veckor för att höja mig lite, sen så höjer jag mig lite till för varje period som går, funkar faktiskt riktigt bra.
Men det är väl vad man känner persnoligen.
14 april, 2007 at 21:51 #845313Anonym anvandareMemberNikka wrote:hej martin.jag har kollat lite i din journal och är imponerad av din fysik.
30 sek vila mellan seten och övningarna är nåt jag själv försöker hålla på.
Har svårt att hitta ett träningsupplägg som jag tycker passar mig men då jag läst i din journal och lite i ”maximal muskeltillväxt” så måste jag säga att ditt upplägg känns väldigt roligt och givande att köra.Jag är 21 år och har tränat sen i december.
Var väldigt aktiv upp till 13 med löpning, armhävnar, sit ups, lite hantlar, fotboll och innebandy .men sen dog det ut. men nu är jag laddad!för 2-3 veckor sen började jag dela in kroppen i en muskelgrupp i veckan och det är nåt jag vill fortsätta med.
Det är en del frågor jag vill ställa och det kanske är bättre om jag kunde få din email och ställa frågorna där? skulle betyda mkt om du kunde ta dig tid att svara lite om din träning.
lite om hur jag tränar nu
I varje set så kör jag till jag inte orkar göra 1 mer rep. 8-12
Kör det mesta i maskin men försöker mer gå över till fria vikter.lite frågor jag skulle vilja ha svar på är dessa:
1. hur ser ditt träningsupplägg ut måndag-söndag med låga reps och höga reps. allltså är det rygg, biceps på måndag osv.
2. vilka övningar är det du gör till varje muskel?
kör du dropset och såna grejer?Kul att du tycker mitt upplägg verkar kul.
Jag delar in min träning i perioder på 5 veckor där jag varje period ändrar reps antalet och nån övning. Så just nu kör jag 20 reps på allt.
Har inga bestämda vecko dagar då jag kör grejer. Men så här ser det ut just nu.
Dag 1: Rygg, Bak sida axlar, biceps
Övningar: Chins, Chins rodd, marklyft, baksida axlar maskin, stående stångcurl, sittande hantelcurl 45 graders lutning på bänken.Dag 2: Bröst, tricpes
Övningar: Dips, Sned hantelpress, bänkpress, smalbänkpress, en hans tricpes extension.Dag 3:Ben
Övningar: Benspark, bencurl, knäböj, utfallsstegDag 4: Vader, axlar, mage
Övningar: Stående vadpress, sittande vadpress, Hantelpress sittnade, hantellyft (extrem srikt), raka/sneda crunches med statsik vilaSen minst en dag med kondition.
Kör inga dropsset.
Skulle ju inte rekomendera ig att kopiera mitt upplägg då det kräver ganska mycket…
Om det är nått mer kan du maila eller adda mig på msn:
[mailto:martin_hillinge@hotmail.com]14 april, 2007 at 21:56 #845314Anonym anvandareMemberIdag har jag varit nere i göteborg och tränat på Exhale gym med Micke GBG här på forumet.
Var riktigt kul och inspirerande. Sen att Martin Kjellström var det där gjorde ju inte saken sämre. Är så imponerad av han massa, det är verkligen sjukt, går inte och förklara hur stor den killen är. Man känner sig som en dvärg när han sitter bredvid och kör
Blev iaf ett bröst, tricpes pass med 20 reps på allt med 30seks vila
Dips 3*20 på kv (gick hur lätt som helst får nog lasta på lite)
Sned hantelpress
rak hantelpress
smalbänk
frenchpressHade gött PUMP!
Sen hade Micke o jag lite posedown givetvis, är ju det roligaste
Tyvärr hade vi ingen kamera till hands.16 april, 2007 at 15:52 #845315Anonym anvandareMemberJaha idag har man kört Rygg, bak axel, biceps.
Mjölksyra förstås, dvs 20reps och 30seks vila.
Chins
Chins rodd
Mark
baksida axlar i cc
Stångcurl
sittande bicepscurlOk pass, kändes ovant att köra mjölksyra igen, så gick inte super med det kommer, det är bara att kötta på…
16 april, 2007 at 21:12 #845316Anonym anvandareMemberAsså Martin Nu vill jag se lite vikter å repantal :p
seså!
16 april, 2007 at 21:14 #845317Anonym anvandareMemberDan_The_Man wrote:Asså Martin Nu vill jag se lite vikter å repantal :p
seså!
Hmm, allt nu framöver är 20reps :frust:
Vikter, behöver man såna när man tränar mjölksyra, ok ska skriva upp dom fram över.16 april, 2007 at 22:27 #845318Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Hmm, allt nu framöver är 20reps :frust:
Vikter, behöver man såna när man tränar mjölksyra, ok ska skriva upp dom fram över.Nej det tycker jag inte.. 6 reps på 225 i marken duger gott för mej!
16 april, 2007 at 23:18 #845319Anonym anvandareMemberjasså så du e nere o leker med min bror!bilder!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.