Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Martin mot SM -07 (AF)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 juni, 2007 at 10:08 #845530Anonym anvandareMemberGymTT wrote:Bra benpass.
Brukar du köra frontböj Martin?
Om ja, vilka vikter ungefärligt?
mvh TT
Nee, dåligt benpass Kan fortfarande inte lägga på några vikter i böj och inte köra några utfall. Hehe… )=
Nej, jag kör inte frontböj, dock är jag sugen på att börja köra den lite, då den vrkar skön…
30 juni, 2007 at 10:20 #845531Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Nee, dåligt benpass Kan fortfarande inte lägga på några vikter i böj och inte köra några utfall. Hehe… )=Nej, jag kör inte frontböj, dock är jag sugen på att börja köra den lite, då den vrkar skön…
Prova den! riktigt bra:P
1 juli, 2007 at 18:56 #845532Anonym anvandareMemberStående vadpress: 90kg*14 100kg*12 110kg*10 120kg*8
Sittande vadpress: 30kg*14*12*10*8
Axlerpress smith: 4 Set
hantellyft: 4 set
Raka/sneda crunches supersets.Sitter som bäst och planerar första veckan på min diet, ska bli spännande efter träffar jag min coach och han kollar igenom om det är nått vi ska ändra på.
1 juli, 2007 at 20:19 #845533Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Stående vadpress: 90kg*14 100kg*12 110kg*10 120kg*8
Sittande vadpress: 30kg*14*12*10*8
Axlerpress smith: 4 Set
hantellyft: 4 set
Raka/sneda crunches supersets.Sitter som bäst och planerar första veckan på min diet, ska bli spännande efter träffar jag min coach och han kollar igenom om det är nått vi ska ändra på.
Bra pass Martin å lycka till på dieten. Ska bli skoj att se när den är färdig
2 juli, 2007 at 20:45 #845534Anonym anvandareMemberIdag började dieten. Känns helt ok, tror jag hittat en ganska lagom intag.
Nu kommer jag köra 20 reps i 5 veckor…
Dagerns pass:
Chins: kv*27*14*8
Chinsrodd: 3 Set
Stångrodd: 3 Set
Baksida axlar: 3 Set
Stångcurl 3 Set
Hantelcurl 3 SetVet inte om jag kommer orka skriva ner kosten fram över, men vi får se.
2 juli, 2007 at 21:11 #845535Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Idag började dieten. Känns helt ok, tror jag hittat en ganska lagom intag.Nu kommer jag köra 20 reps i 5 veckor…
Dagerns pass:
Chins: kv*27*14*8
Chinsrodd: 3 Set
Stångrodd: 3 Set
Baksida axlar: 3 Set
Stångcurl 3 Set
Hantelcurl 3 SetVet inte om jag kommer orka skriva ner kosten fram över, men vi får se.
Bra pass, riktigt fina chins:up:
3 juli, 2007 at 13:41 #845536Anonym anvandareMemberDagen började med 50 min morgon promenad.
Sen ett par timmar efter så kördes Brsöt, Tricpes
Dips: kv*37*19*12 (Första setet PB tror jag man kan kalla det)
Snedhantelpress: 3 Set
Armhävningar: 3 Set
Frenchpress: 3 Set
Pushdowns 3 SetÄr verkligen motiverad till att köra hårt och göra allt på SM
3 juli, 2007 at 13:46 #845537Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Dagen började med 50 min morgon promenad.Sen ett par timmar efter så kördes Brsöt, Tricpes
Dips: kv*37*19*12 (Första setet PB tror jag man kan kalla det)
Snedhantelpress: 3 Set
Armhävningar: 3 Set
Frenchpress: 3 Set
Pushdowns 3 SetÄr verkligen motiverad till att köra hårt och göra allt på SM
Bra dips! Tror du att dem kommer öka i takt med att kroppsvikten minskar?
3 juli, 2007 at 14:16 #845538Anonym anvandareMemberstorcc wrote:Bra dips! Tror du att dem kommer öka i takt med att kroppsvikten minskar?Tack, jo man får ju hoppas på det.
Gjorde ju faktiskt bättre från mig på tävlingen än jag gjort på träning förra året. Så man hoppas på samma tendens i år för då är det lovande.3 juli, 2007 at 14:31 #845539Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Tack, jo man får ju hoppas på det.
Gjorde ju faktiskt bättre från mig på tävlingen än jag gjort på träning förra året. Så man hoppas på samma tendens i år för då är det lovande.Låter bra.. Upplever samma fenomen. Lägre vikt fler reps.
Får se över 40 godkända på tävling då!!4 juli, 2007 at 10:08 #845540Anonym anvandareMemberDagen har börjat och det givetvis med en 45 mins morgon promenad.
4 juli, 2007 at 12:47 #845541Anonym anvandareMemberMartin. wrote:Idag började dieten. Känns helt ok, tror jag hittat en ganska lagom intag.Nu kommer jag köra 20 reps i 5 veckor…
Jag tycker de borde vara svårt att deffa och köra många reps (20) samtidigt, många anser att man borde köra så tungt man kan för att få till den riktiga muskulära hårdheten när man deffar… Men jag förstår ju också att ni måste vara reps stark i chins å dipsen för att klara av så många som möjligt…
Man får välja lite mellan rep stark i styrkemontet eller komma in så bra som möjligt till posingen…Lycka till med deffen och lycka till på tävlingen ..
ta inte ut nått i förskott utan kör på till 100% till tävlingen…vilken klass tävlar du i ?? 180- ?
mvh4 juli, 2007 at 15:43 #845542Anonym anvandareMembervogga wrote:Jag tycker de borde vara svårt att deffa och köra många reps (20) samtidigt, många anser att man borde köra så tungt man kan för att få till den riktiga muskulära hårdheten när man deffar… Men jag förstår ju också att ni måste vara reps stark i chins å dipsen för att klara av så många som möjligt…
Man får välja lite mellan rep stark i styrkemontet eller komma in så bra som möjligt till posingen…Lycka till med deffen och lycka till på tävlingen ..
ta inte ut nått i förskott utan kör på till 100% till tävlingen…vilken klass tävlar du i ?? 180- ?
mvhDu blir ju inte hårdare av att träna tyngre.
Kommer absolut köra 100% gör jag alltid, måste ju vara nöjd när man står där.
Kommer att tävla i 180+
4 juli, 2007 at 18:45 #845543Anonym anvandareMemberja menade att man har en tendens att tapp muskelmassa om man kör 20 reps istället för t.ex. 8 reps.. Många vill köra tungt då dom deffar för att om möjligt lägga på sig lite extar muskler…. bara en fundering hur du tänker??
4 juli, 2007 at 18:58 #845544Anonym anvandareMembervogga wrote:ja menade att man har en tendens att tapp muskelmassa om man kör 20 reps istället för t.ex. 8 reps.. Många vill köra tungt då dom deffar för att om möjligt lägga på sig lite extar muskler…. bara en fundering hur du tänker??Jo, eventuellt kan man kanske behålla lite mer muskel massa om man tränar tungt, men jag tror det är marginellt. Styrkedelen är ju ändå en tredje del av AF så man behöver lägga rejält med krut där med. Lägga på sig muskler under diet är nog i det närmsta omöjligt.
Men jag satsar ju top 3 i styrkan som är min starka del, hu mycket muskler jag tappar handlar nog mer om att hålla rätt närings intag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.