Martin mot SM -07 (AF)

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin mot SM -07 (AF)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 841 through 855 (of 895 total)
  • Author
    Mirre_bus wrote:
    Du jobbade grymt bra idag Martin! Grattis till 4:e platsen!!! :emo-thumb

[http://www.pixbox.se/pic14958778 [img=http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_23/14950000-14959999/640×480/14958778.jpg]]

Trevligt att träffas idag!! du gjorde mycket bra ifrån dig:up: , hoppas det hördes att vi skrek lite på dig:)

lycka till framöver!

mvh // Ederer

Ett Stort Grattis Martin!!

Tack alla som skrivit!

Är riktigt nöjd med en fjärde plats på SM, jag har ju många år kvar. ;)
    Ska komplettera med bilder framöver, hade med mig två fotografer i form av mina bröder (naturfotografer) dom borde kunnat få lite bra bilder från scen.

Den bilden som kommit upp här är ju inte bästa posering :p

Orkar inte skriva så mycket ikväll, men kommer komma med lite tankar och min story på SM imorgon antagligen.

Är i vilket fall som helst är jag nöjd överlag, vissa saker jag kunde gjort bättre, men det kommer. Har ju trotts allt väldigt lite erfaranhet av AF.
    Hade inte räknat med att slå Ako, Seth eller Jesper som har kommit en bit längre än mig i utveklingen och verkligen är grymma 4:e platsen är ju fan grymmt på ett SM!!!

Grattis till alla som varit med och gjort lysande prestationer.

Mvh en lite trött Martin 8)

Det visar sig att hårt slit och dedikation lönar sig. Skönt som fan!

Grymt bra jobbat, var hur kul som helst att se er alla! :)

Grattis !!

Du har många år kvar och toppen kommer att nås !!

/nicke

Stort grattis! :up:
    Hur många reps gjorde du på chins och dips?

Hej alla glada!

Vaknat nu söndag morgon, värker i hela kroppen och är ganska slut i huvudet, men tänkte ändå försöka sammanfatta min helg med SM nu.

Kommer även komma in med en hel del bilder så småningom :)

Börjar med Fredag:

Kl. 13:00 la vi första lageret med färg nere hos min coach Stefan i hans butik. Sen var det bara att trycka i sig potatis resten av dagen.

Kom upp till Karlstad runt halv sju och checka in och åkte bort på registreringen, vägde in på 85.6kg på 181cm vilket kändes helt ok.
    Hade hoppats på att få känna på hinderbana på kvällen med, men då den inte var monterad gick inte det.
    Så gick till hotellet och tog mitt vanliga glas vita vin och la på ännu ett lager färg innan det var sängdags.

Lördag

Hade satt kl på 6 gick då upp drog i mig ca 10 riskakor till det damma i munnen, sen la jag mig och sova igen tils frukost som var vid 07:30.
    Frukosten bestod idag av 3 mackor med mycket marmelad och en tallrik cornflakes med mycket sylt utan nån vätska. Munnen kändes som en öknen :(

Gick efter frukost bort till areanen vid 8 och provade på hinderbanan lite, var riktigt skötn att få käna på den då jag aldrig provat en hinderban, sen att man var helt själv där gjorde att man var avlsappnad och vågade prova ordentligt.

Sen gick vi tillbaka till hotellet och la på ett lager färg och lät torka,s en gikc vi till tävlingarenan igen. åt lite riskakor och kalaspuffar innan det var dags för tävlingarna att börja.

Var ganska nervös innan jag gick ut på scen i år, då jag satt upp höga mål för mig själv och jobbat för att verkligen placera mig bra i år.

Symmetri ronden kändes bra, Stefan trodde jag skulle hamnat 1-2 placeringar högre upp än jag gjorde men jag tänkte bra nu FAN måste jag plocka i styrkan.
    Började dricka lite efter symmetrin och laddae ingör styrkan, gick och kollade på korta killarna för att få veta bedömingen, den såg lustig ut vissa fick massa bortdömt och andra som verkligen skulle haft det fick det inte enligt min mening.

Blev konfunderad, men bestämda mig för att jag ska visa hur jag tycker styrkan ska vara gick in och gjorde 24 RIKTIGT STRIKTA CHINS och var nog den ända som inte fick någon bortdömd och kom 2:a i chinsen på det.
    Dipsen som jag var lite orlog för pga av den muskel bristing jag haft i bröst musklen orade mig och jag fick bara 29 godkända vilket var en stor besvikelse, dessutom tappade jag 4 placeringar tror jag på dom 3 jag fick bortdömda, kändes surt, men fick ändå en fjärde plats i styrkan.

Hinderbanan sen, visste att jag hade bra flås och speed i kroppen var bara orad för kramp känningar och att man inte kört alla hinder. men gick ut väldigt lungt första varvet och spurtade in på en femte tid efter ett snabbt andra varv, ångrar att jag inte gick på snabbare i första då jag kunde matchat 1:a platsen då, det skilde inte lång tid i hinderbanan.

Räkande poäng på resultat listorna och kom fram till att jag var top 5 vilket målet var, låg tom 4. Började lägga lite färg inför final fysiken och började pumpa. Kändes bra det här 4:a på min andra tävling som 20 åring kändes häftigt.

Har fortfarande inte sätt hur det gick i final fysiken men med tanke på att jag lyckades behålla min placering så borde jag kommit fyra violket kändes grymt roligt då det var 6 riktigt vassa killar i final fysiken.

Stod där på sdcenen när det var prisutdelning och var grymt nervös, var nästan säker påa tt jag skulle komma sexa, men då ropade dom nån annan, jag tänkte YES jag klarade mitt mål, sen ropade dom upp femman och det var inte jag. Kände hut leendet sped sig på mina läppar var nöjd, trodde aldrig jag skulle hota varken Seth, Ako eller Jesper som är superba killar.

Summering:

En riktigt kul helg där man träffade massa trevligt folk och var med om en väl arangerad tävling.

Kul att träffa på bl a Johan Ederer, Petter och alla medtävlande alla var jätte trevliga och kul att snack med, man tänkte nästan, fan finns det så här många som också är träningsgalna!?

Speciellt kul att snacka lite med ödmjuka och trevliga Johan Gustafsson och Ako Rahim som båda är kanon killar som verkligen representerar sporten och dess anda kanon bra!

Sen vill jag tacka dom som följde med mig upp till Karlstad och hejade och min sambo Frida för otroligt stöd, min coach Stefan Croona som hjälpt mig otroligt mycket och med framgång.

Sen var det en kille (komemr inte ihåg alla namn) som jag lovad att ta lite fotos med efter, men var strssigt innan finalronden så hann inte och hittade inte honom efter, men du är välkommen att komma til jönköping och köra lite chins och dips med mig ;)

Som sagt bilder kommer så småningom, mina båda bröder som var med och fotade kommer maila till mig.

Sen tycker jag den publik som var där var kanon TACK! :up:

bra jobbat martin! grattis!

Grattis Martin! Mycket trevlig att träffa och snacka med dig också!

Du är väl värd din fjärdeplacering efter allt slit du laggt ner i år! Måste säga att jag är imponerad över de förbättringar du gjort sen senast :emo-thumb Den största förbättringen tror jag dock är poseringen för i år poserade du riktigt bra. Bra prestationer i samtliga ronder! Tycker det var riktigt bra klass på toppen i långa klassen i år (även korta klassen var riktigt bra).

Det stämmer att du var 4:a i finalfysiken för Mattias som jag cochade låg en poäng bakom dig inför den ronden och du var 2 poäng före efteråt.

Åter igen ett stort Grattis! Med den här utvecklingstakten är du säkerligen snart uppe på pallen :emo-thumb

Petter__Jonsson wrote:
    Grattis Martin! Mycket trevlig att träffa och snacka med dig också!

Du är väl värd din fjärdeplacering efter allt slit du laggt ner i år! Måste säga att jag är imponerad över de förbättringar du gjort sen senast :emo-thumb Den största förbättringen tror jag dock är poseringen för i år poserade du riktigt bra. Bra prestationer i samtliga ronder! Tycker det var riktigt bra klass på toppen i långa klassen i år (även korta klassen var riktigt bra).

Det stämmer att du var 4:a i finalfysiken för Mattias som jag cochade låg en poäng bakom dig inför den ronden och du var 2 poäng före efteråt.

Åter igen ett stort Grattis! Med den här utvecklingstakten är du säkerligen snart uppe på pallen :emo-thumb

Absolut, alltid riktigt kul att träffa likasinnade.

Tack, kändes skönt att få ett kvitto på alla timmar varje dag man lagt ner på det här. Riktigt skönt att jag fick till det i sista final fyskien också då jag var något missnöjd efter första.

Pallen är det helt klart som gäller nästa SM!

grymt bra SM av dig!

Grattis Martin! Bra jobbat och kul att du nådde ditt mål att hamna topp 5. :up:

Fredrikn wrote:
    Grattis Martin! Bra jobbat och kul att du nådde ditt mål att hamna topp 5. :up:

Tack tack, nu ska jag börja ner på gymmet och spöa dig lite i dina grenar emd nu när jag har energi :emo-thumb

Pepz wrote:
    grymt bra SM av dig!

Tack, kul att höra från nån som vet 8)

Grattis Martin till 4:e platsen och en mycket bra prestation.

Vad är planerna nu? ska du vara med på DC? eller blir det SM -08?

Själv laddar jag inför SM nästa år =)

Ha det bäst

/Ako Rahim

Viewing 15 posts - 841 through 855 (of 895 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.