Martin tar sikte mot GULD!!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin tar sikte mot GULD!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 392 total)
  • Author
    Posts
  • #699883

    okej :), en kompis sa att om man kör mindre repetioner, (6st) så ska man vila mer än om man kör tex, 10-12 stämmer det? :)

    #699884
    malmquist89 wrote:
    okej :), en kompis sa att om man kör mindre repetioner, (6st) så ska man vila mer än om man kör tex, 10-12 stämmer det? :)

    Finns inga regler som säger att man ska eller inte ska, det beror på vad man är ute efter och trivs med.

    #699885

    okej, men du kör ju kort vila vad är skillnaden om man kör längre vila? :)

    #699886

    Jag var och fick ett schema av dig på exercise för ca.6 veckor tänkte ändra lite på det nu när jag kört 12,10,8 i 6 veckor tänkte jag ändra så jag kör 8*3, Vad tycker du om det? :)

    #699887
    malmquist89 wrote:
    Jag var och fick ett schema av dig på exercise för ca.6 veckor tänkte ändra lite på det nu när jag kört 12,10,8 i 6 veckor tänkte jag ändra så jag kör 8*3, Vad tycker du om det? :)

    Aha, Christoffer ;)

    8*3 funkar utmärkt att köra med, jag kör med det kort vila av flera anledningar, dels blir det inte lika mycket vikter vilket minskar skaderisken, sen påverkar vilan hormoner, är inte riktigt klar själv på hur det funkar.
    Sen tycker inte jag att bygga muskler handlar om att lyfta så mycket vikt som möjligt utan att mer åt att lyfta så mycket vikt som möjligt på så kort tid som möjligt, hmm känner att jag skriver lite luddigt, hoppas du fattar.
    Annars är det bara komma upp till Exercise.
    Du använder också oftast bättre teknik när du kör med kort vila, för att vikterna inte är lika tunga.

    Vikter är inte allt, kontakt är det som gäller :up:

    #699888

    okej, jag fattar :D de va en sak till jag tänkte på när ja kör bröst, axlar, triceps. Jag kör bänk, snehantelpress, hantelpress (axlar), stående hantellyft, dips, frenchpress o pushdown. Ska jag köra dipsen efter axlarna som jag gör nu eller efter bröst? :)

    #699889
    malmquist89 wrote:
    okej, jag fattar :D de va en sak till jag tänkte på när ja kör bröst, axlar, triceps. Jag kör bänk, snehantelpress, hantelpress (axlar), stående hantellyft, dips, frenchpress o pushdown. Ska jag köra dipsen efter axlarna som jag gör nu eller efter bröst? :)

    Kör det när det känns bäst, lite smak sak och det är både en brsöt, triceos axel övning. Kanske ska ha den efter bröst om den är tung annars?

    #699890

    okej bra :) nja de brukar gå rätt bra, så ja fortsätter nog o köra som jag gör då :) har det nån större betydelse om jag kör bröstpasset eller ryggpasset först? har idrott i skolan så jag kan bara träna tisdag,onsdag.

    dag1 bröst,axlar,triceps
    dag2 rygg, baksida axlar, biceps

    eller

    Dag1 rygg, baksida axlar, biceps
    Dag2 bröst,axlar,triceps

    #699891

    Har kompisar som kör:

    Dag1 Bröst, biceps
    Dag2 Rygg, triceps

    borde inte det bli som att träna biceps o triceps två dar irad fast lite mindre på det ena passet?

    #699892
    malmquist89 wrote:
    okej bra :) nja de brukar gå rätt bra, så ja fortsätter nog o köra som jag gör då :) har det nån större betydelse om jag kör bröstpasset eller ryggpasset först? har idrott i skolan så jag kan bara träna tisdag,onsdag.

    dag1 bröst,axlar,triceps
    dag2 rygg, baksida axlar, biceps

    eller

    Dag1 rygg, baksida axlar, biceps
    Dag2 bröst,axlar,triceps

    ne, ingen större betydelse, bara det att man vila lite mellan ben o rygg passet.

    malmquist89 wrote:
    Har kompisar som kör:

    Dag1 Bröst, biceps
    Dag2 Rygg, triceps

    borde inte det bli som att träna biceps o triceps två dar irad fast lite mindre på det ena passet?

    Jo det tycker jag, tycker man blir sliten av att träna så…

    #699893

    okej, jag vilar 2 dar mellan rygg o ben. Tack för din hjälp o ha en god jul o gott nytt år ;)

    #699894
    Martin. wrote:
    Aha, Christoffer ;)

    8*3 funkar utmärkt att köra med, jag kör med det kort vila av flera anledningar, dels blir det inte lika mycket vikter vilket minskar skaderisken, sen påverkar vilan hormoner, är inte riktigt klar själv på hur det funkar.
    Sen tycker inte jag att bygga muskler handlar om att lyfta så mycket vikt som möjligt utan att mer åt att lyfta så mycket vikt som möjligt på så kort tid som möjligt, hmm känner att jag skriver lite luddigt, hoppas du fattar.
    Annars är det bara komma upp till Exercise.
    Du använder också oftast bättre teknik när du kör med kort vila, för att vikterna inte är lika tunga.

    Vikter är inte allt, kontakt är det som gäller :up:

    skitbra sagt, märks att du kan vad träning handlar om!!:up:

    hur kör du med kardio då- spränger du in det i schemat elr kör du bara under deffperiod?

    #699895
    pelle eng wrote:
    skitbra sagt, märks att du kan vad träning handlar om!!:up:

    hur kör du med kardio då- spränger du in det i schemat elr kör du bara under deffperiod?

    Tack!

    Jag försöker köra cardio minst en gång i veckan, gärna två.
    Oftast i from av fotboll eller squash. Går 10ggr bättre att gymma särskilt om jag gör det intesivt när man håller konditionen uppe året runt.

    #699896

    Chins: kv+35*6 kv+40kg*6 kv+30kg*6
    Chinsrodd: kv+20kg*6*6*6′
    Marklyft: 210kg*6 220kg*6*6
    Bak axlar i cc: 3 Set
    Bicepscurl 23,5kg*12*12*12
    Konc. curl: 18,5kg*6*6*6

    Helt ok pass, finns mer i marken. Men ska öka sakta men säkert och försöka slippa skador.

    #699897

    God Jul alla träningfreaks därute!!![/b]

    Nu ska jag ner och köra mitt julaftonspass :D

Viewing 15 posts - 151 through 165 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.