Martin tar sikte mot GULD!!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin tar sikte mot GULD!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 392 total)
  • Author
    Posts
  • #699928
    Jay wrote:
    Du är sjukt stark. Funderar starkt på att banna dig helt sonika pga det. ;)

    Tack, men var snäll och banna mig inte, jag trivs bra här.

    Body ger mig styrka, måste ju bräcka alla andra :p

    #699929

    Stående vadpress: 130kg*6*6*6
    Sittande vadpress: 45kg*6*6*6
    Axelpress: 41kg*6 36kg*6*6
    Hantellyft: 11kg*6*6*6
    Hängade benlyft
    Sneda och raka crunches.

    OK pass!

    #699930
    Petter__Jonsson wrote:
    På Fitnessfestivalen, som går varje år i Göteborg, kan man tävla i enbart chins eller enbart dips.

    Sorry Martin att jag snodde din journal lite. Du börjar bli starkt i böjen, 250 till sommaren? :emo-thumb

    tack :) för svaret… ska nog gå o kolla på det då :) fastnat något för det :P

    #699931

    Helt ok pass idag, chinsen var tunga men marken gick ganska bra.

    Chins: kv+40kg*6 kv+35kg*6 kv+30kg*6
    Chinsrodd: kv+20kg*6*6*6′
    Marklyft: 230kg*7 PB[/b] 220kg*6 210kg*6
    Baksida axlar i cc: 3 Set
    Hantelcurl: 23,5kg*12*12 21kg*12
    Konc. curl: 18,kg*12*12*12

    Roligt i marken idag, skulle göra en sexa på 230, bad Fredrik en styrkelyftare på gymmet räkna typ så fråga jag hur många jag har kvar när jag tror jag kört sex då säger han en till och jag gör en till så var det 7 den jävlen lura mig….

    #699932

    Alltid kul att följa dina framsteg Martin.
    Mycket snyggt pb i marken, grattis men vi vill se ännu mer :)
    kör hårt

    #699933
    wesaft wrote:
    Alltid kul att följa dina framsteg Martin.
    Mycket snyggt pb i marken, grattis men vi vill se ännu mer :)
    kör hårt

    Tack, kommer mycket mer detta årets början lovar mycket gott ;)

    #699934

    Jag lurade dig inte. Jag skrek bara ”2 till” när du hade gjort 5. Såg ju att det skulle gå så en sexa kändes lite futtigt. ;)

    Såg riktigr bra ut igår. :up:

    #699935

    Japp då var det ett härligt bröst pass igen och det gick bra debnna gången med.

    Dips: kv+75kg*5,5 (PB[/b]) kv+70kg*6 kv+65kg*6
    Bänkpress: 120kg*6*6*6 (Körde idag och tänkte extra på tekniken, finns lite att jobba med d’är men 2 sista seten kändes bra efter att jag smalnat greppet lite.)
    Snedhantelpress: 42kg*6 47,5kg*6*6
    Frenchpress: 52kg*6*6 42kg*6
    Pushdowns: 3Set

    Rätt bra pass idag, ska lägga lite mer kraft på tekniken i bänk istället för att bara lassa på, kommer i slutändan resultera i bättre vikter och med bättre lyftning.
    Dips med 75 kg extra har jag aldrig gjort innan och det var riktigt nära att jag klara sexan själv men fick bli lite hjälp.

    #699936

    tjena martin ;) jag kör tisdag: bröst, axlar, triceps, onsdag: rygg, baksida axlar, biceps, lördag: Ben, mage jag undrar om man kan lägga in o bara köra 8*3 eller nått sånt på bänken på lördag efter att man kör färdigt benen? eller blir det för mycket bröst på 1 vecka? vill få större bröst! :D

    mvh

    #699937

    riktigt bra gjort att göra en 6:a med 75kg hängandes i Dips! Hur strikta är dom?=)
    du måste ligga runt 50+ i maxreps?

    #699938
    malmquist89 wrote:
    tjena martin ;) jag kör tisdag: bröst, axlar, triceps, onsdag: rygg, baksida axlar, biceps, lördag: Ben, mage jag undrar om man kan lägga in o bara köra 8*3 eller nått sånt på bänken på lördag efter att man kör färdigt benen? eller blir det för mycket bröst på 1 vecka? vill få större bröst! :D

    mvh

    Bättre att lägga in en valfri bröst övning till på den dagen du har bröst tycker jag, välj en som du tycker du får riktigt bra kontakt med.
    Tänk på för den delen att köra alla övningar så att du har kontakt i bröst musklerna t ex i bänk att du har skuldrorna sänkta (axlarna bak, bröstet upp).

    #699939
    Azklund wrote:
    riktigt bra gjort att göra en 6:a med 75kg hängandes i Dips! Hur strikta är dom?=)
    du måste ligga runt 50+ i maxreps?

    Jo tack, dipsen har gått bra på sistone, gå någon sida tillbaka har du en film på kv+70kg*6 så ser du där, jag tror nog att alla skulle vara tävlings godkända.
    Vet inte hur max ligger just nu, men förhoppningsvis många, har misslyckats med dipsen på tävlingarna jag kört men nu är det ändring på det.

    #699940

    Jo jag såg just filmen, det är ju absolut tävlings-godkända dips det där :)
    Men du gjorde ändå rätt många dips på SM i år väl? vad ligger kroppsvikten på för tillfället?

    #699941
    Martin. wrote:
    Bättre att lägga in en valfri bröst övning till på den dagen du har bröst tycker jag, välj en som du tycker du får riktigt bra kontakt med.
    Tänk på för den delen att köra alla övningar så att du har kontakt i bröst musklerna t ex i bänk att du har skuldrorna sänkta (axlarna bak, bröstet upp).

    okej de ska jag tänka på :) hantelflyes eller snehantelpress lutande neråt?

    #699942
    Martin. wrote:
    Japp då var det ett härligt bröst pass igen och det gick bra debnna gången med.

    Dips: kv+75kg*5,5 (PB[/b]) kv+70kg*6 kv+65kg*6
    Bänkpress: 120kg*6*6*6 (Körde idag och tänkte extra på tekniken, finns lite att jobba med d’är men 2 sista seten kändes bra efter att jag smalnat greppet lite.)
    Snedhantelpress: 42kg*6 47,5kg*6*6
    Frenchpress: 52kg*6*6 42kg*6
    Pushdowns: 3Set

    Rätt bra pass idag, ska lägga lite mer kraft på tekniken i bänk istället för att bara lassa på, kommer i slutändan resultera i bättre vikter och med bättre lyftning.
    Dips med 75 kg extra har jag aldrig gjort innan och det var riktigt nära att jag klara sexan själv men fick bli lite hjälp.

    Congrats till PB :emo-thumb

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.