Martin tar sikte mot GULD!!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin tar sikte mot GULD!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 392 total)
  • Author
    Posts
  • #699973

    Din markteknik har förbättrats senaste halvåret…

    #699974
    Robert Svensson wrote:
    Inte så dåligt med 40 dips! Fast det är ju mycket fränare att reppa med 70 kg runt midjan också! :|

    :happy:

    Ne, kan jag göra 40 tävlingsgodkända dips nästa tävling så är jag nöjd.
    Fast jag tycker också det är coolare att repps med +75kg :D

    eleikomannen wrote:
    Din markteknik har förbättrats senaste halvåret…

    Tack! Det låter bra, nöter teknik i 5 veckor perioder för att sen lyfta tungt och inte tänka lite mycket på teknik och det verkar funka.

    #699975
    Jofren wrote:
    Stretchar du Martin? Eller är du en slarver?:|

    Jag stretchar ganska mycket faktiskt då jag vill öka min rörlighet och har så gjort vilket har förbättrat min teknik i många övningar.

    Dock så skulle jag givet kunna stretcha mer, titta idrottare i många andra idrotter så inser man att man lägger lite tid på stretch. Jag vill stretcha mer, men känner inte att tiden finns som det är för tillfället.

    Tror snarare att det är en överbelastning skada som kommer av min 5 tunga veckor. Brukar få lite små känningar efter tunga perioder om inte så allvarligt så jag måste hoppa övningar som det är nu. Men blev kanske för bra ökningar så senorna inte han med riktigt, känns redan bättre dock så blir det inga övningar där jag hänger förräns söndag tror jag.

    #699976
    Jofren wrote:
    Brukar vara så, men man kan många gånger dra ett likhetstecken med dem som stretchar för lite och de som har problem.

    Eller likhetstecken mellan de som inte kör full ROM och har problem.

    #699977
    Jofren wrote:
    Brukar vara så, men man kan många gånger dra ett likhetstecken med dem som stretchar för lite och de som har problem.

    Man gör så gott man kan.:up:

    Man kan nog se ett samband beroende på hur personen i fråga tränar. Men likhetstecken är att ta i tror jag, många tjänar på att stretcha.

    Jay wrote:
    Eller likhetstecken mellan de som inte kör full ROM och har problem.

    Tror jag också stämmer till stor del, därför kör jag iaf nästan full ROM i allt. Kan ju inte riktigt göra det i böj än pga av stelhet. Sen så gillar jag inte låsa ut leder i många övningar.

    #699978

    Hur går träningen Martin?

    #699979

    Ojojoj… Nu har jag varit dålig på att uppdatera. Ska börja med det igen nu från och med denna vacken.

    Körde på förra veckan som vanligt. Det är 3*20 reps på alla övningar (3*max reps på kv övningar).

    Ska försöka få med en fotograf med och ta lite bilder. Länge sen sist ju.

    #699980

    looking forward to it! :)

    #699981

    Så här blev det:

    Chins: 3 Set
    Chinsrodd: 3 Set
    Marklyft: 3 Set
    Baksida axlar i cc: 3 Set
    Stångcurl: 3 Set
    Sittande bakåtlutande hantelcurl: 3 Set

    Inget speciellt med passet mer än att jag blev avbruten lite :(

    #699982

    Dips: kv*38 kv*20 kv*18
    Sned hantelpress: 3 Set
    Armhävningar: 3 Set
    Frenchpress: 3 Set
    Smala armhävningar: 3Set

    Passet tod ca 20 min och är så intesiv t som det ska va ;)

    #699983

    Morgonen började med ett hårt 45 min squash pass.

    #699984

    Bra Martin, men när ska du komma till sthlm för squash och stenhård styrketräning?

    mvh

    #699985
    GymTT wrote:
    Bra Martin, men när ska du komma till sthlm för squash och stenhård styrketräning?

    mvh

    Stockholm är ju så långt bort. Bättre att du kommer till jkpg :|

    #699986

    Knäböj: 90kg*20 90kg*20 80kg*20
    Utfall: 3 Set
    Bencurl liggande: 3 Set
    Benspark: 3 Set

    Jobbigaste passet, man kan inte gå efter åt med alla syra man har i benen.
    Tog ca 30 min totalt. Efteråt blev det massage, med min massöar som sponsrar mig :) Tack vare det känner jag mig rätt fräsch idag så ´ska ner nu och köra 45 min squash.

    #699987

    Vilket gym kör du på?

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.