Martin tar sikte mot GULD!!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin tar sikte mot GULD!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 392 total)
  • Author
    Posts
  • #700033

    Dips: kv+55kg*8*8*8
    Bänkpress: 110kg*8 100kg*8*8
    Snedhantelpress: 42kg*8*8 36kg*8
    Frenchpress: 42kg*8*8*8
    Psuhdowns: 3 Set

    Idag kändes det bra i dipsen där finns mer att ta av, men sen tröt orken lite. Känner mig sliten i kroppen. Marken i måndags har satt sina spår med en överjävlig träningsvärk. Men men bara ta det lite lungt imon så kroppen känns fräsch igen :up:

    #700034

    Knäböj: 180kg*8*8 170*8 (Helt ok böjar idag, finna nog mer att ta av)
    Utfall: 60kg*16*16*16
    Liggande bencurl: 3Set
    Benspark: 3 Set

    Ok pass idag, måste nog införskaffa mig ett par bra böj skor för att få lite mer stabilitet…

    #700035

    Lägg ner AF nu, du är en SL-talang för f*n! :D

    #700036
    KRAMPUS wrote:
    Lägg ner AF nu, du är en SL-talang för f*n! :D

    Har kanske planer på serie tävling i maj, RAW dåofc, kanske markdräkt om det finns chans på Svensk J-rekord…

    Men har en liten dröm att ta ett JSM guld bredvid mina AF meriter för att få bort fitness stäplen :p

    #700037

    Lördagen: 2 timmar squash har grym träningvärk i underarmen fortfarande 😮

    Söndag: Vader, axlar, mage

    Vanliga passet gick bra.

    Idag blir det rygg ska bli kul o se om man börjar få lite viktvanan nu.

    #700038

    Chins: kv+35kg*8 kv+20kg*8 kv+10kg*8
    Chinsrodd: kv+10kg*8 kv*8*8
    Marklyft: 225kg*8 215kg*7 200kg*6
    Baksida axlar: 3 Set
    Stångcurl: 3 Set
    Hantelcurl: 3 Set

    Ok pass, blev grymt trött. Tror det kan va dags att dra in en vilovecka.

    #700039

    Chins kv+35 kg 8 reps… grymt :D om du skulle reppa på max i chins vad skulle repsen hamna på i dagsläget? NU menar jag chins på träning. Såg att du gjorde 23 på senaste tävling, är det stor skillnad på max vid träning och tävling ? vad utgör skillnaden isåfall?

    #700040
    vogga wrote:
    Chins kv+35 kg 8 reps… grymt :D om du skulle reppa på max i chins vad skulle repsen hamna på i dagsläget? NU menar jag chins på träning. Såg att du gjorde 23 på senaste tävling, är det stor skillnad på max vid träning och tävling ? vad utgör skillnaden isåfall?

    Nja, är klen i chinsen just nu, väger ju nästan 15kg plus från tävlingsformen.
    Gjorde 24 chins senast på SM skulle nog hamna där eller någon under om jag maxa idag. För mig är det ingenh skillnand på tävling eller träning (utförings mässigt).

    #700041

    35 kg 8 reps säger en del om styrka tycker jag. Likaså 70 kg 6 reps i dips :D

    Jag vet att du varvar träningen med reps men du kanske borde köra lite mer kroppsvikt chins och dips för att optimera antalet sedan ändå köra tungt resterande övningar. Dvs på tunga dagar kör du ändå kroppsvikt chins eller med lätta vikter för att få upp repsen lite högre, marklyft kan de sedan köra tungt som du brukar osv. Ett litet tips jag kanske är helt ute å cyklar om de skulle funka .. hare gött martin
    skulle vara kul med lite filmer :D

    #700042
    vogga wrote:
    35 kg 8 reps säger en del om styrka tycker jag. Likaså 70 kg 6 reps i dips :D

    Jag vet att du varvar träningen med reps men du kanske borde köra lite mer kroppsvikt chins och dips för att optimera antalet sedan ändå köra tungt resterande övningar. Dvs på tunga dagar kör du ändå kroppsvikt chins eller med lätta vikter för att få upp repsen lite högre, marklyft kan de sedan köra tungt som du brukar osv. Ett litet tips jag kanske är helt ute å cyklar om de skulle funka .. hare gött martin
    skulle vara kul med lite filmer :D

    Jo är väl hyffsat stark då :D

    Eftersom jag kör chins och dips för att bygga massa också så vill jag köra dessa tungt också, har provat att bara köra högreps i dessa och tryckte jag ökade sämre då dessutom. Kör ju ändå rätt mycket högreps. Har även kört en dag extra med högreps i chins och dips dom funkat rätt bra.
    Har en bra hjärna bakom mitt upplägg dessutom som man inte kan annat än att lita på.

    Får se om vi får tillfällen att filma, gör det så ofta jag kan.

    #700043

    okey lycka till med fortsättningen:)
    Vad förespråkar du i högreps träningen?
    Köra ett mer jämt antal reps vid chins t.ex. 3 set och föröska göra 15 reps på varje eller maxa alla seten och kanske hamna på 20, 13, 7 reps? Hur kör du?

    #700044
    vogga wrote:
    okey lycka till med fortsättningen:)
    Vad förespråkar du i högreps träningen?
    Köra ett mer jämt antal reps vid chins t.ex. 3 set och föröska göra 15 reps på varje eller maxa alla seten och kanske hamna på 20, 13, 7 reps? Hur kör du?

    Har varit olika provat både att köra 3*x antal där x är samma. Och 3 Set med maxreps vilket jag också gör nu vid högreps. tycker det sistnämnda ökar maxet bättre.

    #700045

    Bra pass idag, bra energi och fint tryck idag!!
    Så med andra ord det går bra.

    Dips: kv+60kg*8*8 kv+50kg*8
    Bänkpress: 110kg*8*8 100kg*8
    Snedhantelpress: 42kg*8*8 46kg*8
    Frenchpress: 47kg*8*8 42kg*
    Pushdowns: 3 Set

    Kommer nog kännas fint imon :)

    #700046

    Hur länge har du tränat?när började du?
    Hittar inte i journalen.

    Ser skit bra ut btw :D

    #700047

    Vet inte riktigt hut länge, började köra lite styrka med friidrotten när jag var 14. Sen började jag köra emr styrka vid 16 så kanske 5 år varav 3 seriöst.

    Btw Tack!! :D

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.