Martin tar sikte mot GULD!!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin tar sikte mot GULD!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 392 total)
  • Author
    Posts
  • #700048

    när kommer trehundringen i mark då?

    #700049

    En sak jag undrat över är varför 99% av alla på gymmet splittar triceps m bröst, biceps m rygg osv. När man väl kmr till biceps efter ryggövningarna är de helt slut och man kan inte överbelasta dem tillräckligt. Det borde kunna jämföras med en sprinterlöpare som värmer upp med 5km löpning innan tävling. borde inte det optimala vara att köra tex. triceps och rygg, eller bröst och biceps?

    #700050
    Pepz wrote:
    när kommer trehundringen i mark då?

    Det får framtiden utvisa, i år kan jag lova ;)

    pelle eng wrote:
    En sak jag undrat över är varför 99% av alla på gymmet splittar triceps m bröst, biceps m rygg osv. När man väl kmr till biceps efter ryggövningarna är de helt slut och man kan inte överbelasta dem tillräckligt. Det borde kunna jämföras med en sprinterlöpare som värmer upp med 5km löpning innan tävling. borde inte det optimala vara att köra tex. triceps och rygg, eller bröst och biceps?

    Därför att rygg, biceps och bröst, tricpes är agonister (hjälpmuskler) så tränar jag dom tillsammans just för att överbelast dom extra mycket och sen låta dom få en hel veckas vila. Bara för att du inte kan lyfta lika tungt i biceps övningarna har du ju inte överbelastat biceps mindre, snarare tvärtom. Man kan ju inte säga att t ex chins är en ren rygg övning eftersom man tränar biceps där med.

    Och nej det går inte jämnföra med en sprinter, det är en helt annan sak.

    Vad som är rätt och fel här kan ingen säga, men det är lätt att få ont i muskelfästen etc vid för mycket arm träning (räknar drag/press övningar som armträning också). Och det är inte givet att du tränar amrar mer/hårdare för att du splitar det annorlunda.

    #700051

    Knäböj: 190kg*8*8 180kg*
    Utfall: 60kg*16*16*16
    Liggande bencurl: 3 Set
    Benspark: 3 Set

    Bra pass idag, mycket energi och böjarna kändes lätt och stabila och djupet blir bara bättre och bättre.

    #700052

    galna böjar Martin! skulle va kul med film på dom! 190*8 gör inte direkt gemene man :=)

    #700053
    Muddler wrote:
    galna böjar Martin! skulle va kul med film på dom! 190*8 gör inte direkt gemene man :=)

    Tack, ska se om jag tajma ett ben pass när Fredrik är på gymmet. Så får han filma, ahn brukar gilla göra det i bra vinklar som är kritiska.

    Vill även passa på att sägar Grattis till honom får ett bra genomfört SL SM där han gjorde PB med totalt 37,5kg!!! :up:
    Var kul att se det live dessutom och öven Olof Wiklund böj på 400kg var imponerande.

    Nu till dagens rygg pass:

    Chins: kv+35kg*8 kv+25kg*8 kv+15kg*8
    Chinsrodd: kv+10kg*8 kv*8*8
    Marklyft: 200kg*8 225kg*8 205kg*8
    Bakaxlar i cc: 3 Set
    Stångcurl: 3 Set
    Hantelcurl: 3 Set

    Chinsen känns bättre nu igen, men däremot känner jag mig sliten i ländryggen och ahr gjort ett par veckor vilket gör att jag är ganska besviken på att det inte blir tyngre, men känner mig sliten redan innanjag börjar med både mark o böj och får mjölksyra något snabbare än vanligt.

    #700054
    Martin. wrote:
    Tack, ska se om jag tajma ett ben pass när Fredrik är på gymmet. Så får han filma, ahn brukar gilla göra det i bra vinklar som är kritiska.

    Vill även passa på att sägar Grattis till honom får ett bra genomfört SL SM där han gjorde PB med totalt 37,5kg!!! :up:
    Var kul att se det live dessutom och öven Olof Wiklund böj på 400kg var imponerande.

    Nu till dagens rygg pass:

    Chins: kv+35kg*8 kv+25kg*8 kv+15kg*8
    Chinsrodd: kv+10kg*8 kv*8*8
    Marklyft: 200kg*8 225kg*8 205kg*8
    Bakaxlar i cc: 3 Set
    Stångcurl: 3 Set
    Hantelcurl: 3 Set

    Chinsen känns bättre nu igen, men däremot känner jag mig sliten i ländryggen och ahr gjort ett par veckor vilket gör att jag är ganska besviken på att det inte blir tyngre, men känner mig sliten redan innanjag börjar med både mark o böj och får mjölksyra något snabbare än vanligt.

    Mkt imponerande läsning Martin ! Blir ännu mer mäktigt med tanke på att du är AF-kille och lång som tusan …och ej styrkelyftare.
    :emo-thumb
    mvh

    #700055

    När blir det benpass nästa gång då? Klart att vi kan filma. Måste ju se om det hänt nåt med djupet också! Du har ju sagt att det känns som du går djupare så nu kanske du är nere och nosar på godkända böjar och då är det RIKTIGT bra vikter du kör på.

    Tack förresten. Hörde att ni varit och tittat men ni kunde ju kommit in i uppvärmningssalen och hälsat!

    MÅSTE böja 300 på serien i maj nu. Tittat på filmerna nu och insett hur pass lätt böjen på 290 var.

    #700056

    Brutala vikter:up:

    #700057
    Fredrikn wrote:
    När blir det benpass nästa gång då? Klart att vi kan filma. Måste ju se om det hänt nåt med djupet också! Du har ju sagt att det känns som du går djupare så nu kanske du är nere och nosar på godkända böjar och då är det RIKTIGT bra vikter du kör på.

    Tack förresten. Hörde att ni varit och tittat men ni kunde ju kommit in i uppvärmningssalen och hälsat!

    MÅSTE böja 300 på serien i maj nu. Tittat på filmerna nu och insett hur pass lätt böjen på 290 var.

    Det vore kul att se det på film, Axel körde samtidigt sist och kolade djup och sa att kanske 50 % var djupa o restan paralella.

    Jo, visste inte om vi våga gå bak och hälsa. Var riktigt kul att se, synd att du inte våga gå lite tyngre tycker jag så böjen på 290 var riktigt lätt. så 300 har du garanterat minst.

    BC-MAN wrote:
    Brutala vikter:up:

    Tack! Bättre ska det bli, lite vila så och inte chins före.

    loki04 wrote:
    Mkt imponerande läsning Martin ! Blir ännu mer mäktigt med tanke på att du är AF-kille och lång som tusan …och ej styrkelyftare.
    :emo-thumb
    mvh

    Tack! Jo är ju lite sugen på att göra en liten SL satsning och försöka mig på ett JSM. Skulle se bra ut bredvid AF meriterna. :D
    Så lång är jag ju inte 181cm.

    #700058

    Dips: kv+65kg*8 kv+55kg*8*5
    Bänkpress: 110kg*8 115kg*8 110kg*8
    Snedhantelpress: 46kg*8 42kg*8*8
    Frenchpress: 47kg*8 42kg*8*8
    Pushdowns: 3 Set

    Bra pass idag, fin ork och bra pump :)

    #700059

    Martin, låt mig bara säga att du inspirerar mig nått så jävulskt. Lycka till i framtiden

    #700060
    menige biceps wrote:
    Martin, låt mig bara säga att du inspirerar mig nått så jävulskt. Lycka till i framtiden

    Tack, hoppas jag kan fortsätta med det :)

    #700061

    Chins: kv+37,5kg*7 kv+25kg*8 kv+15kg*8
    Chinsrodd: kv+10kg*8 kv*8*8
    Marklyft: 220kg*8 210kg*8 200kg*8
    Baksida axlar i cc: 3 Set
    Stångcurl: 3 Set
    Hantelcurl: 3 Set

    Ok pass, känns som det är dags att ändra lite nu igen…

    #700062

    Dips: kv+65kg*8 kv+55kg*8 kv+50kg*8
    Bänkpress: 115kg*8 110kg*8 100kg*8
    Snedhantelpress: 47kg*7 42kg*8 36kg*8
    Frenchpress: 47kg*8 42kg*8*8
    Pushdowns: 3 Set

    Skönt pass idag, bra intesitet och bra tryck. Jag bara älskar PUSH ;)
    Mitt favvo tillskott alla kategorier.

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.