Martin tar sikte mot GULD!!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin tar sikte mot GULD!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 392 total)
  • Author
    Posts
  • #700063

    vad är frenchpress?

    #700064
    Martin. wrote:
    Dips: kv+65kg*8 kv+55kg*8 kv+50kg*8
    Bänkpress: 115kg*8 110kg*8 100kg*8
    Snedhantelpress: 47kg*7 42kg*8 36kg*8
    Frenchpress: 47kg*8 42kg*8*8
    Pushdowns: 3 Set

    Skönt pass idag, bra intesitet och bra tryck. Jag bara älskar PUSH ;)
    Mitt favvo tillskott alla kategorier.

    Gillar att kör den tyngre stilen . Antar att du gör det i rätt långa perioder och att det passar dej bättre än lätt styrketräning?
    Folk gnäller för mkt om att man ska köra lättare:evil:. Men alla e ju skapta olika , det som passar en passar ju inte en annan . Man ska ju köra på det viset som passar en och det man får motivation och glädje av.

    #700065
    vogga wrote:
    vad är frenchpress?

    Frenchpress = liggande tricpes extensions med stång.
    Sök om du inte vet vad jag menar, om du inte provat övningen rekomenderas den stark!

    loki04 wrote:
    Gillar att kör den tyngre stilen . Antar att du gör det i rätt långa perioder och att det passar dej bättre än lätt styrketräning?
    Folk gnäller för mkt om att man ska köra lättare:evil:. Men alla e ju skapta olika , det som passar en passar ju inte en annan . Man ska ju köra på det viset som passar en och det man får motivation och glädje av.

    Jag kör ju 5 veckors periodisering och nästan varanan period är fakitskt 20 reppare så tränar rätt mycket högreps med, men ska jag köra åttor så ska jag göra det så tungt som möjligt.
    Men får ju anpassa sin träninge efter vad man har för mål och vad som är kul.

    #700066

    Strenght PUSH Extreme, det är den du menar med PUSh va? :-)

    #700067
    Richard B wrote:
    Strenght PUSH Extreme, det är den du menar med PUSh va? :-)

    Jupp :)

    #700068
    Richard B wrote:
    Strenght PUSH Extreme, det är den du menar med PUSh va? :-)

    Den har jag testat för Strengths räkning.
    Galet tryck fick man av den. klart bättre än RAGE.

    Hur stor dos tar du? och hur långt innan?

    #700069
    Pepz wrote:
    Den har jag testat för Strengths räkning.
    Galet tryck fick man av den. klart bättre än RAGE.

    Hur stor dos tar du? och hur långt innan?

    Tycker faktiskt inte man får så mycket tryck, men det är säkert individuellt och beroende på hur myckert såna produkter man ätit innan.
    Men styrkemässigt har jag aldrig känt en sån ökning som jag gör när jag kört PUSH.
    Sen tycker jag man får mycket bättre fokus under träningen.

    Jag tar ett rågat matskedmått 30-45min innan och sen tar jag lika mycket efter.
    Tänkte prova att kombinera med NO-Extreme nu för mer tryck, har provat med Fullblown, men kändes sämre änatt köra bara en av dom.

    #700070

    varför tar du efter? jag vet att det står på burken men i vilket syfte?

    skrev en recension om den om du kan se den och är intresserad
    [http://optimalbody.se/forum/showpost.php?p=28492&postcount=1]

    Galna marklyft btw,känns som om du ligger långt före, du får gå på diet snart så jag får chans att komma ifatt:D

    #700071
    Pepz wrote:
    varför tar du efter? jag vet att det står på burken men i vilket syfte?

    skrev en recension om den om du kan se den och är intresserad
    [http://optimalbody.se/forum/showpost.php?p=28492&postcount=1]

    Galna marklyft btw,känns som om du ligger långt före, du får gå på diet snart så jag får chans att komma ifatt:D

    Intressant recension, vi ser väldigt olika på Pushen.

    Jag ser Push som kreatin (eller mer styrke-öknings produkt vad man nu ska kalla den) i första hand och inte en NO produkt. Och jag har efter att testat det mesta tyckt att jag svarar bäst på kreatin före och efter träning därav tar jag den före efter träning.
    Tycker inte jag svarat så jätte bra på kreatin innan, men den fomulan som är i Push har jag svarat mycket bra på, bättre än något annat.

    Tycker btw när vi är inne på detta att NO.produkter är överskattat, vad tjänar amn egentigen på dom? Tycker i allmänhet bara att dom ger mer PUMP, och vad har man för nytta av det, känner mig inte starkare, tycker inte jag för mer massa. Och dom e inte gratis direkt.

    Tycker faktiskt marken har känts lite sega på slutet nu fast å andra sidan har jag aldirg gjort åttor på 225 innan. Känner mig ganska säker på att 300kg finns i kroppen nu. Blir faktiskt en liten diet för att få sommarformen. ;)

    #700072
    Martin. wrote:
    Frenchpress = liggande tricpes extensions med stång.
    Sök om du inte vet vad jag menar, om du inte provat övningen rekomenderas den stark!

    Jag kör ju 5 veckors periodisering och nästan varanan period är fakitskt 20 reppare så tränar rätt mycket högreps med, men ska jag köra åttor så ska jag göra det så tungt som möjligt.
    Men får ju anpassa sin träninge efter vad man har för mål och vad som är kul.

    O fan …20 reps så pass. ja som sagt, de som funkar för dej funkar kanske inte för mej . Jag kan tänka mej o gå upp o köra 12:or då :D haha .
    när ska du testa 300 i mark då `?
    mvh / Lowe

    #700073

    sommarform;) fåfäng ?? Ta och filma när du drar 300kg för inspiration.. personligen gör jag väl en 2-3reps på 225 så åttor är grymt som jevulen!

    Håller med. ser inte syftet med NO-produkter egentligen.. möjligtvis är känslan av sprängande muskler grym ibland.

    Kan du inte få loss kreatinformulan från strenght då?
    Du som kör AF bör ju i alla fall ta Beta alanin varje dag och kreatin, och kanske Citrulline malat. och dessa går ju att köpa loss billigare än i en sammansatt produkt.
    Beta alanin funkar ju endast efter en lång lång uppladdningsperiod..

    #700074
    Pepz wrote:
    sommarform;) fåfäng ?? Ta och filma när du drar 300kg för inspiration.. personligen gör jag väl en 2-3reps på 225 så åttor är grymt som jevulen!

    Håller med. ser inte syftet med NO-produkter egentligen.. möjligtvis är känslan av sprängande muskler grym ibland.

    Kan du inte få loss kreatinformulan från strenght då?
    Du som kör AF bör ju i alla fall ta Beta alanin varje dag och kreatin, och kanske Citrulline malat. och dessa går ju att köpa loss billigare än i en sammansatt produkt.
    Beta alanin funkar ju endast efter en lång lång uppladdningsperiod..

    Klart det blir film på mitt 300kg lyft, ska göra det på SL tävling när jag väl gör det. Har som mål att slå svenska junior rekordet i mark 335kg.

    Visst är det skönt och coolt med grymt pump, men jag får bra pump utan NO med.

    Visst skulle det säkert gå att få billigare, men det är ju fler ämnen i som är svårt att veta hur pass mycket dom påverkar och jag går lite efter devisen ”if it ain’t broken don’t fix it” med andra ord, den funkar grymt bra har provat beta alanine och kreatin och blanda själv utan samma märkbara effekt.

    loki04 wrote:
    O fan …20 reps så pass. ja som sagt, de som funkar för dej funkar kanske inte för mej . Jag kan tänka mej o gå upp o köra 12:or då :D haha .
    när ska du testa 300 i mark då `?
    mvh / Lowe

    Är ju AF:are så då ska man ju va bra på högreps, konstigt egentligen att jag är så pass stark ändå. 20 reppare är grymt jobbigt i början, men man anpassar sig ganska snabbt faktiskt.

    300 i mark kommer i år nångång, får se när. Det lär komma film när jag gjort det som sagt.

    #700075

    Gårdagen bjöd på 45 min squash. Och sen var jag på massage :)

    #700076

    Knäböj: 190kg*8*8 180kg*8
    Utfall: 60kg*16*16*16
    Liggande bencurl: 3 Set
    Benspark: 3 Set

    Ok, pass.. Lite trött…

    #700077

    Stående vadpress: 120kg*8*8*8
    Sittande vadpress: 50kg*8*8 45kg*8
    Axlepress hantlar: 36kg*8*8 33,5kg*8
    Hantellfyt: 10kg*8*8*8
    Hängande benlyft: 3 Set
    Raka och sneda crunches: 3 Set@varje

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.