Martin tar sikte mot GULD!!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin tar sikte mot GULD!!!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 392 total)
  • Author
    Posts
  • #699853
    arnemar wrote:
    Tjenis. Detta måste testas…men inte ännu eftersom jag precis börjat köra chins/dips-passet tungt, efter 2års träning med bara kroppsvikt varje helg.

    Men jag återkommer med resultaten:)

    Ja, det var riktigt kul. Svåra är ju och veta hur mycket man ska ladda på i början eller inte. Men efter ett par test borde man hitta nått som blir lagom så man kan jämföra dom bra, blir ju antagligen lite skillnad i sättet man genomgör testet första gångerna.

    #699854
    RbN33 wrote:
    Kanske missat!
    Men hur länge har du tränat?
    Hur länge av dina år seriöst?

    Mvh

    Vet inte riktigt hur man ska räkna, samtidigt som jag körde friidrott körde jag en del gym, men pga skador sluta jag med det och gymmade bara från 16 års ålder ungefär. Seriöst är kanske sista 1-2 åren.

    #699855

    Martin, gjorde du 75 chins och 150 dips ?

    Annars får du förklara hur du gjorde : D

    #699856
    Alm wrote:
    Martin, gjorde du 75 chins och 150 dips ?

    Annars får du förklara hur du gjorde : D

    Ja det gjorde jag :)
    Fast i flera set, det gick ut på att göra det på så kort tid som möjligt, så det var bara att mata på…

    #699857
    Martin. wrote:
    Idag har jag gjort lite styrketest.

    75 chins på kortast tid möjligt, hamnde på 9.32
    150 Dips på kortast tid möjligt, hamnade på 15.37

    Inte gjort detta innan, men detta kommer användas som ett kvitto på om Chinsen och dipsen går framåt. Var ganska kul måste jag säga.

    Låter som en kul grej :) Detta ska testas, får använda din tid som riktmärke då fast tiden för chins riktigt besvärlig :emo-thumb

    Kul att snacka på FF! Ser föresten ut som att vi kanske kör samma klass nästa år, var och hämtade ut ett nytt pass i veckan och då var jag strax över 180 cm

    #699858
    Petter__Jonsson wrote:
    Låter som en kul grej :) Detta ska testas, får använda din tid som riktmärke då fast tiden för chins riktigt besvärlig :emo-thumb

    Kul att snacka på FF! Ser föresten ut som att vi kanske kör samma klass nästa år, var och hämtade ut ett nytt pass i veckan och då var jag strax över 180 cm

    Bara du inte slår mina tider bara 😮
    Vilken träningsvärk jag fortfarande har efter det testet…
    När du testat skriv upp tiderna här.

    Ja, var trevligt. Jasså växer du också fortfarande ;) Kul med fler som går i låga har varit lite färre där.

    #699859
    Martin. wrote:
    Bara du inte slår mina tider bara 😮
    Vilken träningsvärk jag fortfarande har efter det testet…
    När du testat skriv upp tiderna här.

    Ja, var trevligt. Jasså växer du också fortfarande ;) Kul med fler som går i låga har varit lite färre där.

    Ingen risk med chinsen, tappar typ 60% styrka efter varje sett ;) I dipsen hade jag planerat att göra som asiaten på FF och göra 85 st första settet, haha (får vara glad om det blir hälften).
    Jepp jag rapporterar när det testats (blir nog nästa vecka nån gång).

    Ja det verkar så, haha. Fast det var ju bara några mm, mätte ju in på 179,5 senast. Mäter säkert under igen (kanske lika bra det) men det hade varit kul att köra mot dig, mattias och de andra.

    #699860

    Jahopp, efter en långdag på jobbet var det dags för ett pass igen.

    Ståendevadpress: 120kg*6 130kg*6@2Set
    Sittandevadpress: 40kg*6 45kg*6@2Set
    Axelpress hantlar: 36kg*6 41kg*5 36kg*6
    Hantellyft: 11kg*6@3Sry
    Raka Crunches
    Hängande benlyft i chinsräcket…

    Helt ok pass, kände mig lite seg…

    Förövrigt känner jag mig riktigt fet just nu magen står rakt ut och det är inte mycket till rutor på den. Fast allt annat känns formen helt ok ut, lustigt mitt fläsk sätter sig bara på magen :(

    #699861
    RbN33 wrote:
    Okej!
    Du har ju både tiden och grunden att bli hyggligt grov om det är ditt mål:D

    Vill faktiskt inte bli små mycket större, kommer aldrig kunna tävla i BB på högsta nivå då jag inte vill preppa, så satsar på AF och kanske CBB då man kan ta sig till toppen ren. Jag tycker inte det är värt det att tävla i BB…

    #699862

    Tjena Martin vetifan om du har skrivit det men undrar om du känner någon skillnad mellan flera resp som du körde och tunga få reps som du ändrat till nu.
    Kändes det bra och köra så många? och kan de vara något å testa under deffperiod :what:

    Vet ju att det är skillnad på repsantal men nu menar jag mera känslan i träningen och ifall det blir lättare att träna med få reps lr tvärtom

    #699863
    Cuttan wrote:
    Tjena Martin vetifan om du har skrivit det men undrar om du känner någon skillnad mellan flera resp som du körde och tunga få reps som du ändrat till nu.
    Kändes det bra och köra så många? och kan de vara något å testa under deffperiod :what:

    Vet ju att det är skillnad på repsantal men nu menar jag mera känslan i träningen och ifall det blir lättare att träna med få reps lr tvärtom

    Det är bra mycket jobbigare att träna med fler reps än med få.
    Jag tycker man ska variera det, känns bäst för mig, stannar aldrig upp eller blir trött på din träning.

    #699864
    Martin. wrote:
    Förövrigt känner jag mig riktigt fet just nu magen står rakt ut och det är inte mycket till rutor på den. Fast allt annat känns formen helt ok ut, lustigt mitt fläsk sätter sig bara på magen :(

    Har samma problem

    Men mat är ju så gott

    #699865
    storcc wrote:
    Har samma problem

    Men mat är ju så gott

    Haha, men så här brukar vi säga ”För att komma i fomr måste man vara ur form” ;)

    #699866

    Dagenspass, tog det lite lungt med vikterna eftersom det är första tunga vikterna så räknar med att kunna öka en hel del vecka för vecka.

    Chins: kv+35kg*6@3Set
    Chinsrodd: kv+15kg*6@3Set
    Marklyft: 200kg*6 210kg*6@2Set
    Bakaxel i cablecross: 3 Set
    Hantlecurl: 21kg*12 23,5kg*12@2Set
    Konc. curl: 18,5kg*12@3Set

    Blev inga bilder idag då det inte fanns någon fotograf, men sak försöka få nån o hänga med under bröst passet imorgon.

    #699867

    Jag kan bara säga en sak det var länge sen jag hade sån träningsvärk som jag har idag….

    Och visst tycker man om det :)

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 392 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.