Martin-The MassBuilding in the X-gym

Home Forums Seriösa träningsjournaler Martin-The MassBuilding in the X-gym

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 732 total)
  • Author
    Martin.P wrote:
    Arne du kan sluta skriva i min journal varken jag eller nån annan uppskattar de

Va? rena dokusåpan, fortsätt nu;) :ike:

Nice Martin går riktigt framåt!!!

fina personbästa också det visar att det går framåt.

Kan förstå arne en viss del men du tränar som mig martin och det är svårt att få det ur blodet att sluta träna som vi gör. Då blir träningen tråkig!
    Men ett smart upplägg att du börjar inte lasta på tungt första setet så kommer gå utmärkt och skador får man vare sig man kör lätt eller tungt som byggare ;) . Så länge man har 2 ben och 2 armar så kan man träna. Det är när alla smärtor försvinner man ska börja vara orolig att något är fel med kroppen Haha annars säger bara kroppen till att man lever :emo-thumb

glömde fråga: Hur ser träningsschemat ut som?

tack roligt höra :)
    Har inget bestämt träning shema på vilka dagar jag ska träna eller vila känner jag mig sliten vilar jag, oftas blir de 3 dagar på 1 av
    kör alla stora muskel grupper för sig själv ex: bröst, Axlar, armar, rygg, baksida ben och vader , framsida ben mage :)

lightning wrote:
    Nice Martin går riktigt framåt!!!

fina personbästa också det visar att det går framåt.

Kan förstå arne en viss del men du tränar som mig martin och det är svårt att få det ur blodet att sluta träna som vi gör. Då blir träningen tråkig!
    Men ett smart upplägg att du börjar inte lasta på tungt första setet så kommer gå utmärkt och skador får man vare sig man kör lätt eller tungt som byggare ;) . Så länge man har 2 ben och 2 armar så kan man träna. Det är när alla smärtor försvinner man ska börja vara orolig att något är fel med kroppen Haha annars säger bara kroppen till att man lever :emo-thumb

glömde fråga: Hur ser träningsschemat ut som?

Martin.P wrote:
    nä det vet han inte ! haha så pinsam du är Arne större chans o skada sig med din OSTRIKTA träning iallfall (Arne tränar inte som han lär om man säger så) Arne du kan sluta skriva i min journal varken jag eller nån annan uppskattar de

Ha ha!Det skall jag mer än gärna göra min lille vän! Glöm inte att sträcka ut lite bättre bara! Javisst ja… det gör ju inte proffsen!;) Lycka till fortsättningen!:emo-thumb

Martin.P wrote:
    tack roligt höra :)
    Har inget bestämt träning shema på vilka dagar jag ska träna eller vila känner jag mig sliten vilar jag, oftas blir de 3 dagar på 1 av
    kör alla stora muskel grupper för sig själv ex: bröst, Axlar, armar, rygg, baksida ben och vader , framsida ben mage :)

låter bra det! lycka till. Du får ett vrål av mig om jag ser dig på scen!

verkar vara lite gnäll i dagboken vilket är oförståerligt. Det är resultatet som räknas i alla lägen och de som gnäller kolla hur ni ökat på era x antal år i massa och styrka och visa var skåpet ska stå eller håll käft!

detta är enda dagboken för övrigt man kan kika i om man som själv är seriös då resten som jag kikat i är rena skräpet och hör hemma på nåt utedass för pensionärer.

snäll som vanligt börjar nästan bli bortskämd nu ! hoppas nu du ger din Gullegris på X-act gym många ryggdunkar som vanligt nu :emo-thumb :emo-thumb

Arne Persson wrote:
    Ha ha!Det skall jag mer än gärna göra min lille vän! Glöm inte att sträcka ut lite bättre bara! Javisst ja… det gör ju inte proffsen!;) Lycka till fortsättningen!:emo-thumb
    Martin.P wrote:
    snäll som vanligt börjar nästan bli bortskämd nu ! hoppas nu du ger din Gullegris på X-act gym många ryggdunkar som vanligt nu :emo-thumb :emo-thumb

Vem av dom?:)

Du har väll bara en ordentlig ;)

Arne Persson wrote:
    Vem av dom?:)
    Martin.P wrote:
    Du har väll bara en ordentlig ;)

Där är nog 4-5 st som ingår där. Kanske tom du med!:)

Martin.P wrote:
    Fredagens pass axel pass !!
    1.pressframför huvudet med stång
    30*40
    60*30
    80*20
    100*12
    120*10
    140*5-6 nytt pb :D

jag vet att det står med stång men kör du verkligen den fritt. om du gör det så är det sjukt bra. jobba på, ja det är ju inte dåligt om det är i smithen heller men… hur ser dina reps ut hela vägen ner, hela vägen upp.

rinse wrote:
    jag vet att det står med stång men kör du verkligen den fritt. om du gör det så är det sjukt bra. jobba på, ja det är ju inte dåligt om det är i smithen heller men… hur ser dina reps ut hela vägen ner, hela vägen upp.

vill inte sabba herr martins tråd så nån moderator får väl rensa lite.
    Hela vägen upp? om man vill behålla leder så som armbågar mm när man blir stark som byggare så är det inte och rekommendera men en bra bit upp ska stången och långt ner

lightning wrote:
    verkar vara lite gnäll i dagboken vilket är oförståerligt. Det är resultatet som räknas i alla lägen och de som gnäller kolla hur ni ökat på era x antal år i massa och styrka och visa var skåpet ska stå eller håll käft!

detta är enda dagboken för övrigt man kan kika i om man som själv är seriös då resten som jag kikat i är rena skräpet och hör hemma på nåt utedass för pensionärer.

”bryr mig inte om man tar till sig min åsikt men är ingen ryggdunkare för det och säger min mening. Varför och hur kul är ett forum om man bara postar inlägg i trådar där man måste hålla med personen i fråga eller inte ha någon invändning? självklart postar jag vad jag tycker när jag känner för det i dom trådar jag läser!”

Känns det igen Mr L? *hosthost* ;);)

lightning wrote:
    vill inte sabba herr martins tråd så nån moderator får väl rensa lite.
    Hela vägen upp? om man vill behålla leder så som armbågar mm när man blir stark som byggare så är det inte och rekommendera men en bra bit upp ska stången och långt ner

Finns verkligen ingen anledning att inte köra fulla reps! Varför kan man inte göra det trots att man kör tungt? Man riskerar ju bara att skada sig på grund att musklerna inte blir starka i ytterlägena. Dom korta rörelseutförandena är troligen en av anledningarna till att ett stort antal proffs mm har slitit av sig muskler till höger och vänster.

Melin wrote:
    ”bryr mig inte om man tar till sig min åsikt men är ingen ryggdunkare för det och säger min mening. Varför och hur kul är ett forum om man bara postar inlägg i trådar där man måste hålla med personen i fråga eller inte ha någon invändning? självklart postar jag vad jag tycker när jag känner för det i dom trådar jag läser!”

Känns det igen Mr L? *hosthost* ;);)

japp och jag sa min mening ska man gnälla så visa var skåpet ska stå ;)
    Put up or shut up :emo-thumb

Arne: I teorier kanske men jag och många andra har praktiska erfarenheter så ligger du och pumpar på 200kg i bänk ( det är tungt för mig iaf offseason) det går inte att låsa för då har du inga armbågar kvar och risken för skador ökar med 50%.
    Samma med benpress tunga vikter och hacklift. Det tär så mycket på knäna så det finns inte vid tunga vikter och det är som natt och dag om du inte låser dig i ytterläget. Låser man vid riktigt tunga vikter så kan man bjuda skadorna på knäna på kaffe och bulla för man vet att dom kommer. sen vill jag poängtera att det är MYCKET tyngre att inte låsa för då har du konstant spänning i muskeln och pumpar du så ska du få se på smärta i muskeln då den inte får vila

OBS DETTA ÄR EN TRÄNINGSJOURNAL INGEN JÄVLA TRÅD NI BARA KAN DISKUTERA ÖPPET OM ANDRA SAKER ÄN MIN TRÄNING :nono:

Viewing 15 posts - 406 through 420 (of 732 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.