Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Max-OT Kombinerad kurs/träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 februari, 2007 at 19:25 #868783Anonym anvandareMember#Sly# wrote:Coffe_91: Tackar!! :nod Har du kört efter Max-OT tidigare?
Susan: Tack så mycket! Ja det känns väldigt bra så länge kroppen håller!
Ska fortsätta köra på hårt!! :up:Bra pass idag igen med nya pb.:emo-thumb Japp körde efter max-ot innan i två månader eller något sånt.
28 februari, 2007 at 16:01 #868784Anonym anvandareMemberMycket intresant! Kul att du ger lite info om hur max-ot går till också och inte bara skriver ner passen. Behöver lite ny inspiration i träningen så jag tror jag kör på något liknande! Lycka till!
28 februari, 2007 at 17:23 #868785Anonym anvandareMemberRobban23 wrote:Mycket intresant! Kul att du ger lite info om hur max-ot går till också och inte bara skriver ner passen. Behöver lite ny inspiration i träningen så jag tror jag kör på något liknande! Lycka till!Man får tacka!! :nod
Jo jag lär mig själv under tiden så tänkte jag kunde lägga ut lite info även här vad som är viktigast varje vecka.. Tycker absolut du ska testa på det!! :up:
28 februari, 2007 at 17:28 #868786Anonym anvandareMemberMilitärpress i smithmaskin[/b]
70kg x 6reps
70kg x 6reps
70kg x 6repsSittande hantelpress[/b]
25.0kg x 6reps
27.5kg x 6repsStående hantellyft åt sidan[/b]
15kg x 6reps
15kg x 6repsSkivstångsshrugs[/b]
90kg x 8reps
110kg x 6repsUpprätt rodd[/b]
50kg x 6reps
50kg x 6repsIdag blev det ett snabbt och intensivt pass!! Uppvärmningen blev inte vad den borde men klarade av passet på 35 minuter..
Kände mig start trots en del träningsvärk i triceps sen igår..Imorgon är det dags för ryggen.. Ser fram emot det!! :nod
1 mars, 2007 at 15:08 #868787Anonym anvandareMemberLatsdrag[/b]
70kg x 6reps
70kg x 6reps
75kg x 6reps PB!Sittande kabelrodd[/b]
75kg x 6reps
80kg x 6repsGood mornings[/b]
70kg x 6reps
70kg x 6reps PB!Hypersträck[/b]
15kg x 12reps
15kg x 12repsMycket bättre ryggpass än sist! 2 nya PB:n varav ett var ganska väntat med tanke på att det är andra gången jag kör Good mornings!
Mest nöjd är jag med latsdragen.. har känt mig svag i den länge men denna gången gick det bättre!
Veckan avslutas med bröst imorgon! :emo-thumb
2 mars, 2007 at 17:09 #868788Anonym anvandareMemberGårdagens pass var den 1 Mars och inte 29 Feb till att börja med..
Dagens pass är följande:Bänkpress[/b]
95kg x 5reps
95kg x 4reps
90kg x 6repsSned hantelpress
[/b]35.0kg x 6reps
37.5kg x 5reps PB!
37.5kg x 4repsFlyes i maskin[/b]
60kg x 6reps
65kg x 6repsAndra veckan sista pass är klart och det blev blandade resultat. Hade väntat mig lite bättre resultat i bänken men är oerhört nöjd med hantelpressarna istället!! :buttrock:
Till nästa vecka blir det några förändringar men mer om det kommer under helgen! :up:
4 mars, 2007 at 14:34 #868789Anonym anvandareMemberhar tittat på Max-OT och funderar nu på om det kostar för det står ingenstans om ngt sådant, kanske en dum fråga men nuförtiden kostar ju allt så man vet aldrig
4 mars, 2007 at 15:08 #868790Anonym anvandareMemberMATTI wrote:har tittat på Max-OT och funderar nu på om det kostar för det står ingenstans om ngt sådant, kanske en dum fråga men nuförtiden kostar ju allt så man vet aldrigJag registerade mig gratis för att få tillgång till schemat så ska nog inte vara några problem.. :up:
4 mars, 2007 at 15:48 #868791Anonym anvandareMemberOkej, ska nog också ta att göra de, känns schemat bra förövrigt? no problemz?
4 mars, 2007 at 16:26 #868792Anonym anvandareMemberMATTI wrote:Okej, ska nog också ta att göra de, känns schemat bra förövrigt? no problemz?Än så länge har det blivit väldigt fina resultat.. men som sagt det tar bra på kroppen! Väldigt hårda pass..
Själv tycker jag att det krävs mer vila än vad som förespråkas! :up:
4 mars, 2007 at 17:28 #868793Anonym anvandareMembertänkte köra efter de där till sommarn börjar(bandy på vintern). Böt bara ut 1-3övningar och vilar onsdag, lördag. Så det tar på kroppen?! härligt, då vet jag vad jag vad som väntar till sommarn :emo-thumb :pop:
4 mars, 2007 at 22:15 #868794Anonym anvandareMemberLäste reportaget i Body om max-ot, där nämner de att man ska köra passen till positive-failure. Vet du vad det betyder?
Björne
4 mars, 2007 at 22:54 #868795Anonym anvandareMemberBjörne_Beckman wrote:Läste reportaget i Body om max-ot, där nämner de att man ska köra passen till positive-failure. Vet du vad det betyder?Björne
De definierar det på följande vis:
Positive failure is when a set is performed to the positive limit of muscle exhaustion. In other words, you are done with a set when you are no longer able to complete a rep on your own.
4 mars, 2007 at 23:03 #868796Anonym anvandareMemberDenna veckan handlar det om träningsintensiteten i Max-OT.
Intensitet och överbelastning är en av Max-OTs grundläggande regler, som gör att du växer. Max-OT-intensiteten är en kort, extremt fokuserad och koncentrerad utövning av energi, som omfattar 100% mental och fysisk ansträngning.
En stor del av den intensitet som du utför kommer från vilja. Den skapas från din möjlighet att ge 100% fysisk ansträngning medan du har 100% mentalt fokus under träningen. Max-OT:s uppbyggnad är koncentrerad omkring forskningen kring mental livslängd och även fysiologisk forskning kring muskelenergi och muskelhypertrofi. Här är en lista över viktiga fysiologiska fördelar som Max-OT skapar och som andra program inte gör.
- Ett Max-OT-set består bara av 4 till 6 repetitioner. Det skapar kort, starkt koncentrerad mental och fysisk intensitet. Det är mycket enklare att hålla denna intensitet under ett kort set som Max-OT än ett med fler reps. Maximal högenergiintensitet kan bara skapas och upprätthållas under mycket små tidsperioder. Max-OT är gjort för att sammanfalla med denna tidsbegränsning.
- Ett Max-OT-pass är bara 30 till 40 minuter långt. Detta tillåter maximal intensitet som varar under hela träningspasset. Återigen, att arbeta tidsbegränsat mångfaldigar intensiteten. Du kan bara skapa maximal hög energiintensitet under en mycket kort period. Max-OT är skapt för att hålla denna intensitet under hela träningspasset.
- Varje Max-OT-pass består av träning av bara en muskelgrupp. Du har möjlighet av ha maximal hög energiintensitet utan att bekymra dig för ytterligare muskelgrupper under samma träningspass. När du tränar mer än 1 stor muskelgrupp per träningspass så blir intensiteten lidande. Man måste kompromissa den maximala muskelfiberstimulansen. Varje Max-OT pass låter dig utföra maximal intensitet vid varje set under hela träningspasset.
- Max-OT-träningen rekryterar mycket ”glykolytikmuskelfibrer” vilket gynnar en högre nivå på aktiviteten av glykogensyntes än normala metoder gör. Detta stimulerar en snabb muskelglykogen återsynteshastighet för optimal mental koncentration och fysisk kraft.
- Max-OT-träningen stimulerar en ökad nivå av epinefrin (adrenalin) och norepinefrin vilket ökar kontraktionskraften hos muskelnerver. Detta har en ingående fysiologisk effekt på styrkan. Max-OT bygger inte bara muskler snabbt, utan gynnar också omedelbar muskelkontraktionsstyrka genom denna invecklade, men naturliga kemiska utsöndring. Mer, epinefrin stimulerar också en ökning av glykogenolys i muskelvävnaden för ökad muskelenergi.
- Max-OT-träningen minskar hastigheten på laktatansamlingar, sänker behovet för strömmen av laktat och vätejoner från den arbetande muskeln. Detta skapar en cellatmosfär som passar för högre hastighet av ATP-producering, ökad muskelenergiämnesomvandling, och ökad anaerob kraftproduktion.
- Max-OT-träningen ökar det vaskulära flödet och kapillärutbyteskapaciteten, som ökar transporten av muskelnäring och energiämnen.
- GH-utsöndringen ökar betydligt mer med Max-OT-träningen än med normala metoder. En ökad GH-utsöndring är verklig inom 10 minuter. Annan träning ger dig faktiskt slö GH-utsöndring. (GH=Growth Hormone)
Vecka 3 medför även ett nytt träningsschema som följer:
Måndag – Ben
Tisdag – Bröst och mage
Onsdag – Rygg och traps
Torsdag – Axlar och triceps
Fredag – Biceps och mageDags att ta nya tag! :emo-thumb
5 mars, 2007 at 03:34 #868797Anonym anvandareMemberLycka till nu med det nya träningschemat!
Hoppas allt är bra med dig!
Träningen ser ut att ha gått bra för dig,och många P.Bn
Grattis,bra jobbat!!
Kör på nu!!!:up:
Take Care//s* -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.