Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 364 total)
  • Author

Hej hej!
    Nu ska jag äntligen ta och starta en egen träningsjournal! Har bara inte blivit av tidigare fast jag har surfat runt på forumet sen det startades…:

Lite info om mig då
    Ålder: 20 år (85:a)
    Bor: Göteborg, men både jag och min sambo är ursprungligen från Hälsingland.
    Gör: Pluggar i Varberg, går ett program som heter ”Management med inr. hälsopromotion”.
    Längd: 168 cm
    Vikt: Ca 67kg (mycket av det som sitter på magen!) 😮 Men jag kämpar för att bli av med överflödsfettet men ändå kunna behålla musklerna.

Jag har styrketränat i ca 3 år nu, innan det så har jag inte tränat någonting förutom lite aerobics då och då! :( Det var när jag träffade min sambo som han drog i väg mig till gymmet, och tur var väl det!!! :up:

Mitt mål med träningen är att tävla i antingen BF eller BB, det märks vart det leder! Men det dröjer nog några år så jag får upp massan tillräckligt mycket innan! Det finns ett problem med mina tävlingsplaner och det är att jag har sån fruktansvärd scenskräck! Blir ju nästan knäsvag av bara tanken på att stå på en scen! :( Men det ordnar sig väl får vi hoppas!!

Så här ser mitt träningsupplägg ut just nu:
    Pass A

Benspark
    Knäböj i smith (parallellt med golvet)
    Lårcurl (sittande)
    Vadpress (i liggande benpress)
    Mage

Pass B
    Marklyft
    Latsdrag med brett grepp
    Latsdrag omvända
    Scottcurl

Pass C
    Kabelflyes
    Bänkpress i smith
    Drag till hakan i kabel
    Kickback med hantel

Mellan varje pass så vilar jag 2-4 dagar, så jag orkar köra så tungt som möjligt varje gång! :bb: Vikter, reps och set skriver jag efter varje träningspass…
    De dagar jag inte styrketränar så går jag på crosstrainern som står i vårt tv rum! :p

Gällande kosten så försöker jag ligga mellan 1800 – 2000 kcal, eftersom jag främst satsar på att få kunna se mina muskler till sommaren!;)

Nä nu får jag ge mig för denna gång…

Hejsan!!

vad roligt att det kommer fler journaler av tjejer:emo-thumb
    Hoppas det går bra med träningen osv….

Ha de gött!
    //Minna

Minna wrote:
    Hejsan!!

vad roligt att det kommer fler journaler av tjejer:emo-thumb
    Hoppas det går bra med träningen osv….

Ha de gött!
    //Minna

Hej!!
    Ja visst, det är väldigt roligt att det finns så många tjejer som är intresserad av styrketräning!! :up: Ingen av mina vänner är intresserad så det är kul att man kan prata med likasinnade här!! Hoppas det går bra för dig oxå!
    Ha de bra!!

Tänkte lägga in mitt benpass som jag körde igår. Ska kanske tillägga att jag alltid får hjälp av min sambo med träningen så jag kan köra halvor och negativa på slutet av varje set. Jag skriver även träninsdagbok så jag håller reda på vikter osv.. Efter uppvärmning så kör jag 1-2 set per övning.

Benspark: 5 x 63kg
    Knäböj: 6 x 100kg
    Lårcurl: 15 x 40kg, 8 x 35kg
    Vadpress: 12 x 275kg, 9 x 250kg
    Crunches: 31, 11 (utan vikt)

Roligt, roligt!
    Blir o hålla ögonen på dig. :D

Kör hårt!

EDIT: Oj, du var mig en stark en! Imponerande vikter…

Lalla wrote:
    Roligt, roligt!
    Blir o hålla ögonen på dig. :D

Kör hårt!

EDIT: Oj, du var mig en stark en! Imponerande vikter…

Hej! Tackar! Men benen e nog min starkaste muskelgrupp, är inte särskilt stark i resten av kroppen…:( men bättre ska det bli!!:bb:

Kul med en ny journal!

Jag har oxå varit livrädd för att stå på scen!! Och i skolan tyckte jag det var skitjobbigt att hålla föredrag inför klassen.. 😮

Det sjuka är att nu har jag inga problem med att stå halvnaken på en scen inför 1000 pers ;) men att snacka inför 10 pers däremot.. ;)

Linn wrote:
    Kul med en ny journal!

Jag har oxå varit livrädd för att stå på scen!! Och i skolan tyckte jag det var skitjobbigt att hålla föredrag inför klassen.. 😮

Det sjuka är att nu har jag inga problem med att stå halvnaken på en scen inför 1000 pers ;) men att snacka inför 10 pers däremot.. ;)

Haha!! Jo de e nog så, när det bara e 10 pers så får man ju bättre kontakt med dem och därmed så blir det lite väl personligt känns det som..:o Men jag måste nog gå en kurs i hur man vågar stå på scen innan…hrmm…
    På BB tävlingar är det väl oftast inget ljus på publiken, så man slipper se dem? Eller har jag fel?
    Vore ju bra om man inte såg dem iallafall! :)

mariia wrote:
    Haha!! Jo de e nog så, när det bara e 10 pers så får man ju bättre kontakt med dem och därmed så blir det lite väl personligt känns det som..:o Men jag måste nog gå en kurs i hur man vågar stå på scen innan…hrmm…
    På BB tävlingar är det väl oftast inget ljus på publiken, så man slipper se dem? Eller har jag fel?
    Vore ju bra om man inte såg dem iallafall! :)

Det är lite olika.. när jag tävlade på Luciapokalen 2003 var scenen så hög och avståndet till publiken stort så jag såg bara en massa prickar typ :D
    På SM 2005 däremot (oxå i Göteborg) var scenen låg och man kunde se exakt vilka som satt längst fram (coachen, mamma, pappa ;) och alla domare) vilket jag tycker gör det hela mer nervöst..!!
    Strålkastarna får man dock alltid på sig, så den enda gången man egentligen ”ser publiken” är om man står på kanten, och inte uttagen till särbedömning.

Linn wrote:
    Det är lite olika.. när jag tävlade på Luciapokalen 2003 var scenen så hög och avståndet till publiken stort så jag såg bara en massa prickar typ :D
    På SM 2005 däremot (oxå i Göteborg) var scenen låg och man kunde se exakt vilka som satt längst fram (coachen, mamma, pappa ;) och alla domare) vilket jag tycker gör det hela mer nervöst..!!
    Strålkastarna får man dock alltid på sig, så den enda gången man egentligen ”ser publiken” är om man står på kanten, och inte uttagen till särbedömning.

Ok, det var ju lite skönt att höra! :emo-thumb
    Jag har ju några år på mig att övervinna min rädsla så… :p

du är stark i benen!!!

nu vill vi se lite bilder!!

athleticmia wrote:
    du är stark i benen!!!

nu vill vi se lite bilder!!

Hehe ok, just nu har jag inga bilder men det kommer kanske ut snart… men jag är slät som en säl just nu så de är nog inte så mycket att se! 😮

Jaha nu blev man förkyld oxå… väldigt roligt, NOT!! 👿
    Men jag har känt mig lite halvdålig till och från hela veckan, så om det kommer nu så kanske det blir helt bra efteråt så jag kan köra på som vanligt igen!! :D

Hej!!

Kul med en tjej till fran GBG!

Hoppas forkylningen blir bra snart!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.