Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 364 total)
  • Author

ha en bra ätardag! det ska jag!!
    vi står still men tappar i cm! :emo-thumb

athleticmia wrote:
    ha en bra ätardag! det ska jag!!
    vi står still men tappar i cm! :emo-thumb

Tack detsamma!!
    Hehe ja, vi kan ju låtsas att det är muskler eller något annat roligt då! :D

Så, nu har jag tagit lite fler bilder, men fortfarande får vi inte till något bra ljus (eller poser 😮 ) så kom gärna med tips om ni vill se bättre bilder! ;)
    Genom de bilder vi tog idag (alla inte utlagda) så ser vi att nästan hela min baksida måste bättras på för den släpar. Det gäller axlarna, mellersta trapzen och framför allt latsen, som verkligen inte finns…:(

Idag körde jag ett pass på crosstrainern i 60 minuter, ca 465 kcal enligt den. Hade supermycket energi från gårdagens ätardag!! Så det måste bero på kolhydratreduceringen i veckan som jag inte orkade köra lika hårt som vanligt då… fast det hade jag ju räknat med. Skönt var det iallafall att få köra lite hårdare!! :D

Maria – Jag är inte bra på vad alla muskler och allt bla bla bla vad det heter´….men du är ju jättefin och vältränad ! Fina ben! Sen får nån som är proffsigare bedöma dig på annat sätt =) ska bli kul och se senare, när du är klar (fast det blir man ju aldrig, så var det ja…) :)
    kram på dig

paulina73 wrote:
    Maria – Jag är inte bra på vad alla muskler och allt bla bla bla vad det heter´….men du är ju jättefin och vältränad ! Fina ben! Sen får nån som är proffsigare bedöma dig på annat sätt =) ska bli kul och se senare, när du är klar (fast det blir man ju aldrig, så var det ja…) :)
    kram på dig

Tack! Nej jag är inte heller bra på att bedöma, därför jag vill ha hjälp av andra här så man vet om det ens finns en chans till att tävla nån gång i tiden… hehe nää man blir nog aldrig riktigt nöjd, vi får se hur länga jag dietar innan jag känner mig i lagom form! :)
    Jag vill däremot se bilder på dig nu ju! ;) Du är ju stark och ser bra ut på den lilla lilla bilden vi ser på din avatar! Hehe!
    Kram kram!

Dagens pass blev så här:[/b]

Bröstpress i maskin
    11 x 45 kg, 7 x 40 kg

Flyes – nerifrån och upp, kabel
    10 x 5 kg, 8 x 5 kg

Axelpress – hantlar
    13 x 6,5 kg, 11 x 7 kg

Drag till hakan i kabel
    8 x 25 kg, 11 x 20 kg

Kickback med hantel
    11 x 6,5 kg, 12 x 5 kg

Passet tog 22 minuter.

Passet kändes väldigt bra!! Hade mycket energi och fick väldigt mycket pump i armarna, önskar jag såg ut så utan pump också! :)
    Den där flyes övningen har jag aldrig kört, men den visste vart den tog iallafall, så den ska jag fortsätta med! :up: Det var längesen jag körde axelpressar med hantlar också, så där kände jag väl mest på vilka vikter jag kan använda idag…kan nog höja tills nästa gång hoppas jag!

Gårdagens pass: 60 minuter crosstrainer, 440 kcal

Det går bra med maten för mig, är inte hungrig och så men det beror nog på att jag ligger högre än förut… få se om jag måste sänka det sen om jag inte tappar nåt… men jag ger det nån vecka till iallafall!
    Men igår fick jag värsta suget efter lakrits så jag köpte en påse med läkerol giants eller vad de hette.. och jag åt upp allt! : De var ju lite kcal i det såg jag, så det kanske inte var en sån bra idé ändå. Jag får nog köpa tuggummi nästa gång.
    Ja nu är suget borta så det är ju bra… idag blir det ett ryggpass för mig!! :)

Hej Maria :D

Kul att läsa din träningsdagbok, man kan aldrig få för många som inspirerar. Blir grymt peppad av att sitta här o läsa. Kör hårt tjejen :emo-thumb

Mvh MissMini

maria.. om du inte vill ha onödiga kcal från godis eller tuggummi kan du börja snusa nåt med lakrits elleranis smak :emo-thumb höjjer förbränningen också :whistle:

MissMini wrote:
    Hej Maria :D

Kul att läsa din träningsdagbok, man kan aldrig få för många som inspirerar. Blir grymt peppad av att sitta här o läsa. Kör hårt tjejen :emo-thumb

Mvh MissMini

Tack så mycket!! Jag blir peppad när jag vet att nån läser min journal! ;)
    Kör hårt själv!! :D

Sam jr wrote:
    maria.. om du inte vill ha onödiga kcal från godis eller tuggummi kan du börja snusa nåt med lakrits elleranis smak :emo-thumb höjjer förbränningen också :whistle:

Hahahahaha! Den var ju kul! Jag har faktiskt snusat i några år förut, men tvärslutade och nu har jag vart utan det i 3 år tror jag det är… suget kommer ibland men jag vill inte falla dit igen. Men gött är det! ;) Du kanske har något annat roligt tips på lager? :|

Dagens pass:[/b]

Marklyft
    7 x 65 kg, 13 x 40 kg

Latsdrag
    6 x 45 kg, 9 x 35 kg

Omvända latsdrag
    9 x 45 kg

Baksida axlar i maskin
    14 x 15 kg, 7 x 15 kg

Koncentrationscurl

5 x 9,5 kg, 11 x 6,5 kg

Passet tog ca 25 minuter.

Det kändes rätt bra, även om jag inte kan köra lika tungt nu eftersom jag inte använder remmarna längre… men jag får träna upp fingrar och underarmar istället. Jag fick mycket pump i armarna idag också, känns lite skönt faktiskt! :)

30 kcal hit eller dit pga lite läkerol är väl inte hela världen?? det unnar jag mig ett par ggr i veckan. räcker jag cyklar lite extra eller går uppför extra trappor några ggr i veckan så jämnar det ut sig…
    jag menar, man rör ju sig olika i vardagen oxå som påverkar MINST lika mycket….

athleticmia wrote:
    30 kcal hit eller dit pga lite läkerol är väl inte hela världen?? det unnar jag mig ett par ggr i veckan. räcker jag cyklar lite extra eller går uppför extra trappor några ggr i veckan så jämnar det ut sig…
    jag menar, man rör ju sig olika i vardagen oxå som påverkar MINST lika mycket….

Hehe nää de är det inte! Hellre några kcal extra än snus iallafall! :nod

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.