Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 364 total)
  • Author

Idag gick jag på crosstrainern i 40 minuter, blev 286 kcal, enligt den… jag har även varit ute och gått 3 dagar i rad nu, mellan ca 40-60 minuter… men inte i träningssyfte då utan bara för att det var så vårigt ute och man blir på bra humör av det! :D
    Jag har även dragit ner kcal till ca 1900 denna vecka… känner mig lite hungrig på kvällarna men det hör väl till antar jag.

Uh, starkt att orka på de kalorierna!
    Hur mycket ska du ner till och när avslutas dieten?

Crosstrainern är ju riktigt skoj! Kämpa på!

Härligt Mariia!
    Strongt o orka träna på 1900kcal, jag tyckte det var väldigt tungt på 2100kcal…:o

Latsdragaren wrote:
    Uh, starkt att orka på de kalorierna!
    Hur mycket ska du ner till och när avslutas dieten?

Crosstrainern är ju riktigt skoj! Kämpa på!

Hehe, jaa, jag höjde ju upp till 2000 kcal en sväng, men då stod jag still i vikt/mått… men det kan ha varit för att jag började med kreatin i samma veva. Om det känns för lite med 1900 kcal nu så höjer jag sen… jag har inte satt nån tid på dieten eftersom jag gör detta nu främst för att bli i vanlig fit form, för sedan jag började träna har jag alltid gått runt med en fettomage…det vill jag inte längre. Sen vill man ju experimentera lite också för att se vad som fungerar på mig! :)
    Ja crosstrainer är roligt, men inte nu när det blir vår, för då vill man bara ut! Hehe!
    Ha det så bra!

Lalla wrote:
    Härligt Mariia!
    Strongt o orka träna på 1900kcal, jag tyckte det var väldigt tungt på 2100kcal…:o

Hehe, är det? Jag är ju lite lat av mig så jag orkar inte konditionsträna lika mycket som de flesta andra här! Dessutom har jag inte så mycket tid till det heller… :( Så då tänkte jag att då kanske man bara kan dra ner lite på kcal och inte träna ihjäl sig? Eller är jag totalt ute och cyklar nu?
    Ha det så bra! :)

Dagens pass:[/b]

Benspark
    10 x 50 kg, 11 x 40 kg

Knäböj
    7 x 80 kg (blev bara 90grader) 10 x 65 kg (parallellt med golvet)

Sittande lårcurl
    14 x 45 kg, 13 x 40 kg

Vadpress i liggande benpress
    16 x 260 kg, 12 x 240 kg

Crunches
    33 st, ett set statiskt

Intervaller på cykel i 18 minuter, blev 182 kcal. Jag gör bättre ifrån mig på samma tid på cykeln varje gång, det känns bra! :up:

Jag känner också att det är onödigt att ta tid på mina pass nu eftersom det är så mycket folk på morgonen på gymmet så jag får stå och vänta rätt mycket.
    Det är väldigt trevligt med alla glada pensionärer som tränar på morgonen, jag blir på bra humör av dem, de är oftast mer glada och pratglada än de yngre som tränar där. :D

Energin idag var sådär, igår kväll fick jag nån ”må illa attack” helt utan vidare…var tvungen att att springa på toa och hulka upp lite, sen la jag mig och sov, trodde jag hade fått vinterkräksjukan eller nåt.. men jag klarade mig som tur var. Är bra idag! :)
    Nu ska jag storstäda lägenheten… mindre kul… 👿

Hej tjejen!!

ser bra ut, jag borde också börja köra intervaller men e la lite lat med det 😮

kör hårt 8)

Tess wrote:
    Hej tjejen!!

ser bra ut, jag borde också börja köra intervaller men e la lite lat med det 😮

kör hårt 8)

Hejsan!
    Hehe, ja jag är också rätt lat. Men det kommer i perioder! :emo-thumb
    Kör hårt själv!!:nod

Så här blev det:[/b]

Vikt: 65,4 kg (-1,1 kg)
    Mage: 83 cm (-1 cm)
    Midja: 74 cm (oförändrad)

Jag är rätt nöjd med resultatet, jag känner mig lite lättare och tunnare på magen, eller hur man ska säga..bra känns det iallafall!! :D
    Jag har både sänkt kcal intaget lite och även ändrat lite på konditionsträningen, nu kör jag ju intervaller på cykeln efter varje gympass… inte bara crosstrainer, så jag vet inte vad det är som gjort att jag gått ner nu, men jag kör samma upplägg nästa vecka också, då det verkar fungera.

Idag är det ätardag… så det blir bland annat toast till lunch och mcdonalds till middag…sen bio, vi ska på Ice Age 2! ;) 8)

Fy vilken konstig träningsvärk jag har i höger vad idag då!! Känns som om den drar ihop sig till en boll när jag går… jag som stretchade så duktigt igår efter passet… :

Oj vilken ätardag det var igår… jag var ovanligt godissugen! Slukade massa lösgodis på bion + annan choklad på dagen.. men orkade bara en halv hamburgare på McDonalds. Men idag har jag energi kan jag lova! Ska troligtvis på gymmet sen och köra konditionsmaraton typ… känns det som! :|
    Jag fick en månads magträning på bion igår också, Ice Age 2, verkligen superkul!!! Hehe!! :D
    Nu först blir det tvätt och storkok…

skönt när viktnedgången släpper! :)

visst är det effektivt med intervaller! fortsätt med det!

athleticmia wrote:
    skönt när viktnedgången släpper! :)

visst är det effektivt med intervaller! fortsätt med det!

Ja jättekul! :D Ja intervallerna släpper jag inte i första taget nu!! :emo-thumb

Dagens träning blev så här:[/b]

Jag började med rodden och rodde 3022 meter på 15 minuter, det blev 166 kcal. Sen gick och joggade jag på löpbandet i 15 minuter, det blev 148 kcal. Sen cyklade jag intervaller i 18 minuter, blev 182 kcal.

Det var första gången på länge som jag joggade nu, och förr har jag aldrig haft en spegel framför mig. Och FYYYY vad jag är kobent när jag springer då!! Inget som jag är i normala fall, uscha vad fult de såg ut då. Jag provade springa mer på utsidan av foten men det var omöjligt! :(

Aja, då vet jag iallafall varför jag får ont i knäna av sittande lårcurlen, det är för att den låser knäna och benen i en speciell bana, och eftersom jag tydligen vill röra mina smalben utåt sidorna när jag tränar så tar det helt enkelt stopp i knäna… 👿

Det kändes väldigt bra att träna idag, efter all energi jag åt igår… men benen var fortfarande lite sega från fredagens benpass. Nu är jag helt slut, känns som om jag skulle kunna gå och sova…alldeles tömd på energi efter gymmet. Ska fortsätta med dessa effektiva söndagar framöver! :emo-thumb

Tänk dig, du fick två härliga dagar av en ”ätardag”.
    Igår, en bra bio och en massa godsaker, idag en oändlig massa energi och rejält träningspass.

Hmmm, du e stark i vaderna. 16st 260kg….:up:

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.