Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 364 total)
  • Author
    Lalla wrote:
    Tänk dig, du fick två härliga dagar av en ”ätardag”.
    Igår, en bra bio och en massa godsaker, idag en oändlig massa energi och rejält träningspass.

Hmmm, du e stark i vaderna. 16st 260kg….:up:

Ja en bra helg var det!! :up:
    Hmm…jo lite stark kanske, iallafall min starkaste muskel! :p Önskar resten av kroppen kunde bli lika också!! Sen vet jag förresten inte hur många kilo det egentligen är, med tanke på att det kanske försvinner lite på vägen, det är rätt många hjul kabeln går igenom… :

Dagens pass:[/b]

Bröstpress i maskin
    7 x 55 kg, 7 x 50 kg

Flyes, nerifrån och upp
    5 x 10 kg, 13 x 5 kg

Axelpress med hantlar
    8 x 11,5 kg, 9 x 8 kg

Drag till hakan i kabel
    7 x 27,5 kg, 10 x 22,5 kg

Kickback med hantel
    7 x 8 kg, 12 x 6,5 kg

Cyklade 18 minuter intervaller efter det. Blev 174 kcal. Var vääldigt trött i benen idag så jag vilar nog helt imorrn…ska till skolan imorrn också så vet inte om jag hinner på gymmet heller.

Ser att det börjar gå åt rätt håll.
    Kreatin kan ha med din lilla viktuppgång att gör.
    Jag själv behöver bara titta på en kreatin burk, så sväller jag upp ett par kilo(binder vätska).
    Är helt imponerad av din vilja, träningsiver.
    Själv väger jag som mest nu(godis hela dagen), startar min diet 1 juli.
    Kör hårt,Maria

mariaahlberg wrote:
    Ser att det börjar gå åt rätt håll.
    Kreatin kan ha med din lilla viktuppgång att gör.
    Jag själv behöver bara titta på en kreatin burk, så sväller jag upp ett par kilo(binder vätska).
    Är helt imponerad av din vilja, träningsiver.
    Själv väger jag som mest nu(godis hela dagen), startar min diet 1 juli.
    Kör hårt,Maria

Hejsan!
    Jorå, de går framåt iallafall! :emo-thumb Hehe ja det är nog på grund av kreatinet, ska fortsätta nån vecka till med det, sen hålla mig borta från det tills deffen är klar tror jag…mmmm godis! Jag har redan nu planerat att köpa massa lösgodis till lördag, eftersom det är påsk, och jag fick blodad tand för det i lördags också… :P
    Ok, hur lång tid kommer du dieta då? När är alla tävlingarna som du ska vara med i förresten?
    Kör hårt själv! :)
    Kram

Marklyft -blandning mellan raka och vanliga
    6 x 70 kg (inte ända ner), 10 x 55 kg

Latsdrag -brett grepp, framför
    6 x 45 kg (+nån som råkade bli en halv), 9 x 40 kg

Omvända latsdrag -smalt
    10 x 45 kg (men här kom jag på mig själv med att inte fokusera på ryggen, var mest biceps som drog…)

Baksida axlar i msk

10 x 20 kg, 12 x 15 kg

Koncentrationscurl
    8 x 9,5 kg, 3 x 10 kg (tog ju fel, trodde de va 8 kg´s ju!), 11 x 6,5 kg

Sen cyklade jag 18 minuter intervaller, 176 kcal.

När jag vaknade idag kände jag inte alls för att träna…är så orkeslös nu. Har ingen energi fast jag har vilat i 2 dagar!! Men det gick rätt bra på gymmet ändå…förutom missen med hanteln i curlen då. ;) Har nog aldrig hänt förr! Hehe! På hemvägen höll jag på att regna bort också…kanske är på grund av det tråkiga vädret som jag är lite energilös också. Nu vill jag ju ha vår!! :)

Övrigt: Jag är såååååååå sugen på godis och all mat jag kan komma på just nu!! Jobbigt!! :P :(
    [/b]

Helgen blev lite oförutsedd för min del. I torsdags så kom jag och min sambo på att vi skulle åka upp till våra föräldrar och fira påsken där, så vi körde våra 60 mil och kom dit oanmälda, så bra mat blev det INTE i helgen. :
    Eftersom alla som vi hälsade på hade massa påskmat och fika de ville tvinga på oss så hade jag ätardagar för flera veckor framöver känns det som! Men även om jag har gått upp nu igen så känns det ändå som om det var värt det. Vi åkte för att slippa allt här ett tag och bara glömma allt, och det gjorde vi, superskönt!!! :up: Det blev lite fest på lördagen också med utgång… fy mig för att dricka, men det händer bara nån gång per år ändå så. Hade jag gått på en ”riktig” diet inför tävling så hade jag ju aldrig gjort såhär… men allt var värt att göra, men nu blir det hårdare träning och mindre ätardagar! :nod Vi kom hem kl 3 inatt så idag ska jag vila och packa upp och plugga… kanske blir det en promenad eller crosstrainern sen!!

Benspark
    10 x 50 kg, 11 x 40 kg

Knäböj -parallellt med golvet
    6 x 80 kg, 11 x 65 kg

Sittande lårcurl
    15 x 45 kg, 11 x 35 kg (väääldigt strikta!)

Vadpress i liggande benpress
    18 x 260 kg, 13 x 240 kg

Crunches
    34 st, 1 set statiskt

Passet tog ca 40 minuter!!! ;) Fy vad lång tid! Men jag mådde helkonstigt i början när jag körde benspark och knäböj, mådde illa och var yr. Men jag fortsatte ändå men i lugnare tempo. Det var tur för sen kändes det bättre. :)

Sen cyklade jag 18 minuter intervaller. Blev 182 kcal enligt cykeln.

Bröstpress
    7 x 55 kg, 9 x 50 kg

Flyes nerifrån och upp
    6 x 10 kg, 15 x 5 kg

Axelpressar men hantlar
    9 x 11,5 kg, 10 x 8 kg

Drag till hakan
    8 x 55 kg, 10 x 45 kg

Kickback
    9 x 8 kg, 14 x 6,5 kg

Cyklade 18 minuter intervaller, blev 177 kcal

Kände mig lite svagare än vanligt, kanske för att jag körde styrka igår också?
    Nu ska jag plugga hela dagen…:(

hur kör du dina intervaller…på cykel, löper? långa eller korta intervaller?

Tess wrote:
    hur kör du dina intervaller…på cykel, löper? långa eller korta intervaller?

Hej! Jag cyklar dem, det finns ett förinställt program på cykeln… först uppvärming, sen blir det 45 sek tungt, sen 45 sek lätt, 45 sek tungt osv… tror det är 4 eller 5 tunga omgångar. Motståndet i det ”tunga” ökar ju längre tid man cyklar. Sen nedvarvning, men jag brukar inte ta det speciellt lugnt då heller.. ;) Är skönt och verkar fungera bra! Något jag rekomenderar! :up:

Jag kom på att jag har ju slutat med kreatinet nu också. Kan ju vara därför styrkan inte ökar så mycket nu. Aja, vi får väl se hur det går på nästa träningspass! :)

Jag har haft väldigt fullt upp nästan hela veckan nu på grund av skolan…så träningen har blivit lidande…:( Men kosten sköter jag, inga problem där, förutom att jag har fått i mig lite för lite kcal. Men det kanske jämnar ut sig eftersom jag inte har tränat så mycket heller. Men jag tänkte köra rygg imorrn iallafall! :)

Jag förväntar mig inte så mycket av vägning/mätning imorrn för just nu är jag uppsvullen som en gris…
    Min sambo har nu köpt en kaliper så nu kan jag hålla bättre koll också, men den var inte så bra, plastig och ranglig. Men förhoppningsvis håller den till att se utvecklingen ändå. När jag kollade mig för första gången för nån månad sen så låg fettprocenten på 24,7%, nu låg den på 23,7%. Men eftersom det var olika kaliprar så kanske man inte kan säga så exakt. Men är det dessa siffror som gäller så är jag inte så nöjd…

Sen försökte jag även kolla min vilopuls igår kväll, den kom ner i 49 men då var jag inte helt nervarvad, så ska kolla mer noggrannt sen nån dag… men det är väl rätt ok, eller?

Ikväll blir det nog lite film, och imorrn är det ätardag!! :P

Jag blev väldigt förvånad över min viktnedgång tills idag måste jag säga! Jag är så svullen och pluffsig känns det som, men det kan ju ha att göra med att jag har slutat med kreatin och att jag inte ätit så mycket denna vecka. (ca 1700 kcal/dag i genomsnitt).

Vikt: 66,4 kg (-1,4 sen i måndags! ;) nu har jag 1 kg kvar att gå ner för att hamna på samma vikt som jag hade innan påsk. Det fixar vi nästa vecka ;) )
    Mage: 84 cm (+1 cm) Men det beror nog på min ”roliga vecka”….
    Midja: 74 cm (oförändrad)

Idag vaknade jag med huvevärk… men jag ska gå till gymmet ändå och köra så hårt det bara går!!! :bb2:

Sen ska jag äntligen få äta pasta till lunch, äter inte det nu på vardagarna så jag saknar det. Sen ikväll blir det tacos… och lite överblivet påskgodis under dagen! :P

Marklyft
    8 x 70 kg (inte ända ner) 5 x 60 kg (strikta ända ner)

Latsdrag brett grepp
    8 x 45 kg, 10 x 40 kg (strikt i båda seten)

Omvända latsdrag
    5 x 50 kg (strikt)

Baksida axlar i maskin
    11 x 20 kg, 13 x 15 kg

Koncentrationscurl
    5 x 10 kg, 12 x 7 kg

Kändes ganska ok, men känner att jag tappat styrka efter jag slutade med kreatinet. Sen orkade jag bara cykla i ca 10 minuter, de tog tvärstutt då, både i benen och i energin. Sen när jag kom hem så satte jag mig på balkongen och solade en timme ungefär, trodde inte solen tog såå mycket, men nu har jag ränder efter kläderna! ;) Men skönt vare! :D

Så, idag joggade jag för första gången utomhus. Det var såååå skönt, solen värmde så mycket också! Gött! :)
    Mina nya löparskor kändes också helt ok… slingan jag sprang på är 2,3 km lång (kort) och jag joggade nästan hela, vilket aldrig har hänt förr! (ja, jag vet att jag har världens sämsta kondition! 😮 )
    Jag gick till och från slingan i högt tempo, det är kanske 1 km sammanlagt, och från att jag lämnade lägenheten och kom hem igen så gick det 30 minuter. Hade ingen klocka med mig så vet ej på hur lång tid jag sprang.
    Det kändes i benen att jag är ovan att springa, sen så fick jag lite småont i höger hälsena tror jag det är…hehe inget bra på sånt, men ovanför hälen var det i allafall! ;) Kanske också för att jag är ovan, men ska hålla lite koll på det i fortsättningen så det inte blir värre… när jag kom hem så la jag mig på balkongen och solade en timme igen. Åh vad skönt det är med sol! ;)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.