Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Min träning och allt som hör till det!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 april, 2006 at 11:57 #994219Anonym anvandareMember
Dagens pass:[/b]
Benspark
7 x 55 kg, 8 x 45 kgKnäböj -smithen, parallellt med golvet
9 el. 10 x 80 kg, 9 x 70 kgSittande lårcurl
17 x 45 kg, 15 x 35 kg (strikta, höll kvar nån sek, jättebra kontakt!!)Vadpress i liggande benpress
20 x 260 kg, 14 x 240 kgCrunches
40 st, 1 statiskt setCyklade 18 minuter intervaller. 196 kcal. Svettig som en gris!!
Jag börjar bli trött på att inte kunna öka vikten i vadpressen! 👿 Men jag har börjat se lite mer separation på mina vader nu!! Inge mycket, men mer än vad det har varit!
Mina crunches känns väldigt bra också, får grym kontakt, jag drar ihop magen för att lyfta överkroppen, så det krampar rejält! Förr har det mest varit så att man har tagit fart med resten av kroppen oxå…
Sen cyklade jag, väldigt högt tempo, kände för det idag. Men nu är jag helt slut!!25 april, 2006 at 12:28 #994220Anonym anvandareMemberJag tvingade ut mig själv att jogga lite idag också… eller rättare sagt, jag ville ut och jogga men hade så ont i huvet när jag vaknade, och det kliar och rinner ur näsan och ögonen… vet ej om det är förkyldning på G eller om jag gått och blivit pollenallergiker!
Hur som helst så joggade jag slingan på 2,3 km idag också, men vågade inte lika mycket som sist, utan gick i omgångar för jag får ont i hälsenan när jag springer… hur tråkigt som helst nu när jag har hittat motivationen till att springa!!!! För nu när det är fint och varmt ute så vill man ju inte stå inne på crosstrainern eller nåt annat…nån som vet vad man kan göra åt en hälsena som gör ont? Måste jag sluta springa? :what: Det känns typ som om att den hakar upp sig på nåt vis, blir spänd och stel och känns som om den ska knäppa till, och det känns aldrig nåt när jag tränar på gymmet…
26 april, 2006 at 12:52 #994221Anonym anvandareMemberDagens pass:[/b]
Bröstpress
9 x 55kg, 5 x 55 kgFlyes, nerifrån och upp
7 x 10 kg, 11 x 5 kg (drop set)Axelpressar med hantlar
8 x 11,5 kg, 6 x 9,5 kgDrag till hakan i kabel
9 x 27,5 kg, 9 x 22,5 kgKickback med hantel
10 x 8 kg (ostrikta!) 9 x 7 kg (mer strikta!)Passet tog 27 minuter.
Cyklade 28 minuters intervaller, blev 193 kcal.Jag har mycket energi nu, men ändå var jag svagare i ex axelpress och kände mig inte så explosiv som jag brukar…men i bröstpressen var jag iallafall starkare! Men jag körde detta passet 7 minuter snabbare än sist också, så jag vilade inte lika mycket mellan seten, kanske beror på det…
Jag smygvägde mig lite imorse också, och jag hade gått ner 0,7 kg sen i lördags… Så nu blev jag lite mer motiverad till att köra hårt hela veckan ut!
26 april, 2006 at 14:55 #994222Anonym anvandareMemberHalloj tjejen!
Visst är det gott med ätar dagar…
Min diet kommer att börja om ca 10 veckor(v.30).
Kommer att satsa på SM, NM och VM(veteran i Italien för oss över 35).
Plus någon till om tiden räcker till…Ha en bra vecka.Kram Maria
26 april, 2006 at 15:27 #994223Anonym anvandareMembermariaahlberg wrote:Halloj tjejen!Visst är det gott med ätar dagar…
Min diet kommer att börja om ca 10 veckor(v.30).
Kommer att satsa på SM, NM och VM(veteran i Italien för oss över 35).
Plus någon till om tiden räcker till…Ha en bra vecka.Kram Maria
Hejsan!
mmmm…mat!
Ok, vad kul med många tävlingar! :nod När är dessa tävlingar då?
Jag ska hänga på din hemsida sen när den kommer igång så man blir lite inspirerad!
Ha det så bra själv!
Kram27 april, 2006 at 12:11 #994224Anonym anvandareMemberIdag blev det ett jogging/gå pass igen…så skönt! Kände inget i hälsenan idag iallafall, men fick håll så det var ju inte så skönt. Tänkte jag ska låna sambons pulsklocka nån dag så jag får veta hur jag ligger till med puls, tid m.m..
Det känns bra att lägga in jogging de dagar jag inte tränar på gymmet, men i helgen ska mina ben få vila lite tänkte jag. Det behövs nu, är rätt seg i dem.28 april, 2006 at 11:49 #994225Anonym anvandareMemberJag kan ju börja med att säga att det gick megakasst idag…
Dagens pass:[/b]
Marklyft
3 hela och 4 halva x 70 kg, 6 x 60 kgLatsdrag, brett grepp framför
8 x 45 kg, 9 x 40 kgOmvända latsdrag, smalt grepp
6 x 50 kgBaksida axlar i maskin
11 x 20 kg, 14 x 15 kgKoncentrationscurl
5 x 10 kg, 9 x 7 kgPasset tog 25 minuter.
Cykel: 18 minuter intervaller, 195 kcal.
Jaa… buhuuuu säger jag bara! Tråkigt det är att bli svagare och svagare!! 👿 Det enda jag gjorde bättre i från mig i var omvända latsdrag… Säkert beror det på att jag inte äter så många kcal nu och att jag tränar så ofta…jag är ju van att vila längre mellan varje pass. Jag ska ta hela helgen till vila nu, känns som om det behövs, men jag är superpigg och har mycket energi, men det är styrkan som blir lidande.
Idag ska vi ner på stan en sväng för jag ska kolla efter nya tränings shorts…hoppas jag hittar några!!
Imorrn är det ätardag!29 april, 2006 at 09:19 #994226Anonym anvandareMemberdet finns ortopediska inlägg som man kan skaffa i skorna för olika fotproblem.
man gör en avgjutning i gips av din fot o formar en sula exakt efter din fot.
har såna o de är jättebra! de kostade typ 700 kr för ett antal år sedan o de håller länge!
hett tips!
lycka till!29 april, 2006 at 09:23 #994227Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:det finns ortopediska inlägg som man kan skaffa i skorna för olika fotproblem.man gör en avgjutning i gips av din fot o formar en sula exakt efter din fot.
har såna o de är jättebra! de kostade typ 700 kr för ett antal år sedan o de håller länge!
hett tips!
lycka till!Jaha vad bra! Det ska jag nog kanske satsa på om inte mitt problem går över! Kom på att det kanske låste sig i hälsenan för att jag är så ovan att springa,och att det kanske går över om jag börjar lite lugnt nu…man kan ju hoppas iallafall! Sist kändes det inget, men vi får se. Annars ska jag nog kolla upp sånna där inlägg! Tack för tipset!
29 april, 2006 at 09:30 #994228Anonym anvandareMemberSå här blev resultaten idag då…:[/b]
Vikt: 65,6 kg (-0,8 kg)
Mage: 83,5 cm (-0,5 cm)
Midja: 73 cm (-1 cm)
Alltså hade jag bara gått ner 0,1 kg sen i onsdags, trodde det skulle bli mer eftersom jag hade gått ner 0,7 från förra lördagen till i onsdags…. men jag är nöjd ändå!! För det är ju ändå en viktnedgång och för att 73 cm i midjan har jag inte haft på år!
Jag hittade inga nya träningsshorts igår, men däremot 3 par nya sommarskor… det var ”ta 3 betala för 2” på Wedins så då kunde jag ju inte hålla mig… Kalaset gick lös på 1100kr, men det var det värt!
Idag är det ju ätardag, så jag började dagen med rostat bröd med varm choklad!
29 april, 2006 at 09:32 #994229Anonym anvandareMemberbra viktnedgång!!!
visst kan det oxå funka med ordentlig uppvärmning men smärtan finns ju där av en orsak….kolla så du har nya bra skor som passar din fotisättning när du springer oxå! bl a löplabbet har så de filmar när du springer, så du får rätt skor
29 april, 2006 at 12:17 #994230Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:bra viktnedgång!!!visst kan det oxå funka med ordentlig uppvärmning men smärtan finns ju där av en orsak….kolla så du har nya bra skor som passar din fotisättning när du springer oxå! bl a löplabbet har så de filmar när du springer, så du får rätt skor
Tack!
Jo jag har precis köpt nya löparskor faktiskt, då fick jag stå på en platta så de kollade vad jag behövde ha för skor. De jag köpte passar väldigt bra och är sköna. Men det märks väl, till veckan ska jag fortsätta jogga så få se hur det går då!
Nu har jag städat hela lägenheten, nu är det bara tvätten kvar, sen ska jag softa hela dagen. Blir pizza ikväll!29 april, 2006 at 22:22 #994231Anonym anvandareMemberJa, då känns det att man har haft ätardag idag då… hög som ett hus på socker och kolisar!
Tänkte bara lägga in en bild på dagsformen, känns som om att jag har lagt på mig lite på armarna på senare tid. Men det kanske känns så bara för att jag har tappat lite fett också… aja, bättre blir det iallafall och det är väl huvesaken just nu!29 april, 2006 at 22:27 #994232Anonym anvandareMembergrattis till alla minus!!
hade varit skoj att köra ett pass med dig, kanske i veckan?
kram P.29 april, 2006 at 22:33 #994233Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:grattis till alla minus!!
hade varit skoj att köra ett pass med dig, kanske i veckan?
kram P.Hej hej å tack så mycket!
Jo de hade ju vare superskoj! :nod Går det bra efter 1 juni? Jag slutar nämligen skolan då och sen är jag arbetslös… Så då har jag all tid i världen! Hehe!
Kram -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.