Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Min träning och allt som hör till det!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 april, 2006 at 22:34 #994234Anonym anvandareMember
Härligt att det går åt rätt håll!! Alltid inspirerande att se förändringar på måtten.
29 april, 2006 at 22:38 #994235Anonym anvandareMembermariia wrote:Hej hej å tack så mycket!
Jo de hade ju vare superskoj! :nod Går det bra efter 1 juni? Jag slutar nämligen skolan då och sen är jag arbetslös… Så då har jag all tid i världen! Hehe!
Kramsjälvklart !! så det blev ingen skola i nån annan stad? kör med mig på exhale då! jag ska dieta hyfsat hårt till 1 juni, sen kommer jag ligga kvar på en nivå och till hösten bygga lite…hade varit skoj att samköra vi hörs om det…
ha det gott29 april, 2006 at 22:38 #994236Anonym anvandareMemberCamillaJ wrote:Härligt att det går åt rätt håll!! Alltid inspirerande att se förändringar på måtten.Ja visst är det de! Det gör så man blir ännu mer peppad till att köra på!
30 april, 2006 at 09:10 #994237Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:självklart !! så det blev ingen skola i nån annan stad? kör med mig på exhale då! jag ska dieta hyfsat hårt till 1 juni, sen kommer jag ligga kvar på en nivå och till hösten bygga lite…hade varit skoj att samköra vi hörs om det…
ha det gottJo, eller kanske. Jag har sökt in till Gävle, men jag får inte reda på om jag kommer in eller inte förrns i juli!
Jaaa, vad kul att köra på exhale då! Hehe joo, jag måste också lägga i en högre växel på mitt dietande nu, man vill ju kunna ha bikini utan att valkarna hänger över!
Jag ska också börja bygga mer till hösten, om jag har kommit i min ”önskeform” vad gäller fett % då… Roligare att bygga ju! :bb:
Jupp, vi kan ta detaljerna senare.
Ha det så bra!30 april, 2006 at 09:18 #994238Anonym anvandareMembermariia wrote:Jo, eller kanske. Jag har sökt in till Gävle, men jag får inte reda på om jag kommer in eller inte förrns i juli!
Jaaa, vad kul att köra på exhale då! Hehe joo, jag måste också lägga i en högre växel på mitt dietande nu, man vill ju kunna ha bikini utan att valkarna hänger över!
Jag ska också börja bygga mer till hösten, om jag har kommit i min ”önskeform” vad gäller fett % då… Roligare att bygga ju! :bb:
Jupp, vi kan ta detaljerna senare.
Ha det så bra!klart vi gör!
hur mycket och vad äter du på en ”ätardag”?30 april, 2006 at 09:41 #994239Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:klart vi gör!
hur mycket och vad äter du på en ”ätardag”?Hehe, det vill jag nog inte ens tänka på… varje gång tänkter jag att jag ska ta det lugnt med allt onyttigt och bara äta mer kolisar+nåt litet gott. Men igår blev det ungefär såhär:
* 6 st rostade Rasker, marmelad, 17%ost, smör, messmör och varm choklad till det (kakao, minimjölk & sötningsmedel)
* 1 äpple
* 130 g fullkornspasta, 2 dl lättcreme fraiche franska örter, paprika, bacon
* 1 äpple
* 1 pizza
Sen åt jag även en toblenone, daim och ca 50 g mintchoklad spritt över dagen…
Jag vet, man ska inte äta så mycket socker och fett, men jag kan inte hålla mig!
Så därför ska jag iväg och köra ben idag med min sambo, så han får pressa mig lite!
Jag vill även lägga ut vad jag äter en normal dietdag också, men har aldrig tid till det. De kanske kommer till veckan.
30 april, 2006 at 10:06 #994240Anonym anvandareMembermariia wrote:Hehe, det vill jag nog inte ens tänka på… varje gång tänkter jag att jag ska ta det lugnt med allt onyttigt och bara äta mer kolisar+nåt litet gott. Men igår blev det ungefär såhär:* 6 st rostade Rasker, marmelad, 17%ost, smör, messmör och varm choklad till det (kakao, minimjölk & sötningsmedel)
* 1 äpple
* 130 g fullkornspasta, 2 dl lättcreme fraiche franska örter, paprika, bacon
* 1 äpple
* 1 pizza
Sen åt jag även en toblenone, daim och ca 50 g mintchoklad spritt över dagen…
Jag vet, man ska inte äta så mycket socker och fett, men jag kan inte hålla mig!
Så därför ska jag iväg och köra ben idag med min sambo, så han får pressa mig lite!
Jag vill även lägga ut vad jag äter en normal dietdag också, men har aldrig tid till det. De kanske kommer till veckan.
så farligt var det väl inte
rostade mackor är totalt livsfarligt, det går inte att sluta ju…….jag klarade mig hyfsat igår trots allt.
Pizza har jag inte ätit på ett halvår tror jag, det hade varit gott..
jaja, nu är det söndag, och vi får kämpa ihop Lägg gärna ut en dietdag! nyfiken som bara den, hur andra käkar
kram på dig!30 april, 2006 at 10:17 #994241Anonym anvandareMemberpaulina73 wrote:så farligt var det väl inte
rostade mackor är totalt livsfarligt, det går inte att sluta ju…….jag klarade mig hyfsat igår trots allt.
Pizza har jag inte ätit på ett halvår tror jag, det hade varit gott..
jaja, nu är det söndag, och vi får kämpa ihop Lägg gärna ut en dietdag! nyfiken som bara den, hur andra käkar
kram på dig!Hehe joo, de såg ännu farligare ut nu när jag skrev ner det ju!
Oj, hur har du klarat dig utan pizza såå längen? Det har blivit som en drog för mig nästan…:o
Japp, söndag idag… i och för sig så är det ju dietdag idag, så jag kan ju faktiskt lägga upp ikväll hur jag äter idag! Ok, nu lovar jag det då, annars blir det inte gjort!
Kram kram30 april, 2006 at 13:19 #994242Anonym anvandareMemberIdag körde jag ett smakprov på hur min träning kommer se ut framöver så fort jag och min sambo kommer i fas med varandras träning. Vi ska nu köra efter Mike Mentzers principer om HIT (High intensity training). Förutmattningsträning.[/b] Han har tränat detta mycket och det funkar jättebra på honom.[/b]
Dagens pass då:[/b]
Benspark
9 x 30 kg + negativaLiggande benpress maskin
9 x 160 kg + kortaSittande lårcurl
19 x 35 kg + negativaLiggade vadpress i benpressen
10 x 260 kgSå här gick passet till: [/b]
Vi körde väldigt strikt, jättesakta upp, höll kvar i ca 2 sek, sen sakta ner igen. Negativa eller korta efter varje set. Vi supersetade bensparken och benpressen. Vi värmde självklart upp också men det skriver jag inte med.Passet tog ca 30 min för oss tillsammans, så hög intensitet!! :up:
Kan ju meddela att jag kunde inte gå efter supersetet! Oj vad det tog!!!Sen cyklade jag intervaller i 18 minuter även fast jag inte hade mycket energi kvar. Det blev 188 kcal.
30 april, 2006 at 14:23 #994243Anonym anvandareMemberJag lägger ut 2 bilder på mina ben igen… nästan likadana men jag vinklar benet lite olika på dem, så jag kunde inte bestämma mig för vilken jag skulle lägga ut. Så det får bli båda. :p
30 april, 2006 at 14:25 #994244Anonym anvandareMember… får jag bort mer fett på dem så blir det nog rätt ok till sommaren! Tror jag…
30 april, 2006 at 14:52 #994245Anonym anvandareMemberHej hej! Ser ju ut att gå riktigt bra här. Bara o kämpa på :emo-thumb Har också börjat min deff inför sommaren..o gud vad man lär sig att uppskatta sina ätardagar Ha det bra tjejen.
Kram MissMini
30 april, 2006 at 15:31 #994246Anonym anvandareMemberMissMini wrote:Hej hej! Ser ju ut att gå riktigt bra här. Bara o kämpa på :emo-thumb Har också börjat min deff inför sommaren..o gud vad man lär sig att uppskatta sina ätardagar Ha det bra tjejen.Kram MissMini
Hallåj!
Jorå, de går då framåt iallafall! Jaha oki, skoj! Ska du deffa fram till sommaren eller under den också? Ja, ätardagarna är guldvärda!
Ha det så bra själv!30 april, 2006 at 20:02 #994247Anonym anvandareMemberJa då lägger jag väl ut mitt matschema för idag då. Det brukar se ut ungefär såhär alla dagar.
1. 70 g fiberhavregryn, psylliumfrön, 5 g solrosfrön, kanel, en kopp kaffe och sammanlagt 250 g minimjölk (till gröt och kaffe), 20 g whey-80 i vatten och 1 tsk linfröolja.
Träning
2. 35 g fiberhavregryn & 30 g whey-80 (mixat med vatten). Det blev för lite kolisar efter träningen idag, ska höja nästa gång!
3. 100 g nötfärsbiffar (10% fett), 100 g broccoli, 300 g kokt potatis, stekt lök.
4. 30 g whey-80 med vatten, 20 g pecannötter, 15 g cashewnötter.
5. 100 g nötfärsbiffar (10% fett), 100 g broccoli, stekt lök.
6. 30 g whey-80 med vatten, 125 g lättkesella med fun light.
Detta blir 1842 kcal. Med ca fördelning på 30 e% kolisar, 30 e% fett och 40 e% protein.
1 maj, 2006 at 18:08 #994248Anonym anvandareMemberHar precis kommit hem från en skön promenad med sambon… vi gick en slinga på 4,2 km. Det plus vägen till och från slingan, och in en sväng på ICA, tog nästan en timme. Vi gick i rätt normal takt bara för at komma ut lite.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.