Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 364 total)
  • Author

Här dietas det för fullt…8)

Det står säkert (minnet é bra men kort), men hur länge tänkte du dieta?

Lalla wrote:
    Här dietas det för fullt…8)

Det står säkert (minnet é bra men kort), men hur länge tänkte du dieta?

Hehe njaa, står nog inte, för ja har inte satt något datum. Det får bli tills jag blir nöjd helt enkelt. Jag dietar ju inte så superhårt som de som ska tävla gör, utan håller det på en nivå som gör så att jag kommer i bra form och inte går upp allt sen igen när jag börjar äta mer osv sen. Vill bli av med mig mage som har förföljt mig under de senaste 6-7 åren typ. 😮 Vi får helt enkelt se när jag blir nöjd! :ph34r:

Dagens pass:[/b]

Bröstpress i maskin (90 grader i armbågsled)
    11 x 55 kg, 6 x 55 kg

Kabelflyes, nerifrån och upp
    8 x 10 kg, 13 x 5 kg (drop set)

Axelpressar med hantlar
    7 x 11,5 kg, 6 x 9,5 kg

Drag till hakan i kabel
    6 x 27,5 kg, 5 x 22,5 kg (drop set)

Kickback med hantel
    10 x 7 kg, 9 x 6,5 kg (grym kontakt!)

Passet tog 27 minuter.

Sen cyklade jag 18 minuter intervaller. 193 kcal.

Kändes inte så bra idag. Var svagare i både axelpressarna, drag till hakan och kickback. Jag har ingen energi. Igår tog jag helt ledigt från träningen för jag var i skolan hela dagen. Men känner mig trött och seg nu och tänker bara på mat!!!!! :(
    Tur man ska börja träna med sambon snart så man blir lite pressad och får mer peppning m.m..! :up:

Jag tog en joggingrunda idag ändå, kände lite ”dåligt samvete” för att jag inte tränade något igår, också var det ju så fint väder ute och jag kände mig rätt pigg nu på kvällen.
    Men denna gången så orkade jag hela slingan på 2,3 km, vilket aldrig har hänt förut pga astma m.m… nu blev jag nästan lite stolt!!!!! :D 8) [/b]

astma….ja d e skit jag har d med nu blir d värre m pollen oxå så jag e alltid röd i ögonen o ser ut som jag har gråtit i 3 dar..kämpa på :emo-thumb

pucca wrote:
    astma….ja d e skit jag har d med nu blir d värre m pollen oxå så jag e alltid röd i ögonen o ser ut som jag har gråtit i 3 dar..kämpa på :emo-thumb

Kul att du tittade in! :)
    nämen oj vad tråkigt att det blir så hemskt för dig! :( Jag har tränat bort mycket av min astma nu, så tack träningen!! :)
    Började fundera ett tag om jag också har pollenallergi nu, för det kliade i ögon och näsa nu några dagar… och jag är ju inte sjuk heller.

Det blev ju så fint väder nu så jag är lite dålig på att uppdatera nu när man bara vill vara ute hela tiden! ;)

Men igår så tog jag en promenad/joggingrunda på 2,3 km… kände för att bara komma ut lite. Kände mig lite sliten i kroppen så joggade inte så mycket.

Idag började jag även med HIT upplägget på gymmet och det är sambon agerar hjälp då.[/b]

Dagens pass:[/b] (Rosa = superset)

Marklyft -med remmar
    5 x 70 kg + halvor

Pullover -med remmar
    15 x 15 kg + forced reps

Latsdrag -framför, brett grepp, remmar
    8 x 40 kg + forced reps

Här brann det i ryggen och triceps….[/b]

Bicepscurl
    2 x 18 kg + halvor och forced reps

Stående bicepscurl
    2 x 18 kg + forced reps

Baksida axlar med hantlar
    15 x 4 kg

Passet tog 20 minuter.

Pullover & latsdrag var superset, tog megabra!!
    Sen var även bicepsövningarna superset, men stående bicepscurl var inge skön så den tar vi bort nästa gång.
    Höjer vikten på axlarna nästa gång också, detta var mer för att se ungefär vilken vikt jag klarar av… mer än 4 kg iallafall… ;)

Blev ingen cykling idag för jag hann inte för vi skulle ner på stan innan allt stängde… men där blev det ju lite motion av att springa runt på Nordstan!! Puuh!

En liten fundering kring din Pullover… Du skrev att du använde remmar. Du kör inte med hantel då eller??? Typ såhär:
    [img=http://www.exrx.net/AnimatedEx/PectoralSternal/DBPullover.gif]

Zitruz wrote:
    En liten fundering kring din Pullover… Du skrev att du använde remmar. Du kör inte med hantel då eller??? Typ såhär:
    [img=http://www.exrx.net/AnimatedEx/PectoralSternal/DBPullover.gif]

Nepp, gör jag inte…jag kör i latshissen… så man står och drar med stång, förstår du hur jag menar? Jag har ju ingen bild att visa… :( Annars kanske det finns nån annan snäll som läser de här och har en bild. :)

Vägning & mätning:[/b]

Vikt: 65,4 kg (-0,2 kg)

Mage: 82 cm (-1,5 cm) :D

Midja: 73 cm (oförändrad)

Åhh va kul, 82 cm runt magen (mätt under naveln) har jag inte haft på läääääänge!!!![/b] Kan säga att i oktober hade jag 88 cm där!! Jag vet, ingen större skillnad eftersom jag dietar, men jag tar det i lugnt takt så resultaten förhoppningsvis stannar kvar sen även om jag ökar lite på maten och satsar på byggningen.

Jag hade ju inte gått ner så mycket vikt, men jag går hellre efter måttbandet och spegeln. Jag hade på mig mina capribyxor jag köpte förra sommaren, och dom är väldigt lös runt höften och häcken… superkul!! Förutom att jag måste köpa lite nya kläder nu då men det är det värt!!! 8)

Idag verkar det också bli toppenväder, så det blir nog lite solning på balkongen, sen i eftermiddag blir det eventuellt Liseberg! :D

Mycket bra jobbat!! Tålamod är ordet.
    Lisebeeeerg!! ååå, åk lite virvelvinden för mig!!:D

paulina73 wrote:
    Mycket bra jobbat!! Tålamod är ordet.
    Lisebeeeerg!! ååå, åk lite virvelvinden för mig!!:D

Ja, jag är lite nöjd själv faktiskt! :D :p
    Hehe njaaaaa, virvelvinden är det enda jag INTE åker på liseberg! Jag mår jämt illa av den… :|

Igår var vi och hade jätteskoj på Liseberg då, vi köpte Gulpasset så nu kan vi vara där och åka hur mycket vi vill hela sommaren! :D
    Ger ju lite motion att springa från de olika attraktionerna! Hehehe!

Eftersom vi var där hela eftermiddagen så hann jag inte äta så mycket under dagen. Blev ”bara” lite rostade mackor, hemmagjord kebab med pommes + vitlökssås, liiite choklad (var inte så godissugen igår av någon konstig anledning!) + lite mer skräp… kanske är på grund av värmen man inte är lika hungrig också…

Idag så var jag på gymmet och cyklade 18 minuter intervaller, det blev 194 kcal.

Jag måste bara säga igen att det är så roligt att förra sommarens kläder nästan är som påsar runt mage/höft nu! MÅSTE ha skärp till de byxorna nu! :) Detta ger mig så otroligt mycket mer motivation!!! 8)

mariia wrote:
    Jag måste bara säga igen att det är så roligt att förra sommarens kläder nästan är som påsar runt mage/höft nu! MÅSTE ha skärp till de byxorna nu! :) Detta ger mig så otroligt mycket mer motivation!!! 8)

Sånt är alltid roligt! En bra anledning att gå ut och köpa några riktigt snygga skärp också ;)

För det första, underbart roligt med Liseberg!!! Snacka om att bli som barn på nytt…:yahoo:
    För det andra, men lika viktigt! Härligt kämpat med ”byxstorleken”, visst är det en underbar känsla!
    Nu är det bara att bita i och fortsätta mot nya mål, skall följas…:emo-thumb

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.