Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 364 total)
  • Author
    CamillaJ wrote:
    Sånt är alltid roligt! En bra anledning att gå ut och köpa några riktigt snygga skärp också ;)

Hehe ja precis! Blir nog lite sommarshopping nu snart! :emo-thumb

Lalla wrote:
    För det första, underbart roligt med Liseberg!!! Snacka om att bli som barn på nytt…:yahoo:
    För det andra, men lika viktigt! Härligt kämpat med ”byxstorleken”, visst är det en underbar känsla!
    Nu är det bara att bita i och fortsätta mot nya mål, skall följas…:emo-thumb

Japp, alltid kul med berg och dalbanor! ;)
    Mm, tack, det är jättekul att det märks nu också, men bättre ska det bli! Många fler cm som ska bort om jag ska få den mage jag vill ha! :|

Nu ikväll tog vi en liten promenad på ca 40 minuter, i lagom takt för jag har skavsår! :(
    Men det är ju så väldigt varmt och skönt ute nu, så måste man sitta inne vid datorn för att skriva ett grupparbete! Blä! 👿 Men snart börjar ett långt sommar”lov”… just ja, har ju inte skrivit att jag klarade
    1,2 p på högskoleprovet också, så nu är jag extra glad! :D Bara hoppas att man kommer in på skolan i höst nurå…:)

Idag så tänkte jag att jag skulle gå på crosstrainern så jag kunde ha tofflor på mig, för jag har så hemska skavsår på hälarna så det är nästan omöjligt att gå med löparskorna! :( Så jag började gå, men sen så sitter ju inte tofflorna bra för de glappar och de höll på att bli skavsår på foten nu också. Så jag slutade efter bara 20 minuter, 145 kcal enligt crosstrainern… dessutom var det bastu i lägenheten också, 27 grader, och det var inte skönt kan jag lova! : Få se om jag tar en promenad ikväll istället då, om jag kan gå…

mariia wrote:
    Nepp, gör jag inte…jag kör i latshissen… så man står och drar med stång, förstår du hur jag menar? Jag har ju ingen bild att visa… :( Annars kanske det finns nån annan snäll som läser de här och har en bild. :)

Ok men då fattar jag!!! Toppen!

Åhhh Liseberg… Blir så avundsjuk nu. Har inte varit där på länge även om man bor så nära. Får dra dit snart…..

Grattis till 1.2p på högskoleprovet med. Det fick jag me. :emo-thumb

Zitruz wrote:
    Ok men då fattar jag!!! Toppen!

Åhhh Liseberg… Blir så avundsjuk nu. Har inte varit där på länge även om man bor så nära. Får dra dit snart…..

Grattis till 1.2p på högskoleprovet med. Det fick jag me. :emo-thumb

Ok, bra att du förstod min förklaring! ;)
    Hehe, mm superkul med balder och kanonen vettu! :D
    Tack detsamma för provet då! :emo-thumb

Dagens pass:[/b] (det i lila är superset)

Benspark
    8 x 50 kg + forced reps

Benpress i maskin
    11 x 150 kg + halvor

Sittande lårcurl
    19 x 40 kg + forced reps

Liggande vadpress i benpressen
    13 x 260 kg + forced reps

Crunches (min sambo agerade negativt motstånd)
    16 st

Passet tog 18 minuter.

Sen (försökte) jag cykla, satt där och trampade i 18 minuter, men benen var hur slut som helst så jag hade på motstånd 2, i vanliga fall har jag minst 9!! ;) Blev iallafall 149 kcal enligt cykeln.

Vi fotade lite när jag tränade idag, ska fota lite på de andra passen också!

Jag tog en joggingrunda idag, trots träningsvärk i benen! :)
    Och jag orkade hela 2,3 km slingan för andra gången nu! Det är superkul att det går framåt!!!!! :D Efter halva vägen fick jag håll, som vanligt i högersidan, och det går nästan upp över axeln ibland! ;) Inte så skönt, men jag höll ut, och det är jag glad för för nu är det så skönt efteråt! :) Det tog sammanlagt 30 min att gå till slingan, jogga, stretcha och sen gå hem igen…
    Nu blir det till att plugga hela dagen…

Härligt med bilder…:emo-thumb
    Bra lårsvep måste jag säga!

Kul o se att både styrkan o löpningen går bra!!! Plugga lugnt…

Lalla wrote:
    Härligt med bilder…:emo-thumb
    Bra lårsvep måste jag säga!

Kul o se att både styrkan o löpningen går bra!!! Plugga lugnt…

Tack så mycket! 😮
    Ja, det går ju framåt iallafall, det är i rätt riktning så… :) Men bättre ska det bli!! :bb:

Spänner du dig när du springer? eftersom du får håll och ont i axeln? skulle kunna bero på det? testa att tänka på att sänka axlarna och slappna av i överkroppen, och djupandas med magen, så du inte typ hyperventilerar.
    Annars har jag hört att om man får håll kan man, samtidigt som man springer, krypa ihop med hela överkroppen och sedan snabbt skjuta ifrån och sträcka upp sig, om du förstår vad jag menar;)

Milia wrote:
    Spänner du dig när du springer? eftersom du får håll och ont i axeln? skulle kunna bero på det? testa att tänka på att sänka axlarna och slappna av i överkroppen, och djupandas med magen, så du inte typ hyperventilerar.
    Annars har jag hört att om man får håll kan man, samtidigt som man springer, krypa ihop med hela överkroppen och sedan snabbt skjuta ifrån och sträcka upp sig, om du förstår vad jag menar;)

Hmmm, svårt att säga om jag spänner mig, troligen!! Eftersom jag typ släpar mig fram på slutet pga inte allt för bra kondis! 😮 Men ja ska testa att göra så som du skrev, tror jag förstår! Hehe, de lät lite kul bara, hoppas ingen ser det! haha! :D
    Andningen har jag stor koll på nu, det är bland annat kontrollen öven den som gör att jag orkar längre nu, eftersom jag har astman att tänka på så har jag kommit på ett bra sätt att andas på nu!
    Tack för tipset! :up:

håller med om att du har bra lårsvep!! :)

athleticmia wrote:
    håller med om att du har bra lårsvep!! :)

Tackar då… :) Du är min förebild när det gäller benen bara så du vet! Grymt snygga du har!!! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.