Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 364 total)
  • Author

Igår blev det ingen träning, men vi var på Liseberg igen och sprang runt där, så liite motion fick vi allt, vi tog trappor i stället för rulltrappor m.m..;)
    Det är nästan livsfarligt att vara där nu, man blir ju översprungen av alla vilda småbarn! Hehe!
    Trots att min sambo försökte övertala mig att äta en glass, för att jag måste ”få leva lite”, så stod jag emot! Jag har ju faktiskt ätardag imorrn! :) Just nu vill jag bara minska mitt midjemått, sen kan jag leva lite mer om jag skulle vilja det då….
    Men i eftermiddag blir det gymmet, så jag återkommer med det passet senare.

Dagens pass:[/b] (Det i rött är superset)

Kabelflyes
    13 x 20 kg + forced reps

Bröstpress i maskin
    10 x 40 kg + forced reps

Sidlyft med hantel
    7 x 4 kg + forced reps

Push down med stång i latshissen
    7 x 15 kg + forced reps

Bänkdips
    7 x kroppen

Passet tog 13 (!!) minuter efter uppvärmningen för bröstet, högintensivt, verkligen!! :up:

Sen cyklade jag 18 minuter intervaller, det blev 190 kcal.

Passet kändes superbra!! 8) Fick värsta kontakten med bröstet och axlarna!!! Jag fick ont i handlederna av bänkdipsen, så jag kör nog smalpressar i bröstpressmaskinen nästa gång istället. Jag tar det även väldigt försiktigt i sidlyften, då jag är väldigt rädd att dra på mig en axelskada igen, för det är inte speciellt kul!
    Sen var jag stendöd och hamnade framför tv:n när jag kom hem. Jag orkade inte göra riktig mat på kvällen så jag gjorde en ”frukost”, jag brukar inte äta kolisar på kvällen, men idag tyckte jag att jag behövde det. För jag har till och med råkat hamna under 30e% kolisar varje dag hela veckan… det känns för jag är lite hängig… Ska bli gött med ätardag imorrn! Men jag har inga förväntningar över vägning/mätning, känns som om det inte har hänt nånting denna vecka… :(

Vägningen och mätningen blev så här idag:[/b]

Vikt: 65,1 kg (-0,3kg)

Mage: 82 cm (oförändrad)

Midja: 73 cm (oförändrad)

Som jag kände så har jag inte gått ner så mycket denna vecka… vet inte riktigt vad det kan bero på, för jag har ju tränat ungefär som jag gjort de andra veckorna, men jag har ätit lite mindre kcal varje dag, kanske har ätit för lite??? Hmm… aja vi får se om jag ändrar något tills nästa vecka eller om jag bara kör på och hoppas att det lossnar igen. Fast det är ju rätt bra att gå ner 0,3 kg, det är inte fört fort iallafall! ;)
    Idag ska jag äta, massor!!! :P

Nu har vi precis varit ute och gått en promenad på 45 minuter. Slingan vi gick var 5,4 km och det var skönt. :) Jag har väldigt mycket energi idag från igår! Jag lyckades bra med att planera maten igår, åt jämnt över hela dagen och inte allt på en gång under kvällen, som det kan råka bli om man har mycket att göra på dagen… Rätt mycket skräp men gott var det!! ;) :P

Idag var jag på gymmet och cyklade 18 minuter intervaller. Det blev 195 kcal enligt cykeln… kändes bra, hade rätt mycket energi nu eftersom jag inte tränade styrka innan jag cyklade, som jag brukar göra. Men känns att benen blir lite slöare nu.
    Ska bli skönt att köra mitt nya träningsupplägg nu, då kör jag ca 2 styrkepass/veckan, som jag är van att göra…:) 3-4 pass blev lite för mycket för mig, blev ju övertränad till slut nästan. :(

Om nån timme ska jag på gymmet och köra ben… men jag känner mig såååå trött idag, alldeles slö. :O Kanske beror på det tråkiga vädret och mycket plugg just nu. Aja, sitter iallafall här och dricker kaffe och letar energi! ;)
    Måste bara säga att jag har fortfarande djup träningsvärk i bröstet från fredagens pass!!! ;)
    Få se om jag har vilat benen tillräckligt till idag nu då (1 v), men det märks väl antar jag, hårt ska jag köra iallafall!!! 8)

Blev ingen träning idag! Jag känner mig så sleten i kroppen så jag kör passet på fredag istället…men kör kondis dagarna fram till de ändå…men idag TOTAL vila. Sov lite nån timme och efter det blev jag toksnurrig, kan inte fokusera på nåt nästan… :| Hoppas jag inte håller på att bli sjuk eller nåt.:(

Det blev ett pass idag ändå, och så blev det rygg istället… kände mig mycket piggare idag! Sov längen + att jag vilade igår.

Dagens pass:[/b] (Det i lila är superset)

Marklyft – med remmar
    7 x 70 kg + halvor :)

Pullover – med remmar
    3 x 20 kg + forced reps

Latsdrag – med remmar
    6 x 45 kg + forced reps & halvor

Baksida axlar med hantlar
    Började köra men det började klucka oroväckande i axlarna, i och med att jag har haft problem med axeln förr så tvärslutade jag!

Scottcurl
    7 x 18 kg + forced reps & halvor:)

Passet tog ca 20 minuter.

Sen cyklade jag 18 minuter, blev 192 kcal.

Passet hade kunnat gå mycket snabbare med högre intensitet, men det var en kille som körde samma övningar som mig som jag knappade in på. Jag fick stå och vänta rätt mycket. Men glad är jag iallafall över att jag gjorde 5 fler reps i bicepscurlen motför sist på samma vikt. Kändes mycket lättare idag!! Märks att jag vilar längre mellan varje pass nu! :up:

En vilodag kan betyda väldigt mycket, framförallt om man verkligen vilar/sover ordentligt.
    Härligt med 7or på 70kg i Mark, det är inte alls illa! :up:

ja där ser man vad lite vila kan göra!! :)

Lalla & athleticmia:
    Ja riktigt skönt att känna sig pigg i kroppen :) vet dock inte hur jag ska lösa problemet med mina ben som känns så degiga hela tiden. Man använder ju dem i all konditionsträning också ju! :(
    Ja nästa gång höjer jag till 75 kg i mark… :)

Jaha, ja idag så var jag inte så pigg som igår… känner att jag har lite ont i halsen nu!! :( Så det blir ingen träning idag, få se hur jag känner mig imorrn. Dessutom har godismonstret i mig vaknat…:P beror nog på att det är den tiden i månaden nu också… men hur som helst så har jag gått och blivit beroende av feferoni och torkade fikon… och sugen på salt är jag också i perioder, nån som vet varför? :what:
    Jag har en till fråga också:
    Är torkad frukt som fikon, aprikoser och allt som finns ”dåligt” för dieten eller så? Jag vet ju att det är kcal in och ut som räknas, men det smakar ju sååå sött av dem!
    [/b] :ph34r:

Nej, inget är dåligt om man bara äter det i rimliga mängder! Och jämfört med vanligt godis så är det ju bättre, tycker då jag.
    Jag äter torkade aprikoser ibland, för att stilla om jag har ngt sötsug, men jag brukar ta 1 eller 2 efter maten, så räcker det. Man ska nog inte smälla i sig en hel påse med tanke på allt som sagts om fruktos och så….

Milia wrote:
    Nej, inget är dåligt om man bara äter det i rimliga mängder! Och jämfört med vanligt godis så är det ju bättre, tycker då jag.
    Jag äter torkade aprikoser ibland, för att stilla om jag har ngt sötsug, men jag brukar ta 1 eller 2 efter maten, så räcker det. Man ska nog inte smälla i sig en hel påse med tanke på allt som sagts om fruktos och så….

Hehe ok skönt då! Nää, en påse är nog för mycket! ;) Men det är ju så gott, idag råkade det bli lite fler än 1 iallafall. :| Men jag får nog hålla ut till lördag nu eftersom det är ju ätardag då, då ska jag äta allt jag ser känns det som!!!

Så här blev resultatet då…

Vikt: 65,2 kg (+0,1)

Mage: 82 cm (oförändrad)

Midja: 73 cm (oförändrad)[/b]

Resultatet blev som jag hade trott, är svullen nu så det känns som om jag hade gått upp mer faktiskt…

Jag har totalvilat nu i några dagar, kände att det behövdes. Igår var jag alldeles trött och yr hela dagen, hel konstigt! Jag har känt mig så energilös också. Jag tror att kroppen börjar reagera på den nya träningsmetoden jag kör, eftersom den påfrestar CNS så pass mycket. Så jag ska lägga om kosten lite nu, öka på kolhydraterna lite så jag orkar leva (nu käkar jag mellan 100-138 g/dag ca!) och sänka proteinet lite, för jag får i mig tillräckligt ändå.[/b] Men jag ska förändra långsamt så kroppen hinner vänja sig för jag vill ju fortfarande gå ner i fett. (Jag ska fortfarande ligga på mellan 1700-1900 kcal/dag). Så nu ska jag väl bara experimentera tills det blir bra igen!

Sen ska jag också köra mer förbränningsträning, inte så mycket kondition[/b], för jag måste spara på benmusklerna som tagit så mycket stryk nu av att både köra tung styrketräning och sen har jag cyklat med tungt motstånd ofta och joggat. Ska testa att gå massa promenader ett tag nu istället och se om benen återhämtar sig lite bättre…

Men det går iallafall framåt och det är jag glad för, min sambo säger att det syns rätt mycket nu att magen har blivit mindre så bröst och rygg ser större ut, sen att kläderna sitter lösare är ju också väldigt kul!! Det är ett par byxor som jag nästan tappar om jag inte drar upp dem hela tiden, hehe! :D

Idag ska jag äta pasta och massor av choklad!!!!!!! :P

Synd att man inte är och ser alla tävlingar på NOGP!!!! Men man får väl hålla utkik efter bilder istället då…

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.