Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 364 total)
  • Author

Idag blev det en promenad på 5,4 km, det tog 37 minuter i ganska rask takt. Det var skönt att komma ut nu efter att ha suttit inne och pluggat hela helgen. Men jag får ont i halsen så fort jag går utanför dörren, vare sig jag går på stan eller går promenad i skogen. Jag känner inget när jag är inomhus och det har varit så här över en vecka, så om det är en förkyldning så borde den väl komma nu eller???
    Från och med idag så höjer jag liiite på kolhydraterna och och sänker proteinet. Få se om kroppen mår lite bättre då.

Äntligen fick jag träna igen!!
    Jag har haft ont i huvet (på gränsen till migrän) ända sen i söndagskväll, har knappt kunnat röra mig… :(
    Men det blev ett väldigt bra pass idag istället!

Dagens pass: [/b](Det i lila är superset)

Benspark
    9 x 50 kg + forced reps

Benpress maskin
    19 x 160 kg + korta

Lårcurl
    12 x 45 kg + forced reps

Vadpress i benpressmaskinen

15 x 260 kg (höll kvar i toppläget varje reps…)

Crunches
    19 st med negativt motstånd (=sambon…)

Passet tog 13 (!) minuter, efter uppvärmningen.

Jag tror att 160 kg på de repsen är PB för mig i den maskinen, i en ”vanlig” benpress har jag kört på 220 kg, det var för ca 2 år sen…

När jag körde bensparken fick jag en grym kramp i vaden så jag kunde inte köra riktigt fullt ut… :(

När jag kör vaderna så räknar min sambo ”ett tusen ett” i toppläget, sen får jag släppa, och det tar kan jag lova!!! :emo-thumb

Jag är nöjd med passet, jag tog i så mycket så jag började må illa och trodde jag skulle svimma ett tag, så jag skyndade mig hem åt! Men nu känns det bra igen! ;)

Shit vad lyxigt med en sambo som caochar och peppar dig!

Milia wrote:
    Shit vad lyxigt med en sambo som caochar och peppar dig!

Jaa, det är verkligen jättebra! Eftersom att vi känner varandra så bra så kan han skrika så mycket han vill på mig, om jag tänker ge upp lite för tidigt i nån övning ex… ;) Hade nog ingen annan vågat…

Utan honom hade jag nog inte kommit nånvart, hehe! :emo-thumb

Warrior wrote:
    Haha :) Du käkar också Fikon…

Torkade frukter har högre GI det är bara det… sedan om det är dåligt eller inte beror på hur man gillar käka. En del gillar äta låg GI… en del bryr sig inte… låg GI är generellt sätt bättre anser jag. Sedan att jag själv äter massa mat med högt GI är en annan femma.

Du verkar vara värsta tränings-tjejen!

Lycka till med dieten!

/Warrior

Hehe jo precis, tur att fikonpåsen tog slut, ska nog inte köpa fler för de var som ett gift… :
    Ok, jag kör ju rätt mycket med lågt GI, så då ska jag nog absolut hålla mig ifrån dem.

Haha, värsta träningstjejen vet jag inte, men jag försöker och kämpar så gott det går iallafall! :)

Det blev en promenad idag på 5.4 km, det (+ vägen till och från slingan) tog hela 50 minuter, vi gick inte så fort idag, men skönt vare iallafall! :)
    Träningsvärk som bara den i häcken och vaderna har jag idag! ;)

Blev en promenad idag också, 5.4 km, men det tog en timme typ… Aja, får skylla på killen som hade tränat ben innan, så han segade lite! ;)

Sen så tänkte jag att jag skulle prova göra en chins vid ett räcke som står vid slutet av slingan, och jag klarade en (med supinerat grepp då)!!! :D Första gången jag har klarat det, jag blev så glad så jag tänkte inte ens på att prova göra en till… ;) Men nu vet jag att jag klarar en iallafall! :)

Det hade inte hänt nåt på måttbandet sen förra veckan, det hade jag inte räknat med heller eftersom jag har varit lite sjuk och inte har hunnit träna så mycket. Måtten var fortfarande

Mage: 82 cm
    Midja: 73 cm

Vågen däremot hade svårt att bestämma sig idag, den pendlade från 64.8 – 65.7 kg ca. Men kom flest gånger på 65.1 kg så jag räknar på det, det är
    -0.1 kg sen förra helgen.

Nu blir det nog lite hattigt med träningen ca 2 veckor framöver, nästa vecka är det slutseminarier i skolan, sen åker vi till våra föräldrar över några dagar.

Nu ska jag baka bullar och göra cheesecake, för vi ska fira sambons födelsedag idag. Ikväll ska vi nog käka på Bamboo, har aldrig varit där men många säger att det är bra där så… :P

Idag så känner jag mig rätt fet kan jag lova… ;)
    Vi var på Bamboo och åt deras buffé igår, och det blev samma sak som när det är julbord. Man verkar få för sig att det är ont om mat på nåt vis så man lastar på allt man ser… så det blev ju rätt mycket. Sen satt det lappar uppe om att man får ”böta” om slösar med maten, dvs slänger för mycket. Så jag åt upp allt för att vara på den säkra sidan. :

Så idag ska jag träna, har ju rätt mycket energi känns det som. :bb2:

En tanke slog mig dessutom igår när jag satt och mådde lite illa efter att ha ätit så mycket. Att så mycket som jag äter på en ätardag skulle jag nog inte äta utspritt över en vecka, om jag bara åt något gott när jag kände för det. Eftersom det ändå är kcal in och ut som räknas….
    Så jag funderar på om jag ska göra om mitt mönster lite, att bara äta gott när jag känner för det, och då i rimliga mängder, och att ha mina ”ätardagar” som rätt normala dagar ändå, man blir ju sååå slö av all konstig mat de dagarna.

Ja, nu kommer söndagens pass, har inte hunnit skriva tidigare…(det i rött och lila är superset)

Kabel flyes
    8 x 25 kg + forced reps

Bröstpress i maskin
    7 x 45 kg + forced reps

Sidlyft med hantlar
    11 x 4 kg + forced reps

Axelpressar med hantlar
    5 x 6.5 kg

Pushdown
    13 x 15 kg + forced reps

Passet tog 16 minuter.

Vad roligt det är att köra så här!! Blir starkare för varje gång, ökade mycket detta pass! :D

Oooh, Bamboo…
    Hört att de ska ha den bästa Thaibuffén i Gbg, måste bara testas någon gång!

Jag tycker att ätardagar kan vara lite för mycket, blir lätt att de ballar ur… Se bara på byggare som klämmer in 10-15.000kcal på en dag. *burp* Kan inte vara bra eller naturligt i längden, är du sugen på en godisbit så ta den men inget mer. Det tror jag fungerar bättre, i alla fall för mig.

Lalla wrote:
    Oooh, Bamboo…
    Hört att de ska ha den bästa Thaibuffén i Gbg, måste bara testas någon gång!

Jag tycker att ätardagar kan vara lite för mycket, blir lätt att de ballar ur… Se bara på byggare som klämmer in 10-15.000kcal på en dag. *burp* Kan inte vara bra eller naturligt i längden, är du sugen på en godisbit så ta den men inget mer. Det tror jag fungerar bättre, i alla fall för mig.

Ja buffén var väldigt bra, men det var Mongolisk och inte Thai…;) Testa vettja! :)

Nää uscha, fattar inte hur man kan få i sig sååå många kcal!!!;)
    Nu ska vi dessutom hem till våra föräldrar över helgen, och då lär det bli svårt att hålla dietupplägget, då får man mammas goa mat varje dag! :P

Idag blev det en promenad på 30 minuter. Skönt att solen äntligen visar sig! 8)

Idag ska jag bara packa lite tills vi ska bort över helgen. Imorrn är det även sista dagen i skolan!! :)

Det blir nog kanske Liseberg ikväll också, :D för att säga hejdå till en av mina klasskompisar som flyttar härifrån nu…:(

När vi är i Alfta hade vi tänkt att träna lite på Cave gym, om det är någon där som kan öppna åt oss. Jag ska nog även låna min familjs vovve till några promenader! =)

Uppdaterar nästa vecka när jag är hemma igen!!

mariia wrote:
    När vi är i Alfta hade vi tänkt att träna lite på Cave gym, om det är någon där som kan öppna åt oss. Jag ska nog även låna min familjs vovve till några promenader! =)

Uppdaterar nästa vecka när jag är hemma igen!!

Hälsa lilla Alfta o Cavan! Du kanske till o med kan lägga upp några träningsbilder därifrån sedan? 8)

Latsdragaren wrote:
    Hälsa lilla Alfta o Cavan! Du kanske till o med kan lägga upp några träningsbilder därifrån sedan? 8)

Ok jag ska hälsa! ;)
    Ja det kanske jag kan göra, om kameran följer med dit. :) Hoppas det är folk och tränar där bara för vi har inget dörrkort dit längre…

Viewing 15 posts - 286 through 300 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.