Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 364 total)
  • Author
    Frida-Mari wrote:
    Hälsa hem till Hälsingland! Kör försiktigt!!! :nod

Japp, jag hälsar! :)

Det blir rally hela vägen upp! ;) Hehe, närå!

Ja då var man hemma igen efter en skööön ”semester” hos föräldrarna, som inte var så bra för formen men väldigt bra för psyket, så nu är man laddad igen![/b] :)

Ska nu summera min träning och matintag som varit…

2 juni
    Jag, pappa och deras hund Faxa gick och letade ett björnide som skulle finnas i en skog i närheten. Vi hittade det inte, men vi hittade massor av murklor istället som vi plockade till farmor och farfar. Vi gick ett bra tag kors och tvärs genom skogen så några km avverkade man nog! Skönt med frisk skogsluft!

Maten den dagen bestod bland annat av korv med bröd och pizza….

3 juni
    Jag gick/sprang med Faxa, tror det är ca 3 km. Senare på dagen så åkte jag och sambon till Cave Gym, jag körde ben. Skrev inte ner några vikter då. Körde detta upplägg:

Benpress
    Benspark
    Liggande lårcurl
    Raka mark
    Stående och sittande vadpressar

Jag tog PB[/b] i benpressen!!! 230 kg!!!!! :yahoo: Gjorde 2 fulla reps och resten var inte ända ner, men djupare än halva iallafall. För 2 år sedan körde jag benpress och då tog jag 220 kg, sen har jag bara kört det en gång efter det, det var i julas och då tog jag 160 kg efter jag hade kört tunga bensparkar. Men kul att styrkan sitter kvar även fast jag inte har tränat benpress något! (på bilden är det inte 230 kg och jag går inte ända ner…)

Vi grillade på kvällen, sen bjöd pappa mig, sambon och mamma på öl och shots så vi blev rätt på G!!

4 juni
    Gick ca 3 km med Faxa. Väääärldens träningsvärk i benen!
    Åt bland annat sydländsk paj (supergo!) och rester av grillat…

5 juni
    Gick 3 km med Faxa… försökte gå iallafall, sån träningsvärk jag hade då har jag aldrig någonsin haft. Jag undvek att sätta mig och ställa mig i onödan för det gjorde sååå ont!! Åt köttgrytor till lunch och middag… lite bättre än de andra dagarna iallafall.

6 juni och idag
    Har haft frossa och svettats som en gris igårkväll och hela natten, varit snuvig och tung i huvudet… men nu är det lite bättre, vet inte alls vad det kan vara!
    Fortfarande träningsvärk idag!! ;) Men kan gå normalt iallafall!

Bilderna ville tydligen inte komma med i förra inlägget…

Jag började även med kreatin idag!

Kul med lite bilder! Nu är det bara att ta tag i det som står i din signatur ;) Inget att vänta på här inte.

Lycka till med kreatinet!

CamillaJ och Frida-Mari: Jag väntar, säkert massor av år till!! ;) Jag har verkligen inte den massan som jag själv vill ha om jag ska upp på scenen… :( Vi får se när det blir, man vet aldrig! :|
    Och jaa, hälsingenaturen är något speciellt!!! ;)

Sätter in en liten mysig bild på min familjs katt Katten.

Idag vaknade jag också med huvudvärk. Det är inge roligt, jag som är så taggad till att köra stenhårt nu, så mår jag bara dåligt hela tiden… jag är seg och trött, så så fort jag sätter mig ner så somnar jag nästan, fast jag sover länge varje natt nu eftersom jag är arbetslös. När jag äter så börjar jag må illa, även fast jag är hungrig, och det tar nästan en timme för mig att äta något. :( Whyyyyyy???????
    Jag ska försöka gå en promenad idag med sambon när han kommer hem, men just nu sprängs mitt huve känns det som.

mariia wrote:
    Idag vaknade jag också med huvudvärk. Det är inge roligt, jag som är så taggad till att köra stenhårt nu, så mår jag bara dåligt hela tiden… jag är seg och trött, så så fort jag sätter mig ner så somnar jag nästan, fast jag sover länge varje natt nu eftersom jag är arbetslös. När jag äter så börjar jag må illa, även fast jag är hungrig, och det tar nästan en timme för mig att äta något. :( Whyyyyyy???????
    Jag ska försöka gå en promenad idag med sambon när han kommer hem, men just nu sprängs mitt huve känns det som.

usch, det låter inte kul! en huvudvärkstablett och lite glass (light finns ju)??
    kanske sover för mycket:) ? kanske bara är allmänt trött!!? och det får man vara ibland faktiskt. Ta hand om dig!
    kram P

paulina73 wrote:
    usch, det låter inte kul! en huvudvärkstablett och lite glass (light finns ju)??
    kanske sover för mycket:) ? kanske bara är allmänt trött!!? och det får man vara ibland faktiskt. Ta hand om dig!
    kram P

Jo jag tog precis en tablett… hehe glass? hjälper det mot huvudvärk? haha!
    Ja, jag tänkte också på om jag sover för mycket, så jag ska prova gå upp tidigare imorrn. Men ändå så känns det helt mysko, inte som de brukar om man sover för mycket… men jag hoppas det blir bättre snart!! Så vi kanske kan ta ett pass ihop? :D
    Kram

mariia wrote:
    Jo jag tog precis en tablett… hehe glass? hjälper det mot huvudvärk? haha!
    Ja, jag tänkte också på om jag sover för mycket, så jag ska prova gå upp tidigare imorrn. Men ändå så känns det helt mysko, inte som de brukar om man sover för mycket… men jag hoppas det blir bättre snart!! Så vi kanske kan ta ett pass ihop? :D
    Kram

glassen är för eventuella griller haha, nä, men om du inte får i dig nån mat…så är det ju alltid gott med lite glass :|
    jaa, det låter bra, jag är ledig lite då och då i veckorna.
    Det är kanon väder ute, om du inte tittat ut än 8) krya på dig nu!

Nice föreställer Mariia och trevlig utbildning. Ditt lägger benen på ryggen är egentligen starkt

paulina73 wrote:
    glassen är för eventuella griller haha, nä, men om du inte får i dig nån mat…så är det ju alltid gott med lite glass :|
    jaa, det låter bra, jag är ledig lite då och då i veckorna.
    Det är kanon väder ute, om du inte tittat ut än 8) krya på dig nu!

Hehe jahaa de va så du menade! Det blev faktiskt lite glass på kvällen, light då, med oboy smak! ;)

Ja härligt att sommaren kom tillbaka nu, jag låg och solade på balkongen igår så huvudvärken gick över!! Sååå skönt!!

Ok, ja nästa eller näst nästa v kanske passar bra? Det är ytterst få dagar som jag har något planerat på nu om man säger så!! ;)

Marija wrote:
    Nice föreställer Mariia och trevlig utbildning. Ditt lägger benen på ryggen är egentligen starkt

Tack! Tror jag iallafall, jag förstår inte riktigt sista meningen! 😮

(Jag har sökt en annan utbildning nu, den som jag gick nu är nog mest för dem som även är intresserad av ekonomi och marknadsföring…)

Igår så blev det en promenad på 5,4 km, och jag unnade mig lite glass också och höll mig ändå inom min kcal-intag gräns. :)

Få se vad det blir idag, en promenad eller nåt…

Nu har jag precis varit på en promenad med lite inslag av jogging där jag kände för det… slingan är 2,3 km. Kände att jag ville ta det lugnt för benen är fortfarande vääldigt sega sen i lördags och jag var väldigt tung i bröstet, kanske är pga pollen eller nåt…:

Nu ska jag lägga mig på balkongen och sola!!! :)

Jag hatar vågen nu, den bara dummar sig….mäter olika heeeela tiden. Så jag vet inte alls vad jag ska ta för värde… den stod på allt mellan 65,2 kg till 66,0 kg. Men jag tar något där emellan så jag ”låtsas” att det blev:

Vikt: 65,6 kg (+0,4 kg)

Mage: 82 cm (oförändrad)

Midja: 73 cm (oförändrad)

Jag visste att jag skulle gå upp i vikt eftersom jag börjat med kreatin nu. Jag har ju även slarvat med maten och träningen lite, men det tar vi snart igen! :emo-thumb Snart ska jag nog på en promenad i dimman… blir en ”ätardag light” idag, eller ja, en pizza blir det, men inte godis hela dagen. Tar bara vad jag känner för och äter ”normalt”. Dvs jämna mellanrum och relativt nyttigt. Men mycket kolisar! :P

Viewing 15 posts - 301 through 315 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.