Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 364 total)
  • Author
    Lalla wrote:
    Tackar för radiolänken, den var hur grym som helst!
    Suttit o lyssnat hela eftermiddan…:yahoo:

Man blir ju på :dance: humör, snart måste jag ner på stan…klubbarna öppnar snart. :p

Minna Men man ska INTE vara sjuk på loven… in fact, man ska ALDRIG vara sjuk. *triiiist* :nono:
    Hoppas du klarar dig.

Ahh de va så lite så! :) Jag vet, men ibland kan de bli lite tråkigt när de spelar samma låtar om och om igen, men det kommer ju ständigt nya så!!:up:
    Hehe precis, partyhumör blir man på lätt av sån musik!!

Lalla wrote:
    Minna Men man ska INTE vara sjuk på loven… in fact, man ska ALDRIG vara sjuk. *triiiist* :nono:
    Hoppas du klarar dig.

Nää jag vet, men OM jag ska vara sjuk så passar det bra på lovet!!! Har inte tid att bli sjuk under skoldagarna….Några i min klass har redan blivit sjuka och dom sitter in rasterna och försöker hänga med på vad vi gör!!! Men jag ska försöka hålla mig frisk;)

//Minna

Idag har det i allafall blivit 1850 kcal, känns skönt att ha matlusten tillbaka!!
    Kan ju lova att jag kommer vilja äta allt jag ser i helgen om jag är frisk då, med tanke på hur lite jag har ätit under veckan… ;)

1830 kcal blev det idag. Känner mig såå mycket piggare idag! :D
    Längtar såå till nästa träningspass!! Känns som om att jag har lagt på mig massa fett nu igen eftersom jag inte rört på mig nåt…jobbigt… 👿
    Aja men så är det väl ibland antar jag… nä nu blir det filmtajm!

Bra att du börjar känna dig piggare!:up:
    Tog i liiiite extra för dig idag, när jag äntligen kunde köra lite…

Vilken film? betyg tack…;)

Lalla wrote:
    Bra att du börjar känna dig piggare!:up:
    Tog i liiiite extra för dig idag, när jag äntligen kunde köra lite…

Vilken film? betyg tack…;)

Hehe tack så mycket! Jag ska nog spendera lördagen till att äta upp mig lite så jag får upp energin igen, och förhoppningsvis kunna träna på söndag, men det är nog bara en önsketanke det… : Jag såg på The last castle som gick på TV… men den var helt ok! Men då råkar det ju vara så att jag är allätare när det gäller film och inte särskilt kritisk! :p

Så var denna dagen slut, en hel vecka kvar tills man får äta godis igen… och bra är nog det med tanke på allt jag stoppat i mig idag.
    Efter de vanliga målen på dagen så åt vi middag på McDonalds, och där blev det en Big Tasty med strips och cola light, men jag orkade inte hela för det smakade så fett…som efterrätt blev det glass med chokladsås! :P Sen gick vi på bio och kollade på Fun with Dick and Jane, den var rolig!! :) Men jag längtar såå tills Ice age 2 kommer ut, skrattade ju ihjäl mig av bara trailern ju!! :D

Nu känner jag mig så gott som frisk iallafall, men är fortfarande lite hes och konstig i halsen så jag vågar nog inte träna än, för jag vill verkligen inte att denna hemska förkyldning tar om!!! 👿

Jag vägde mig även idag, vilket jag gör varje lördag, och till min förvåning så hade jag gått ner 1,4 kg på en vecka, fast jag inte rört ett finger sen förra lördagen!! Antar att det beror på att jag inte ätit så mycket under veckan, om det är bra eller dåligt vet jag inte. Jag lär ju gå upp det mesta igen om det beror på maten iallafall. I morse vägde jag 65,9 kg, vi får väl se nästa lördag då hur det var med den viktnedgången…:
    Nää nu blir det sängen!! Godnatt! :sleepy:

grattis till viktnedgång

athleticmia wrote:
    grattis till viktnedgång

Tackar! :) Hoppas att den håller sig på rätt spår nu då bara!

Eftersom det var sååå fint väder idag så tog vi en kort promenad på en av slingorna här, den är 2,3 km + biten till och hem från den också då… men det tog 40 minuter, trodde jag skulle slå ihjäl mig av alla gropar i snön plus att det var väldigt halt! Men skönt att komma ut, förutom att jag fick ansträngningsastma då…men det var det värt!! :D

geo wrote:
    Jag hade problem med ansträngingsastma förr, men inte nu längre. Kan den växa bort? ;)

Rekommenderar annars att gå på de vanliga trottoarerna, för där är det mycket bättre väglag just nu. En slinga i skogen ser nog inte mycket smältande solljus, tyvärr.

Hehe jo vi kom också på den jättebra idén om trottoarerna när vi hade gått halvvägs… 👿 Så det blir nog det istället nästa gång!!
    Jo, astman kan växa bort!! När jag var liten hade jag väldiga problem i flera år, spydde varje natt för jag inte kunde andas riktigt…men det är över sen länge!! :) Nu efter jag började träna så har jag knappt förkyldningsastman kvar heller, bara om jag anstränger mig eller är ute i kall eller väldigt varm luft.
    Du cyklar väl väldigt mycket själv va? Kanske är därför den gått över för dig? :up:

Kul att ni tyckte filmen var bra! Vi tänkte ta och hyra den sen när den kommer ut på DVD. Verkar kul!
    Längtar också till ice age 2 kommer, den verkar ju helt sjukt rolig :D
    Vi såg ju King Kong. Drygt 3 timmar lång, men den var rätt bra faktiskt! Bättre än jag väntat mig att den skulle vara. Förutom att jag fick sitta bredvid en som stank sprit : Inte så mysigt…

Hoppas att du känner dig frisk nu så du kan sätta igång och träna igen :emo-thumb

//Lina

Lina wrote:
    Kul att ni tyckte filmen var bra! Vi tänkte ta och hyra den sen när den kommer ut på DVD. Verkar kul!
    Längtar också till ice age 2 kommer, den verkar ju helt sjukt rolig :D
    Vi såg ju King Kong. Drygt 3 timmar lång, men den var rätt bra faktiskt! Bättre än jag väntat mig att den skulle vara. Förutom att jag fick sitta bredvid en som stank sprit : Inte så mysigt…

Hoppas att du känner dig frisk nu så du kan sätta igång och träna igen :emo-thumb

//Lina

Japp typisk Jim Carrey film och jag har ju samma sjuka humor som hans filmer har så…hehe!
    Usch vad jobbigt att sitta brevid nån som stinker sprit i 3 timmar då!! :yikes: Blää! Vi slapp iallafall dessa jobbiga fjortisar som alltid ska sitta och prata och låta me telefonerna och allt vad dom nu gör… :)

Jo snart blir det träning igen kan jag lova!! Tror jag ska börja lite lugnt på crosstrainern ikväll eller imorrn…:)

Jaaaa äntligen har jag börjat träna igen!!![/b]
    Såå skönt!!! :D Jag gick på crosstrainern i 60 min och brände bort 443 kcal! Kändes tungt de 10 första minutrarna, fick lite astma men sen gick det över. :)
    Dessutom så kollade jag på Ice age samtidigt så jag glömde bort hur jobbigt det var på crosstrainern…hehe! :up:
    Men det är roligt att vara igång igen!!

Idag fick jag äntligen gymma!!! :D
    Men eftersom det är lov nu så var ju gymmet smockat med folk så jag fick ändra lite i planeringen, annars hade jag fått stå och vänta i timmar på att få köra de övningar jag skulle…

Men så här blev det iallafall:

Bänkpress i smith – svagt lutande: 1×45 kg, orkade nästan en hel till också men fick hjälp så den räknas inte…sen halvor och negativa på slutet då.
    Bröstpressmaskin: 8×40 kg + halvor och negativa.
    Drag till hakan i kabel: 6×60 (30kg) + negativa.

Skulle ha kört kickback också, men det tog så mycket i triceps av de andra övningarna så jag hoppade det den här gången.
    I övrigt så var det inte ett bra pass, kände mig väldigt svag fast jag var taggad…kanske beror på att jag har vart sjuk i över en vecka innan?

Men nu känns det att jag har tränat iallafall så nog tog det bra ändå!! :) Trött i hela kroppen, men det är skönt ändå på nåt vis.. ;)

Viewing 15 posts - 46 through 60 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.