Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Min träning och allt som hör till det!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2006 at 22:40 #994084Anonym anvandareMember
Det blev 1780 kcal i matväg idag… har inte kännt mig lika hungrig idag som tidigare dagar, även fast jag körde crosstrainern i racerfart idag!
21 februari, 2006 at 23:36 #994085Anonym anvandareMemberlycka till med diet nu och hoppas inga käppar i hjulet kommer…
crosstrainer rock!!
22 februari, 2006 at 10:28 #994086Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:lycka till med diet nu och hoppas inga käppar i hjulet kommer…crosstrainer rock!!
Tackar tackar!
Ja crosstrainern är min bästa kompis nu!! Hehe! :friends:
Men jag längtar tills det blir vår och bart ute så jag kan börja, hmmm… springa lite kanske?22 februari, 2006 at 17:01 #994087Anonym anvandareMemberHenkzz wrote:Min frukost innehöll 2000kcalVaaaaaaaaaa??? Vad åt du då?? En pizza me allt på eller?? Hehe!!
22 februari, 2006 at 17:15 #994088Anonym anvandareMemberPasset började lite trögt idag, har haft smått ont i huvet hela dagen. Men det struntade jag i när jag väl började köra…
Så här blev det idag: (efter uppvärmningen…)[/b]
Benspark
5 x 63 kgKnäböj – 90 grader
8 x 100 kg PB i repsSittande lårcurl
15 x 45 kg, 9 x 35 kgVadpress – i liggande benpress
17 x 275 kg PB i reps, 9 x 260 kgCrunches – utan vikt
35, 12Passet tog 26 minuter exkl. uppvärmningen för de två första övningarna.
På hemvägen var jag på väg att få blodsockerfall igen… så nu har jag stoppat i mig lite snabba kolisar. Det måste vara för att jag dragit ner på maten, kommer inte på något annat.
Det tog iallafall väldigt bra i benen, jag kan inte ens resa mig från stolen utan att ta hjälp av armarna!
22 februari, 2006 at 21:52 #994089Anonym anvandareMemberDagens mat kom upp till 1890 kcal. Behövdes lite mer idag efter ett tungt benpass!
22 februari, 2006 at 22:07 #994090Anonym anvandareMemberBra att kunna kolla på film samtidigt som du kör förbränning! Timmarna flyger ju iväg o det känns som om man slår 2 flugor i en smäll!
Hur länge har du tänkt att deffa? Lycka till!
23 februari, 2006 at 13:39 #994091Anonym anvandareMemberRacerfarten satt kvar i mig idag kändes det som, gick 60 min på crosstrainern idag också, det blev 480 kcal.
Grym träningsvärk i benen har jag idag ocskå!! Sköönt!Latsdragaren: Jag har inte satt upp någon speciell tidpunkt för deffen. Det är inte en sån seriös deff som de som ska tävla går igenom, utan mer för att jag ska tappa mitt överflödsfett som inte fyller någon funktion! 😮 Kärlekshandtagen och sånt där… sen skulle det ju vara roligt om man kunde se musklerna lite tydligare också… hehe!
Men jag kör på tills jag blir nöjd iallafall så får vi se vad resultatet blir!24 februari, 2006 at 08:52 #994092Anonym anvandareMemberMaten igår: 1828 kcal
Idag körde jag för första gången crosstrainern före frukost, jag har gjort det förr också men det känns jämt som om jag ska svimma om jag kör cardio före frukost. Men nu tog jag en proteindrink före och sen körde jag bara i 30 minuter i lite lugnare tempo. Det blev 191 kcal.
Tänkte att jag skulle prova det idag för jag ska ner på stan nu snart och ville ha det gjort så jag slipper ikväll.
Jag ska nog lägga upp mitt kostschema här senare idag om jag hinner så får ni gärna kommentera det!!Men jag undrar över en sak redan nu som ni gärna får svara på. Vilken puls ska man ligga på om man kör cardio före frukost? Är det bättre att köra 30 min före frukost i lägre tempo än att köra 60 min i fullt tempo senare på dagen??[/b]
24 februari, 2006 at 09:50 #994093Anonym anvandareMemberQuote:Men jag undrar över en sak redan nu som ni gärna får svara på.
Vilken puls ska man ligga på om man kör cardio före frukost? Är det bättre att köra 30 min före frukost i lägre tempo än att köra 60 min i fullt tempo senare på dagen??hogre tempo ar altid battre, och langre tid ar alltid battre, kombinerar man hogre tempo och langre tid sa ar det alltsa bast…
sen att man kanske inte orkar lika lange med hoge tempo ar en annan sak.
nar du kor passet pa dagen spelar i princip ingen roll
24 februari, 2006 at 12:01 #994094Anonym anvandareMemberHalloj tjejen!
Har tävlat en del i Fitness,AF,BF och BB. Laddar allt på att komma i min bösta form till hösten.
Morgonpromenad är klart det bästa med en kopp kaffe och en proteindrink innan. Jag brukar gå 5-6 dagar i veckan ca 45 min. komp. med gymträning 4 dagar i veckan .
Jag dietar i ca 10 veckor.Lycka nu till.// Maria
24 februari, 2006 at 12:07 #994095Anonym anvandareMembermariaahlberg wrote:Halloj tjejen!Har tävlat en del i Fitness,AF,BF och BB. Laddar allt på att komma i min bösta form till hösten.
Morgonpromenad är klart det bästa med en kopp kaffe och en proteindrink innan. Jag brukar gå 5-6 dagar i veckan ca 45 min. komp. med gymträning 4 dagar i veckan .
Jag dietar i ca 10 veckor.Lycka nu till.// Maria
och nu vet vi hur du gor….
24 februari, 2006 at 12:40 #994096Anonym anvandareMemberTack för svaren!
Sam jr: Det var faktiskt så jag också tänkte, att det borde väl vara bäst att köra den tiden man kan ta ut sig mest och hålla bäst tempo/längd… det är därför jag undrar, eftersom de flesta som deffar går bara morgonpromenader verkar det som. Vilket är egentligen bäst?? Hur gjorde du när du deffade? Du var ju i grymt bra form på lucia iallafall!! :emo-thumb
mariaahlberg: Hejsan!! Jaha vad roligt! Då ska jag hålla utkik efter dig i höst då! När du kör dina morgonpromenader, kör du ingen annan cardio på hela tiden då? Bara styrketräning? Räcker det men bara promenader? För om jag skulle gå promenader skulle det nog ta 10 år för mig att komma i form… 😮
Jag vill gärna ha fler åsikter om detta, och även vilken puls man ska ligga på för optimal fettförbränning före frukost respektive annan tid på dagen![/b]
24 februari, 2006 at 14:07 #994097Anonym anvandareMembermariia wrote:Tack för svaren!Sam jr: Det var faktiskt så jag också tänkte, att det borde väl vara bäst att köra den tiden man kan ta ut sig mest och hålla bäst tempo/längd… det är därför jag undrar, eftersom de flesta som deffar går bara morgonpromenader verkar det som. Vilket är egentligen bäst?? Hur gjorde du när du deffade? Du var ju i grymt bra form på lucia iallafall!! :emo-thumb
Man tackar man tackar : )
Absolut är det så, för det e ju endå det totala energiunderskottet som räknas.
Det finns ett enkelt svar på vad som är bäst och det är att göra det man själv tycker är roligast/minst tråkigt.
Jag själv föredrar att promenera, dock inte på morgonen. Det var endast på slutet, tror det var 2-3 sista veckorna som jag även gick morgonpromenader, och då var det enbart för att jag körde 2-3 pass om dagen och var tvungen att sprida ut dem lite.
(sen så är det ju alltid lite andra faktorer som spelar in när tävlingsdietar och ligger på svält. man måste ju ha ork att styrketräna också och då kan man inte direkt cardio borta alla kolisar man har i kroppen)Gör helt enkelt det du tycker är roligast..annars kan det bli att man lägger ner hela projektet.
hur jag gjorde eller nån annan gör är egentligen oväsentligt
lycka till i varjefall
24 februari, 2006 at 14:25 #994098Anonym anvandareMemberSam jr wrote:Det finns ett enkelt svar på vad som är bäst och det är att göra det man själv tycker är roligast/minst tråkigt.Jag håller med dig till 100%
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.