Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 364 total)
  • Author
    Sam jr wrote:
    Man tackar man tackar : )

Absolut är det så, för det e ju endå det totala energiunderskottet som räknas.

Det finns ett enkelt svar på vad som är bäst och det är att göra det man själv tycker är roligast/minst tråkigt.
    Jag själv föredrar att promenera, dock inte på morgonen. Det var endast på slutet, tror det var 2-3 sista veckorna som jag även gick morgonpromenader, och då var det enbart för att jag körde 2-3 pass om dagen och var tvungen att sprida ut dem lite.
    (sen så är det ju alltid lite andra faktorer som spelar in när tävlingsdietar och ligger på svält. man måste ju ha ork att styrketräna också och då kan man inte direkt cardio borta alla kolisar man har i kroppen)

Gör helt enkelt det du tycker är roligast..annars kan det bli att man lägger ner hela projektet.

hur jag gjorde eller nån annan gör är egentligen oväsentligt

lycka till i varjefall

Jo precis, det är väl det som räknas (att man gillar det man gör)! Jag gillar min crosstrainer så den får nog fortsätta att vara min kompis ett tag till då! :)
    Jag tänkte mer på om det var någon stooor skillnad i de olika ”metoderna”. Men som tur är så verkar de ju inte vara det! :whistle:
    Men tack för hjälpen iallafall!!! :D

Kan bara instämma, gör något man gillar så blir det av…
    Gäller väl egentligen allt i livet!
    Ska i alla fall blir oligt o se resultatet, glöm inte att ha roligt på vägen dit.:)

Sam Jr Håller med Mariia, grym form!

Lalla wrote:
    Kan bara instämma, gör något man gillar så blir det av…
    Gäller väl egentligen allt i livet!
    Ska i alla fall blir oligt o se resultatet, glöm inte att ha roligt på vägen dit.:)

Hehe nää jag har jätteroligt! :D Jag har faktiskt till och med inte varit hungrig på typ hela veckan heller, bara igår kväll… så det blev några kcal över då för att jag skulle kunna sova.

Uscha, jag vaknade med världens huvudvärk idag! Som jag skrev ovan var jag tvungen att äta lite mer igår för att jag skulle kunna somna, jag hade nämligen halvt som halvt migrän då, så det är det som sitter kvar idag också…:(
    Som tur är så är det ju ätardag idag och total vila!! Ikväll blir det tacos och eventuellt kladdkaka!! :P

Det är ju även väg- och mätdag idag[/b], och jag är väldigt nöjd med resultaten faktiskt. Med tanke på att jag känner mig som en svullen gris för att det är den tiden i månaden… :

Vikt: 65,5 kg (-1,4 kg)
    Mage: 85 cm (+0,5) – men det känns som om det skulle vara + 10 kan jag lova!
    Midja: 73,5 cm (-1 cm)

(Det som står efter är från förra lördagen)

Jag är faktiskt jättenöjd! :yahoo: För sån ”låg” vikt och så ”lite” cm runt midjan har jag inte haft på år och dagar!! Tror nog att det hade varit bättre resultat runt magen också om det inte vore för att jag är så uppsvullen just nu. Men det får vi se nästa vecka!

Hej från mig med.
    Det är mitt första skriftliga besök hos dig. Det verkar att det går bra med din deff.
    Tänkte också säga angående kardio frågan, att jag håller fullständigt med Samir (en klok människa :) ) att man måste göra det som man tycker är roligast. Jag t.ex. klarar inte av morgonpromenader. Blir rent av extremt uttråkad och sur av de, eftersom man måste ut i kylan och mörkret och gå i deff syfte. Jag klarar inte heller av längre joggingspass på löpband – de får mig att sömna. Jag älskar däremot kombinationen crosstrainer-TV, som du har, men den möjligheten har jag inte på mitt nya gym. Så istället har jag höjt intensiteten på alla pass – kardio och styrketräning och jag har förkortat deras längd till max 50 min per pass. Mina konditionpass är ca 20 min och väldigt intensiva. Det har funkat för mig.

Sofia4_4 wrote:
    Hej från mig med.
    Det är mitt första skriftliga besök hos dig. Det verkar att det går bra med din deff.
    Tänkte också säga angående kardio frågan, att jag håller fullständigt med Samir (en klok människa :) ) att man måste göra det som man tycker är roligast. Jag t.ex. klarar inte av morgonpromenader. Blir rent av extremt uttråkad och sur av de, eftersom man måste ut i kylan och mörkret och gå i deff syfte. Jag klarar inte heller av längre joggingspass på löpband – de får mig att sömna. Jag älskar däremot kombinationen crosstrainer-TV, som du har, men den möjligheten har jag inte på mitt nya gym. Så istället har jag höjt intensiteten på alla pass – kardio och styrketräning och jag har förkortat deras längd till max 50 min per pass. Mina konditionpass är ca 20 min och väldigt intensiva. Det har funkat för mig.

Hej hej!
    Ja det var roligt att du tittade in! :) Jodå, hittills verkar det gå framåt med deffen iallafall. Hoppas det håller sig så i fortsättningen också!!
    Jag har märkt att jag också gillar de intensiva konditionspassen bättre, känns så segt annars! Som att man står och trampar på samma ställe typ. Hehe! :p

…och så var denna ätardag slut snart… och fyyyyy vad jag har ätit!! Mår illa nu för det blev så mycket på engång. Åt inte så mycket under dagen för då var vi på stan och trängdes bland folk. Så nu på några timmar har man tryckt i sig både tacos och en kladdkaka som verkligen blev kladdig…nästan rinnande! ;) Men den blev det ändå inte så mycket av för den var så söt och mäktig…(som tur var!!)

Jag köpte lite nya kläder idag när jag var på stan. Jag var tvungen för att jag ska på begravning snart… inte så värst kul! Men sen blev jag på lite bättre humör för jag såg att det märks att jag blivit lite smalare och jag kunde få på mig byxorna utan att valkarna hängde över! Hehe! :up:
    Inte sån jättestor skillnad, men en skillnad, och det ger ännu mer motivation!!![/b]

Gårdagens mat kom upp i lite för mycket… 👿
    Det blev 2014 kcal. Men jag har tänkt att köra lite mer kardio denna vecka, som det är planerat nu iallafall. För nästa vecka ska jag åka hem till mina föräldrar och bo där en vecka. Då brukar jag alltid gå upp några kilo men denna gång ska jag verkligen hålla mig till den ”nyttiga” maten. Nu när jag har lyckats gå ner lite så vill jag inte förstöra det.
    Nu ska jag göra massor av mat så vi har till hela veckan, sen i eftermiddag blir det ett gympass! :D

Dagens pass:[/b]

Bänkpresslite lutning
    3 x 40 kg + forced reps

Bröstpressmaskin
    11 x 45 kg + forced reps

Drag till hakan – i kabel
    2 x 32,5 kg,
    Direkt efter: 4 x 20 kg
    + forced reps på båda seten

Kickback med hantel
    Höger: 10 x 6,5 kg + statiskt
    Vänster: 7 x 6,5 kg + statiskt

Passet tog 22 minuter.

Det kändes rätt bra! Bra kontakt med alla musklerna och bra tempo! :up:

Gårdagens matintag: 1822 kcal

Idag satte jag PB i crosstrainern (om man kan säga så? :p )
    Jag höll väääldigt hög fart (trodde jag skulle springa ifrån maskinen!) och på 60 minuter gick det åt 504 kcal! :D
    Men det var inte riktigt ”bekvämt”, det ska det väl inte vara heller, men det blev orytmiskt på nåt sätt så jag tappade kontrollen över andningen och det resulterade i att jag blev lite snurrig mot slutet… men jag hade satt upp ett mål idag att jag skulle klara 500 kcal på en timme och det gjorde jag! Även om det krävdes blod, svett och tårar… (nästan iaf) hehe!

Idag har jag en väldig träningsvärk i ryggen fast jag körde bröst igår! ;) Men det beror nog på kickbacken… hoppas den är borta imorrn bara, för då ska jag köra rygg/biceps passet.

Ser ut att gå bra här tjejen…..

hade jag varit du hade jag struntat i vad du bränner i kcal på maskinen, det är så mkt annat som är viktigare…tro mig :emo-thumb

Tess wrote:
    Ser ut att gå bra här tjejen…..

hade jag varit du hade jag struntat i vad du bränner i kcal på maskinen, det är så mkt annat som är viktigare…tro mig :emo-thumb

Hallåj!
    Jo jag litar inte på det som maskinen säger att det blir, hur kan den veta det liksom? : Men jag använder det iallafall för att jämföra från pass till pass! ;)
    Eller var det något annat du menade? ;)

BerryW wrote:
    Hon syftade nog på att du inte ska ta ut dig SÅ mycket i jakten på kcal.

Hehe oki, men det är ju inte därför jag tar ut mig i första hand! Det blir bara som en extra sporre! :emo-thumb

geo wrote:
    Den kan inte veta det. Siffran den ger är ett medelvärde baserat på en ”genomsnittskropp”. Om du nu inte matar in vikt i den. Då blir den hyfsat bra!

Ok, nää den är inte så avancerad! Men kan man använda det till att jämföra från gång till gång då? Det borde väl fungera, eller? :|

BerryW wrote:
    För tappar man kontrollen över sin egen andning så bör man nog sänka tempot en aning :)

Oj den där sista meningen missade jag nyss, var nog lite blind…:o
    Hehe jag är bara lite ivrig för att komma i form tror jag! Jag ska hålla mig till ett bättre tempo nästa gång! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.