Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Min träning och allt som hör till det!!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 mars, 2006 at 16:43 #994114Anonym anvandareMember
mariia du är grym, en sån som du når alltid sitt mål, positiv, go och en kämpe!
1 mars, 2006 at 16:50 #994115Anonym anvandareMemberDagens träning:[/b]
Marklyft – med remmar
3 x 75 kg – gick en bit nedanför knäna men inte ner i golvet
8 x 60 kg – direkt efter första setet, ända ner i golvet
+ massa halvor i båda setenLatsdrag – med remmar, brett grepp, framför huvudet
4 x 50 kg + forced repsOmvända latsdrag – remmar, smalt grepp
5 x 50 kg + forced repsScottcurl
9 x 18 kgPasset tog 20 minuter.
Jag vågade inte gå ända ner i första setet mark, för jag kände mig svag i överdelen av ryggen… Så jag tog det säkra före det osäkra och gick så långt jag vågade. I scottcurlen var jag mycket starkare än jag trodde! Förra gången klarade jag nästan 6 reps på samma vikt.
Nu blir det ingen mer styrketräning förrens om ca 2 veckor, eftersom jag ska hälsa på min familj snart och inte har tillgång till någon som kan hjälpa mig på gymmet där… man får hoppas att man blir starkare av vilan då!
1 mars, 2006 at 17:00 #994116Anonym anvandareMembergeo: Ok vad bra! Då fortsätter jag att skriva ner min kcal ”förbrukning”! :emo-thumb
paulina73: Oj man tackar! 😮 Jag har aldrig förr varit så motiverad som jag är nu, vet inte vart ifrån kämparglädjen kommer, men den håller jag hårt i nu kan jag lova!
1 mars, 2006 at 19:10 #994117Anonym anvandareMemberPuuuh, blir trött bara av o läsa…:p
Vilken energi du har Mariia, riktigt underbart, att du alltid är så målfokuserad är ännu mer imponerande!:worship:Men dendär förbrukningen é inte mycke o lita på. Den visade över 600kcal för mig imorse, under samma tid visade min Polarklocka 350kcal…
Men som referensvärde är det ju kanon! :up:1 mars, 2006 at 21:07 #994118Anonym anvandareMemberLalla wrote:Puuuh, blir trött bara av o läsa…:p
Vilken energi du har Mariia, riktigt underbart, att du alltid är så målfokuserad är ännu mer imponerande!:worship:Men dendär förbrukningen é inte mycke o lita på. Den visade över 600kcal för mig imorse, under samma tid visade min Polarklocka 350kcal…
Men som referensvärde är det ju kanon! :up:Hehe ja jag är själv förvånad över all energi, men en dag tar det väl totalstopp istället…
Men jag vill en gång för alla verkligen bli av med min dubbelmage!!
Nä jag har aldrig trott på kcal förbrukningen varken på crosstrainern eller cykeln. Det är ju väldigt individuellt. Jag kan inte ens få veta min genomsnittspuls på crosstrainern, för om man vill veta pulsen måste man ju stå med händerna på det fasta handtaget hela tiden, och det är inte kul!!
Men den där dagen jag körde som en tok så var jag upp i över 170 i puls iallafall… kan man lita på det då? Eller är det också meningslöst?1 mars, 2006 at 22:32 #994119Anonym anvandareMemberMaten kom upp i 1873 kcal idag.
1 mars, 2006 at 22:40 #994120Anonym anvandareMembermariia wrote:Hehe ja jag är själv förvånad över all energi, men en dag tar det väl totalstopp istället…
Men jag vill en gång för alla verkligen bli av med min dubbelmage!!
Nä jag har aldrig trott på kcal förbrukningen varken på crosstrainern eller cykeln. Det är ju väldigt individuellt. Jag kan inte ens få veta min genomsnittspuls på crosstrainern, för om man vill veta pulsen måste man ju stå med händerna på det fasta handtaget hela tiden, och det är inte kul!!
Men den där dagen jag körde som en tok så var jag upp i över 170 i puls iallafall… kan man lita på det då? Eller är det också meningslöst?Oj, är det så illa att du har en dubbelmage. Men borde inte det vara praktiskt, kunna lagra dubbelt så mycket mat för muskelbygge. Då behöver man inte oroa sig för att bli katabol. :emo-thumb
Hmm, vet inte riktigt. Jag é sannerligen en newbie på crosstrainers, men dendär pulsen brukar visa rätt så fel om jag överhuvudtaget får någon puls genom att hålla i handtagen.
Däremot visar den perfekt om du har ett sändarband på dig.2 mars, 2006 at 15:25 #994121Anonym anvandareMemberLalla wrote:Oj, är det så illa att du har en dubbelmage. Men borde inte det vara praktiskt, kunna lagra dubbelt så mycket mat för muskelbygge. Då behöver man inte oroa sig för att bli katabol. :emo-thumbHmm, vet inte riktigt. Jag é sannerligen en newbie på crosstrainers, men dendär pulsen brukar visa rätt så fel om jag överhuvudtaget får någon puls genom att hålla i handtagen.
Däremot visar den perfekt om du har ett sändarband på dig.Hehe ja det är så illa! Nää men jag vill komma i en sån form jag kan vara i året runt…lagom, typ. Kanske lite extra till sommaren, men till hösten blir det bygga igen! :bb:
2 mars, 2006 at 21:13 #994122Anonym anvandareMemberIdag åt jag bara 1684 kcal!! Men jag tränade inget heller, har inte tid just nu (tar emot att säga så!! ) Men jag håller på att plugga för fulla muggar, men jag tror jag ska ta mig iväg till gymmet imorrn för att cykla lite… eller mycket!
3 mars, 2006 at 22:19 #994123Anonym anvandareMemberIdag så var jag på gymmet en sväng och cyklade då… blev bara 24 minuter men i hög fart så det kändes bra ändå!
Eftersom jag har fuskat lite med träningen denna vecka så ska jag gå på crosstrainern imorrn fast lördagar brukar vara vilodag. Jag vill verkligen träna men har faktiskt inte hunnit, det är så körigt just nu…
Idag så lånade min sambo hem en kaliper så vi kollade min fetthalt… uscha, skäms över att avslöja den, men den ska ner så då kanske ni pushar på mig lite! 😮 Den var iallafall strax över 24%… om vi nu mätte rätt, det var ju första gången och lite krångligt när man inte vet om man gör rätt…men jag tror de stämmer. Enligt papprena ska ja då vara på fitnessnivån, hmm säkert!!Maten idag kom upp till 2010 kcal.
4 mars, 2006 at 09:10 #994124Anonym anvandareMemberResultaten idag är jag absolut inte nöjd med kan jag säga… Men jag får väl skylla mig själv, jag har faktiskt inte kört så mycket cardio i veckan. Så min ätardag idag blir nog kanske lite lugnare samt att jag ska gå på crosstrainerna snart också.
Imorrn så åker jag hem till mina föräldrar i hälsingland och stannar där till nästa söndag… där kommer det bli mycket annorlundare mat än vad jag äter nu och minimalt med träning. Men jag får väl dra med deras vovve ut på promenader och eventuellt att jag springer lite också, men inte om det är risk att halka och bryta benen.Jaa, så till dagens resultat då…[/b]
Vikt: 65,8 kg (+ 0,2 kg, vi kan ju låtsas att det är muskler…:whistle: )
Mage: 84 cm (-1 cm)
Midja: 73,5 cm (oförändrad)4 mars, 2006 at 16:57 #994125Anonym anvandareMemberUscha känns inte som min turdag idag…
jag fick verkligen plåga mig igenom dagens crosstrainerpass…helt utan energi. Det blev 60 minuter och 440 kcal. Kändes som om mina luftrör krympte ihop och allt, så jag kanske håller på att bli sjuk?
Sen är jag alldeles seg i huvet och jättetrött också.
Aja, det kanske blir bättre efter en lugn tv-kväll, man kan ju alltid hoppas!4 mars, 2006 at 17:10 #994126Anonym anvandareMemberha en bra vecka hos föräldrarna o passa på att njut av miljöombytet. brukar bara göra att man uppskattar sin träning mer sen när man är hemma igen!
kämpa på bara o var glad för den minskade cm på magen!4 mars, 2006 at 20:18 #994127Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:ha en bra vecka hos föräldrarna o passa på att njut av miljöombytet. brukar bara göra att man uppskattar sin träning mer sen när man är hemma igen!
kämpa på bara o var glad för den minskade cm på magen!Ja det ska bli skönt att komma bort från all stress ett tag! Där uppe finns inte stress, hehe! De bor mitt i bushen så…
Jag ska verkligen ladda mina batterier och vara jättepigg när jag kommer tillbaka, hoppas jag! Och, jo, jag är glad för att måttet minskade liiiite iaf, det ska väl inte gå i turbofart heller antar jag… bara jag som vill se reslutat på engång…13 mars, 2006 at 18:30 #994128Anonym anvandareMemberJa då var jag hemma igen efter en sköööön vecka hos föräldrarna! Jag har ätit rätt normalt men lite mer husmanskost och lite väl mycket fika… det blir lätt så när man hälsar på hos släktingar!
Men samtidigt så har jag ändå varit ute och gått/sprungit med vovven så lite har jag rört på mig iallafall…
och självklart blev jag sjuk på engång jag kom innanför dörren igår efter min lååånga och tråkiga tågresa + att jag knappt sov något innan resan. (Klev upp kl. 02.50 för att åka till tåget..)Sen har jag ett grupparbete som ska vara klart på ons och redovisas och efter det är det tentaplugg… så nu tar jag dagarna som de kommer med träningen, kosten sköter jag som vanligt.
Jag vägde mig idag också, och jag har ”endast” gått upp till 66,4 kg, det innebär en uppgång med 0,6 kg från den 4/3. Jag trodde faktiskt det skulle bli mer efter alla kakor och korvar. :up:
Jag fortsätter att uppdatera så fort jag blir frisk!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.