Min träning och allt som hör till det!!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träning och allt som hör till det!!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 364 total)
  • Author

Ja det här var ju inge kul! Jag som vill träna nu efter en hel veckas slapp!! Eller nu är det nästan två veckor ju om man räknar med denna! 👿

Men när jag börjar träna igen så kommer träningen och kosten se helt annorlunda ut. Idag har jag börjat lagt om kosten, men vet inte riktigt om det är så jag ska ha den. Ska prova mig fram. Träningen är det min sambo som lägger upp åt mig, och den ska bli väldigt annorlunda vad jag förstod. Men jag lägger upp schemat om det sen när vi bestämt oss exakt hur det blir.

Jag vill träna nuuu!!!!!!!!!!!![/b]

mariia wrote:
    Ja det här var ju inge kul! Jag som vill träna nu efter en hel veckas slapp!! Eller nu är det nästan två veckor ju om man räknar med denna! 👿

Men när jag börjar träna igen så kommer träningen och kosten se helt annorlunda ut. Idag har jag börjat lagt om kosten, men vet inte riktigt om det är så jag ska ha den. Ska prova mig fram. Träningen är det min sambo som lägger upp åt mig, och den ska bli väldigt annorlunda vad jag förstod. Men jag lägger upp schemat om det sen när vi bestämt oss exakt hur det blir.

Jag vill träna nuuu!!!!!!!!!!!![/b]

Krya på dig!

Latsdragaren: Tack!! Jag tror det hjälpte! :)

Idag känner jag mig mycket bättre, och eftersom min förkyldning nästan hela tiden, iallafall nu på slutet, suttit i näsan, i form av nästäppa, så tänkte jag känna lite lätt på cykeln idag…. Kan väl inte vara så farligt att träna då?

Jag följde med min sambo när han skulle gymma, jag satte mig på cykeln och kände hur skönt det var, så jag kunde ju inte ta det lugnt för 5 öre… :p
    Satt där och trampade i ca 20 minuter, sen kom min sambo och hämtade mig och ville att jag skulle prova en sak i gymmet…

Han fick för sig att han skulle köra cirkelträning med mig. Så jag körde följande:[/b]

Hantelpressar
    4 kg
    Pullover
    6,5 kg, 6,5 kg, 8 kg
    Sidlyft
    2 kg
    Bicepscurl -sittande och med både armarna samtidigt
    2 kg, 4 kg, 4 kg
    Crunches
    Utan vikt + att min sambo ibland höll fast mig så jag fick kämpa på vägen upp

Jag fick köra varje övning i en minut, så många reps jag hann med, sen byta till den nästkommande övningen helt utan vila. Efter en omgång så var det bara att börja om igen, helt utan vila där emellan också. Så fick jag köra tills jag hade kört upplägget 3 gånger. Jag hade mjölksyra så jag höll på att dö kan jag säga!!!!!! Men skööööönt var det! Det ska jag fortsätta med, köra då och då tror jag. :nod
    Detta på grund av att jag ska lägga fokus på fettförbränning nu tills jag kommer i den form jag vill vara i.
    Vi har nästan funderat ut ett träningsprogram till mig nu, så snart kommer upplägget här.

Jaaa! Ätardag!! [/b]:P
    Fast denna vecka har jag försökt att höja mitt kcal intag lite, till runt 1900-2000 kcal. Har ökat fett och protein och minskat på kolisarna. Men jag engagerar mig inte i att skriva hur nu eftersom jag håller på att få hjälp med ett riktigt kostupplägg. Så min ”diet” är lite rubbad nu eftersom jag har varit sjuk hela veckan och och inte kunna träna förrns igår. Men jag har haft mycket att göra i skolan denna vecka så jag har inte kännt av hungern så mycket, för jag har inte haft ”tid” till det…sen kanske ett ökat protein och fett intag gjort sitt också? I och för sig så har jag ju inte tränat heller så jag har inte gjort av med någon enerig…. men ändå har jag gått ner lite… hrmm…

aja, så här blev iallafall vägning och mätning idag:[/b]

Vikt: 65,9 kg (- 0,5 kg sen i måndags, men fortfarande 0,1 kg över det jag låg på den 4/3)
    Mage: 84 cm (oförändrad)
    Midja: 74 cm (+ 0,5 cm) :(
    Lår -10 cm över knä: 49,5 cm (har inte mätt på ett tag, men för nån månad sen var det ca 51 cm där)
    Lår -högst upp på det fetaste stället: 57 cm
    Vad -8 cm under knä: 38 cm

Idag har jag träningsvärk lite överallt efter cirkelträningen igår! :up:
    Sköönt!! Ska eventuellt cykla lite idag också, sen blir det nån go mat!!
    Men nu först blir det tentaplugg… uscha, vill inte!

Igår var jag på gymmet och cyklade 24 miuter, rätt högt tempo. Sen ville sambon köra cirkelträning med mig igen fast för benen denna gång.

Jag fick köra (med hantlar, först 9,5kg och sen 13 kg)
    Utfall
    Raka marklyft
    Knäböj
    Vadpress

En minut på varje övning, utan vila mellan seten och omgångarna. Det var det vidrigaste jag någonsin gjort tror jag… Höll på att kräkas och blev alldeles yr, så jag kunde bara köra 2 eller 3 omgångar, kommer inte ihåg för jag mådde så illa… :(
    Anledningen till att det var såå jobbigt var för att det tog hela tiden i trapzen så det var så obehagligt. Sen är jag väldigt svag i mina händer och fingrar så jag ville bara släppa hantlarna hela tiden… Nää, det där var inget för mig. Kör hellre en övning i taget med fokus på just den och högre vikter. Då blir allt stabilare också, eftersom nu var jag ovan att köra med hantlar och har aldrig kört utfall förut.
    Men träningvärk har jag i dag iallafall så lite bra var det nog ändå..:)

Igår: En kvällspromenad, ca 3 km.

Idag: Crosstrainer 30 minuter.

Här kommer en bild på mig då… tar emot att lägga ut den, men jag vill ha kritik. Vet att mina armar är supersmå…men det ska vi ändra på! ;)
    Sen är axlarna en prio för mig. Latsen finns inte på mig verkar det som iallafall, så en ryggbild får dröja länge till… eller så är det jag som är sämst på att få ut dom. :
    Jag håller ju på att ”deffa” lite nu så jag ska se lite bättre vad som finns under fläsket!
    Som sagt, jag vill gärna ha kritik och åsikter nu!
    Ps. Jag är inte bra på att posa!! Ds.

Så här kommer mitt nya träningsupplägg se ut från och med imorgon.[/b]

Pass A
    Marklyft
    Latsdrag
    Omvända latsdrag
    Baksida axlar i maskin
    Koncentrationscurl

Pass B
    Benspark
    Knäböj
    Lårcurl
    Vadpress i benpressen, liggande
    Mage

Pass C
    Bröstpressmaskin
    Kabel flyes, nerifrån och upp
    Axelpress med hantlar
    Drag till hakan, kabel
    Kickback

Efter uppvärmningsseten så kör jag ett set, ca 8-10 reps. Vilar ca 2 dagar mellan varje pass. Kör crosstrainer de övriga dagarna. En vilodag.

Jag har bestämt mig för att köra detta upplägg varannan dag istället för 2 dagars vila emellan. Jag kör även utan dragremmar och träningspartner nu så jag kan ej lasta på så mycket jag vill i tillexempel marklyft och knäböj, för det vågar jag inte… men jag kör så hårt det går ändå! :bb:

Gårdagens pass:[/b]

(Efter alla uppvärmningsset)

Marklyft
    9 x 60 kg

Latsdrag -brett grepp
    5 x 45 kg

Omvända latsdrag -smalt grepp
    9 x 45 kg

Baksida axlar i maskin
    12 x 15 kg

Koncentrationscurl
    9 x 11 kg

Passet gick väldigt snabbt, under 20 minuter, kändes väldigt bra!! Vädigt jobbigt åt underarmarna och händerna eftersom det var utan remmar, men jag behöver träna upp den styrkan också.

Så här kommer mitt kostupplägg se ut nu, få se hur det fungerar på mig, men det verkar vara bra. Men det märks väl om några veckor antar jag. Jag har även fått hjälp av Maria Ahlberg med planeringen. :up:
    Jag började följa detta i förrgår, hittills känns det bra.

Jag ska äta ca 2000 kcal, med uppdelningen protein E40%, fett E30% och kolhydrater E30%. Detta är ca 195 g protein, 65 g fett och 146 kolhydrater.

Jag är van att äta över 220 g kolhydrater varje dag så det känns redan att jag skurit ner, eller så är det något annat, för jag känner mig lite halvsnurrig framåt kvällarna. Men man kanske vänjer sig? :|

Jag började även med kreatin igår igen.

Lägger upp mitt exakta upplägg senare idag om jag hinner, annars till helgen, håller på med att plugga till en tenta som jag har på fredag nu. Bara därför måste det vara superfin väder ute så man bara vill ut och gå… 👿

Förresten jag vill gärna ha synpunkter på bilden jag la ut!! [/b]Det är bara en grund, jag vet, men är det något som är bra eller dåligt så vill jag ändå veta, även om det kanske är för mycket fett för att se det. Men skriv det då isåfall!

Crosstrainern 45 minuter. Ca 330 kcal enligt den. Kändes som om att jag inte hade lika mycket energi som förr, blev trött snabbt och var tvungen att köra mindre intensivt än före kostomlägget.

Warrior wrote:
    Ser fint ut det här Maria, koll på kosten och träningen sånt gillar jag. Också koll på vikten och måtten. Jag tror det kommer gå bra det här!

Skall följa dig lite extra noga nu!

Angående bilden så kan jag inte säga något, du får verkligen ta fler bilder.

Mvh

Oh tack! Ja, jag ska göra mitt bästa och mer därtill, för jag skulle verkligen vilja tävla i framtiden, om jag har den fysiken då… det är alltid bra att ha extra ögon på sig! :)
    Ok, jo jag ska ta fler bilder i helgen, sist så tog batterierna i kameran slut så mina helkroppsbilder blev toksuddiga… men det kommer fler och bättre bilder! Lovar! :nod

Så här blev dagens benpass:[/b]

Benspark
    8 x 45 kg

Knäböj -parallellt med golvet
    13 x 65 kg

Lårcurl
    13 x 40 kg

Vadpress – i liggande benpress
    14 x 260 kg

Crunches
    30 st

Kändes ovant att inte köra på tyngre vikter… nu har jag börjat köra med lite fler repsantal, men det blir nog bra i slutändan det här hoppas jag. Även om jag hade velat kört tyngre så hade det nog inte gått så super för jag känner mig rätt tömd på energi nu, efter bara en vecka med lite kolhydrater…:

Var även lite seg i huvudet efter dagens tenta! :|
    Ska bli spännande att se om det är viktnedgång eller viktuppgång imorgon nu då när jag lagt om kosten totalt…

Kan ju börja med att påpeka att jag skrev fel datum för ovanstående benpass, det var ju 24/3 igår…

Så här blev dagens vägning & mätning:[/b]

Vikt: 65,9 kg (exakt som förra veckan)
    Mage: 83 cm (- 1 cm)
    Midja: 73,5 cm (- 0,5 cm)

…och sen gav jag upp med mätningen av allt annat, för att det är sån stor skillnad på vart jag har måttbandet så det skiljer flera cm om jag flyttar det nån millimeter bara. Men det är ju framförallt magen jag vill hålla koll på så den inte blir större igen…
    Jag kan inte heller direkt säga något om vikten, för jag har ”roliga veckan” just nu och då sväller jag alltid upp och går upp lite i vikt, oftas iallafall. Men jag är nöjd med att det försvann lite på mätningen iallfall! :nod
    Dessutom så har jag ju börjat med kreatin denna veckan också, så det kanske spelar liten roll på vikten??

Det har kännts bra hela veckan med kosten och så, jag har inte vart så speciellt hungrig, bara lite på kvällarna ibland. Men lite energilös har jag nog allt varit.
    Idag blir det en pizza för mig del!!! kanske lite choklad också…:P

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 364 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.