Min träningsjournal..

Home Forums Seriösa träningsjournaler Min träningsjournal..

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Heej:) [/b]

Heej heej.. Jag heter masi, o har haft en annan sida här, men tyvärr så kommer ja inte in på min sida från min data.. Vet ej varför..
    Men hur som helst, fyllt 16 för tre månader sedan och går i 9:an.. I min förra konto på denna sida så var det inte så många som följde min träning mm.. Kanske för att jag är/var för liten bland de stora grabbarna/tjejerna.. Vem vet..Men hoppas ni följer min träning nu när jag har världens tid till att träna..

Lite kort om mig..
    Ålder:16..
    ländg:1,77 m..
    Sysslar med: Skolan, musik(sjunger o spelar piano o lite trummor med)..
    Jag håller även på med idrott.. Mycket idrott, kör karate o seriöst styrketräning..
    Framtidsplaner: Troligen så ska jag förbereda mig inför en tävlig i fitness athletic..Och sedan får vi se hur det blir..
    Arm mått:31cm avslappnad o 35,5 spända..
    rekord på bänkpress:87,5 en enda lyft..

Mitt nuvarande träningschema..
    Dag 1:Bröst & Triceps (Magträning)..
    Dag 2:Rygg & Biceps..
    Dag 3:Axlar & Vader..
    Dag 4: Framsida & Baksida lår..

Bilder kommer jag att ladda upp, så fort jag köper batterier till kameran;)..

MVH//Masi..

Lycka till och kör hårt!

Idag körde jag Bröst och triceps..
    Började med att värma upp båda muskelgrupperna och därefter började träningen..

Bröst…
    Bänkpress: 3*15 på 55kg..
    Hantelpress:3*15 på 21,6 kg tror jag det var..
    krysdrag:3*15 på 25kg..

5 minuters vila..

Tricpes…
    Pushdowns:3*15 på 40kg..
    Triceps Rope Pushdown:1*17 på 10kg o 2*13 på 15kg..
    Overhead Rope Extension:3*15 på 30kg..

Träningen gick jätte bra, just nu går det bara perfekt, ja känner att jag växer och har en bra form också, men så var träningen för mig idag..
    MVH//Masi..

MATTI wrote:
    Lycka till och kör hårt!

Tack så du ha:)..

Du ser ut att ha bra grundstyrka så mitt tips är att du kör tungt? fast beror ju på vad du vill nå, såg att du tränar karate så därifrån att bedöma så antar jag att du vill ha styrka!? rätt fel? :D Tungt i början och minimala vikter med reps som gör att du spyr, ger bra styrka, dock sliten träning!

Heej på er..

I dag var det dags för lite Rygg&Biceps..

Innan träningen tog jag lite proteiner, duschade för ja kändemig helt slut..
    Därefter gick jag till gymmet.. På gymmet värmde jag upp min rygg och mina biccar.. O så började jag med rygg övningar..

Rygg..

Chins maskin(vikter)3*15 på 30/40 kg..
    road:3*15 på 40 kg..
    stående road:3*12 på 50kg..

Biceps..
    biceps curl:3*10 på 30kg..
    biceps med skivstång: 3*12 på 45kg..
    och så där efter en biceps övning med rep, där man drar upp repet..

Efter träningen har jag nu kommit hem o väntar på lite mat.. //Masi..

MATTI wrote:
    Du ser ut att ha bra grundstyrka så mitt tips är att du kör tungt? fast beror ju på vad du vill nå, såg att du tränar karate så därifrån att bedöma så antar jag att du vill ha styrka!? rätt fel? :D Tungt i början och minimala vikter med reps som gör att du spyr, ger bra styrka, dock sliten träning!

Jaa ja har grund styrkan.. Men det viktiga för mig just nu, de e inte att bara bli stor.. Jag får mina träningschemor från en vän kom varit svensk mästare när han var ung..Jag vet precis hur jag ska träna för o behålla en bra form och bli större o starkare.. Men jag har den här sidan för att ja vill att folk ska förlja min tärning o ja vill även veta mer om dagens tävlingar mmm..
    Hur laddar man upp en bild?? Ja vet inte hur man göra..Annars hade ja laddat upp nu:D..

Heej..

Jaa nu var de ju dags för o skriva om tränigen.. För det första så, i da va vi lediga från skolan, men däremot fick man jobba hårt som fan.. Vi hade nåt som kallas operation dagsverke, de e att man jobbar o så pengarna skickar man till de fattiga i andra länder o så..Så ja var helt slut vid kl 13..

Idag körde jag Axlar&vader..

Axlar..,
    Hantelpress:4*8 på ungefär 20kg..
    Sittande millitärpress:4*8 på 50kg..
    en övning där man drar upp stången från midijan till bröstet(stående):4*8 35kg..

Vader..
    Stående vadpress:3*12 på 45kg..
    sittande vadpress:3*10 på 35/40kg..

Nu e ja hemma o sitter o lyssnar på musik.. få se vad som händer senare:)..

hur går det egentligen med träningen nu massi?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.