Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Min väg från lönnfet till rippad.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2012 at 14:56 #51068Anonym anvandareMember31 januari, 2012 at 14:56 #122878Anonym anvandareMember
Hej
Jag har nu tröttnat på min mjuka buk och odefinierade lemmar.
För ett par veckor sedan bestämde jag mig för att nu får det vara slut fjantat.Namn: Marcus
Född: 1989 (22år)
Längd: 185cm
Vikt: 82kg
BMI: 24.2
Fettprocent: ännu okänt. Troligen en bit över 20/25Träningsvana:
Spelade ishockey som junior, slutade för ca 7 år sen. Sedan dess kan antalet gympass räknas på 2 händer. Alldrig tränat eller ätit seriöst sedan dess.Kost: Äter sedan min ”uppenbarelse” betydligt bättre mat. 90% hemlagat, mycket protein, grönsaker och långsamma kolhydrater. Slutat helt (i den mån det är möjligt) med socker. Har heller inte druckit sedan dess. Och jag mår bättre än nånsin
Preparat:
Proteinpulver (Fairing Complete Protein 3)
Kolhydrater (Fairing Fast Carbs)
Omega3Utgångsläget:
[http://imageshack.us/photo/my-images/341/img19771.jpg/]
[http://imageshack.us/photo/my-images/716/img19781.jpg/]Mål:
Mitt första delmål är i juni i år. Då ska jag med flickvännens familj till frankrike. Vi har båda satt som mål att vi vill slippa å ha tshirtsLångsiktigt mål:
Efter frankrikeresan och kanske resterande semester går jag på bulk. Min förhoppning är att efter delmål frankrike ha motivation nog att bygga vidare. Vilket jag nu känner inte bör vara något problem.Jag har hittils tränat 4 pass. Liknande dem jag kommer köra längre fram, men lättare för att väcka mina sovande muskler, samt känna på vikter.
Planerat program:
Måndag: Bröst och Triceps
Bänkpress
Sned bänkpress
flyes
uppercuts
Dips
Tricepspress med curlstång
Tricepspress i dragmaskinTisdag: Rygg och Biceps
Enarmsrodd med hantel
Latsdrag
omvända flyes
Marklyft
HammarcurlsOnsdag: Vila
Torsdag: Axlar och Mage
Axelflyes
Axellyft åt sidan
shrugs
Sidolyft med hantel i ställning
hängande benlyft
plankanFredag: Ben och Underarmar
Knäböj
Bred knäböj
Baksida lårcurl i maskin
Vadpress
Omvända hanledscurls med skivstångMottar gärna feedback på detta schemat. Jag har kollat och tycket att det är bra heltäckande. Men lite många övningar per pass kanske?
Hoppas många finner nån form av nöje i min journal. Jag söker mestadels motivation, å finns det då nåt bättre än att titta på såna som redan när fickpingis var nytt hade passerat dina mål med råge. Har ni tips eller förslag, tveka inte att ta tag i mig
31 januari, 2012 at 17:02 #122879Anonym anvandareMemberSka bli intressant o följa
Jag kan inte se bilderna av någon konstig anledning. Pröva att ladda upp dem här i journalen om du har lust.Det är ganska många övningar per pass, men det beror på set/reps per övning med. Hur tänker du där?
31 januari, 2012 at 17:27 #122880Anonym anvandareMemberMen är det så många övningar? Runt 2-3 övningar per muskelgrupp får jag det till, inget
speciellt egentligen.Kan inte heller se några bilder…
31 januari, 2012 at 17:36 #122881Anonym anvandareMemberJag kan se bilderna, tog bara en hyfsad stund för dom att komma fram!
31 januari, 2012 at 18:26 #122882Anonym anvandareMemberJag kollade bara lite snabbt på måndagen, såg nu att de andra dagarna är det inte lika mycket övningar. Måndagen får jag till 4bröst & 4tricepsövningar, då räknar jag dips som en både bröst&tricepsövning. My bad..
1 februari, 2012 at 17:18 #122883Anonym anvandareMemberkuulan wrote:Ska bli intressant o följa
Jag kan inte se bilderna av någon konstig anledning. Pröva att ladda upp dem här i journalen om du har lust.Det är ganska många övningar per pass, men det beror på set/reps per övning med. Hur tänker du där?
Jag hade tänkt runt 10-12 reps, 4-5 set.
Villa maximera massan till första delmålet. Sen kommer jag nog sänka antalet reps och öka vikten när jag går på bulk i sommar/höstJag märker också problem med bilderna. Med dem fungerar, dock långsamt. Ska se ifall jag kan få upp dem på nytt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.