Mot 100kg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 569 total)
  • Author

På onsdag kväll ska jag marka på WAK så hoppas att du tränar på kvällen. Då ska jag hetsa dig så att 235 kommer vara PAPPER!

Swede Wheels wrote:
    På onsdag kväll ska jag marka på WAK så hoppas att du tränar på kvällen. Då ska jag hetsa dig så att 235 kommer vara PAPPER!

Visst ska jag det. Jag satte ju PB sist du var med så det räknar jag med att göra den här gången också. David pratade om att marka vid femtiden. Hinner du till dess?

Ja det ska nog gå bra.

Som det står på flera andra journaler här så var det någon som fått för sig att elda kläder i ett omklädningsrum i sporthallen igår, vilket ledde till att gymmet inte var tillgängligt på hela dan:evil: Så då åkte jag och David ut till Kärvaryd i stället och drog av ett markpass med Sebbe. Jag börjar känna mig lite hotad av småpojkarna Wiiking och Jcee så jag tyckte det var dags att öka på mitt försprång lite i marken. Det är så vitt jag vet den enda övning jag fortfarande leder i så den ger ni fan i!

Marklyft

8×70
    6×70
    3×120
    3×120
    2×150
    2×180
    1×205
    1×235 PB

Sista lyftet var fruktansvärt jävla skittungt men upp kom det:p Kände mig rätt sliten men nöjd efter det så jag körde bara en övning till. Sen fick jag agera klovare och kameraman åt dom stora (tjocka) grabbarna.

Latsdrag med brett handtag

10×44
    8×55
    8×66
    8×66

Här kommer filmklipp på mitt maxlyft, några lyft av David och Sebbe och besegrandet av den ûbermanliga 215-kilos stenen:emo-thumb Enjoy!
    [youtube=ZZ2r8srn6rQ&feature=sub]

Grattis :up:

Nu vet jag ju även vem som lekte med elden! Det var DU!!! Bara för att jag inte skulle kunna köra mark denna veckan! Men jag ska snart ta dig i mark pojk! Knäböj kan du få vara hur mycket starkare du vill i för det är ju ändå en tjejövning haha

GRATTIS till PB:emo-thumb!!! Good Work!!

Jcee wrote:
    Grattis :up:

Nu vet jag ju även vem som lekte med elden! Det var DU!!! Bara för att jag inte skulle kunna köra mark denna veckan! Men jag ska snart ta dig i mark pojk! Knäböj kan du få vara hur mycket starkare du vill i för det är ju ändå en tjejövning haha

Fan, du kom på mig:o Men du kommer aldrig ta mig i mark!

CinaP wrote:
    GRATTIS till PB:emo-thumb!!! Good Work!!

Tack!!! Fick slita lite för det den här gången men det var det värt:p

Var riktigt sugen på ett lätt disco-pass idag, men står det bänk på schemat så är det inget disco inblandat! Sista övningen kändes bra, resten var bara tungt och besvärligt:|

Bänkpress

12×50
    10×50
    7×80
    5×100
    5×115
    4+1×125
    3×135 med 10cm kloss
    1+1×142,5 med 10cm kloss

Bröstpressmaskin

10×67,5
    8×85,5
    6×85,5
    12×67,5

Pullovers med hantel

10×30
    8×42
    5×47
    5×47

Stor bugning för marklyftet. Härlig kampvilja!

Vänta du! Snart ska du få se när jag drar mer än du :emo-thumb

wiiking wrote:
    Stor bugning för marklyftet. Härlig kampvilja!

Tack ska du ha! Man vill ju inte gärna ge sig när man är så nära heller, fast det var inte långt ifrån att jag släppte stången innan jag låst ut kan jag erkänna8)

Jcee wrote:
    Vänta du! Snart ska du få se när jag drar mer än du :emo-thumb

Det kommer aldrig hända. Och skulle du eller kim komma för nära så får jag ju helt enkelt börja köra ort-mag jag också:whistle:

Idag blev det ett halvdant benpass. Tänkte försöka mig på 2x2x120 i frontböjen, men dum som jag är så kan jag ju inte låta bli att maxa lite nu och då. 140 tog tvärstopp i botten. Det får bli en annan gång.

Frontböj

8×50
    8×50
    5×80
    3×100
    2×120
    0x140
    3×110

Sista setet kom tummen i kläm så jag ville gärna lägga tillbaka stången så fort som möjligt. Fick lite ont i ena benet halvvägs in i passet med. På utsidan strax under knäet. Kändes inte när jag tränade utan mer medans jag gick omkring mellan seten. Men det är nog inget allvarligt.

Benspark

12×50
    10×75
    8×100
    8×110
    12×90

Enbens lårcurl

12×30
    10×50
    10×50
    15×30

Bra pump efter curlen:emo-thumb Har aldrig gillat den övningen innan och jag fattar verkligen inte varför. Nu tycker jag den är hur bra som helst!

Grattis till marken! :) du börjar bli en jävel på dedär!
    får gratulera till pushpressen med! :) bra jobbat!

hollowm4n wrote:
    Grattis till marken! :) du börjar bli en jävel på dedär!
    får gratulera till pushpressen med! :) bra jobbat!

Tack ska du ha! Ja, äntligen är man ifatt dig i pushpressen. Om du bara väntar lite så ska jag öka några kilon till där så jag kommer förbi också:p

Igår körde jag och Carina ett stockpressarpass. Det gick hyfsat för min del. Hade hoppats på en tvåa på 88 men den vikten ville sig inte alls. Fegar för mycket när jag börjar lassa på tyvärr. 78 däremot kändes väldigt bekvämt:emo-thumb

Stockpress

8×33
    5×58
    3×68
    3×78
    0x88
    4×78

Sittande hantelpress

15×25
    10×25
    7×25

Hade lite ont om tid så det blev inte så mycket vila under andra övningen. Avslutade sen med 30 minuter crosstrainer på nivå 6. Svettigt och jävligt;)

[youtube=BGAvMG_80PA]

hehe ne ne här väntas inte med puspressen :p
    tjötade lite med carina om att starta från marken i pushpressen, tänkte jag ska testa det imån skulle tydligen kännas lite bättre. måste börja öva lite frivändingar överlag, inte gjort de på länge

hollowm4n wrote:
    hehe ne ne här väntas inte med puspressen :p
    tjötade lite med carina om att starta från marken i pushpressen, tänkte jag ska testa det imån skulle tydligen kännas lite bättre. måste börja öva lite frivändingar överlag, inte gjort de på länge

Det tycker jag du ska testa. Frivändningar är nog inte så dumt för marklyftsträningen heller. Bra med lite explosivitet.

Har haft lite dåligt med tid att träna nu dom senaste dagarna, så jag slängde in ett snabbt pass efter jobbet i morse.

Curl med rak stång

12×16,5
    10×36,5
    7×56,5
    6×56,5
    10×46,5

Stående hantelcurl (båda armarna samtidigt)

10×17
    8×17
    12×13
    12×13

Avslutade med tre jobbiga set situps. Upptäckte att vid halv sex morgonen så behöver man inga extravikter. Det är fullt tillräckligt jobbigt ändå;)

Viewing 15 posts - 166 through 180 (of 569 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.