Mot 100kg

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 569 total)
  • Author
    Jcee wrote:
    Ja David ringde och tyckte jag skulle det! Det blir kul, dock ser pressmedleyt inte så kul ut..

Jag testade det lätta medleyt idag och det var inga problem. Det svåra tänker jag inte ens försöka mig på.

På lördag blir det tävling i Västervik så det här blir veckans sista pass. Körde inte så seriöst idag, ville mest känna lite på stocken och pressmedleyt som ska vara med på lördag.

Stockpress

7×33
    5×58
    3×58
    1×78
    1×88 PB

Pushdowns

12×50
    15×75
    15×75
    10×75

75 kilo är maxvikt på den här ställningen ifall någon undrar varför jag är så jävla svag.

Hantellyft åt sidan
    Baksida axlar

10×12,5
    8×17,5
    8×17,5

Avslutade med medley bestående av Stock – 60 kg, Stång – 70 kg och Hantel 39 kg. Hade lite svårt med balansen på hanteln i och med att jag inte testat det innan. Men det gick ganska bra till slut. Är rädd att armen ska vika sig fel bara. Det har man sett hur det kan gå:(

Stellan wrote:
    Jag testade det lätta medleyt idag och det var inga problem. Det svåra tänker jag inte ens försöka mig på.

Å fan, trodde det var ett medley med alla vikterna! Men ok då känns det inte lika jävligt längre haha är väl typ David som grejar de tyngsta vikterna

I lördags blev det några timmars strongman i Gunnebo utanför Västervik. Har försökt i tre dagar nu att klippa ihop allt som filmades under dagen men min dator har bestämt sig för att ingen ska få se det. Här kommer i alla fall grenar och resultat:

Marklyft
    Last man standing med en ingångsvikt på 100 kilo. Det var lite dåligt grepp på stången men remmar var tillåtet som tur var. Fick upp 220 kilo vilket räckte till en tredje plats. Gjorde ett försök på 230 också men det gick inte vägen.

Stockpress
    Last man standing med ingångsvikt på 50 kilo. Klarade bara 80 kilo här vilket inte räckte så värst långt. Är van vid att splitta benen men då brukar jag inte ha asfalt under fötterna. Fick testa en annan taktik och det kändes väldigt ovant.

Truckpull
    En 9 tons bärgningsbil skulle dras 20 meter på tid. Skitgren! Har aldrig testat det här innan och fick jävligt dålig start. Böjde mig inte fram tillräckligt och vinglade fram och tillbaka som fan. Det lutade lätt nedför så på slutet rullade den på riktigt snabbt. Sjunde plats. Inte nöjd!

Farmers Walk
    20 meter på tid. Här fick man välja på 110- eller 85-kilos väskor. Jag överskattade mig själv och testade 110-orna. Kom säkert tre meter innan det tog stopp. Fick börja om från början med 85-kilos i stället. Det gick väldigt lätt men räckte inte till någon bra placering.

Press-medley
    Här fanns det två olika medleyn att välja på. Jag valde det lättare som bestod av en stock på 60 kilo, en stång på 70 kilo och en hantel på 40 kilo. Klarade alla tre lätt. Tappade nån sekund på stocken pga domaren blåste väldigt försiktigt i sin visselpipa. Hörde över huvudtaget inte nedsignalen!

Däckvält
    Ett 300-kilos däck skulle vältas 6 gånger så snabbt som möjligt. Inte alls såna däck som jag har tränat på tidigare. Det här var mycket smalare och hade en fälg. Det var omöjligt att få in fingrarna under så man fick ta tag i själva spåren och lyfta. Det gick ändå förvånansvärt lätt så jag tvivlar på att det vägde 300.

Slutresultat:
    (1) David Nyström – 9
    (2) Jimmie Trywall – 10
    (3) Johan Cedstam – 18
    (4) Ossian Lunden – 27
    (5) Kristoffer Ljung – 28
    (6) Jacob Anttila – 36
    (7) Pontus Andersson – 38
    (8) Patrik Pettersson – 40

Retar mig mycket på att det bara skiljde en poäng mellan mig och fyran. Men det är inget att göra åt nu.

Rejält med träningsvärk i rygg och axlar idag så då kan man unna sig att träna lite bröst.

Hantelpress

10×27,5
    8×39
    5×50 PB
    7×44
    5×44

Lutande hantelpress

10×25
    10×30
    8×35

Lutande bänkpress

8×50
    8×70
    6+1×80

Pullovers med hantel

10×25
    10×35
    7×42
    7×42

Overhead extensions på knä med armbågarna mot en bänk

12×35
    10×50
    6×55
    10×40

Kul att hantelpressen äntligen börjar släppa. Har använt 35-orna i två år nu utan att öka nånting där. Men nu är det bara 3 par hantlar kvar som ska besegras!

Nu har jag äntligen besegrat datorjäveln här hemma, så här kommer lite film från helgens tävling i Gunnebo. Tyvärr inte inbäddat. Varför funkar inte det längre???

[http://www.youtube.com/watch?v=QbwuY14UBtE]

Blev ett jävla skitpass idag, vad gäller böjen i alla fall. Är visserligen sliten i ryggen fortfarande från i lördags men idag hade jag nog fan fått stryk av en rullstolsbunden till och med. Benpressen gick bättre som tur var.

Knäböj

8×50
    8×50
    5×80
    4×100
    3×120
    2×140
    1×145

Benpress

10×200
    10×250
    8×300
    6×350
    5×400
    6×440
    15×300

Avslutade med 15 minuter gång på rullbandet. 15% uppförslut och hastigheten på 4.0.

[youtube=QbwuY14UBtE]

Here you go Stellan! Haha du har Stellan som användare på youtube också, nästan så man känner sig lite stolt.

Synd när man är så nära att komma en placering bättre, men man får väl utgå från att poängräkningen stämmer :D Truck pull kan du göra så mycket bättre men är det första gången så är det. Kul att David stöter upp hanteln när du kör pressmedleyt, kolla på det :)

Du kanske vill veta hur man bäddar in oxå. Klurade ut det i förrgår. Istället för att ta inbäddningskoden så tar man de sista tecknen i adressen (de efter =-tecknet) i detta fall QbwuY14UBtE. Varför det är ändrat vet jag ej…

Swede Wheels wrote:
    Here you go Stellan! Haha du har Stellan som användare på youtube också, nästan så man känner sig lite stolt.

Synd när man är så nära att komma en placering bättre, men man får väl utgå från att poängräkningen stämmer :D Truck pull kan du göra så mycket bättre men är det första gången så är det. Kul att David stöter upp hanteln när du kör pressmedleyt, kolla på det :)

Du kanske vill veta hur man bäddar in oxå. Klurade ut det i förrgår. Istället för att ta inbäddningskoden så tar man de sista tecknen i adressen (de efter =-tecknet) i detta fall QbwuY14UBtE. Varför det är ändrat vet jag ej…

Ha! Det har jag faktiskt inte sett innan. Tur att man har med sig folk som verkligen lever sig in i tävlingen:emo-thumb
    Tack för hjälpen med klippet. Har varit nära att kasta ut datorn genom fönstret många gånger nu. Tur att det aldrig har behövt gå så långt.

Pushpress

10×40
    8×40
    8×60
    6×60
    7×60

Strikta stående pressar med hantlar

10×20
    8×20
    7×20

Sittande hantellyft åt sidan
    Utsida axlar

8×12,5
    10×15
    10×15
    10×15

Barbell front raise

8×20
    8×20
    8×20

Inte mycket att säga om det här passet. Är fortfarande kass på pushpress, men får väl hoppas på att det går över nån gång.

Latsdrag med V-handtag

10×50
    8×75
    5×90
    8×80
    8×80

Rodd med brett handtag

10×60
    10×100
    6×110

Hantellyft åt sidan
    Baksida axlar

10×12,5
    7×17,5
    10×15
    8×15

Stångrodd

10×50
    10×90
    12×90

Kände att jag hade kunnat göra både fler och tyngre lyft i stångrodden, men jag är glad att jag inte gjorde det. Trodde ryggen skulle gå av när jag körde hem efter träningen:( Men det måste ju betyda att jag gjort rätt!
    I övrigt kändes passet ganska tungt, tycker jag. Testade att höja rodden med en tia och det gick ju bra i alla fall, även om det kanske inte blev världens snyggaste drag. Slängde in lite baksida axlar med i och med att jag hoppade över det igår. Känns dumt att träna baksidan dagen innan man ska träna rygg:what: Nu blir det två dagars vila och sen ett hårt bänkpass på söndag!

Bänkpress

10×50
    10×50
    6×80
    4×100
    3×110
    2×120
    2×130 PB
    7+1×110

Hantelpress

10×30
    7×42
    4×42
    11×35
    11×35

Smalbänk i smithmaskin

8×60
    5×90
    4+1×90
    8×70

Pushdowns

10×50
    11×80
    8×80

Hade som mål idag att göra en någorlunda lätt tvåa på 130 i bänken och därmed få lite självförtroende att trycka upp 140 nästa vecka. Jag klarade en tvåa, men det vete fan om jag vill påstå att det gick lätt. Väntar nog nån vecka till innan jag maxar.

[youtube=g1nCcMYrpwc]

Idag blev det strongman-träning ute i Kärvaryd ihop med Sebastian, Otto, David och Carina. De andra ska vara med och tävla i Sveriges starkaste dräng/piga och ville träna in sig lite på grenarna, så då hängde jag på.

Loading
    Fem stycken säckar på 75 kilo styck ska bäras från ett bord till annat bord 10 meter bort på snabbast möjliga tid. Har testat det här innan med 90 kilos säckar så det här var inga större problem. Grymt jobbigt för flåset dock. Sprang två gånger, första gången på 54 sekunder. Fick onödigt ont i handlederna kände jag så andra racet blev med handledslindor på. Fick ner tiden till 50 blankt.

Carry and load
    Här skulle 2 st säckar på 75 kilo bäras 15 meter bort till en släde som sedan ska tillbaka samma 15 meter. Har testat även det här innan fast med en 90 kilos säck. Har för mig att det gick väldigt tungt då så 150 kilo lär ju knappast gå lättare. Och det gjorde det ju inte heller. Säckarna var inga problem. Släden var ett problem. Drog väl ungefär 3 meter innan jag tvingades ge upp. Jag är för liten för sånt här:(

Sågning
    En 20 cm tjock stock ska sågas av så fort som möjligt. MYCKET jobbigare än det ser ut. Gjorde bara ett försök här. Klarade det på 2 minuter och 6 hundradelar. Stannade upp mitt i för att ta bort en mygga ur örat. Så tack vare den kom jag inte under två minuter…. Fan….

Har bara med loadingen på film i och med att det bara var det som gick bra.
    [youtube=pauOyMWwNcY]

Frontböj

10×50
    6×70
    7×90
    7×90
    6×90

Benspark ett ben i taget

10×25
    8×40
    8×40

Benpress

12×200
    12×250
    15×300
    12×300

Löpband

15 minuter på 15% lutning med 4,2 i hastighet.

Kände mig inte ett skit trött i benen efter frontböjen. Hade lätt kunnat göra fler om det inte var för att stången glider av höger axel hela tiden. Måste träna mer på detta! Bensparken var mest tidsfördriv medan jag väntade på benpressen.

Stabilt :emo-thumb

Jävligt bra journal, Keep it going

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 569 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.