Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Mot 600 och styrka
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 februari, 2008 at 21:07 #749877Anonym anvandareMemberWille__ wrote:yes! och mitt mål var 230 innan sommaren så visst finns det fina möjligheter till bra knäböj. ska bara finslipa min teknik lite samt behöver köra lite lockouts.. Men vet inte om ap-buren på gymmet tåler uppåt 300 i vikt eller vad tror du? . ….. Böjer snart det du markar.
Buren är gammal, men pålitlig. Den tåler stryk än. Med dina framsteg är du en bit över 230kg till sommaren, så där har du ökat mycket bra. Det sista låter nästan som skryt, men det är rättfärdigat. Jag ska göra något åt marklyften.
Det tär på egot att veta att man är lite starkare än du i bänkpress och marklyft, men att sedan böjen gör så du sammanlagt ligger ett tiotal kilo framför mig. Respekt.
Vi kanske ses imorgon. Jag är där runt 13.30-15.30.
19 februari, 2008 at 21:13 #749878Anonym anvandareMemberStarscream wrote:Buren är gammal, men pålitlig. Den tåler stryk än. Med dina framsteg är du en bit över 230kg till sommaren, så där har du ökat mycket bra. Det sista låter nästan som skryt, men det är rättfärdigat. Jag ska göra något åt marklyften.Det tär på egot att veta att man är lite starkare än du i bänkpress och marklyft, men att sedan böjen gör så du sammanlagt ligger ett tiotal kilo framför mig. Respekt.
Vi kanske ses imorgon. Jag är där runt 13.30-15.30.
Nedå, inge skryt jag e bara nörj att jag ligger så bra som jag gör i böjen. Trodde först att jag skulle bli bättre i marken än jag blivit men jag måste ordna mina marklyftspass. men så du tror man kna kör alite lookouts i buren?
Tack, precis som jag respekterar din bänk och dina mark. men te var ju synd för jag kommer runt halv fyra imorron. men du kör kanske samma
tid på fredag?20 februari, 2008 at 11:19 #749879Anonym anvandareMemberWille__ wrote:Nedå, inge skryt jag e bara nörj att jag ligger så bra som jag gör i böjen. Trodde först att jag skulle bli bättre i marken än jag blivit men jag måste ordna mina marklyftspass. men så du tror man kna kör alite lookouts i buren?Tack, precis som jag respekterar din bänk och dina mark. men te var ju synd för jag kommer runt halv fyra imorron. men du kör kanske samma
tid på fredag?Ja, enligt min förståelse ska powerracks tåla en hel del vikt. Det hade ju varit beklagligt om buren inte tålt mer än 300kg. Jag vet dock inte hur stången reagerar ifall man inte bromsar in på den negativa biten. Ifall du är osäker på hur mycket buren tål kan du alltid börja på en ”lättare” vikt. Sedan får det ökas successivt för att se vart man landar.
Jag vaknade precis för en halvtimme sedan. Det innebär att måltiderna skjuts fram. Jag åker ner till gymmet ca 14.30. Ingen träning på fredag, som vanligt .
21 februari, 2008 at 14:25 #749880Anonym anvandareMemberStarscream wrote:Ja, enligt min förståelse ska powerracks tåla en hel del vikt. Det hade ju varit beklagligt om buren inte tålt mer än 300kg. Jag vet dock inte hur stången reagerar ifall man inte bromsar in på den negativa biten. Ifall du är osäker på hur mycket buren tål kan du alltid börja på en ”lättare” vikt. Sedan får det ökas successivt för att se vart man landar.Jag vaknade precis för en halvtimme sedan. Det innebär att måltiderna skjuts fram. Jag åker ner till gymmet ca 14.30. Ingen träning på fredag, som vanligt .
Jo, men dte funkar till 250 iaf så 300 ska den nog tåla. ofasen.. lite sovmorron då? men det är ju skönt. själv jobbar och o sliter osm tusan.! Men vi ses på söndag iallafall
21 februari, 2008 at 18:42 #749881Anonym anvandareMemberMarklyft (tekniklyft);
60kg 2×6 90kg 2×5Rakamarklyft;
90kg 2×5 100kg 2×5+ axel-rehab samt biceps och triceps
21 februari, 2008 at 19:13 #749882Anonym anvandareMemberWille__ wrote:Jo, men dte funkar till 250 iaf så 300 ska den nog tåla. ofasen.. lite sovmorron då? men det är ju skönt. själv jobbar och o sliter osm tusan.! Men vi ses på söndag iallafallÄr man en ansvarsfull person agerar man på det viset du gör. Jobbar och sliter, hoppas på det bästa; en bra framtid. Jag är dock fri från dessa jordiska tankar. Äta, sova och träna. Ibland i ordningen äta, träna, sova. Dessa tankar utgör min hänsynslöst rena visdom. Allt annat är oväsentligt.
Vi ses på söndag, och lycka till imorgon. Lägg ihop ett bra schema för den kommande grundträningen.
24 februari, 2008 at 22:17 #749883Anonym anvandareMemberHar tagit det lugnt nu sen i onsdags eftersom min axel inte är kry, men idag körde jag ett litet axel och arm pass. Imorron är det dags för böj och lite rygg.
Sittande axelpress; 22.5kg 2×5 25kg 2x 30kg 2×4
Rotatercuff övning; 4set x 20reps
Biceps curls; 15kg 2×8 17.5kg 2×8 20kg 2×5
Biceps i cablecrossen; 50kg 2×10 70kg 2×8
24 februari, 2008 at 22:20 #749884Anonym anvandareMemberStarscream wrote:Är man en ansvarsfull person agerar man på det viset du gör. Jobbar och sliter, hoppas på det bästa; en bra framtid. Jag är dock fri från dessa jordiska tankar. Äta, sova och träna. Ibland i ordningen äta, träna, sova. Dessa tankar utgör min hänsynslöst rena visdom. Allt annat är oväsentligt.Vi ses på söndag, och lycka till imorgon. Lägg ihop ett bra schema för den kommande grundträningen.
Jo man försöker ju samtidigt som man försöker sig på en styrkesatsning. Jag har kommit långt med mitt nya program… Kan erätta mer på onsdag men har utgått ifrån mitt nuvarande schemma fast ändrar marklyftet och lite bänken fast osäker på söndagarna…
27 februari, 2008 at 17:09 #749885Anonym anvandareMemberMarklyft utan bälte;
130kg 1×5 160kg 1×5 170kg 1×4 160kg 1×2Grepp;
4 övningar x 8reps+ övre rygg, mage och biceps
Riktigt bra pass känner att kroppen är utvilad och pigg nu! bara att köra vidare nu. Börjar mitt nya program på måndag och då är det full fart mot 600
27 februari, 2008 at 22:22 #749886Anonym anvandareMemberWille__ wrote:Riktigt bra pass känner att kroppen är utvilad och pigg nu! bara att köra vidare nu. Börjar mitt nya program på måndag och då är det full fart mot 600Du märker redan skillnad efter att ha dragit ner frekvensen på antalet marklyftspass? Det bådar gott. Lägg gärna upp det nya schemat, när du har tid.
Jag har flyttat fram schemat lite grann, så det blir träning på tors, fre, sön och mån. Vi kanske ses på fredag?
28 februari, 2008 at 05:18 #749887Anonym anvandareMemberJa faktiskt men känner väl mer nästa vecka. okej, ändrat något mer i schemat? Kanske ja tränar sirekt efter jobb vid två för ska kolla hockey sen på kvällen.
28 februari, 2008 at 10:58 #749888Anonym anvandareMemberWille__ wrote:Ja faktiskt men känner väl mer nästa vecka. okej, ändrat något mer i schemat? Kanske ja tränar sirekt efter jobb vid två för ska kolla hockey sen på kvällen.Nej, det är i princip allt jag ändrat. Jag kanske byter ut en övning eller två när jag är klar med denna omgången.
Okej, vi ses då. Ska träna lätta marklyft på fredag.
28 februari, 2008 at 22:31 #749889Anonym anvandareMemberDet blir inget pass imorgon. Min cykel är sönder och jag saknar transportmetod till gymmet, som bara ligger någon kilometer bort. Jag hoppar därför över denna veckans pass, och återupptar träningen nästa vecka, troligen på torsdag. Vi ses om en vecka. Lycka till imorgon.
2 mars, 2008 at 17:55 #749890Anonym anvandareMemberStarscream wrote:Det blir inget pass imorgon. Min cykel är sönder och jag saknar transportmetod till gymmet, som bara ligger någon kilometer bort. Jag hoppar därför över denna veckans pass, och återupptar träningen nästa vecka, troligen på torsdag. Vi ses om en vecka. Lycka till imorgon.ofan, trist. hade gärna sjutsat dig men det blir cykel upp för mig dessa dagarna och ingen bil. men då är du utvilad och laddad nästa vecka
2 mars, 2008 at 17:58 #749891Anonym anvandareMemberAxelpress; 55kg 2×3 60kg 2×3 65kg 2×3
Sittande hantelpress; 25kg 1×8 27.5kg 1×8 30kg 1×4 25kg 1×4
+mage, biceps och triceps
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.