Mot SM-AF07

Home Forums Seriösa träningsjournaler Mot SM-AF07

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 156 total)
  • Author

Hej där!:)

Tänkte starta upp en journal inför mitt sm och träningen därefter.
    Lite fakta om mig då:
    Började träna våren 00 då jag hade en machvikt på 67kg och nu tränar jag 5-6 dagar i veckan och fick upp min ”machvikt” upp till 106kg före jag började min sm-diet med plan att vara i mitt livs form!

Inför detta sm har jag fått hjälp av SELF med kosttillskott (tack magnus) och Budo&Fitness i karlstad med allmän hjälp och rådgivning (tack patric)

Mitt intag av kosttillskott ser ut så här:
    (frukost)
    MWA (proetin)1/2 dl till frukost
    2 tabb Synerlin
    1 portion pro-ceed

(Före träning)
    1/2 dl MWA 1 timme före träning
    2 tabb synerlin 40 min före träning
    3 skoper Ga-akic 15 min före träning (smakar som kom och hjälp mig men är gryyymt)

(träning)
    3 skoper Muscel Gene Activator (som sportdryck)

(efter träning)
    1 dl MWA

(Före sänggående)
    5gr bcaa
    1 portion Micro Whey Time Night

Är ingen ”tillskotts fantast” men kan säja under denna diet har jag aldrig kännt mig ”tom” under gympasset och går aldrig hungrig.Detta upplägg funkar skitbra för min del!
    Kommer att uppdatera med lite bilder villken dag som och fortsätta med det fram till tävlingen…

Diet start:106kg
    Daxvikt ca98kg
    Planerad tävlingsvikt: 93kg
    Längd: 190cm
    Tränat i: 7år
    Bor: Karlstad
    Andra intressen: Specimenfiske (jaga stora fiskar)
    Tidigare tävlingar:
    DC-05 (9e plats)
    SM-06 (15e plats)
    DC-06 (9e plats)

detta kommer följas! :up: är en lång rackare jag med!
    tänkte bara kolla läget hur du käkar när du är off på ett ungefär? (vart du ligger kcal-mässigt)

Muddler wrote:
    detta kommer följas! :up: är en lång rackare jag med!
    tänkte bara kolla läget hur du käkar när du är off på ett ungefär? (vart du ligger kcal-mässigt)

Kul :up:
    När jag är off så är jag inte blyg av mig att käka, äter det mesta och ligger på 4-6000st ca per dag…är inte så noga med att hålla koll på det då, därimot så är jag noga med att äta ofta och så mycket som möjligt

Träning 9e aug

Träningen går konstigt nog bra, fast jag har varit sjuk 1 vecka så beter jag ihop och pallar mig ner till gymmet. har börjat med att köra igenom kroppen ca 2 1/2 gång i veckan fördelat på 6 pass, dock känner mig trycklös när jag ligger mycket lågt på kollisar nu.
    Har inte tappat många hekton på 10 dagar men konstigt nog så känner jag mig tightare..
    Ga-akic/Muscel Gene Activator är sjukt bra, är som piggast på gymmet under dagen:)

Bröst/axlar

Hantelpress 26kg,15*5
    Djupa flyers/ superset med cabelcross 12kg, 16*5
    7,5kg, 20*5
    Sidolyft med kablar 10kg, 15*5
    Sidolyft sittande med hantlar 10,8,7,6kg 12*5

+ 15 min på ”hamster bandet”

Kör inte efter något speciellt schema nu utan träna så länge jag känner mig fräch och väljer dom musklerna jag känner mig pigg i!.

Helgen!

Har varit sjuk en vecka nu men har slitit mig ner till gymmet endå, men fre-sön tog jag det helt lungt och tror att jag ska kunna träna idag. började med morgonpromenaderna idag, känns gött men det är skönt att sova med :|

Just nu så kör jag på följande:
    Mån: ben/bröst/vader
    Tis:armar/mage
    Ons:rygg/vader
    Tor:ben/bröst
    Fre:axlar/mage
    Lör/sön..Prio

Ligger på 15-20 reps nu för att få upp flåset

Några bilder tagna för 1 vecka sen, bilderna suger och känns som formen är lite bättre en vad det visas + att det är mitt på dagen ett par tim före gymmet..men bla bla, ni vet bortförklaringarna 😮

Kul journal, när får man se lite AF poser då?

Hur känns dieten då? Fortfarande inte hungrig och så?
    Har också lyckats bra med det än så länge inte hungrig eller nått, äter nästan dubbelt så mycket i år som förra. Dock så känner jag mig liten och taning, med det gjorde jag förra med, kanske bara är så 😮

Kör du nån special träning för chins och dips eller hinderbana?

Ska bli kul att mötas på scenen i år.

Kör hårt nu :up:

Martin. wrote:
    Kul journal, när får man se lite AF poser då?

Hur känns dieten då? Fortfarande inte hungrig och så?
    Har också lyckats bra med det än så länge inte hungrig eller nått, äter nästan dubbelt så mycket i år som förra. Dock så känner jag mig liten och taning, med det gjorde jag förra med, kanske bara är så 😮

Kör du nån special träning för chins och dips eller hinderbana?

Ska bli kul att mötas på scenen i år.

Kör hårt nu :up:

Hej martin :up:

Jag är nästan aldrig hungrig, äter typ samma som förra dieten men då var jag hungrig hela tiden, men med det upplägget jag har fått nu så funkar det kanon, hoppas bara på att jag blir hård men brukar inte bli det fören det är ett par veckor kvar. har loosat från 105 till 97-98kg nu iaf så det går nedåt!.
    har problem med axel så har lite svårt för styrkan men kör chins varannan dag och dipps var annan dag…sissta 5 veckorna så kommer jag att köra intervall i backe för flåset…

jodu känner igen det där med att känna sig liten och tanig, och särskillt när man ställer sig på vågen, men som sagt vi tävlar ju inte i bb utan af :nod

Hur går det för dig då? vikten,styrkan?
    Vh

jiggen wrote:
    Hej martin :up:

Jag är nästan aldrig hungrig, äter typ samma som förra dieten men då var jag hungrig hela tiden, men med det upplägget jag har fått nu så funkar det kanon, hoppas bara på att jag blir hård men brukar inte bli det fören det är ett par veckor kvar. har loosat från 105 till 97-98kg nu iaf så det går nedåt!.
    har problem med axel så har lite svårt för styrkan men kör chins varannan dag och dipps var annan dag…sissta 5 veckorna så kommer jag att köra intervall i backe för flåset…

jodu känner igen det där med att känna sig liten och tanig, och särskillt när man ställer sig på vågen, men som sagt vi tävlar ju inte i bb utan af :nod

Hur går det för dig då? vikten,styrkan?
    Vh

Tråkigt med skade problem, har själv problem med ben hinnorna, så lite svårt med löp träningen.

Är tur att man inte kör BB, liten man skulle se ut där :p

Jodå, går väl framåt, ligger dagen efter ätardagen på 89 kg, annars nått kg mindre. Kanske ska bort 5-7 kg till, plus att man fyller upp 1-3 kg sista dagarna. Började med en vikt på 92-93kg, försöker ta det lungt och inte droppa för snabbt och tappa muskler.

Styrkan är lite upp och ner, men känns helt ok, minst en top 5 plats i styrkan ska jag ha har jag tänkt mig. Målet är ju högre men men.

Ben/mage/underarmar(mån)

Jag kör rellativt lätt träning nu för att få bra kontakt!

Började med 10 min i benspark för uppvärmining

Sen frontböj 50kg/10 reps
    80kg/10 reps*9
    Snabba benpass är det som gäller nu!Gick sen över till underarmar:
    Hantelpress med stöd(handflatan nedåt) 12kg/15 reps*5
    Press nedåt i kabelmaskin 10kg/12reps*3

Sen mage i maskin:
    Fullt paket med så många reps som möjligt*4

Avslutade passet med 25min på ”steppmasinen”

Tis
    Börjar dagen med morgonpromenader nu, börjar på 25min och kommer att öka stegrande, är fortfarande inte frisk enu men blir inte sämmre av att träna så jag kämpar på

Martin. wrote:
    Tråkigt med skade problem, har själv problem med ben hinnorna, så lite svårt med löp träningen.

Är tur att man inte kör BB, liten man skulle se ut där :p

Jodå, går väl framåt, ligger dagen efter ätardagen på 89 kg, annars nått kg mindre. Kanske ska bort 5-7 kg till, plus att man fyller upp 1-3 kg sista dagarna. Började med en vikt på 92-93kg, försöker ta det lungt och inte droppa för snabbt och tappa muskler.

Styrkan är lite upp och ner, men känns helt ok, minst en top 5 plats i styrkan ska jag ha har jag tänkt mig. Målet är ju högre men men.

Låter grymt det martin, kommer jag nog ha svårt för, vi kommer någ väga ungefär lika mycket före fyllning förhållandevis mot våra längder, dock väger jag ca 10kg mera och har svårt för styrkan, men fick iväg 18 strikta chins i går och det är jag nöjd över för jag brukar öka 1st varje vecka fram till tävling..

Tis
    Kännde mig skapligt fräch i kroppen i går så planerad om och körde bröst och biceps
    Började med hantelpress 16kg*20/30*16/30*16/30*15/20*20
    Sen cabelcross ”uppifrån” 7,5kg*20/12*16/15*12/20
    Cablar ”nerifrån 7,5kg*16/7,5*16/10*12/10*12
    Biceps
    Sitande curl med rak stång 35kg*10/35*10/35*10/35*10
    Sen concentrationscurl med cablar med start på 15 kg och körde så länge jag inte orkade mera och sen säkte jag till 12,10,8,5 körde detta gånger 3
    Avslutade med bicepscurl i masin på lätta vikter för att mjölka ur det sissta

Såg faktist helt okej ut i går körde med linne för första gången på ett tag och börjar bli ådrig på bröst/axlar nu så formen börjar ta sig lite:)

Ons
    Körde ett ganska lätt axel/triceps/vadpass, är inte helt frisk enu, har haft problem med att svälja under 10 dagar nu :(
    Axelpress i smith
    20kg*max
    40*18
    50*15
    50*15
    50*12

Sidolyft med hantel
    11kg*15
    11*15
    11*15
    11*12

Baksida axlar i cabelcross
    50kg*15
    50*15
    50*10
    50*10

”superset” med triceps, enarms i cablar
    15kg*10/12kg*10/8kg*10/5kg max och detta gånger 2

Kickbacks
    10kg*max*5 set

Vader
    Donkeyrace med 40kg i bälte+ Anders Tengen 15 reps*4set

Formen börjar ta sig lite men vikten går sakta ner, ligger på 96,7kg nu…ursäkta kvalité på bilden, inte lätt att fotta sig själv:p

Nu får du se till och bli frisk!!!
    Kul att du börja se resultat på vågen med..
    Keep it up boy!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 156 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.