Norrlänningen som försöker bygga

Home Forums Seriösa träningsjournaler Norrlänningen som försöker bygga

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Då var det dags att försöka göra sin första journal, har inte så mycket tid att spendera vid datorn varje dag men vi får se hur det går

Ålder – 18 (920419)
    Längd – 178cm
    Vikt – 74kg

Lite om min uppväxt
    Har alltid tänkt mig själv som för liten hela mitt liv. Vid ung ålder var man väldigt liten för att jag producerar inte tillräckligt med tillväxt hormon i kroppen som en vanlig pojke skulle, när jag var 5år hade min 3 åriga lillebrorsa hade redan dragit mig med några centimeter. Så de första åren var ganska svåra för mig innan jag fick professionell hjälp, under den perioden utvecklades min syn på kroppsform. Om jag inte kunde bli längre så kunde man bli större.
    Har alltid hållit på atletiska aktiviteter och varit aktiv men ändå aldrig riktigt funnit mig själv tills jag fyllde 15 och kunde träna på gym, tränade stenhårt, spenderade tusenlappar på kosttillskott och ändå blev missnöjd med resultaten. Så det blev en lång paus innan man drog igång igen. Själva anledningen att man inte fick ökningarna var på grund av den lilla kunskapen om kost/träning/vila osv, tills 17 års ålder var jag en typisk discogymmare. Körde egentligen bara biceps,bröst och mage på gymmet.

Sedan i mitten av januari så startade jag igång igen med ett riktigt kostschema samt träningsschema. La på mig en hel del muskler men slutade träna igen i början av sommarlovet för att det var alldeles för mycket saker som var omkring mig, behövde en paus från allt och alla. Men nu är det dags att träna igen efter 3 månader utan någon slags fysika aktiviteter.

Mål
    Kanske tävla till sommaren, beror helt på hur träningen går och att det inte blir samma sak som tidigare med skolan osv.

Träningsschema
    Mitt upplägg är ganska simpelt, träna två muskelgrupper varje gympass och inte försöka få de sekundära muskelgrupperna övertränade.

Måndag: Bröst/axlar
    Tisdag: Rygg
    Onsdag: Mage/kondis för bättre lungkapacitet
    Torsdag: Biceps/triceps
    Fredag: Vila
    Lördag: Ben
    Söndag: Vila

Har tyvärr inga maxstats på hur mycket jag tar i marklyft/bänk/knäböj för att jag lägger all energi på att få kontakt med muskelgruppen och träna den istället för att ta in en massa extra som kan leda till skador.

Kost
    Försöker få i mig drygt 3000-4500 kalorier per dag utan skräpmat.

Hoppas att ni följer min journal och få lika mycket motivation som den ger mig.

Ett hyfsat pass idag, inte mått speciellt bra idag så det har såklart förstört dagens prestandard på gymmet.

Vinklad hantelpress:

25kg x 10
    25kg x 10
    22,5kg x 8

Hantelflyes:

10kg x 10
    10kg x 10
    10kg x 6

Cablecross Mitt:

18kg x 12
    18kg x 10
    18kg failure (13)

Cablecross Låg:

14kg x 10
    14kg x 8
    14kg x 6

Bänkpress:

60kg x 12
    60kg x 12
    70kg x 8
    70kg x 6

Militärpress:

25kg x 10
    25kg x 10
    25kg x 8

Axelpress bakom nacken:

20kg x 12
    20kg x 10
    20kg x 8

Axellyft med hantlar åt sidan:

9kg x 10
    9kg x 10
    9kg x 10
    9kg x 7

Axellyft fråmåt med hantlar:

12.5kg x 8
    12.5kg x 8

Sedan en annan övning för att träna baksida, vet inte riktigt vad maskinen heter.

Energien var bra under passet men det kommer ta några veckor innan man hamnar på de vanliga vikterna igen. Sket i protein drycken och kastade i mig 250gram tonfisk istället så fort jag kom hem.

Sen när är 178 cm kort?, är väll rätt normalt tycker jag iaf!:)

Kommer kika förbi här titt som tätt som en fellow norrlänning!

Kör hårt nu:up:

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.