Nu byter vi tequilan mot proteindrinkar!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nu byter vi tequilan mot proteindrinkar!

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hej!

Ny här på forumet, nu är det dags att ta sig i kragen, jag kallar mig singel istället för dumpad! ;D Lätt att trösta sig med glass, godis och alkohol istället för att bli en toksnygg singeltjej – har jag bara mig själv att gosa med ska det iaf vara nåt att ha! ;)

Kort om mig:

En tjej på 22 år, haft ett träningsuppehåll ca 2 år men längtar tillbaka till vikterna och bättre kostvanor. Flyttar snart till egen lya vilket gör att det blir lättare att sova och ha sin mat ifred! :D Bosatt i stockholm (är det nån som tränar söder om stan/innestan vore det kul att träna med nån som ”kan”, knyta lite kontakter och få ny inspiration!).

Jag har tänkt mig en baskost enligt följande:

4.00 10g EAA/BCAA

MORGONPROMENAD/LÄTT JOGG

5.30 FRUKOST:

1dl havregryn
    1dl vassle
    2g omega-3
    1/2 Grape

8.00 MELLANMÅL

250g Kesella
    15 st nötter

11.00-13.00 (olika tider beroende på jobb) LUNCH:

150g Kött/fisk/kyckling
    30g Kolhydrater
    1/2 Avocado

14-16.00 MELLANMÅL:

1dl vassle
    1 frukt

TRÄNING

MIDDAG:

150g Kött
    30g Kolhydrater
    15g Olja

KVÄLLSMÅL: (Om inte middagen blir för sen)

250g Kesella
    2g Omega-3

Träningen har jag tänkt mig en 6-split med en total vilodag.

Dag 1: Bröst+Baksida axlar
    Dag 2: Rygg+mage+vader
    Dag 3: Ben+mage
    Dag 4: Armar+mage
    Dag 5: Axlar+30 min cardio
    Dag 6: Ben+mage+korsrygg

Mitt mål är att tappa några kilon, inte direkt banta/deffa utan mer tighta till och bygga upp en grund, komma tillbaka till träningen och bort från jobbiga tankar (därav den stora träningsmängden ;) ) Måste bli snabbare vad gäller löpning med så tänkte kolla upp nåt bra intervallpass man kanske kan lägga in någon av morgnarna, tips?

Synpunkter skulle uppskattas! Tänkte lägga upp lite ”före” bilder med, haha om jag vågar! Och väga mig imorgonbitti, det ger nog en mer rättvis siffra av min vikt! =)

Må gott!

//Dunderhonung

Första träningsdagen!

Morgonvikt: 73,8 är 182 lång

Morgonpromenaden gick bra men tungt o andas i så här fuktig luft! Eftersom jag är ledig blev det ett tidigare pass, hoppade på ett benpass direkt, kändes ok =)

Kommer inte ihåg exakt antal set/reps men skriver upp maxvikten:

Knäböj (i smith) 30kg*6 (vet inte vad stången väger)

Benpress 120kg*6

Bencurl (om d heter så) 35kg*8

Benspark 30kg*6

Ganska seg på slutet, har problem med ett knä så vill inte lasta på alltför mkt, benpressen är det som känns ”skonsammast” belastningsmässigt men vet inte om det är så!

Angående bilderna så skippar vi de, haha usch, bra motivation är det att kolla på de bilderna när man vaknar iaf ;)

Morgonpromenad 60 min

ARMAR+MAGE

Lååång arbetsdag, kände mig helt mosad redan från början men en skopa vip-x senare gick det att komma igång! Tyckte tom att det kändes roligt :D

Bic curl (bänk): 5kg*8

Pushdowns: 17,5kg*6

Tric bakom huvudet 5kg*10

Bic curl liggandes på bänk: 20kg*5

Det jag minns, ska bli duktigare att anteckna men just nu e prio ett o bara komma igång och vänja mig vid mat och träningsmängden! Maten idag har inte gått nåt vidare bra, svårt när man inte kan äta som man vill på jobbet… Men ska bli duktigare, har en idé om att smyga ner ägg i benfickan haha…

Lite smått kaos i kroppen känns det som, precis slutat med p-pillren så kroppen håller på att ”ställa om sig” antar jag!

Sovdax…

Morgonpromenad: 45 min

Axlar/mage, 50 min

Minns inte vikterna men kändes bra under passet iaf, mycket energi, och har början till halsont dock, känner mig som en dunderklump i huvvet, haha får hoppas jag inte håller på o bli sjuk =(

Godnatt!

Morgonvikt: 74,0 kg

Dåligt med uppdateringar! Men i fredags blev det ett bröstpass och igår ett ryggpass, tig vilodag i onsdags!

Glädjer mig inte att vikten ökat, MEN jag har som sagt varit katastrofalt jättekass på att följa mat-schemat + att jag tycker mig se en förändring (i väldigt liten skala men iaf) framförallt på magen, får försöka bättra mig tills nästa vecka!! Kan också bero på att jag slutat med p-piller vilket gör att kroppen förmodligen släpper en del vätska m.m… Men får hoppas träningen ger nåt form av resultat! =)

Idag väntas ett sköönt benpass! Uppdatering kommer senare, ska försöka skriva upp vikterna denna gång! =)

BEN 50 min

BENPRESS

40kg*15

60kg*12

80kg*10

100kg*8 Kramp i vaderna, höll i sig till och från resten av passet men gick rätt bra iaf!

120kg*6

140kg*4

KNÄBÖJ (smith)

Stång*12

+10kg*10

+20kg*8

+30kg*6

LÅRCURL (enbent)

10kg*15

15kg*12

20kg*8

Märkte att jag är svagare i vänster ben (trots att det är i höger knä jag varit skadad?!) Så börjar med vänster ben nästa gång!

LÅRCURL

15kg*15

20kg*12

25kg*10

30kg*8

FRAMSIDA LÅR

15kg*15

20kg*12

25kg*10

Väldigt död i benen… Och inser att jag måste stretcha bättre!

Situps på bänk:

10, 8, 8 piiinsamt men var så jäkla slut!

Veckans första pass!

ARMAR+ lite mage

Bic. curl:

4kg*15

5kg*12

6kg*10

Pushdowns:

10kg*15

15kg*12

17,5kg*10

20kg*8

Bic. liggandes på bänk

10kg*15

15kg*12

17,5kg*8

17,5*6

Tric, bakom nacken (rep)

10kg*15

12,5kg*12

15kg*7

15kg*6

Bic. curl i maskin

5kg*15

10kg*12

12,5kg*6

Magmaskin:

25kg*15

30kg*15

35kg*12

35kg*12

Ryggresningar:

12, 12, 8

Mage

12, 15, 10

AXLAR

Hantellyft åt sidan

3kg*15

4kg*12

5kg*10

6kg*6

6kg*4

Militärpress bakom nacken

10kg*15

15kg*15

17,5kg*12

20kg*8

Baksida axlar, rep

10kg*15

15kg*15

17,5*12

20kg*8

Axelmaskin

5kg*15

10kg*8

12,5kg*4

12,5kg*4

Sit-ups: 15, 10, 8

Riktigt mycket energi och det kändes skitkul! :D Hoppas den här känslan håller i sig!! =)

Tjenare! Här kämpas det på ser jag. Bli inte stressad om resultaten inte kommer på en gång. Att kolla på vågen kan ibland stjälpa mer än vad det hjälper, då jag skulle komma igång med min träning så lade jag på mig 4-5 extra kg, jag kännde mig i bättre form och folk i omgivningen påpekade samma sak fast vågen visade misär och elände. Vikten kan i sig variera några kg upp och ner trots att man har gjort alltig rätt, innan tex mensperioden är det aldrig kul att ställa sig på vågen. Att kolla måtten på kroppen kan vara ett bra sätt att se om man får resultat, bara man mäter exakt likadant varje gång viket kan vara nog så svårt. Att bara försöka vara objektiv och se hur kläderna sitter skvallrar ju endel om ens framgångar men det gäller att se på sin träning långsiktigt.

Hej! =) Jo, man försöker ju iaf ;) Jo, och eftersom jag slarvat en del med maten är det väl inte så konstigt hehe! Försöker sköta träningen och få i mig proteinet nu till en början iaf =) Mått kan ju vara en idé men då blir man ju kanske mer oroad om man ökar i mått – trots att det är muskler ;) Har märkt att jeansen sitter tightare, haha får hoppas d e en rumpa som e på g och inte massa fläsk, men tycker mig känna att ”kärlekshandtagen” e mindre så förhoppningsvis har jag gjort NÅT rätt ;)

Igår var det vilodag och idag var det BEN på schemat! ”Roligt” pass men ganska orkeslös dessvärre… Gick som följer:

Knäböj, smith:

+10kg*15

+20kg*12

+30kg*10

+40kg*6

Benpress:

80kg*15

100kg*12

120kg*6 —> KRAMP! =(

120kg*6

Bencurl, enbent:

10kg*15

15kg*12

20kg*10

Benböj med viktskiva:

5kg*12

10kg*6

5kg*8

Mage: 12, 10, 8

Blev ett kortare pass men tyckte det var bättre, kände mig ofokuserad mot slutet så kändes bättre att köra slut på sig i de andra övn! :)

Flytt och träning

Inte uppdaterat på ett tag, idag söndag blev det ett bröstpass iaf, träningen har flutit på fint men maten är värre (gaaah!) Men nya tag imorgon! Är konstant hungrig vilket gör att det är så jobbigt, haha men antar att hungern är ett gott tecken! =)

Sista veckan med ”normalt” arbetsschema också så lär bli en del förändringar framöver, jobba natt m.m. Så får hoppas man får ihop mat, träning och sömn på ett bra sätt iaf! =)

BEEEEN!

Känns sååå himla bra just nu! Vilken motivation!! =) Här kommer de maxvikterna jag minns:

Benpress:

145kg*6

Hacklift:

+20kg*6

Lårcurl:

45kg*6

Knäböj, smith:

Stång+30kg*6

Maten har gått OK idag, och som sagt – känner mig motiverad till 1000 och känns som jag bara längtar till nästa pass!! *hoppas det håller i sig* hehe =)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.