Nu Jävlar Är Det Hårda Tag

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nu Jävlar Är Det Hårda Tag

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • Author

Okej, denna tråd ska endast handla om mina 6 veckor med Army Fitness ([http://www.armyfitness.se])

04:00 – Vaknade pigg och utvilad (och glad dessutom). Åt en tallrik gröt med mellanmjölk o ett ägg till frukost. Samt en härligt stor kaffe på det.

05:00 – Gick till pendeltåget. E hos mormor första veckan, behöver nån som fixar allt åt mig samt att det ligger liiite närmare då. Behöver inte åka 04:45 som jag kommer behöva göra när jag bor hemma hos mig.

06:20 – Helvetet började (ne nu ljög jag, det va faktiskt roligt..hihi).

Vi är 20-30pers som ska tillsammans i 6veckor, 3ggr/veckan träna (läs plågas) tillsammans. Det är majoritet tjejer i åldern 20-35 och killarna är rätt många ändå och de är i samma ålder.

Dagen till ära så öste regnet ner på morgonen och det var c:a +2 grader ute.
    Passet leddes av Bruno, en härlig man som kommer från den franska militären. Lovely…

Vi började med jogging i c:a 5min för att sedan hoppa sicksack över ett väldigt brett dike fullt med vatten. Direkt efter diket var det armhävningar (15st) men inte tusan räknade de rätt på utan helt plötsligt gjorde man 5 armhävningar på siffran 9..
    Efter armhävningarna körde vi plankan (aktiv vila).
    Sen var det bara att springa igen och sen stannade vi till vid några bänkar och körde dips och det va samma system som vid armhävningarna… Vi fastnade vid 11 och tror vi hann göra 6st innan de räknade till 12.

Sen skulle vi springa upp för en lerig backe och springa ner och ställa oss på led. Sen upp igen och sen RULLA ner.
    Sen sprang vi till en bro och då skulle vi springa runt bron (typ ner) och sen klättra upp för leran och sen hoppa över broräcket..5ggr…
    Efter det sprang vi vidare och då började det snöa.. Jippi..
    Sen sprang vi ett bra tag tills vi kom till en backe och då skulle vi springa upp och sen ner. Och upp och sen ner..

Sen kom det…inte värsta för det va det sista vi gjorde men näst värsta för min del iaf.
    Vi skulle ställa oss i två led med ansiktet mot varandra och den man stod mittemot skulle man varva att bära varandra med.
    Jag hamna mittemot en kille på 180cm och 85kg.. Men trots att han var bra mycket större klarade jag att ”springa” med honom på ryggen en bra bit. Av självklara skäl klarade han att springa med mig på ryggen mycket längre.

Sen sprang vi till en lerplätt och där var det dax för lite olika övningar. Första var ankan vilket är som knäböj och så ska man hoppa fram samtidigt.
    (Kom ihåg nu att det regnade och snöade hela tiden.. Plus att jag mitt jävla pucko glömt vantar och mössa..Samt hade bara på mig tunna underställsbyxor och två tröjor och en vindjacka…).
    Sen när ankan var klar så var det armhävningar och situps…
    Då låg man ner i leran och så hade man en person som man höll i sen va det upp o ner med benen.. Sen byttes man av (och tjejen jag va med hade kört flera ggr och hon var riktigt imponerad av mig).
    Sen skulle vi vara 4 och 4 och köra en speciell variant av situps..Mycket sammarbete krävdes det. Och eftersom magen är där jag är starkast så va det rätt enkelt faktiskt.

Nu börjar vi närma oss slutet..av 75 min.. Iaf, sen joggade vi en bit och stannade vid ett STORT dike…Och då får vi veta av älskade Bruno att vi ska springa hela diket på 500m..
    Så ja det va bara att plumsa i… Vattnet gick till strax över knäna på mig och jag kan säga att efter 500m i ett dy-diket så hade jag ingen känsel i benen eller rumpan..
    Sen när diket var slut va det bara att jogga tillbaka till omklädningsrummet. Då kände jag inte när jag satte ner fötterna.

Jag är väldigt glad över att jag hade tagit av mig mitt andra par byxor för handduk och hela köret hade jag inte tagit med mig.. Av någon anledning hade jag inte räknat med att springa i lera och kloakdiken..Så mina skor luktar pyton och mina strumpor som va vita är nu svarta…

Dock e jag stolt över att jag va med i gruppen längst fram och att jag inte var totalt död efter.

Imorn ska jag köra rygg på gymmet och på onsdag väntas ännu ett Army Fitness-pass…

Nu ska jag…vila lite.

Det här låter riktigt intressant!
    Men det verkar inte riktigt som man kan börja helt utan kondis iaf.
    Skulle verkligen vara roligt att pröva på!
    Men i lilla Finland finns inte nåt sånt…:(

Lycka till med resten av army-passen!!:up:

Funnyman: Yes, det tycker jag du ska. Jag och en annan tjej som går där ska fota o mäta oss för att se resultaten.. Sen är detta ett delmål mot AF-scenen (förhoppningsvis..)

Undertaker: Hm nja, asså. Man bör nog ha kondis..Och mkt jävlar anama i sig. Jag kan ju säga att när jag gjorde armhävningar i leran för 3e ggn att jag undrade hur fan jag ska palla 17ggr till ;)
    Men det e bara att pallra dig över till Sthlm.. Silja Line lixom.. =)

ja det vore roligt…mest för att vinna, inte delta ;)

Uhää nu har jag träningsvärk.. Dock va det inte kallt att bara ha strumpbyxor på sig idag.. jag e lite härdad redan

Dagens mat

Frukost: Gröt med mellanmjölk (laktosfri), 1 ägg, 1 kopp kaffe

Efter passet: Dubbelproteinshake

Hemma: En skål med a-fil med min special müsli, kanel och ingefära

Lunch: Tacos, Pepsi max

Middag: Ugnsrostade rotfrukter och en dubbelproteinshake

Har unnat mig lite lakrits ikväll oxå =)

Grym träning! Ska bli roligt att följa.

Vad har du gjort innan du gav dig på detta?

Hedvig wrote:
    Grym träning! Ska bli roligt att följa.

Vad har du gjort innan du gav dig på detta?

Hejsan Hedvig =)

Tackar tackar.. ja, du har 17 träningstillfällen samt min träning imellan att följa ;)

Jag har gymmat.. I stort sett bara. Sen har jag hållt på med löpning en del. Älskar terränglöpning..

Sen har jag alltid varit förtjust i när man skriker på mig i träningsammanhang. Och sen har jag alltid facinerats av det militära med ordning o reda :) Och det är väldigt roligt med att bli totalt dominerad och göra saker man aldrig skulle tänka sig att göra :)

roligt med lite annolunda träning här på forumet.. tycker nästan att alla som hänger här sliter med vikterna på gymmet.. btw, har du gjort lumpen?;)

Junioren: haha nope, aldrig lumpen =) men det hade varit skoj. Dock hade väl hela mitt kompani eller va det kallas dödat mig för jag har lite svårt att va tyst…

Min träningsvärk idag är..obeskrivbar! Arma ljumskar, armar, rygg och ben.. Och jag tar tillbaka att magövningarna va enkla för jag har så ont idag att det gör ont att kissa. Uhää.
    Vaknade pigg som en mört klockan 06 imorse…Och ute snöar det, jag ber till han där uppe att det ska sluta tills imorn. Och inte komma tillbaka. Sen ska det va -2grader imorn. Lovely lovely..

Carrol87 wrote:
    Och det är väldigt roligt med att bli totalt dominerad och göra saker man aldrig skulle tänka sig att göra

:whistle: :D

Kunde inte hålla mig. Fick nå andra tankar där :whistle:

Lycka till :) Kul med ngn lite annorlunda träningsjournal

Lindmark: Hahaha, tänka på sånt redan vid den här tiden?! Bevare mig väl =)

Här får ni en bild på min arm, inte för det e så mkt att skryta med. Tog den nu imorse..Men snart så…då är det nåt att skryta med

Dagens…
    ..mat: kaffe o ett äpple.. noll matlust. Ska bli en dubbelprotein och sedan vet jag icke mer.
    …träning: får vi se hur det blir. Eventuellt framåt kvällen isf

Ser bra ut! Vad mäter den?

Carrol87 wrote:
    Lindmark: Hahaha, tänka på sånt redan vid den här tiden?! Bevare mig väl =)

Här får ni en bild på min arm, inte för det e så mkt att skryta med. Tog den nu imorse..Men snart så…då är det nåt att skryta med

Dagens…
    ..mat: kaffe o ett äpple.. noll matlust. Ska bli en dubbelprotein och sedan vet jag icke mer.
    …träning: får vi se hur det blir. Eventuellt framåt kvällen isf

Haha ojj, 30 (plus/minus) när jag spänner den. Lite grovt tycker jag för att va tjej.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.