Nu Jävlar Är Det Hårda Tag

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nu Jävlar Är Det Hårda Tag

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • Author
    Carrol87 wrote:
    Haha ojj, 30 (plus/minus) när jag spänner den. Lite grovt tycker jag för att va tjej.

Finns inget som heter för grovt:P

Inte för killar kanske =P

Man får vara ute i naturen och det är bra :P. Håller med i tidigare post att det är kul men lite ”anorlunda träning” Jag menar det är inte bara och ta en vikt och börja jobba utan man måste kämpa med sitt psyke ochså. Det ser rätt tufft ut. Nu är det klart att det gäller gymträning med men det är anorlunda när nån kalle anka skriker en i baken. Jag tror på dig och hoppas att vi får se resultat. Kämpa på nu och ha det bra.

Carrol87 wrote:
    Junioren: haha nope, aldrig lumpen =) men det hade varit skoj. Dock hade väl hela mitt kompani eller va det kallas dödat mig för jag har lite svårt att va tyst…..

haha de tror ja inte.. iaf inte på mitt vildekompani.. du hade passat in där skulle ja tro:)

Junioren:
    Hahah, tack;) Va du e snäll =) Va gör man på ett vildekompani förresten?

Fenris wrote:
    Man får vara ute i naturen och det är bra :P. Håller med i tidigare post att det är kul men lite ”anorlunda träning” Jag menar det är inte bara och ta en vikt och börja jobba utan man måste kämpa med sitt psyke ochså. Det ser rätt tufft ut. Nu är det klart att det gäller gymträning med men det är anorlunda när nån kalle anka skriker en i baken. Jag tror på dig och hoppas att vi får se resultat. Kämpa på nu och ha det bra.

Tack tack :) Jag ska köra o göra mitt absoluta bästa. Men gymmet blir i helgen, ska jobba igenom ryggen ordentligt hade jag tänkt :)

Ja jag säger då det. Imorn är det intervaller i backar i 60-75min.. O på fredag militärhinderbana.. O på måndag samma sak som i måndags etc etc. Så nog lär mitt psyke växa ;)

Bilder ska komma..samt mått. tänkte ta ikväll :)

Carrol87 wrote:
    Junioren:
    Hahah, tack;) Va du e snäll =) Va gör man på ett vildekompani förresten?

jadu va gör man? jag var förare på en stridsvagn, leopard tvåan och vårat kompani vann bästa utbildningskompaniet och bästa idrottkompaniet bara för att få skryta lite.. :p

Todeloo gott folk =)

Dagen inleddes precis som i måndags dock med mackor istället för gröt (av ren lathet..somnade sent igår nämligen).

06:20
    Samling i ett led och äntligen fick vi träffa den ökände Tony. Han är officer inom försvaret och väldigt noga med tiden.

Först begav vi oss ut på en härlig 4km löprunda med backar sen stannade vi vid fältet där det va dax för pulsträning.

Först körde vi en variant av Idioten. Vi sprang c:a 50m, ner och nudda marken, tillbaka o och under den som var bakom ben och sen till ett dike och tillbaka och så sprang nästa person.. Det gjorde vi 10ggr var!
    Sen va det 15 armhävningar och sen körde vi Idioten fast med upphopp och 15ggr fram och tillbaka per person.
    Sen var det armhävningar IGEN. Efter det gjorde vi en övning då man gå ner i armhävningsposin med händerna, hoppar bak med benen och sen ett upphopp (15sek á 15ggr).
    Efter det körde vi en ävning i armhävningsposition och hoppade fram och tillbaka med benen 25ggr.

Sen var det dax att jogga tillbaka och köra lite styrka på det.

Och som vanligt har jag tur i outren så Bruno från i måndags var min partner. Vi skulle göra armhävningar med hjälp. Dvs att när Bruno tyckte jag kommit tillräkligt högt/lågt i min arhmväning så skulle jag trycka mig upp/ner med hans armtyngd på mig.
    Sen körde vi en variant då man skulle ligga med raklånga ben o dra upp överkroppen mot personen som stod över som man höll i.

Hm..sen var det slut.. På fredag är det norrmannen och han verkar gilla..hårda tag som heter duga.

See you later alligator ;)

Mest bara för jag gillar att tycka liiite synd om mig ibland =) Fast det rödaste på höger ben är ärr från nyår 2006/2007..

Nu ska jag iväg och plåga min rygg med tunga vikter =) eller tunga o tunga. Plågas ska jag nog göra hade jag tänkt :)

Idag har jag ätit rätt bra..
    frukost: mackor med lite bregott (den blåa)
    efter träning: dubbelprotein, 1 päron och 1 banan
    lunch: citronyoghurt (0,5%fett) med linfrön, pumpakärnor och solroskärnor
    mellis: en liten liten osötad macka med grönsaker till
    middag: omelett på 2 hela ägg och 3xtra vitor och grönsaker samt en banan på det.

Igår så var det dag 3 (av 18) och den som ledde oss var Ola – en norsk kille som varit 3 år i det norska försvaret och som nu studerar till naprapat och jobbar som PT på SATS.

Han inledde med att stretcha (stretching har varit nåt vi inte ägnat en sek åt under de andra passen). Sen gav vi oss ut på en trevlig joggingtur.

Efter c:a 15min jogging var det dax för armhävningar och en tricepsövning. Sen sprang vi vidare..Och vidare..Och vidare.
    Sen stannade vi och gjorde armhävningar, militärhopp (han sa något norskt ord men det minns jag inte) x2.
    Sen sprang vi lite till.. Och efter att ha sprungit kom vi fram till fältet och där gjorde vi lite olika övningar. En var att man skulle stå lite framåtlutat och din partner för dagen skulle klättra runt dig.. Sen militärjobb och Knallejöns tror jag han kallade en övning.
    Efter en hel del styrka sprang vi vidare till nästa fält och körde Idioten, fast en lång variant och 5 militärhopp. Efter xx omgångar så va det Krokodilen – man ska kräla fram som en krokodil. Och där dog mina ljumskar, fy fan fan fan fan fan va ont det gjorde.

Sen var det slut tror jag.. =) För alla utom mig ;) För jag åkte till SATS och körde igenom ryggen, axlar, triceps och biceps samt lite mage.

Idag har jag sprungit 6km på morgonen!

Imorn ska jag träna ben och tänkte bara köra basövningar som marklyft, benböj, utfall, benpress och vadpress.

Borde du inte äta mera om du tränar så pass hårt?

Sådär.. Nu har jag fått internet efter att ha flyttat =)

Är inne på vecka.. 4 tror jag. Har inte missat en enda träning och det har verkligen inte blivit enklare.
    Eftersom det varit en hel del träningspass sen jag skrev sist så kan jag väl säga att träningen har varit väldigt mycket konditionsbaserad med inslag av divserse övningar.

Exempel är att de sista i ledet ska spurta längst fram tills alla har spurtat…3-4ggr. I ett moment (då vill man vila efter, men icke sa nicke).
    Vi har gjort mkt push-ups, burpies (jag kallar dem militärhopp), krabban (förflyttning från a till b), ankan.. Hm, sprungit i backar i förbannelse; upp och ner. Och knäböj med en person i famnen.. Sprungit upp för backar med en person på ryggen (och vi pratar inte om korta backar..utan riktiga möööördare).

Idag hade vi Ole och på ett sätt känns det skönt när han har passen. Ole nr2 är jävligt pigg på att vi ska spurta i närmare 75min och det är ingen barnlek.
    Iaf.. Idag så körde vi lätt jogg till fältet för att sedan göra olika övniningar.
    Först var det militärhopp i 30sek, direkt följt av gräshoppen (man står på alla fyra, ner med rumpan som i plankan och ska rotera överkroppen och korsa benen.. typ typ. Kan inte förklara el beskriva, suger på det) i 30sek för att sedan direkt köra jumping jacks..För att direkt börja om på militärhoppen osv i 10min. Utan vila!!!

Sen var det styrka – knäböj i 30 sek (ass 2 the grass), pushups direkt följt av en-benböj under 10min utan vila.

Sen stabilitet och det var plankan, sidoplankan och krabban, varje övning 30sek, ingen vila och under 10min. Och mellan dessa 10min hade vi inte heller nån vila.

Vi avslutade med militärhopp, krabban och spurt de sista..10min tror jag. Sen joggade vi tillbaka och hm, tror inte vi gjorde nåt direkt.

Jag har dessutom köpt årskort så det kommer komma mycket mer info om detta =)

Sen var jag en sväng förbi gymmet (inte så smart för jag är lite skadad på höger axel/revben) men det var för mkt abstinens.
    Har ökat i stryka i:
    sittande rodd (från 30 till 40, 8 reps x 3)
    latsdrag (från 25 till 30)
    pushdowns (från 10 till 15)
    bicepscurl (från 7 till 9)

och i benböj och utfall 50kg i smithmaskin =)

Skriver nästa gång jag tränar..

Ps. jag äter betydligt mkt mer nu =)

Vad tycker du om Army fitness hitils?

Det är verkligen skitskoj =) En som jag känner anser att AF inte är det bästa för muskeluppbyggnad men jag har ser riktigt schyssta resultat faktiskt. Ska posta lite bilder när orken samt sladden dyker upp =)

Det jobbigaste e väl resvägen. Går upp halv 4 för det..Men tja, jag trivs ju :)

Skojar du… halv 4 för att träna.. låter inte normalt!
    Nä, itne det bästa för muskeluppbyggnaden, men grymt bra för syreupptagningsförmågan!

Vore roligt med före o efter bilder.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.