Nu sparkas det igång

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nu sparkas det igång

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 73 total)
  • Author

Tack så mycket Frida..Inte så lätt det här med tekniken men får väl ta en lektion av dig;)
    KRAMIZ

:p Idag är det vila som gäller.Ganskaskönt då minsta ängeln har hållit oss vakna hela natten fram till halv 5..Nu sover lillen,själv fick man ju gå upp kl 06…Hade inte orkad träna..Men i morgon är det triceps,rygg

Idag ska det ätas..Fick ett gott råd av Frida så det e väl lika bra att fodra kroppen ordentligt så den har åt att bygga av i morgon:up:

Ha en bra dag
    Kramizar

Blev en liten runda på inlines då det var härligt väder

Här går man och chockar sveriges träningsnissar med ett par bilder på en 3barnsmammas hydda och ingen kommenterar;)
    Hade varit kul om nån hade sagt nåt iallafall..
    :helpme: Fick bra kritik av Frida men nån annan kanske hade nåt att säga eller tipsa om..Skulle jag oxå kunna bli en sån tjej på scen nån gång i framtiden med rätt mat o träning? Eller generna visar annat??:frust:

Kramiz

Sittande rodd:

20kg*8 25kg*8 30*8

Chinmaskin med motvikt:

Motvikt 35kg*8 (smala) 30kg*8 (breda) 25kg*8 (breda)

Sittande dip

40kg*8 40kg*8 50kg*8 (maskin)

Ryggdrag fram

15kg*8 25kg*8 27,5kg*8

Dipmaskin med motvikt

Motvikt: 35kg*8 30kg*8 30kg*8

Sittande ryggdrag i maskin

25kg*8 25kg*8 27kg*8

Så här blev passet idag. Ganska nöjd

Ja mycket mat går det åt om du ska kunna lägga på dig muskelmassa!
    Hur lång är du?

Träna allsidigt och hårt! Ät och vila mycket så kommer detta säkert gå riktigt bra!
    Finns inget som är omöjligt!

HoofCare wrote:
    Ja mycket mat går det åt om du ska kunna lägga på dig muskelmassa!
    Hur lång är du?

Träna allsidigt och hårt! Ät och vila mycket så kommer detta säkert gå riktigt bra!
    Finns inget som är omöjligt!

Hej. Jag är 172cm över havet:D
    Känner att jag kanske mesar lite med vikterna. Tar det lite lugnt har inte hittat nån träningspartner vilket kanske hade peppat en lite när det känns tungt..Men skam den som ger sig.Själv är bäste dräng heter det ju:p Ja jag har fått tipset att äta mer. Idag blev det mer kalorier fast tomma sådana för det blev lite tårta och kakor..Men det var gott…
    Vet ju inte riktigt hur mycket mat man ska kränga? Vill ju inte skaffa fett depåer..Sen som tjej är man kanske för mycket inställd på vågen så jag ska ta fram måttbandet i stället..Jag vill verkligen lägga på mig mycket massa..Funderar på att skaffa gainer som jag kan ta efter träningen..
    nåt annat man bör tänka på så här i starten än äta,vila o träna hårt??

kramiz

En sak som jag tycker är viktigt i början är att man inte tränar för mycket, då hinner man inte växa mellan passen och risken finns att man blir omotiverad. Det ska vara KUL att träna! :). Framförallt så är det viktigt att man följer ett vettigt träningsprogram från start. Split-rutiner där du kör enskilda msukelgrupper varje pass och på vissa dagar är inte att rekomendera. Det finns det ingen seriös coach runt om i världen som rekomenderar för nybörjare. Träna istället helkroppspass eller halvkroppspass.

Clyde wrote:
    En sak som jag tycker är viktigt i början är att man inte tränar för mycket, då hinner man inte växa mellan passen och risken finns att man blir omotiverad. Det ska vara KUL att träna! :). Framförallt så är det viktigt att man följer ett vettigt träningsprogram från start. Split-rutiner där du kör enskilda msukelgrupper varje pass och på vissa dagar är inte att rekomendera. Det finns det ingen seriös coach runt om i världen som rekomenderar för nybörjare. Träna istället helkroppspass eller halvkroppspass.

Ok. Tack för tipset. Jag vilar så gott det går..Har ju 3 barn att jaga så igång e jag alltid..Men tycker att måndag onsdag och fredag passar mig bra som träningsdagar sen vilar jag.
    //Jennie

Jennie_80 wrote:
    Hej. Jag är 172cm över havet:D
    Känner att jag kanske mesar lite med vikterna. Tar det lite lugnt har inte hittat nån träningspartner vilket kanske hade peppat en lite när det känns tungt..Men skam den som ger sig.Själv är bäste dräng heter det ju:p Ja jag har fått tipset att äta mer. Idag blev det mer kalorier fast tomma sådana för det blev lite tårta och kakor..Men det var gott…
    Vet ju inte riktigt hur mycket mat man ska kränga? Vill ju inte skaffa fett depåer..Sen som tjej är man kanske för mycket inställd på vågen så jag ska ta fram måttbandet i stället..Jag vill verkligen lägga..på mig mycket massa..Funderar på att skaffa gainer som jag kan ta efter träningen
    nåt annat man bör tänka på så här i starten än äta,vila o träna hårt??

kramiz

Bry dig inte så mycket om vikterna, de är bara siffror.
    Viktigare att du lär dig tekniken och utför varje repition med maximal rörelselängd!
    Börja med att köra 3-4 pass per vecka, och håll passen så enkla som möjligt till en början. Maskiner är enkla till en början om man inte är så van vid alla övningar som man kan göra med fria vikter.
    Träningspartner är på både gott och ont, bra om det är någon som är seriös.
    Men man ser ofta på gymmen gym-kompisar som snackar bort träningspassen!
    Svårt att säga exakt hur mycket du ska äta när man inte vet basalomsättningen..träningsschema…intensitet m.m
    Viktigast just nu för dig tror jag är att du äter regelbundet något med protein var tredje timme och inte snålar med maten efter passen.
    Börja med ett bra proteinpulver, resten med kosten kommer efterhand.
    Om du inte vill lagra in för mycket fett så finns det inga genvägar utan att skippa det mättade fettet och inga snabba kolhydrater förutom efter träning.
    Ätardag i den mån du behöver för att hålla humör och motivation på topp!

Måttband istället för vågen låter väldigt vettigt!!

HoofCare wrote:
    Viktigare att du lär dig tekniken och utför varje repition med maximal rörelselängd!
    Börja med att köra 3-4 pass per vecka, och håll passen så enkla som möjligt till en början. Maskiner är enkla till en början om man inte är så van vid alla övningar som man kan göra med fria vikter.
    Svårt att säga exakt hur mycket du ska äta när man inte vet basalomsättningen..träningsschema…intensitet m.m
    Viktigast just nu för dig tror jag är att du äter regelbundet något med protein var tredje timme och inte snålar med maten efter passen.
    Om du inte vill lagra in för mycket fett så finns det inga genvägar utan att skippa det mättade fettet och inga snabba kolhydrater förutom efter träning.

+1:up:
    Enligt dina bilder så har du mycket bra utgångläge!!!
    Bra form på rygg+axlar!!
    Det kommer bli bra det här!!!
    Glöm inte att äta ordentligt!Jag sj hade svårt att gå upp när jag skulle träna hårt och gå upp i vikt+åt alldeles för lite kolhydrater:-(
    Hmm,får jag fråga vad du väger nu?Du påminner lite om min kropp…Jag är ju lång som du (174cm )och har tagit mig upp från 57(58)kg till 67kg sen till 74kg!Det var ju då jag insåg/hörde mig för att jag åt ALLDELES för lite kolissar!
    Lycka till nu vännen!!Trevlig helg på dig!Kram//S

HoofCare wrote:

Tack så mycket för rådet. Jag kör maskiner förutom hantel curl.Då är jag ändå rätt ute att jag försöker göra övningarna rätt. Kan hålla med om att det finns träningskompisar som snackar bort tiden..Så jag kör mitt race med hjälp härifrån. Väldigt trevligt folk här som är villiga att hjälpa till.:up:
    Tack än en gång..

SUSAN wrote:
    +1:up:
    Enligt dina bilder så har du mycket bra utgångläge!!!
    Bra form på rygg+axlar!!
    Det kommer bli bra det här!!!
    Glöm inte att äta ordentligt!Jag sj hade svårt att gå upp när jag skulle träna hårt och gå upp i vikt+åt alldeles för lite kolhydrater:-(
    Hmm,får jag fråga vad du väger nu?Du påminner lite om min kropp…Jag är ju lång som du (174cm )och har tagit mig upp från 57(58)kg till 67kg sen till 74kg!Det var ju då jag insåg/hörde mig för att jag åt ALLDELES för lite kolissar!
    Lycka till nu vännen!!Trevlig helg på dig!Kram//S

Tack så mycket för omdömet av fysiken.Känns ju bra att man har en bra grund.Lika bra att äta mer då.Äter mycket protein i vanliga fall då hala familjen älskar kött och kyckling
    Väger 59,6 nu så nåt lite har man ju ökat:p 6hg…:D
    Ska ta måttbandet i stället för vågen.

Tack så mycket. Trevlig helg på dig med
    kramiz

Lycka till tjejen och som många andra sagt försök tänka på vad du stoppar i dig och skynda långamt i gymmet! :) kram

Charlotte_ wrote:
    Lycka till tjejen och som många andra sagt försök tänka på vad du stoppar i dig och skynda långamt i gymmet! :) kram

8) Tack det värmde..Jag äter nyttigt men alldeles för lite så får ställa om knoppen o ta mer mat helt enkelt Läser till Friskvårdskonsulent. Svårast att leva som man lär. hihi..Vet vad som är bra osv. Men vi snackar inte byggning i skolan.Så jag är jätte tacksam för all hjälp jag har fått och även stödet härifrån;)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 73 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.