Nu tar jag tummen ur..!

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nu tar jag tummen ur..!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • Author
    Jon Larsson wrote:
    Stort lycka till. Ska bli kul att se hur det går framöver.:)

Tackar! :happy::o

Dagens schema; Axlar & Mage

Men kom på innan passet att jag inte hade med trapsen på något av mina pass! Och trapsen gillar jag att träna samtidigt som axlarna, så det la jag in.

Förutsättningarna för dagens pass var dock inte optimala.. 2 h sömn under natten är inte bra, och det skulle jag få erfara idag.

Axlar;

– Vet ej namnet, men ståendes, så lyfter man en vikt med raka armar, nerifrån och över huvudet.

6×3 15 kg

– Sittandes axelpress

6×3 10 kg (!!)

Var längesedan jag tog så här lite under axelpressen, men hantlarna kändes sjukt tunga idag.

– Sittande sidoupplyft (maskin)

6×3 30 kg

Brukar i normala fall ta 35, men det kändes också alldeles för tungt idag.

– Sittande axelpress (maskin)

6×3 40 kg

Här tänkte jag egentligen köra militärpress, men kändes verkligen inte bra idag, så det blev maskinen istället.

Traps;

– Hantelshrugs

6×3 24 kg

– Skivstångsshrugs (smith-maskin)

6×3 40 kg

Enda delen som kändes bra idag var trapsen där jag fick ett bra tryck och kände att jag hade mer att ge, nästa gång ska jag lassa på fler kilon.

Magen hoppade jag idag, mådde inte särskillt bra i slutet, illamående och snurrig.

Kan konstatera att sömn är sjukt viktigt.. Så ikväll ska jag sova i tid! :nod Och imorgon är det benträning, woho! Det som är roligast att träna :P

Gärna lite tips på fler övningar för trapsen.. Kan bara de två ungefär 😮

sati wrote:
    Gärna lite tips på fler övningar för trapsen.. Kan bara de två ungefär 😮

Upprätt rodd är ganska bra, med stång eller kabel.
    oftast brukar jag göra denna övning liggande, i cabel crossen.

Undertaker wrote:
    Upprätt rodd är ganska bra, med stång eller kabel.
    oftast brukar jag göra denna övning liggande, i cabel crossen.

Ah, ok. Kollade upp övningen, och den ska jag prova nästa gång. Tack för tipset!

sati wrote:
    – Vet ej namnet, men ståendes, så lyfter man en vikt med raka armar, nerifrån och över huvudet.

6×3 15 kg

Millitärpress kanske?

Bra pass iaf :) Good luck

Ekman_ wrote:
    Millitärpress kanske?

Bra pass iaf :) Good luck

Hehe, nee. Bara en lös vikt, ingen stång. :p

Tack så mkt och lycka till själv! :)

Ben & Mage;

Ben;

– Benpress

Alla vikter är givna utan släden, vet ej vad den väger :frust:

6×1 50 kg
    6×1 100 kg
    6×2 130 kg

– Stående vadpress i maskin

Ny maskin på gymmet, förra maskinen klarade jag 120 kg. Den här fick jag dra ner lite vikt på.

6×1 60 kg
    6×2 70 kg
    4×1 80 kg

Nästa gång kör jag 6×3 70, tycker var lagom.

– Knäböj

Andra gången jag kör detta, so have som mercy 😮

6×1 30 kg
    6×2 40 kg

Känns som att en gammal fotbollsgrabb borde ta mer, men det är vingligt, och ryggen känns lite oroväckande.. Får nog be någon kolla min teknik.

– 45° vadpress i benpressmaskin

6×3 80 kg

Ny övning jag ville testa, tog inte så mkt på vaderna, mina lår började skaka istället, eeeh.

Magen;

– Stång med skivor (vikt) på, liknar ab-glider från tv-shop :D Ner på knä, och ”rulla” ut.. Känns bra i magen, rekomenderas!

10×3

– Maskincrunches

10×3 45 kg

Kändes som ett bra pass, skönt tryck etc. Till nästa gång ska jag kolla min knäböj.

Nu är det helg! Vila och mat Woho!

Bra benpass! Tror du kommer öka vikterna rejält när du får in tekniken mer. :emo-thumb

Meathead wrote:
    Bra benpass! Tror du kommer öka vikterna rejält när du får in tekniken mer. :emo-thumb

Yeah, kändes som ett bra pass.. och känns definitivt idag! Kan knappt gå :( Men träningsvärk är sköööönt :P

Yes, ska be någon kolla min teknik som sagt.. Det här ska nog gå bra! :)

Rygg & Biceps;

Idag kollade jag igenom förra veckans respons, och noterade att jag skulle köra marklyft och ”negativa” chins.. Dock glömde jag chinsen idag 😮

Rygg;

– Kabeldrag med en hand, böjda knän och dra handtaget mot bröstet (vet ej namnet på denna).

6×3 25kg

– Latsdrag med v-handtag

6×1 40 kg
    6×1 45 kg
    6×1 50 kg

– Sittande kabelrodd (brett handtag)

6×1 40 kg
    6×2 45 kg

Testade brett handtag idag, mkt bättre kontakt! Dock fick jag ont i händerna, och var nära att tappa greppet flera ggr. Ska nog hitta ett bättre handtag, alternativt ta med mig träningshandskar nästa gång.

– Hypersträck

12×3 10 kg

Tills nästa gång tar jag en 15kg kaka istället, inte ens de 3 sista repsen var jobbiga.

– Marklyft (!!)

6×2 50 kg

Idag tänkte jag bara testa på övningen, därför den är sist. Ni hade rätt, 50kg var lagom. Dock behöver jag nog nöta tekniken lite mer, slog bl a i vikten i golvet några ggr i bottenläget 😮

Ryggpasset kändes bra överlag. Härligt tryck och kontakt, brett handtag på rodden ska jag fortsätta med.

Tar nog bort latsdragen till nästa gång, tycker min övning med ett handtag och kabel ger bättre kontakt, och lägger in marklyft istället. Ska även be någon titta min teknik.

Även chinsen ska in, så inte Jon kmr och gormar alldeles för mkt! :)

Biceps;

– Växlande hantelcurl

3×6; 14 kg

– Curlstångscurl (z-stång)

1×4 25 kg
    6×2 20 kg

För tungt med 25, gick ner till 20 istället som kändes lite för lätt.. hm.

Blev bara två övningar på bicepsen, helt slut när jag försökte mig på koncentrationscurl.. Gav upp, och duschade. Dock nöjd med passet överlag :)

Fixera inte för mycke på vikterna i bicepsövningarna. Nästan alla ryggövningar du kör tar på biceps redan innan bicepsövningarna. :p

Trött, småkrasslig och omotiverad pallrade man sig till gymmet.

Bröst & Triceps;

– Hantelpress

6×3 18 kg

– Flys i maskin (pec-dec)

6×2 40 kg
    6×1 45 kg

– Sned hantelpress

4×1 17
    6×2 15

Riktigt värdelöst bröstpass idag. Ofokuserad, obalanserat och riktigt jävla värdelöst. Noll poäng till mig idag när det gäller bröst.

Triceps;

– Pushdowns

6×3 25

– Pushdowns med en hand

4×3 15

– Liggande tricepspress (skull-crush)

6×3 15

Gick betydligt bättre än med tuttarna, fick fin kontakt också.

Summering av passet så är det ett stort IG för mig idag.. Men antar att ibland så går det bara inte.

Vilodag imorgon.. På torsdag kmr jag tillbaka, laddad och betydligt mer fokuserad!

Brush the dust off your shoulder..

ont i halsen idag.. :(

vila veckan ut, alldeles för många ggr jag tränat när man varit småsjuk och åkt på något värre.

Äntligen frisk! Inte tränat på över 2 veckor.. Megaförkylning som tog kål på mig, men nu är jag frisk, och ska fortsätta nöta på :)

Har bestämt mig för att lägga in 2-3 kardiopass också. Måndag, onsdag och lördag.

Dagens pass var rygg & biceps. Efter att varit däckad så tänkte jag bara komma igång, inte bry mig så strikt om vikt och antal reps.

Rygg;

– Kabeldrag med en hand, böjda knän och dra handtaget mot bröstet (vet ej namnet på denna).

6×3 25kg

– Marklyft

2×6 50 kg
    fail 70 kg
    1×6 50 kg

Försöker fortfarande nöta in tekniken, men känns bättre för varje gång. På torsdag har jag en som ska kolla teknik etc.

– Hyperlyft

3×12-15 15 kg

– Sittande rodd (brett handtag)

3×6-8 55 kg

Biceps;

– Växlande hantelcurl

1×6 14 kg

Bestämde mig för att nöta med z-stång istället, skönare tryck.

– Curlstångscurl (z-stång)

1×6 20 kg
    1×6 25 kg
    1×6 30 kg
    1×3(3) 30 kg (passare)

Riktigt kul att man har ökat i bicepsen, trots att man varit borta i 2 veckor!

Nöjd med dagens pass med tanke på att man varit borta ett tag.

Back on track!

Dagens pass – Tuttar & triceps

Tuttar;

– Sned bänkpress

1×40 kg
    2×50 kg

Första gången jag körde denna, var riktigt skön. Dock blev det inte så mkt vikt, svår att balansera.

– Hantelpress

3×18 kg

– Flys i maskin (pec-dec)

3×45 kg

Kändes riktigt skönt. Ökat lite här, men står fan still vad gäller de fria vikterna.. Förhoppningsvis ökar man där snart

Triceps;

– Pushdowns
    1×20 kg
    4×25 kg

Fick riktigt skön kontakt, så bestämde mig för att köra några extra sets. Aldrig haft liknande kontakt med triceps.

– Pushdowns med en hand

3×10 kg

– Liggande tricepspress (skull-crush)

Fail 15 kg

Trött trött trött i tricepsen.. Orkade inte ett enda rep till, skön kontakt med tricepsen och kmr nog ha hyfsad träningsvärk imorgon :D

Nöjd med dagens pass, imorgon ”vila”, men blir nog att spinna lite :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 41 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.