Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 894 total)
  • Author

Kul att du gillade den! :)

[youtube=9CvNJB45ceE]
    Videodagbok som avslutning på veckan.

Nykropp wrote:

[youtube=9CvNJB45ceE]

BRa video! Brä kämpat! Bra allting :D

kul som fan!

Nykropp wrote:

[youtube=9CvNJB45ceE]

”benen håller på att försvinna” vad jag kommer ihåg var det ett par ekstockar som kom farande när man kampade mot dig, men det är klart. då var ju resten i lite bättre form oxå…….

mkt starkt jobbat iaf :up:

Vad bra! blev jättemotiverad! kör på och lycka till

Tempo, tackar! :)

Reyky wrote:
    ”benen håller på att försvinna” vad jag kommer ihåg var det ett par ekstockar som kom farande när man kampade mot dig, men det är klart. då var ju resten i lite bättre form oxå…….

mkt starkt jobbat iaf :up:

Jo nog var man i bättre form. Dom är väl inte direkt jättesmå nu heller. Men efter att fettet har börjat försvinna på benen *gud har ju bestämt att när man är fet så bränner det utifrån kanterna och inte där det behövs* så ser man helt plötsligt en liten definition av musklerna, tex låren och vaderna inte minst har börjat bli lite kantigare. :)

Samt eftersom jag inte vill bli kallad Discogymmare så är ju benpassen viktigast. ;)

Det går bra nu!
    Kul som fan! Ska bli roliigt att se dina framsteg.

Nykropp wrote:
    Tempo, tackar! :)

Jo nog var man i bättre form. Dom är väl inte direkt jättesmå nu heller. Men efter att fettet har börjat försvinna på benen *gud har ju bestämt att när man är fet så bränner det utifrån kanterna och inte där det behövs* så ser man helt plötsligt en liten definition av musklerna, tex låren och vaderna inte minst har börjat bli lite kantigare. :)

Samt eftersom jag inte vill bli kallad Discogymmare så är ju benpassen viktigast. ;)

kroppen bränner fettet generellt. går ju inte, som du säkert vet, att punktbränna fett på magen genom att idiotköra sit ups, men eftersom du i förhållande säkert har mer bukfett så ser du resultat på andra ställen först.

har själv varit en latjävel det sista med massa dåliga ursäkter för att inte ta mig iväg och träna även om jag faktiskt kunnat, men jag måste säga att din journal har gett mig en spark i akterlycktan. vad jag vill säga är väl egentligen tack……:pop: snart ska jag väga 3-siffrigt igen….

Jo jag vet att det tar över hela fettområdet. Därav så märks det ju i ytterkanterna först. Även om jag givetvis märker att byxorna sitter mycket lösare i midjan och över rumpan också.

För att sammanfatta Lördagen och Söndagen så är väl förfallet totalt. Mest på grund av kalas och andra sammankomster. Det blev bakverk och smörgåstårta på lördagen samt idag söndag så avslutade jag med en pizza. Iofs så hade jag bara ätit frukost innan det på ca 400cal. Så det kanske blev under mitt dagliga cal ändå. :)

Men i morgon är det ny vecka och då kör vi igång igen för att få ett riktigt bra resultat när denna månaden är slut också. Bara 1,5 vecka kvar till invägning nu i fas 2. Jag hoppas på att landa rund 115-116kg i slutet av denna månaden, det borde vara möjligt om jag bara håller i som jag gjort innan.

Och du Rickard….SÄTT FART NU!!! :)

Då var det måndag igen och dags för bröst, biceps och underarmar. Det var lite trögt att gå upp i morse eftersom jag kollade på valvakan igår natt. Men efter lite snooze på klockan så kom jag upp och iväg.

Uppvärmning: Crosstrainer 10 varv 09:41.
    Bröstpressmaskin vågrät grepp 25kg 10X5.
    Bröstpressmaskin lodrät grepp 25kg 10X5.
    Peckdeck maskin 25kg 10X5. Ny övning som jag inte kört mycket innan.
    Biceps hantel 7kg 10X5 samt 8kg 10X5.
    Underarmscurl hantel 9kg 10X5.

Dagens pump presenteras av biceps som fick sig en riktig genomkörare idag. :)

Jag har medvetet sänkt vikten på vissa övningar och fokuserar på att göra dom ordentligt istället för att öka för snabbt och inte utföra dom rätt.

Har märkt att jag kanske har haft lite för bråttom med att öka vikterna, vilket inte gynnar mig då rörelserna blir lite fel, eller i vissa fall mycket fel. :)

Men nu är vi inne på ny vecka och kör fullt ös fram tills torsdag!

Nykropp wrote:
    Jo jag vet att det tar över hela fettområdet. Därav så märks det ju i ytterkanterna först. Även om jag givetvis märker att byxorna sitter mycket lösare i midjan och över rumpan också.

För att sammanfatta Lördagen och Söndagen så är väl förfallet totalt. Mest på grund av kalas och andra sammankomster. Det blev bakverk och smörgåstårta på lördagen samt idag söndag så avslutade jag med en pizza. Iofs så hade jag bara ätit frukost innan det på ca 400cal. Så det kanske blev under mitt dagliga cal ändå. :)

Men i morgon är det ny vecka och då kör vi igång igen för att få ett riktigt bra resultat när denna månaden är slut också. Bara 1,5 vecka kvar till invägning nu i fas 2. Jag hoppas på att landa rund 115-116kg i slutet av denna månaden, det borde vara möjligt om jag bara håller i som jag gjort innan.

Och du Rickard….SÄTT FART NU!!! :)

man måste tillåta sig att njuta ibland, men sålänge du gör det med måtta och inte slänger en liten bit smörgåstårta på en tallrik för dom ANDRA att dela på medans du svullar i dig resten på brickan bör du vara safe.
    kom bara ihåg att din viktnedgång förmodligen kommer sakta farten vad det lider. helt normalt och det är då som viljan och karraktären sätts på spel på riktigt. nu har du världens nedförslut och orkanvind i ryggen så försök rida på den vågen så länge du kan.

körde ett riktigt hästpass lökar igår kväll även om jag kände mig sådär sugen när jag gränslade cykeln till träningen……

ska hålla i det genom att fortsätta läsa din journal regelbundet :pop:

Vi hoppas på bra resultat vid nästa vägning!

Kom bara ihåg som Rickard (?) nämner att det är envisheten som räknas i slutänden, ibland måste man helt enkelt stånga pannan blodig för att ta sig igenom en vägg ;)

Edit: om det inte finns en dörr då givetvis, du bör alltid använda dörrar i första hand

Ja vi får hoppas att det blir ett bra resultat. Även om inte vikten har rasat så hoppas jag på bra och minskande mått runt midja i alla fall. Vilket det borde bli eftersom jag tappar byxorna! :D

Dagens träning blev en träning med lite längre vikt på maskinerna och med fokus på att göra rörelserna rätt och väldigt långsamt, det visade sig jobbigt också.
    Det bjöds på rygg och triceps i dagens träning.

Uppvärmning Crosstrainer 10 varv 09.49.
    Latsdrag maskin 40,5kg 10X5.
    Sittande roddmaskin 40,5kg 10X5.
    Korsryggmaskin 58,5kg 10X5.
    Armsträckning maskin 13,5kg 10X5.
    Ryggdrag med stång 20kg på stången 10X5.

Total tid på gymmet blev ganska exakt 1 timme.
    Min rygg känns jädrigt bra måste jag säga!

malawiglenn wrote:
    hoppas att du kommer ihåg att du kommer lägga på dig muskelmassa med eftersom du styrketränar.. så stirra dig inte blind på vågen! :)

Nej det är därför jag kör mer på måttbandet faktiskt. För jag inser ju att jag troligen lägger på mig en del muskler nu. Framförallt som jag inte tränat något på många år. Jag vet ju att muskler väger också, så jag går mer på hur jag känner mig i kroppen samt hur det ser ut. :)

Dagens träning bjöd på mage och axlar.
    Tid på gymmet blev ganska exakt 1 timme. Nu väntar 1060 lägenheter på mig. Så lär väl bli 4 till 5 timmar i trappor nu. Undrar om det kommer påverka benpasset i morgon.;)
    Crosstrainer 10 varv 9.41.
    Bålrotator 49.5kg 10×5.
    Magmaskin 45kg 10×5.
    Hantelpress axlar 8kg 10×5.
    Hantellyft åt sidorna 6kg 10×5.
    Hantel lyft rakt fram 5kg 10×5.

Nykropp wrote:
    Dagens träning bjöd på mage och axlar.
    Tid på gymmet blev ganska exakt 1 timme. Nu väntar 1060 lägenheter på mig. Så lär väl bli 4 till 5 timmar i trappor nu. Undrar om det kommer påverka benpasset i morgon.;)
    Crosstrainer 10 varv 9.41.
    Bålrotator 49.5kg 10×5.
    Magmaskin 45kg 10×5.
    Hantelpress axlar 8kg 10×5.
    Hantellyft åt sidorna 6kg 10×5.
    Hantel lyft rakt fram 5kg 10×5.

det kommer säkert påverka benpasset imorgon. jag hade väntat ett par dagar med att köra ben. en så stor muskelgrupp som ben behöver iaf 72 h på sig för återhämtning innan den stressas igen, men med tanke på ditt träningsupplägg har du kanske inget val. se iaf till att äta ordentligt ikväll så du laddar upp depåerna inför morgondagens pass.

ska själv iväg för ett pass rygg snart innan jobbet…..:fun:

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.