Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 september, 2010 at 09:15 #277864Anonym anvandareMember
Förslag på lämplig kost ikväll?
22 september, 2010 at 09:39 #277865Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Förslag på lämplig kost ikväll?antingen ser du till att få i dig snabba kolisar direkt efter dagens trappspringande för att påskynda återhämtningen (bra oavsett om du inte skulle träna ben imorgon) eller så käkar du pasta m kyckling, tonfisk el ngt annat m mkt protein ikväll. pastan är ju lite långsammare, men kommer ändå påskynda din återhämtning när du sover inatt. jag hade även stretchat lite lätt efter dagens trappor för att på så sätt försöka bli av m lite slagg. du kommer garanterat känna dig stel och öm dom första seten imorgon ändå, men kanske inte riktigt lika illa.
nackdelen i ditt fall är att du strävar efter att gå ner i vikt och då ändå vill ligga lågt på kcal. trots det är det min starka åsikt att du behöver få i dig snabba kolisar efter träningspassen (ränna i trappor 4-5h är ju ett rejält träningspass).
jag själv kör/körde alltid snabbba kolhydrater efter träning även om jag skulle tävla och gick på diet. detta gjorde jag i princip fram till sista veckan innan tävling.22 september, 2010 at 13:18 #277866Anonym anvandareMemberTorsk, ugnsbakade rotfrukter med lite honung ringlat över. Kör hårt, föresten!
22 september, 2010 at 22:21 #277867Anonym anvandareMemberNej nu är det sovdags här. I morgon klockan 06:30 ringer klockan. Sedan är det ”dags att förtjäna dina jävla vilodagar” träning! Siktar som vanligt att avsluta med 1 timme på roddmaskinen.
23 september, 2010 at 09:40 #277868Anonym anvandareMemberDagen startade riktigt tungt idag. Det kändes i kroppen att jag spenderade 4 timmar i trappor kan jag lova. Men efter en snooze gav jag mig upp och iväg.
Landade på gymmet vid 07:10 ca och satte igång med ben och vader.
Uppvärmning crosstrainer 10 varv 09.46. Helt ok med tanke på att mina ben var helt stumma.
Sittande bencurl 49,5kg 10X5.
Benspark 49,5kg 10X5.
Stående vadpress 49,5kg 10X5.
Benpress 65,5kg 10X5.Avslutade sedan med 1 timme på roddmaskinen i tempo 600cal i timmen. Det var helt sjukt jobbigt idag och det blev mer en mental kamp än kroppslig tror jag. För jag var helt slutkörd redan efter 15 minuter. Så dom sista 45 gick på vilja…förtjäna dina vilodagar!
Men nu är denna veckan klar och nästa vecka på torsdag är det invägning, mätning och fotodags!!
24 september, 2010 at 10:54 #277869Anonym anvandareMemberVaknade precis med den värsta träningsvärk jag har haft i mina ben på mycket länge! Ändå så sträckte jag ut dom ordentligt igår efter träningen. Känns skönt att veta att dom fått jobba lite!
Skall jag vara ärlig så känns hela min kropp rätt mör efter gårdagens rodd också. Den tar fint på rygg och axlar, precis där jag behöver det.
Nu är det helg! Till er som tränar i helgen, KÖR HÅRT!
24 september, 2010 at 11:26 #277870Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Vaknade precis med den värsta träningsvärk jag har haft i mina ben på mycket länge! Ändå så sträckte jag ut dom ordentligt igår efter träningen. Känns skönt att veta att dom fått jobba lite!Skall jag vara ärlig så känns hela min kropp rätt mör efter gårdagens rodd också. Den tar fint på rygg och axlar, precis där jag behöver det.
Nu är det helg! Till er som tränar i helgen, KÖR HÅRT!
Bara om du lovar att vila optimalt Ser väldigt bra ut, verkar som om du tagit dig förbi den gränsen där folk har en tendens att ge upp, dock så satsade du ju stenhårt från början och såg till att du typ, skämde ut dig om du la av. Härligt att se, fight on!
25 september, 2010 at 00:10 #277871Anonym anvandareMemberKul att följa din träning! =p Kollade lite på din hemsida och resultaten efter första månaden var ju strålande!
Keep it up!25 september, 2010 at 00:17 #277872Anonym anvandareMemberHar följt din dagbok ett tag nu och du inspirera mig mycket, speciellt nu när jag håller
min första diet.Kör stenhårt!
25 september, 2010 at 00:46 #277873Anonym anvandareMemberSå jävla awesome att läsa nykropp.se och din journal. Så jävla roligt! Så inspirerande!
Tänkte fråga om lite bar mattips förutom fisk, som är bra vid deffning. Iofs går allt äta men vissa grejer får man isåfall äta mkt mkt mindre utav, men tänkte. Något bra råd som är riktigt bra? Ska iofs bara ner några få kg till. Men iaf, vore skönt med lite mattips från kocken!
Lycka till nu.
25 september, 2010 at 14:12 #277874Anonym anvandareMemberTack alla för er support. Det gör mig grymt glad att ni gillar min journal och inte minst min blogg som jag ju uppdaterar långt mycket oftare än denna journalen. Jag kan tänka mig att den kommer bli ännu populärare när det gått 4-6 månader och den inte är en ny blogg längre utan man kan följa ett längre resultat.
Snart är det ju dags för månadsuppdatering. Känns lite märkligt att man redan tränat 2 månader.
Roligt: Vad gäller maten så lär jag mig faktiskt allt vad tiden går. Jag har ingen koll egentligen utan det jag gjort är väl att jag ökar det proteinrika som kött, fisk och fågel. Sedan så öser jag på med rotsaker för att fylla ut magen lite. Samt att jag äter måttligt. Jag vet att måttligt inte är ett fast mått. Men man får känna efter lite själv vad som känns måttligt. För mig är måttligt att ta en portion och inte vräka i mig som en galning. Men jag håller inte koll på mängder osv direkt än. Men det lär säkert komma längre fram när jag stannar av i vikt antingen på nedvägen eller på vägen upp när jag skall börja kötta på mig lite.
Men något jag tror är viktigt är att äta lagad mat. Jag har lite svårt för den sorten som bara dricker i sig alla kalorier under dagen i form av tillskott. En lagad måltid är alltid godare i mitt tycke. Men var och en får ju svara för sig så klart. Jag använder whey när jag verkligen inte kan få mat direkt eller när jag ligger ute och jobbar långa timmar. Då tar jag det istället för att dras till skitmat.
Men övrigt så är det kött, fisk, fågel med rotsaker i olika former. Gärna med olivolja och goda kryddningar.
26 september, 2010 at 08:34 #277875Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Men något jag tror är viktigt är att äta lagad mat. Jag har lite svårt för den sorten som bara dricker i sig alla kalorier under dagen i form av tillskott.du har rätt inställning. drinkar skall vara ett KOMPLEMENT till vanligt kost om du känner att du behöver det. ABSOLUT INTE ett substitut.
som alla övriga säger, riktigt kul att följa dig.:up:
har du kollat upp ang prenumeration på din blogg?
/R
26 september, 2010 at 09:12 #277876Anonym anvandareMemberReyky wrote:du har rätt inställning. drinkar skall vara ett KOMPLEMENT till vanligt kost om du känner att du behöver det. ABSOLUT INTE ett substitut.som alla övriga säger, riktigt kul att följa dig.:up:
har du kollat upp ang prenumeration på din blogg?
/R
Jag har lagt till ett fält för prenumeration längst ner i högermenyerna på bloggen. Där kan man prenumerera på bloggens inlägg om man vill. Hoppas det skall fungera för alla, du kan väl testa hur det fungerar?
27 september, 2010 at 09:38 #277877Anonym anvandareMemberNu går vi in i sista veckan på månad 2 och på torsdag är det invägning, mätning och fotografering! Full fart ända in i kaklet gäller denna veckan!
Dagens träning bjöd på bröst, biceps och underarmar.
Uppvärmning crosstrainer 10 varv 09:36. Helt ok flyt i detta.
Bröstpressmaskin vågrät grepp 31,5kg 10X5.
Bröstpressmaskin lodrät grepp 25kg 10X5.
Peckdeck 25kg 10X5.Biceps hantlar 8kg 10X5
Underarmar hantlar 9kg 10X5.Dagens jävla pump presenteras för första gången av bröstet! Jädrar vilken kontakt jag hittade idag! Måste behålla den känslan så jag vet hur det skall kännas. Jag var helt slut i bröstet.
Nu är det iväg till helkroppsmassage!
27 september, 2010 at 09:53 #277878Anonym anvandareMembervilken lyx: helkroppsmassage efter avslutat träningspass….
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.